Dan nog is hij veel en veel te klein om een teleurgesteld baasje te hebben als hij het toch eens binnen doet. Enzi was pas met een maand of 8 echt zindelijk en nooit heb ik heb maar één keer op zijn kop gegeven of teleurgesteld gereageerd op hem. Nila daar in tegen doet het echt voorbeeldig, je zou bijna zeggen dat ze zindelijk is. Maar dat is ze nog niet, want daar is ze te klein voor.Lightsun schreef:Oh nee nee nee. Natuurlijk niet. Dat zeg ik ook de hele tijd. Als het niet goed gaat dan vind ik dat helemaal niet erg. Die behandeling is alleen voor als hij binnen plast terwijl de deur gewoon openstaat. Wat eigenlijk nooit gebeurt.Zamunda schreef: Als je pup dan toch binnen plast tijdens deze training, krijgt hij dan dezelfde teleurgestelde behandeling zoals je in het citaat hieronder beschrijft?
Lightsun schreef:Binnen plassen is een beetje teleurgestelde "sstiicchhhtt...kom op zeg" en naar buiten gedragen worden.
Ben je bang dat als je straks een volwassen hond hebt dat hij meteen begint te plassen als hij moet? Want wat jij hem nu wilt leren, gebeurt uiteindelijk vanzelf. Ik zou bang zijn dat je hondje straks verkeerde associaties gaat maken door je training en jij straks met de gebakken peren zit.