Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Joepie, als ik binnen plas, nemen ze me fijn naar buiten!
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Joepie, als ik binnen plas, nemen ze me fijn naar buiten
Overigens ben ik ook van mening (ja ik kom er nog even achteraan zeilen) dat als je een herderpupje dwingt nog even de plas op te houden je verkeerde signalen afgeeft waar het hondje geen donder van snapt. Als dergelijk verkeerde signalen ook op andere vlakken in de opvoeding afgeeft ben ik bang dat je over 2 jaar met je handen in het haar zit.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
copycatalm@ schreef:Overigens ben ik ook van mening (ja ik kom er nog even achteraan zeilen) dat als je een herderpupje dwingt nog even de plas op te houden je verkeerde signalen afgeeft waar het hondje geen donder van snapt. Als dergelijk verkeerde signalen ook op andere vlakken in de opvoeding afgeeft ben ik bang dat je over 2 jaar met je handen in het haar zit.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- alm@
- moderator
Oh ja? Ik heb ook niet alles minutieus doorgespit moet ik zeggen.renee-uk schreef:copycatalm@ schreef:Overigens ben ik ook van mening (ja ik kom er nog even achteraan zeilen) dat als je een herderpupje dwingt nog even de plas op te houden je verkeerde signalen afgeeft waar het hondje geen donder van snapt. Als dergelijk verkeerde signalen ook op andere vlakken in de opvoeding afgeeft ben ik bang dat je over 2 jaar met je handen in het haar zit.

- renee-uk
- Zeer actief
alm@ schreef:Oh ja? Ik heb ook niet alles minutieus doorgespit moet ik zeggen.renee-uk schreef:copycatalm@ schreef:Overigens ben ik ook van mening (ja ik kom er nog even achteraan zeilen) dat als je een herderpupje dwingt nog even de plas op te houden je verkeerde signalen afgeeft waar het hondje geen donder van snapt. Als dergelijk verkeerde signalen ook op andere vlakken in de opvoeding afgeeft ben ik bang dat je over 2 jaar met je handen in het haar zit.
renee-uk schreef:dat je rare dubbele signalen aan je hond geeft komt daar nog bij, maar persoonlijk vind ik dat minder erg dan een pup met hoge nood nog leuk even wat langer laten wachten, gewoon omdat dat kan.
als je maar lang genoeg met die dubbele signalen doorgaat kom je jezelf nog wel tegen bij de verdere opvoeding, maar goed dat heb je dan gewoon aan jezelf te danken en daar moet je dan maar niet over zeuren denk ik dan.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- alm@
- moderator
renee-uk schreef:alm@ schreef:Oh ja? Ik heb ook niet alles minutieus doorgespit moet ik zeggen.renee-uk schreef:copycatalm@ schreef:Overigens ben ik ook van mening (ja ik kom er nog even achteraan zeilen) dat als je een herderpupje dwingt nog even de plas op te houden je verkeerde signalen afgeeft waar het hondje geen donder van snapt. Als dergelijk verkeerde signalen ook op andere vlakken in de opvoeding afgeeft ben ik bang dat je over 2 jaar met je handen in het haar zit.renee-uk schreef:dat je rare dubbele signalen aan je hond geeft komt daar nog bij, maar persoonlijk vind ik dat minder erg dan een pup met hoge nood nog leuk even wat langer laten wachten, gewoon omdat dat kan.
als je maar lang genoeg met die dubbele signalen doorgaat kom je jezelf nog wel tegen bij de verdere opvoeding, maar goed dat heb je dan gewoon aan jezelf te danken en daar moet je dan maar niet over zeuren denk ik dan.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Echt, ik zie dat al daar gehurkt zitten bij die piepende pup bij de deur, starend naar de klok: 'Nee, nog even wachten, hij moet nog één rondje om en dan mag je je plasje doen.' 

Groetjes,
Sandra
-
lets have fun
Terwijl het zo makkelijk kan zijn. Gewoon goed opletten, bij de eerste tekenen naar buiten en de tijd dat pup het wat langer op kan houden komt vanzelf. Maar ja waarom makkelijk als het moeilijk kan.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik snap wel wat er bedoeld wordt. Alleen is dit dus onzin. Je kunt groei niet afdwingen.lets have fun schreef:Terwijl het zo makkelijk kan zijn. Gewoon goed opletten, bij de eerste tekenen naar buiten en de tijd dat pup het wat langer op kan houden komt vanzelf. Maar ja waarom makkelijk als het moeilijk kan.
- [Sandra]
- Zeer actief
Te lui of te druk met zichzelf om op de pup te letten?lets have fun schreef:Terwijl het zo makkelijk kan zijn. Gewoon goed opletten, bij de eerste tekenen naar buiten en de tijd dat pup het wat langer op kan houden komt vanzelf. Maar ja waarom makkelijk als het moeilijk kan.
Edit: Nee, dat kan ook weer niet, want Lightsun gaat er wel mee naar de deur.

Groetjes,
Sandra
- renee-uk
- Zeer actief
oh ik snap ook wel wat er bedoeld wordt, alleen als iets niet haalbaar is omdat het lijfje van je pup nog niet in staat is tegemoet te komen aan wat jij wil vind ik het totale idioterie om daar toch mee door te gaan.Marjoleine schreef:Ik snap wel wat er bedoeld wordt. Alleen is dit dus onzin. Je kunt groei niet afdwingen.lets have fun schreef:Terwijl het zo makkelijk kan zijn. Gewoon goed opletten, bij de eerste tekenen naar buiten en de tijd dat pup het wat langer op kan houden komt vanzelf. Maar ja waarom makkelijk als het moeilijk kan.
je wint er niks mee, doet alleen je pup tekort en wat daar de bedoeling van is snap ik dan weer helemaal niet.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Onwetendheid? Ik wist ook niet dat je pups eigenlijk niet hoeft op te tillen en buiten te zetten als ze binnen plassen en dat ze ook zindelijk worden als je dat niet doet[Sandra] schreef:Te lui of te druk met zichzelf om op de pup te letten?lets have fun schreef:Terwijl het zo makkelijk kan zijn. Gewoon goed opletten, bij de eerste tekenen naar buiten en de tijd dat pup het wat langer op kan houden komt vanzelf. Maar ja waarom makkelijk als het moeilijk kan.
Edit: Nee, dat kan ook weer niet, want Lightsun gaat er wel mee naar de deur.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Ik maak hier maar geen woord over vuil. Denk niet dat het doordringt dat deze manier niet de manier is. Ik vind het wel sneu voor het arme hondje dat het al zo goed doet.
Mijn 18 jarige kind keek net even over mijn schouder mee en vroeg waar dit over ging. Na een kleine samenvatting was het commentaar "o wat een kansloze! wat zielig voor het hondje"
Ik ben het er helemaal mee eens!
Mijn 18 jarige kind keek net even over mijn schouder mee en vroeg waar dit over ging. Na een kleine samenvatting was het commentaar "o wat een kansloze! wat zielig voor het hondje"
Laatst gewijzigd door Anja op 31 jul 2014 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
lets have fun
Ja dat hebben verschillende haar gezegd maar komt niet over ofoMarjoleine schreef:Ik snap wel wat er bedoeld wordt. Alleen is dit dus onzin. Je kunt groei niet afdwingen.lets have fun schreef:Terwijl het zo makkelijk kan zijn. Gewoon goed opletten, bij de eerste tekenen naar buiten en de tijd dat pup het wat langer op kan houden komt vanzelf. Maar ja waarom makkelijk als het moeilijk kan.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik weet het, ik heb het ook al meerdere malen gezegd.
- [Sandra]
- Zeer actief
'Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met trainen.'Heavy schreef:Ik mag dan een Herderbazin zijn maar vind dit gewoon puppypesten hoorhoe kom je erop vraag ik me af?

Groetjes,
Sandra
- Miepmiept
- Zeer actief
Mijn Herder van nu 10 maanden ook.Lightsun schreef:Zoals ik net al zei Stitch gaat erg vaak met ons mee naar familie, vakantie, winkel, noem het maar op. Bij ons staat 90% van de tijd de deur open, en als de deur dicht is en hij geeft het aan staan we binnen X seconden bij de deur (we zitten in de woon kamer). Dat is op bezoek echt niet altijd zo. Nou gaan we natuurlijk ieder uur even naar buiten met hem maar soms moet hij daar tussen in ook even plassen. En dan is niet iedereen meteen bij de deur als hij piept. Dus nu zijn we eerst bezig met de deur en even wachten. Daarna kunnen we het bij familie oefenen.Maryanne schreef: Mijn wedervraag is: wat is het nut van die minuutjes wachten? Blaastraining ofzo?
En zoals ik zei ik begrijp echt wel dat dit vanzelf al goed gaat komen. Maar als ik het wat eerder gedaan kan krijgen dat zou fantastisch zijn.
En ja.. ze heeft plasje gedaan in het vakantie huisje waar we op vakantie waren en een mooie drol gelegd in de keuken bij vrienden nadat ik al drie keer was gaan wandelen omdat ik wist dat ze nog moest. Geen probleem en ook gewoon even opruimen en was dat wel een probleem was ik thuis gebleven. Gewoon omdat ze pup was.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Wat een topic.
Ze worden uiteindelijk allemaal zindelijk. Gaat vanzelf, kan even duren. Ja ook maanden.
Als het overmatig veel plast, en dus niet 3 keer plas in huis vinden, maar als je veel naar buiten gaat en je ziet echt geen tekens, dan even naar de da om dingen uit te sluiten.
Ze worden uiteindelijk allemaal zindelijk. Gaat vanzelf, kan even duren. Ja ook maanden.
Als het overmatig veel plast, en dus niet 3 keer plas in huis vinden, maar als je veel naar buiten gaat en je ziet echt geen tekens, dan even naar de da om dingen uit te sluiten.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Hoe eerder je ze volledig onder de duim heb hoe beterHeavy schreef:Ik mag dan een Herderbazin zijn maar vind dit gewoon puppypesten hoorhoe kom je erop vraag ik me af?
Iets beters kan ik er niet van maken.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Lijkt mij gewoon onwetendheid hoor. Het idee dat een pup sneller zindelijk wordt als je maar vroeg genoeg begint.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Je schijnt maar niet te willen snappen dat je pupje het nog niet op kán houden, omdat hij/zij daar simpelweg te jong voor is Een normaal mens zou al super blij zijn dat de pup aangeeft te moeten, dat doet lang niet iedere pup op die leeftijd!Lightsun schreef:Zoals ik net al zei Stitch gaat erg vaak met ons mee naar familie, vakantie, winkel, noem het maar op. Bij ons staat 90% van de tijd de deur open, en als de deur dicht is en hij geeft het aan staan we binnen X seconden bij de deur (we zitten in de woon kamer). Dat is op bezoek echt niet altijd zo. Nou gaan we natuurlijk ieder uur even naar buiten met hem maar soms moet hij daar tussen in ook even plassen. En dan is niet iedereen meteen bij de deur als hij piept. Dus nu zijn we eerst bezig met de deur en even wachten. Daarna kunnen we het bij familie oefenen.Maryanne schreef: Mijn wedervraag is: wat is het nut van die minuutjes wachten? Blaastraining ofzo?
En zoals ik zei ik begrijp echt wel dat dit vanzelf al goed gaat komen. Maar als ik het wat eerder gedaan kan krijgen dat zou fantastisch zijn.
Als je niet wil dat hij/zij bij familie in huis pist, dan wacht je met meenemen tot het beestje zindelijk is, hoe moeilijk kan het zijn?
Het enige wat je hier mee berijkt is dat jij als baas niet te vertrouwen bent in de ogen van de pup, die doet namelijk iets heel erg goed en wordt daar ipv voor beloond, soort van bestraft door te moeten wachten!
Volgens mij ben jij zo'n typ die denkt dat alles maakbaar is en denkt dat zijn herder straks ook lekker met alle hondjes op het losloopveld kan spelen......newsflash vergeet het maar!!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
1 keer was genoeg.
Al kan het niet duidelijk genoeg gemaakt worden
Al kan het niet duidelijk genoeg gemaakt worden
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Liesbeth
- Zeer actief
Ja, krijg je dat weerrenee-uk schreef:nou gelukkig maar dat liesbeth blijkbaar ook niet zit met een pup die buikpijn heeftLightsun schreef:Dat is een heel goed punt moet ik toegeven. Misschien dat dat een duidelijkere indicatie is.Liesbeth schreef: Wil je dit "trainen" dan zou mijn insteek eerder zijn om gewoon wat langer te blijven zitten voordat je opstaat om je pup naar buiten te laten.
Ik vind het not done om een pup op die manier te behandelen en ik zou dat zelf nooit doen. Ben ook van mening dat Lightsun volslagen belachelijk bezig is en pup aan het (ver)pesten is.
Maar dat gedoe bij de deur vind ik wel alles slaan en daarom gaf ik aan dat als zij/hij die pup dan toch wil "trainen", op het plas ophouden, dat ik van mening ben dat dat anders "aangepakt" kan worden.
Niet dat ik snap waarom je het een pup aan wil doen om met een volle blaas nog even te wachten
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik snap t stukje niet: ik ga op bezoek en dan kan ik hem niet in de gaten houden??? Waarom niet? Waarom neem je hem dan mee als je dat niet kan

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
hihihi ik moet soms wel een beetje lachen om jullie hoor.
Ik was van plan om nog even serieus naar wat mensen te reageren maar toen lag ik vanochtend met stitch over de grond te rollen en toen dacht ik....wat heb ik er aan? Wat maakt het toch uit hoe een groepje internet "experts" denkt over iets wat ik doe.
Dit is wat ik doe. En ik ga er erg vrolijk mee door. Als je er een probleem mee hebt, sja dat kan. Dan moeten we het maar even eens zijn dat we het oneens zijn.
En als je dat niet kunt dan hoef je niet te reageren en kun je gewoon op flikkeren.
Ik was van plan om nog even serieus naar wat mensen te reageren maar toen lag ik vanochtend met stitch over de grond te rollen en toen dacht ik....wat heb ik er aan? Wat maakt het toch uit hoe een groepje internet "experts" denkt over iets wat ik doe.
Dit is wat ik doe. En ik ga er erg vrolijk mee door. Als je er een probleem mee hebt, sja dat kan. Dan moeten we het maar even eens zijn dat we het oneens zijn.
En als je dat niet kunt dan hoef je niet te reageren en kun je gewoon op flikkeren.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Wat een malle instelling heb jij.Lightsun schreef:hihihi ik moet soms wel een beetje lachen om jullie hoor.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
Angelique.
Arm hondje, ik hoop toch echt dat je er echt nog is over na gaat denken wat hier allemaal gezegd is, dat word echt niet gezegd om jou te pesten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Als je dan dat idiote idee maar niet aan anderen aanraad/verspreid. Helaas voor jouw pup wil jij niks van anderen aannemen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Ik heb de relevante stukken even gemarkeerd. Ik begrijp wat jouw idee hierachter is, en ik snap ook dat je het zelf niet ziet als zo'n groot probleem - immers, je pup hoeft voor jouw gevoel maar heel eventjes te wachten, doet dat ook keurig, en plast daarna netjes buiten. Dan is het logischerwijs verleidelijk om te denken dat je training werkt, je bereikt tenslotte het resultaat waar je naar zoekt. Maar ik denk echt dat je jezelf daarmee voor de gek houdt. In de basis zal een hond niet in zijn eigen huis willen plassen. Dat doet jouw pupje ook niet, want hij houdt zijn plasje op terwijl hij wel moet plassen. Hij wacht tot jij de deur open doet. Hij begrijpt dus al dat hij soms even moet wachten, maar dat komt niet door jouw training, dat komt omdat het een instinctieve neiging is niet zijn eigen huis te bevuilen. Hij geeft het ook al aan, want hij gaat piepen. Maar doordat jij hem daarna nog laat wachten leer je hem juist het tegenovergestelde van wat je wil: namelijk, dat piepen niet helpt want baasje komt wel maar doet verder niks. Dat jij een minuut later die deur opent linkt hij misschien wel, maar misschien ook wel helemaal niet aan zijn gepiep. Dat weet je niet, en dat lijkt me dus niet de handigste trainingsvorm. Daarnaast schrijf je dat hij het zo snel mogelijk zal snappen dankzij jouw training - maar hij snapt het allang. Hij plast liever buiten dan binnen en kan het aangeven. Knap kind! Wat jij nu doet is hem onnodig, keer op keer, laten bewijzen dat hij dat kan. Maar het principe begrijpt hij al, en de rest is puur een kwestie van groeien. Dat kan je niet afdwingen of versnellen, dat snap jij ook best wel.Lightsun schreef: Wat ik er mee berijk is dat stitch heel goed begrijpt dat hij soms even moet wachten met plassen ook als hij het aan geeft. Zoals ik al eerder aan gaf in dit topic ergens, Stitch gaat erg veel met ons mee naar familie/uit eten/noem het maar op en niet iedereen heeft de deur openstaan zoals wij. Dus dan in die situatie gaan we netjes even ieder uur naar buiten zodat meneer even kan plassen. Maar mocht hij nou moeten plassen en de deur staat niet open leert hij het aan te geven en even te wachten. Niet iedereen zit in de woon kamer bij de deur zoals wij zitten.
En ik verwacht echt niet dat hij het helemaal 100% goed doet of uren zijn plasje ophoudt. Ik weet dat dat allemaal vanzelf wel komt. Maak ik me ook totaal geen zorgen over. Maar op dit moment ben ik dit met hem 's avonds aan het trainen zodat hij dit zo snel mogelijk snapt.
Ik denk dat je het nut van jouw training overschat. En ook voor een dier is een volle blaas een onprettig gevoel, net zo goed als voor ons. Hij piept natuurlijk niet voor niets. Dus eigenlijk laat je de pup met een onplezierig gevoel wachten zodat je hem iets kan leren wat hij al snapt, want als hij het niet snapte liet hij z'n plasje wel gewoon lopen. En dat is heus niet wereldschokkend erg, en je pup zal zich ook heus niet doodellendig voelen, maar het is wel overbodig. Dus ik snap eigenlijk nog steeds niet wat je ermee denkt te bereiken. Hij begrijpt het concept zindelijkheid, hij geeft het aan, het enige wat nu rest is een grotere blaas en betere blaascontrole en dat is niet trainbaar.

- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ohh laatste dingentje waar ik nog even op wil reageren dan laat ik het liggen. Dat is absoluut niet waar. Ik heb ontzettend veel dingen gevraagdt en geleerd op HF en ik denk dat er een grote hoop met kennis is (stom voorbeeld: lange auto rit of mijn vragen over stitch zijn tanden etc etc).malinois schreef:Als je dan dat idiote idee maar niet aan anderen aanraad/verspreid. Helaas voor jouw pup wil jij niks van anderen aannemen...
Dit is toevallig 1 ding waar ik het niet mee eens ben. Dat betekent niet dat ik andere mensen hun mening niet respecteer maar dit werkt gewoon voor mij op dit moment en daar ben ik tevreden mee.