Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teun heeft iets nieuws ontdekt..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sanner
Zeer actief

Re: Teun heeft iets nieuws ontdekt..

Ongelezen bericht door Sanner »

Zamunda schreef:Ik heb er godzijdank geen ervaring mee, maar ik geloof dat ik hem voorlopig in een bench zou doen op de momenten dat ik er niet bij ben om het te voorkomen.
Daar had ik nog niet aan gedacht, inderdaad een goed idee. Maar hij heeft nog nooit in een bench gezeten en Kiwi en Jamie lopen ook los dus of ik hem dat nog aangeleerd krijg.. Maar ik ga het wel proberen, want dit is echt behoorlijk vervelend.
Sanner
Zeer actief

Gollum schreef:
Sanner schreef:Moet wel wat achter de hand houden hè. Bij een tweede keer dat ik hem betrap --> :zweep:
Derde keer --> :mep:
Als het dan nog niet over is --> :S:
Dan is het wel klaar lijkt me.. :pffff:
Met een chi is dat snel bekeken ja, dan doet 'ie waarschijnlijk niks meer :LOL:

edit: ik lees dat hij het nog doet als je weg bent, ik zou hem dan inderdaad in een bench doen.
Helaas wel ja. :cry:

Nou ik ga mijn gordijnen maar weer in de was gooien en een bench uit de schuur halen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je je gordijnen wast, doe dat dan (ook) met biotex groen (dat breekt het eiwit af).
Dat haalt de urinegeur echt helemaal weg.
Anders bestaat het risico dat hij nog kan ruiken waar hij geplast heeft.
En dan kan je van voren af aan. :wink:

En verder zorgen dat hij de kans niet kan krijgen als je weg bent.
Bench bijv. zoals al geadviseerd. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sanner
Zeer actief

Bedankt voor de tip over biotex. :ok:

Maar de bench is wel een probleem. Hij gilt alles bij elkaar. Ik heb geen vakantie om het hem in kleine stapjes aan te leren. Weet even niet hoe ik het aan moet pakken. :ugh:

Vandaag geen plasjes binnen. De honden waren mee werken en daar heeft hij binnen nergens tegenaan geplast. Misschien is het thuis wel alleen omdat zijn geur overal in zit? Ik moet nog even biotex halen en dan alles waar hij ooit tegenaan geplast heeft wassen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Sanner schreef:Bedankt voor de tip over biotex. :ok:

Maar de bench is wel een probleem. Hij gilt alles bij elkaar. Ik heb geen vakantie om het hem in kleine stapjes aan te leren. Weet even niet hoe ik het aan moet pakken. :ugh:

Vandaag geen plasjes binnen. De honden waren mee werken en daar heeft hij binnen nergens tegenaan geplast. Misschien is het thuis wel alleen omdat zijn geur overal in zit? Ik moet nog even biotex halen en dan alles waar hij ooit tegenaan geplast heeft wassen.
Wie weet.
Het zou best kunnen.

Is er een mogelijkheid om de honden thuis in een ruimte achter te laten waar hij wat minder reden heeft om te plassen en wat je goed geurvrij kan maken?
(keuken, of een deel van de kamer afzetten met puppypanelen? Ik noem maar wat.)
Dan hoeft die bench misschien niet eens.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sanner
Zeer actief

Ja, dat kan ik wel doen, een stukje afzetten.
Bedankt voor het meedenken. :ok:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

mocht niks meer helpen (maar het gaat je heus wel lukken hoor, heb hiet talloze opvang-markeerders gehad :evil: ) kun je uiteindelijk altijd nog overgaan op castratie; succes verzekerd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Chihuahua's staan bekend om moeilijkheden rondom markeren in huis zover ik weet. Erg lastig probleem ben ik bang.

Dapper deed het ook wel. Hij is er volledig mee gestopt toen we hem verboden in de slaapkamer en keuken te komen zonder toezicht. Wij hebben dus hekjes geplaatst in huis en meteen was het klaar. Hij deed het nooit meer. Maargoed, hij piste juist in de keuken en slaapkamer en vooral tegen doorposten ed. Ook de poten van het bed waren favoriet. :oohja:

Dus inperken van de leefruimte werkt soms prima. :ok:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

lucie schreef:mocht niks meer helpen (maar het gaat je heus wel lukken hoor, heb hiet talloze opvang-markeerders gehad :evil: ) kun je uiteindelijk altijd nog overgaan op castratie; succes verzekerd.
:scratch:
Sanner
Zeer actief

laeken schreef:Chihuahua's staan bekend om moeilijkheden rondom markeren in huis zover ik weet. Erg lastig probleem ben ik bang.

Dapper deed het ook wel. Hij is er volledig mee gestopt toen we hem verboden in de slaapkamer en keuken te komen zonder toezicht. Wij hebben dus hekjes geplaatst in huis en meteen was het klaar. Hij deed het nooit meer. Maargoed, hij piste juist in de keuken en slaapkamer en vooral tegen doorposten ed. Ook de poten van het bed waren favoriet. :oohja:

Dus inperken van de leefruimte werkt soms prima. :ok:
Ja, toen ik wat ging googelen kwam ik er ook achter hoeveel chihuahua's dit doen. :ugh:
Fijn dat jullie dat zo hebben kunnen oplossen.
Hoop dat ik ook wat vind wat hier gaat werken.
Zamunda schreef:
lucie schreef:mocht niks meer helpen (maar het gaat je heus wel lukken hoor, heb hiet talloze opvang-markeerders gehad :evil: ) kun je uiteindelijk altijd nog overgaan op castratie; succes verzekerd.
:scratch:
:LOL: Als dat zo was dan gingen nu nog die ballen er af.

Maar dat werkt dus helaas niet altijd.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”