Als het goed is heb ik volgend jaar twee hondjes, een kleintje en een middelmaat. Ik heb geen rijbewijs dus doe alles in principe met de fiets (of OV). Het gaat dan voornamelijk om korte ritjes naar het park of bos, of wat langer (25 min) naar de hondenschool bijvoorbeeld. Nou is 1 hondje natuurlijk een stuk makkelijker te vervoeren op de fiets. Lou gaat in een klein mandje achterop. Maar hoe ga ik dit met twee honden doen... Misschien heeft iemand van jullie ditzelfde 'probleem'? Welke oplossing zouden jullie kiezen?
1. Bakfiets kopen. Lijkt me erg gemakkelijk, bakfiets staat altijd klaar, je zet zo de hondjes erin en fietst weg. Ook handig bij boodschappen ed. Nadeel: kost al snel 1000 euro en ik zie het niet zo zitten om ook zonder hondjes met een bakfiets te fietsen. Ik heb nu een heel licht en snel fietsje, maar ik denk dat ik deze zou moeten verkopen als ik een bakfiets zou kopen.
2. Doggyride gebruiken. Ik heb een hondenfietskar gescoord op Koningsdag. Hier zouden de twee hondjes makkelijk in passen. Nadeel: Ik zou hem waarschijnlijk elke dag los moeten koppelen en thuis moeten inklappen en opbergen. Dat gaat vrij veel tijd kosten denk ik. Ook vind ik het wat minder veilig voor in de stad.
3. Alles lopend doen tot hond nummer 2 naast de fiets kan rennen. Nadeel: lijkt me duidelijk.
4. Rijbewijs halen en auto kopen. Nadeel: geen geld over om hond te kopen

En misschien zie ik nog iets over het hoofd?