Ja ik ook, maar Lotgering is de enige die daar antwoord op kan geven. Ik heb wel een hele tijd terug met Tim gesproken en die had het er toen over dat ze streng gecontroleerd werden, maar goed, dat is zeker al een maand of 9 terugfes/lou schreef:Als dit een ophoping van vet is, vraag ik me af hoe vaak en hoe goed die machines daar schoongemaakt worden...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier geen Lotgering meer, wat is een andere goede kvv?
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: Vet vlees nu met foto 26/7 update
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat gaat met vlees heel snel hoor.. al wordt het elke dag aan het einde van het proces schoongemaakt. Dat geeft in 2 uren al een dikke bende.. met pensen vast helemaal.

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Hylos schreef:Dat gaat met vlees heel snel hoor.. al wordt het elke dag aan het einde van het proces schoongemaakt. Dat geeft in 2 uren al een dikke bende.. met pensen vast helemaal.
Ik zie het niet alleen bij de pens maar bv ook bij de vis. Ik weet niet of daar ook pens doorzit, ik ga het even opzoeken
-
- Zeer actief
Re: Vet vlees nu met foto
Zo ziet het er bij mij ook meestal uit, maar de vorige lading had ik ook die grote harde witte stukken op de rollen het zag er wat minder uit, maar werd met smaak gegeten. Ik ben gewoon tevreden over lotgering, de honden zien er goed uit en de ontlasting is prima.malinois schreef:Veel besteld, altijd gevoerd, nooit klachten. Zo kan t dus ook...
En nee ik vind smuldier er ook niet beter uitzien. Dit is dus lotgering:
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Vet vlees nu met foto
blondie schreef:Zo ziet het er bij mij ook meestal uit, maar de vorige lading had ik ook die grote harde witte stukken op de rollen het zag er wat minder uit, maar werd met smaak gegeten. Ik ben gewoon tevreden over lotgering, de honden zien er goed uit en de ontlasting is prima.malinois schreef:Veel besteld, altijd gevoerd, nooit klachten. Zo kan t dus ook...
Ik geef het ze ook nog en ze worden er ook niet ziek van, alleen bij die vieze stukken wordt er eerst aan gesnuffeld en bv Cu eet het wel op, maar niet zoals hij de rest op eet (lees; binnen 2 seconden naar binnen werkt

-
- Zeer actief
Als het met verpakkingsproces te maken heeft dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Ze zullen een bepaalde hoeveelheid per dag draaien, en aan het eind van het proces kan dan vet zich wellicht hebben opgehoopt zodat de laatste verpakkingen veel van die ophoping hebben. Wellicht doen ze er dan wijs aan om iets minder te gaan verwerken, de boel schoonmaken en de nieuwe lading weer draaien.Demi schreef:Ja ik ook, maar Lotgering is de enige die daar antwoord op kan geven. Ik heb wel een hele tijd terug met Tim gesproken en die had het er toen over dat ze streng gecontroleerd werden, maar goed, dat is zeker al een maand of 9 terugfes/lou schreef:Als dit een ophoping van vet is, vraag ik me af hoe vaak en hoe goed die machines daar schoongemaakt worden...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ze geven wel antwoord via mail. Staat op de site en zelf ook gewoon antwoord via mail gehad. Wat versta je onder Lotgering zelf eigenlijk? Want ik denk dat daar onze communicatie al misgaat :green:Demi schreef:Na lang wachten heb ik een antwoord gekregen;
Hoi Allison,
Het is een ophoping van vet. Je moet je voorstellen dat het gedraaide vlees als het ware door een pijp geduwd wordt, dan hoopt zich vet langs de rand hiervan op en zo nu en dan schuift die ophoping toch door. Het heeft dus te maken met het verpakkingsproces van het vlees. Helaas kan er weinig aan gedaan worden. Het kan ook geen kwaad verder, het ziet er alleen niet zo fris uit.
Antwoord komt trouwens niet van Lotgering af, die geven geen antwoord via de mail en als ik bel wordt er steeds gezegd dat ik terug gebeld wordt, maar ik wacht no steeds op een belletje. Dit antwoord komt af van iemand die veel met ze te maken heeft en ik plaats het, omdat het blijkbaar geen kwaad kan. (Al blijf ik het er nog wel uitplukken)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja daar zit toch ook orgaan inDemi schreef:Hylos schreef:Dat gaat met vlees heel snel hoor.. al wordt het elke dag aan het einde van het proces schoongemaakt. Dat geeft in 2 uren al een dikke bende.. met pensen vast helemaal.
Ik zie het niet alleen bij de pens maar bv ook bij de vis. Ik weet niet of daar ook pens doorzit, ik ga het even opzoeken

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb net weer een nieuwe lading binnen maar zie gelukkig weer niks. En ook nog niet gezien bij de reeds gebruikte rollen. Maar ik heb dan niet de pens variant.blondie schreef:Zo ziet het er bij mij ook meestal uit, maar de vorige lading had ik ook die grote harde witte stukken op de rollen het zag er wat minder uit, maar werd met smaak gegeten. Ik ben gewoon tevreden over lotgering, de honden zien er goed uit en de ontlasting is prima.malinois schreef:Veel besteld, altijd gevoerd, nooit klachten. Zo kan t dus ook...

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een paar keer een mail gestuurd naar het mailadres wat jij (dacht ik) in dit topic gezet had. Ik kreeg steeds geen antwoord. Daarna een aantal keren gebeld, maar ik kreeg een vrouw aan de lijn die niets wist verder over het vlees en mij een ander mobiel nummer gaf. Dat nummer weer gebeld en die man zei dat ik terug gebeld zou worden. Na een week was ik nog niet gebeld en zelf weer gebeld en kreeg toen weer een andere man aan de lijn en ook die wist het niet, maar zou het doorgeven zodat ik antwoord terug kreeg. En ook daar heb ik geen antwoord op gekregen.malinois schreef:Ze geven wel antwoord via mail. Staat op de site en zelf ook gewoon antwoord via mail gehad. Wat versta je onder Lotgering zelf eigenlijk? Want ik denk dat daar onze communicatie al misgaat :green:Demi schreef:Na lang wachten heb ik een antwoord gekregen;
Hoi Allison,
Het is een ophoping van vet. Je moet je voorstellen dat het gedraaide vlees als het ware door een pijp geduwd wordt, dan hoopt zich vet langs de rand hiervan op en zo nu en dan schuift die ophoping toch door. Het heeft dus te maken met het verpakkingsproces van het vlees. Helaas kan er weinig aan gedaan worden. Het kan ook geen kwaad verder, het ziet er alleen niet zo fris uit.
Antwoord komt trouwens niet van Lotgering af, die geven geen antwoord via de mail en als ik bel wordt er steeds gezegd dat ik terug gebeld wordt, maar ik wacht no steeds op een belletje. Dit antwoord komt af van iemand die veel met ze te maken heeft en ik plaats het, omdat het blijkbaar geen kwaad kan. (Al blijf ik het er nog wel uitplukken)
Dat mailadres, heb je dat van de site? Ik zie alleen maar deze mail staan nl: debiteuren@lotgering.nl
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:Ja daar zit toch ook orgaan inDemi schreef:Hylos schreef:Dat gaat met vlees heel snel hoor.. al wordt het elke dag aan het einde van het proces schoongemaakt. Dat geeft in 2 uren al een dikke bende.. met pensen vast helemaal.
Echt erg weinig verstand van hier

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik krijg vrijdag weer een nieuwe lading geleverd, 10 kratten van 18 kilo, ik ben benieuwd hoe het eruit ziet. Ik heb veel verschillende soorten besteld dit keermalinois schreef:Ik heb net weer een nieuwe lading binnen maar zie gelukkig weer niks. En ook nog niet gezien bij de reeds gebruikte rollen. Maar ik heb dan niet de pens variant.blondie schreef:Zo ziet het er bij mij ook meestal uit, maar de vorige lading had ik ook die grote harde witte stukken op de rollen het zag er wat minder uit, maar werd met smaak gegeten. Ik ben gewoon tevreden over lotgering, de honden zien er goed uit en de ontlasting is prima.malinois schreef:Veel besteld, altijd gevoerd, nooit klachten. Zo kan t dus ook...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop t voor je, zou daar niet blij mee zijn. Is dat ook bij elk pakje in dat krat dan? Of een enkele?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En hier ook 

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:Ik hoop t voor je, zou daar niet blij mee zijn. Is dat ook bij elk pakje in dat krat dan? Of een enkele?
Nee gelukkig niet bij elke rol. Het wordt tijd voor een bril denk ik, zie het nog niet staan op de site van Lotgering

En ik wist niet dat ze een FB pagina hadden, ga even kijken of ik die wel kan vinden of maandag toch maar even richting optien moet gaan

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier voor Bleza altijd de totaal, pens en vis. Van de week nieuwe lading binnen gekregen, en ook nu geen vet.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
moosje schreef:Hier voor Bleza altijd de totaal, pens en vis. Van de week nieuwe lading binnen gekregen, en ook nu geen vet.
Ok, ben benieuwd hoe het er deze keer uitziet als ik het binnen krijg. Jij had eerst toch ook af en toe met dat vet?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ja, maar dat is alweer een behoorlijke tijd geleden.Demi schreef:moosje schreef:Hier voor Bleza altijd de totaal, pens en vis. Van de week nieuwe lading binnen gekregen, en ook nu geen vet.
Ok, ben benieuwd hoe het er deze keer uitziet als ik het binnen krijg. Jij had eerst toch ook af en toe met dat vet?

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
moosje schreef:Ja, maar dat is alweer een behoorlijke tijd geleden.Demi schreef:moosje schreef:Hier voor Bleza altijd de totaal, pens en vis. Van de week nieuwe lading binnen gekregen, en ook nu geen vet.
Ik ga even op de datum letten van wat ik vd week krijg. Wat er nu nog in mijn vriezer ligt zitten er nog een paar bij met grote stukken wit.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Geef die dan mee terug dan krijg je daar wel nieuwe voor

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:Geef die dan mee terug dan krijg je daar wel nieuwe voor
Ja dat ga ik doen, niet bij na gedacht, maar geef ze gewoon terug, het is bijna een krat vol (komt uit verschillende kratten)
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou de hond niks raars gaan voeren. 32 kilo is een prima gewicht voor een kleine rottweiler en als de dierenarts daar 2 kilo bij wil is dat volkomen onzinnig. Wat gaat die twee kilo doen voor de hond? Geef haar voldoende goed voer en stop gewoon met deze onzin. 2 kilo op een rottweiler maakt geen enkel verschil vwbt ondergewicht en normaal gewicht. Echt onzinnig om zo met voer te gaan knoeien en evt de spijsvertering van je hond overhoop te halen.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het echt lastig te bepalen wat nou wel of niet te mager is. Ze is inderdaad klein, en mager. Maar wat is te mager bij een hond/Rottweiler? Bij Amy zie je bv de heupbotten duidelijk en dat vind ik wel dun. Ook haar ribben zie je, maar dat zie ik wel vaker bij Rottweilers. Haar ruggengraat zie je echt heel duidelijk als ze staat en ze is echt ingevallen.laeken schreef:Ik zou de hond niks raars gaan voeren. 32 kilo is een prima gewicht voor een kleine rottweiler en als de dierenarts daar 2 kilo bij wil is dat volkomen onzinnig. Wat gaat die twee kilo doen voor de hond? Geef haar voldoende goed voer en stop gewoon met deze onzin. 2 kilo op een rottweiler maakt geen enkel verschil vwbt ondergewicht en normaal gewicht. Echt onzinnig om zo met voer te gaan knoeien en evt de spijsvertering van je hond overhoop te halen.
Ze krijgt ondertussen gewoon weer Lotgering, Degomeat had ik weinig besteld alleen om te proberen. Ik geef wel eens vaker een andere kvv als ik te laat ben met bestellen bij Lotgering. Dat maakt toch niet uit voor de spijsvertering? Ik doe dat eigenlijk altijd al zolang ik kvv voer.
Ze is eind juni gewogen bij de dierenarts (ze had een stuk tand afgebroken en daar last van) en was 2,5 kilo afgevallen. Eten is vanaf mijn begin post hetzelfde gebleven. Ze heeft geen wormen oid en is echt kerngezond. Toen werd er trouwens niets gezegd over haar gewicht, maar dat was een andere dierenarts uit de praktijk.
Maar wat vind jij dan ondergewicht bij een Rottweiler Marc? Als ik haar zo zie is ze echt mager.
Als mijn telefoon het weer doet, zal ik eens een foto maken
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar met mager is niks mis. Als ze voldoende voer krijgt van goede kwaliteit en gezond is is het toch prima? De ene mens is ook veel dunner dan de andere met hetzelfde eten. Ik heb honden gehad die snel aankwamen maar ook hele magere. Heel gezond allemaal, zo dun dat ik er opmerkingen over kreeg terwijl onze pointer altijd voer had staan en echt tip top gezond was. Alleen super mager. Bas is haast niet dun te krijgen. Elke hond is anders. Ik heb ook een rottweiler gekend waar de heupen uit staken. Vond dat persoonlijk erg mooi. De hond bewoog goed, zat mooi in de spieren en was kern gezond. Dan denk ik dus, waarom sleutelen aan iets dat prima werkt? Vet voeren is een recept voor problemen met de stofwisseling, een hond die met de leeftijd dikker zal worden en domweg niet gezond denk ik.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier wissel ik ook af, hoofdvoer is lotgering. Eens per week krijgen ze een dag smuldier en eens per week een dag degomeat/best4dogs en eens per week barf.

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat van die opmerkingen krijgen weet ik alles af. Hoevaak er wel niet wordt gezegd dat ik Amy te weinig eten geef is niet te tellen. Niet dat ik mij daar iets van aantrek. Ik wil haar absoluut niet dik hebben hoor, Kenzo is echt te dik, maar dat gaat er niet af. Hij krijgt ook Prednison dus dat zal vast ook meespelen.laeken schreef:Maar met mager is niks mis. Als ze voldoende voer krijgt van goede kwaliteit en gezond is is het toch prima? De ene mens is ook veel dunner dan de andere met hetzelfde eten. Ik heb honden gehad die snel aankwamen maar ook hele magere. Heel gezond allemaal, zo dun dat ik er opmerkingen over kreeg terwijl onze pointer altijd voer had staan en echt tip top gezond was. Alleen super mager. Bas is haast niet dun te krijgen. Elke hond is anders. Ik heb ook een rottweiler gekend waar de heupen uit staken. Vond dat persoonlijk erg mooi. De hond bewoog goed, zat mooi in de spieren en was kern gezond. Dan denk ik dus, waarom sleutelen aan iets dat prima werkt? Vet voeren is een recept voor problemen met de stofwisseling, een hond die met de leeftijd dikker zal worden en domweg niet gezond denk ik.
Amy is verder gezond, speelt, rent en heeft een enorm uithoudingsvermogen. Ik hou het er dan maar op dat de dierenarts voer wilde verkopen, want van de week was Cuendo bij de dierenarts voor de Lepto enting en hij was ook te mager. Nou dus echt niet. Je ziet geen ribben, geen heupbotten, niets. Ik vind hem prima zo hij is nog jong en dan liever zo dan veel te zwaar. Hij weegt 40 kilo, is erg groot, maar moet nog uitzwaren.
Ik heb zelf nog nooit een Rottweiler gezien met de heupbotten van Amy, ik ga even googlen.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie liever een iets te magere hond dan een te dikke.
Ben benieuwd naar een foto van hoe ze er nu uit ziet.

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik mijn eigen telefoon terug heb zal ik een foto maken. Mijn moeder was net hier, maar ben vergeten een foto te maken van Amy, waren even druk. Zolang ze gewoon gezond en actief is, maak ik me er verder ook geen echte zorgen om, al vind ik het wel vreemd dat ze toch weer ruim 2 kilo is afgevallen.moosje schreef:Ik zie liever een iets te magere hond dan een te dikke.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook... liever iets te schraal dan dik...moosje schreef:Ik zie liever een iets te magere hond dan een te dikke.
Ben ook benieuwd

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Even een foto van vorig jaar erbij gezocht. Zo was ze toen en nu is daar ruim 6 kilo vanaf. Van de week is mijn telefoon weer terug van reparatie (hoop ik) en maak ik een foto zoals ze nu is als ze zo staat en dat is echt wel een verschil