Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schapendrijven Dordrecht eo

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Schapendrijven Dordrecht eo

Ongelezen bericht door sirene »

Wie kan me tips geven voor schapendrijftraining omg Dordt waar je ook met onbekendere rassen welkom bent. Voor een goede training wil ik best een stukje rijden.
Ik heb zelf verder nul ervaring behalve dat ik het wel eens gezien heb en bij aanlegtesten ben geweest.
Ws zijn er net als bij andere hondensporten ook veel mindere trainers ? Waar moet ik op letten bij het zoeken van een training ?
Hoe oud was jullie hond toen je begon ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Schapendrijven Dordrecht eo

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik kan je niet helpen aan een adres voor alle rassen. Ik ken alleen de trainingscentra via de BCCN en daar nemen ze voor zover ik weet alleen border collies aan. Met heel af en toe uitzonderingen voor kelpies en cattle dogs. Volgens mij drijft Machie met Csiva ook schapen, Csiva is een Hongaars mixje dus je kan misschien haar vragen waar ze dit doet?

Qua leeftijd: hangt heel erg van de hond en van jouw ervaring af. Er is mij toen met Oryn aangeraden om rond 6 maanden een keer te gaan snuffelen, kijken of er interesse is en pas vanaf 9-12 maanden wat regelmatiger te gaan 'trainen'. Bij Oryn kwam het trainen toen vooral neer op een stukje rust vinden bij de schapen, pas toen hij een jaar was zijn we wat meer gaan dwingen/sturen. Uiteraard werd hij wel gecorrigeerd als hij ging flossen (echt vastbijten heeft hij nooit gedaan). Daar waren we net mee begonnen toen Oryn overleed dus hoe het verder gaat: geen idee.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Misschien kan je in Tinte terecht: Schapendrijven Voorne
Er staat wel bij dat het om Border Collies gaat maar ik weet dat er soms ook andere rassen tussen zitten.
De afstand Dordrecht-Tinte is nog geen drie kwartier rijden.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt! Ik zag dat je in Nieuwerkerk ook kunt schapendrijven met andere rassen. Dat is ook in de buurt.
Ik heb gelezen dat ik eerst moet werken aan af en blijf op afstand. Dat wordt een haast grotere uitdaging dan het schapendrijven zelf met een blote hond ben ik bang :mrgreen: Dat gaan we eerst maar proberen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Zonder een betrouwbare blijf wordt schapendrijven een ramp :mrgreen:
Verder is het zoeken naar een trainer die past bij je hond. Mijn Hongaar werkt bv veel korter op het vee dan een border collie. Ik heb niks aan een bc trainer omdat mijn hond nooit zo zou werken. Csiva heeft geen eye. Ze geeft anders druk en werkt met enorm veel beweging en snelheid. Ik train bij een vriendin die Aussies heeft, die werken meer op de manier waarop Csiva ook werkt :)

Ik ben trouwens de 1e keer gegaan toen ze een maand of 10 was. We gaan ongeveer eens per 6 weken. Veel te weinig maar meer tijd heb ik gewoon niet ;)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

De blijf is geen probleem, maar de _af_ misschien wel. Bloterds liggen nml niet zo graag in het gras.
Maar mss doet ze het vanzelf al straks.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

sirene schreef:De blijf is geen probleem, maar de _af_ misschien wel. Bloterds liggen nml niet zo graag in het gras.
Bij de borders wordt altijd specifiek een af gevraagd maar volgens mij gaat het er vooral om dat de hond op afstand blijft. Af is dan meestal de positie met het meeste rust maar volgens mij zou een zit ook prima kunnen?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Eilfy schreef:
sirene schreef:De blijf is geen probleem, maar de _af_ misschien wel. Bloterds liggen nml niet zo graag in het gras.
Bij de borders wordt altijd specifiek een af gevraagd maar volgens mij gaat het er vooral om dat de hond op afstand blijft. Af is dan meestal de positie met het meeste rust maar volgens mij zou een zit ook prima kunnen?
Ja, mss maakt het ip ook niet zo uit als de hond gewoon op afstand blijft als dat gevraagd wordt. Ik ga eerst wel eens trainen en dan zien of het wat wordt ;)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Als jouw hond blijft staan is dat geen probleem.
Of hij nu ligt of staat, als ze maar op de plek blijven waar jij hem wil hebben.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Odi schreef:Als jouw hond blijft staan is dat geen probleem.
Of hij nu ligt of staat, als ze maar op de plek blijven waar jij hem wil hebben.
Oh echt ? Da's fijn om te horen!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

Inderdaad, je hond moet niet persee gaan liggen, als ie maar stopt wanneer je dat vraagt.
Misschien wel handig om er 2 aparte commando's op te plakken.

Ik geef ook een lie down, en als ze niet goed genoeg luisteren (lees vertragen, op de rem gaan) dan volgt er een lie, en dan is het menens, gaan líggen.
Soms kom je in een situatie dat je een meteen-gaan-liggen-en-wel-nú! nodig hebt.

Voor een beginner in een trainingssituatie zal dat niet zo een vaart lopen.
Maar vaak kom je gaandeweg in de training erachter dat het handiger was geweest met 2 commando's.
Dat later nog duidelijk maken voor de hond is meestal moeilijker als het meteen goed aanleren.

Adressen ken ik eigenlijk ook alleen die van de BCCN site, en ja dat zijn meestal BC mensen die daar les geven. Claire Bakker van Hondenlogica traint geloof ik ook met andere rassen.
Afbeelding
Esther12
Zeer actief

sirene schreef:Bedankt! Ik zag dat je in Nieuwerkerk ook kunt schapendrijven met andere rassen. Dat is ook in de buurt.
Ik heb gelezen dat ik eerst moet werken aan af en blijf op afstand. Dat wordt een haast grotere uitdaging dan het schapendrijven zelf met een blote hond ben ik bang :mrgreen: Dat gaan we eerst maar proberen.
Is dat toevallig Petra Driesen? Volgens mij werkt zij samen met Henk (uit Tinte). Ik heb bij haar gespeurd met Bo, ik vind dat ze het erg leuk doet!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Sassy schreef:Inderdaad, je hond moet niet persee gaan liggen, als ie maar stopt wanneer je dat vraagt.
Misschien wel handig om er 2 aparte commando's op te plakken.

Ik geef ook een lie down, en als ze niet goed genoeg luisteren (lees vertragen, op de rem gaan) dan volgt er een lie, en dan is het menens, gaan líggen.
Soms kom je in een situatie dat je een meteen-gaan-liggen-en-wel-nú! nodig hebt.

Voor een beginner in een trainingssituatie zal dat niet zo een vaart lopen.
Maar vaak kom je gaandeweg in de training erachter dat het handiger was geweest met 2 commando's.
Dat later nog duidelijk maken voor de hond is meestal moeilijker als het meteen goed aanleren.

Adressen ken ik eigenlijk ook alleen die van de BCCN site, en ja dat zijn meestal BC mensen die daar les geven. Claire Bakker van Hondenlogica traint geloof ik ook met andere rassen.
Bedankt voor de tips!
Ik zal die Claire Bakker eens googlen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Esther12 schreef:
sirene schreef:Bedankt! Ik zag dat je in Nieuwerkerk ook kunt schapendrijven met andere rassen. Dat is ook in de buurt.
Is dat toevallig Petra Driesen? Volgens mij werkt zij samen met Henk (uit Tinte). Ik heb bij haar gespeurd met Bo, ik vind dat ze het erg leuk doet!
Nee, geen Petra Driesen. Geeft die ook schapendrijven dan ?
Ik heb ook workshops waterwerk bij haar gedaan. Heel leuk!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Esther12
Zeer actief

Ze heeft samen met Henk workshops gegeven, ik weet niet precies waar. Maar ik zie er nu niets meer over op haar site staan dus misschien is ze ermee gestopt. Waterwerk heb ik ook een keer gedaan, was inderdaad erg leuk!! Helaas lukt het steeds niet om er nog een te doen, datum komt telkens niet goed uit.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Sander trainde eerst altijd in Nootdorp. Daar trainen ook veel andere rassen. Maar weet niet of dat een beetje te doen is voor jou.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:Sander trainde eerst altijd in Nootdorp. Daar trainen ook veel andere rassen. Maar weet niet of dat een beetje te doen is voor jou.
Ja, dat wist ik. Volgens mij is Nootdorp wel te doen. Hebben zij een site ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Diegene in Nieuwerkerk heeft vroeger bij ons gewerkt, volgens mij is ze niet meer zo actief met dr hele hondenschoolgebeuren maar ik denk ook niet dat zij is wat jij zoekt, jou kennende ;-)
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

sirene schreef:
Lysette schreef:Sander trainde eerst altijd in Nootdorp. Daar trainen ook veel andere rassen. Maar weet niet of dat een beetje te doen is voor jou.
Hadden ze wel, maar kan hem niet meer vinden. Wel een FB pagina:

https://www.facebook.com/pages/Sweet-La ... 3799399258
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Sassy
moderator

sirene schreef:
Trainen idd veel andere rassen, Andre en Helen doen ook de aanlegtesten voor de Beaucerons.

Ik vind het hele aardige mensen, de laatste keer dat ik ze gezien heb was op de Valentijnstrial begin dit jaar, verschrikkelijk weer die dag :oohja: , zijn ze toch gebleven om voor ons te supporteren!
(Ondanks de stromende regen toch nette runs op ons debuut voor de youngsters :cheer: )

Dus als die niet te ver weg is voor je ook nog een optie.
Dat zijn ook hele brave trainingsschapen die daar lopen, niks wat heel hard gaat of die je hond aanvallen. Voor een beginner goed te doen :wink:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Nou, ik schreef Andre en Helen gisteren een mailtje met wat vragen en ik werd meteen uitgenodigd om vandaag te komen kijken en om te zien wat Spring zou doen.
Was hartstikke leuk :ok:
Spring vond het best spannend maar ook reuze interessant maar deed nog niet echt iets, ze toonde wel interesse en ze deed een paar keer na wat de getrainde hond die er bij liep deed. Dat was wel grappig om te zien. Ze mocht twee keer en de teede keer ging haar staartje al omhoog en werd er al gekwispeld en even gerend. Ik geloof niet dat ze zelf door had wat we deden maar het was leuk en ik ga het zeker vaker proberen. Ze had het iig naar haar zin daar met alle mensen en hondjes.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

sirene schreef:Nou, ik schreef Andre en Helen gisteren een mailtje met wat vragen en ik werd meteen uitgenodigd om vandaag te komen kijken en om te zien wat Spring zou doen.
Spring vond het best spannend maar ook reuze interessant maar deed nog niet echt iets, ze toonde wel interesse en ze deed een paar keer na wat de getrainde hond die er bij liep deed. Dat was wel grappig om te zien. Ze mocht twee keer en de teede keer ging haar staartje al omhoog en werd er al gekwispeld en even gerend. Ik geloof niet dat ze zelf door had wat we deden maar het was leuk en ik ga het zeker vaker proberen. Ze had het iig naar haar zin daar met alle mensen en hondjes.
Leuk! Ik ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt.
Mojo heeft gisteren een poging gedaan de kippen van vrienden van ons te drijven, eerst vond hij ze wat spannend maar al snel maakte hij er echt omtrekkende bewegingen omheen en wilde ze een bepaalde kant uit krijgen. Heel apart om te zien was dat.
Sassy
moderator

sirene schreef:Nou, ik schreef Andre en Helen gisteren een mailtje met wat vragen en ik werd meteen uitgenodigd om vandaag te komen kijken en om te zien wat Spring zou doen.
Veel plezier daar verder nog.

Op FB staan trouwens mooie foto's in het album van de training vandaag, Wen maakt prachtige foto's! Denk dat je haar en "Trigger" ook hebt ontmoet?
Geweldig leuk hondje en heel aardig mens :lol1:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”