Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie kan ons helpen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

fam bouwhuis

wie kan ons helpen?

Ongelezen bericht door fam bouwhuis »

Wij hebben hulp/advies nodig voor onze spetter.

Spetter is sinds een maandje alleen omdat wij afscheid hebben moeten nemen van onze beagle Lucky.
Op zich gaat het heel erg goed met Spetter en hebben wij niet het idee dat hij zijn broertje erg mist.
Lucky was de dominante van het stel en eiste vaak zijn aandacht ten koste van spetter op.
Spetter heeft alleen 1 probleem en dat is dat hij in de ochtend, kan 4 uur zijn maar ook later, begint met blaffen.
Of hij is stil tot mijn man naar zijn werk vertrek (tussen 5 en 5.30 uur in de morgen) en zodra mijn man met de bus weg rijdt begint hij.
Hij blaft dan en is weer ff stil. blaft weer en weer stil.
Hij is dan vaak al uit geweest en als mijn man vrij heeft liet ik hem uit.
alleen dat is het probleem niet ging ik weer terug naar bed, begint hij opnieuw.
speeltjes geven, botjes geven niks lijkt te helpen.
er is maar 1 ding wat helpt en dat is dat ik op de bank ga liggen verder slapen.
Hij komt dan direct naast mij liggen en slaapt rustig verder. Of hij gaat in zijn bench liggen en ligt daar verder te slapen.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat dit erg vermoeiend wordt als ik iedere keer op de bank verder moet slapen aangezien dit niet ten goede komt van mijn nachtrust enn dus ook niet van mijn humeur.
ook begin ik hier overdag last van te krijgen puur door slaaptekort.

straffen heeft geen zin want hij gaat gewoon verder. hij heeft een boel speeltjes en botten liggen maar dat vind hij vanaf pup zijnde ff interesant en daarna niet meer.

Wij zijn ten einde raad....zat zelf te denken aan een blafband maar ik vind dat meer dierenmishandeling als wat anders.
en daarbij is spetter al vrij onzeker en bang voor het onbekende. al is dit al beter geworden sinds lucky er niet meer is

wie heeft een tip om uit te proberen want dit kan zo niet langer.......... :slaap: :slaap2: :slaap2:

vr gr Danielle en fam
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: wie kan ons helpen?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Voorlopig lekker meenemen op de slaapkamer :ok: .

Is dit begonnen na de dood van zijn broertje?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Neeeee geen blafband aub.. Neem hem mee naar de slaapkamer en ga daar verder slapen met hem. Hij moet een nieuwe draai zien te vinden en is nu waarschijnlijk onzeker, ik zou alles rustig met hem opnieuw opbouwen, als pup behandelen zeg maar.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof gezien het ras , onzekerheid en het altijd in een roedeltje van 2 heeft gezeten met een dominantere je er weinig meer kan en of je het recht kunt breien.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lekker mandje op de slaapkamer zetten en hem daar 's ochtends na het uitlaten verder laten slapen.
Of gewoon vanaf 's avonds meteen mee naar boven dat kan ook.

Het bij hem slapen geeft hem kennelijk de steun die hij op dit moment nodig heeft.
Het is niet gezegd dat dat altijd zo zal blijven, maar voor nu is het een prima oplossing (lijkt mij :wink: )
Je nachtrust is belangrijk, dus zorg dat je het kan krijgen :ok:
Door hem mee te nemen lig je zelf lekker in je eigen bed.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik zou hem ook meenemen. Beagles zijn heel erg roedelgericht.
Met een blafband kun je hem wel stil laten zijn, maar je veranderd niet hoe hij zich voelt. Alleen en onzeker. Als hij niet mag blaffen (omdat hij dan een oplawaai krijgt van de band) gaat hij zich wel anders uiten. Door van zich af te piesen of te gaan slopen bijvoorbeeld.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Als tussenoplossing mee naar de slaapkamer en ik zou zelf gaan uitkijken naar een vriendje voor 'm.
fam bouwhuis

Ongelezen bericht door fam bouwhuis »

Een vriendje lijkt mij ook een goed idee maar wij willen geen hond meer erbij. Is een kitten dan ook mogelijk als vriendje?
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Waarom ga je niet in op het advies om je hond (voorlopig) mee naar de slaapkamer te nemen?
fam bouwhuis schreef:Een vriendje lijkt mij ook een goed idee maar wij willen geen hond meer erbij. Is een kitten dan ook mogelijk als vriendje?
Dat zou kunnen, maar dat weet je pas als het zover is.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Hondje kan niet alleen zijn waarschijnlijk. Eerste deel van de nacht is hij nog moe maar daarna slaat de angst toe om echt alleen te zijn denk ik. Arm hondje. Altijd je maatje gehad hebben en nu niks meer. Je wil geen andere hond meer, ik zou hem ook mee naar de slaapkamer nemen nadat je man vertrokken is en hem daar in een grote bench leggen als je hem niet los wil. Dan zal hij vast en zeker stil zijn en lekker doorslapen omdat jij in de buurt bent. Erger je niet teveel. Hoe meer je je ergert hoe erger dit gedrag zal worden. Hij voelt het en raakt nog meer in paniek dan.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Inderdaad meenemen naar boven. Op het moment dat Spetter weer zekerder wordt/is kun je hem altijd weer beneden laten slapen.
Afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Soms helpt het om iets bij de hond in de mand te leggen dat jouw geur heeft. Dus bv een t-shirt dat je een nachtje gedragen hebt.
Maar ik zou eerlijk gezegd de adviezen hierboven volgen en hem gewoon een mandje in de slaapkamer geven. Al is het alleen maar voor die paar uurtjes 's ochtends vroeg.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”