Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor het eerst alleen laten, hoe aanpakken?
Moderator: moderatorteam
-
Sterrefee
- Actief
- Mijn ras(sen): Gordon Setter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Voor het eerst alleen laten, hoe aanpakken?
Hoi allemaal,
Inmiddels is onze Bill 10,5 week en hij doet het heel goed.
Hij speelt veel alleen in de tuin, slaapt in zijn bench met de deur dicht, slaapt sinds 2 nachten door. Als wij boven bezig zijn met de kinderen piept hij soms even maar niet heel erg.
Nu wil ik eigenlijk even naar de supermarkt straks met mijn oudste dochter.
Als ik hem goed moe maak, in de bench doe en wacht tot hij slaapt, kan ik dan weg gaan voor 30 min of moet hij wakker zijn als ik weg ga? Als hij piept als ik thuis kom, wat moet ik dan doen?
Wij hebben hiervoor een herplaatser met verlatingsangst gehad, en ik probeer dat echt te voorkomen nu. Vandaar dat ik best voorzichtig ben.
Alvast bedankt voor de reacties!
Inmiddels is onze Bill 10,5 week en hij doet het heel goed.
Hij speelt veel alleen in de tuin, slaapt in zijn bench met de deur dicht, slaapt sinds 2 nachten door. Als wij boven bezig zijn met de kinderen piept hij soms even maar niet heel erg.
Nu wil ik eigenlijk even naar de supermarkt straks met mijn oudste dochter.
Als ik hem goed moe maak, in de bench doe en wacht tot hij slaapt, kan ik dan weg gaan voor 30 min of moet hij wakker zijn als ik weg ga? Als hij piept als ik thuis kom, wat moet ik dan doen?
Wij hebben hiervoor een herplaatser met verlatingsangst gehad, en ik probeer dat echt te voorkomen nu. Vandaar dat ik best voorzichtig ben.
Alvast bedankt voor de reacties!

- mariekebrand
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford
Re: Voor het eerst alleen laten, hoe aanpakken?
Ik zal de eerste keer net doen alsof je weggaat, wel echt het huis uit gaan en dan luisteren aan het raam of hij piept en pas als hij stil is weer naar binnen gaan, zo leert hij dat als hij stil blijft je weer terug komt en zolang hij piept hij eigenlijk 'alleen' blijft. En dan zo steeds iets langer buiten blijven staan, als hij een kwartier/half uur stil blijft dan snapt hij het wel denk ik, succes 
o en hem uiteraard uitbundig belonen als je weer binnen komt maar dan wel zeker weten dat hij stil is;)
o en hem uiteraard uitbundig belonen als je weer binnen komt maar dan wel zeker weten dat hij stil is;)
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wij zijn begonnen met eerst even de kamer uit lopen, en dat opbouwen naar even naar boven lopen, even de tuin in, etc.
Dan steeds een minuutje langer weg. We letten er in het begin op dat we weggingen op een moment dat de hond al rustig was van zichzelf, en dus niet net op dat moment aandacht van ons aan het vragen was ofzo. We zeiden ook niks, we liepen gewoon weg, ook de hond niet aankijken, er helemaal geen punt van maken zeg maar. Gewoon zoals je anders ook zou doen.
De eerste paar keer als we dan terugkwamen keken we de hond ook niet aan, gewoon naar binnen alsof er niks aan de hand is. Niks spannends er van maken. Toen we wisten dat het geen problemen zou geven begroetten we haar wel bij thuiskomst. Maar vaak lag ze gewoon lekker op de bank te slapen, deed een oog open en sliep vervolgens weer verder.
Ze is nu wel blij hoor als één van ons wat langer weg is en weer terugkomt. Dan komt ze ook uit zichzelf begroeten. Maar even kort weg naar de winkel daar doet ze geen moeite voor.
Dit heeft voor ons goed gewerkt zo, maar sommige honden zullen denk ik toch niet zo makkelijk zijn.
Dan steeds een minuutje langer weg. We letten er in het begin op dat we weggingen op een moment dat de hond al rustig was van zichzelf, en dus niet net op dat moment aandacht van ons aan het vragen was ofzo. We zeiden ook niks, we liepen gewoon weg, ook de hond niet aankijken, er helemaal geen punt van maken zeg maar. Gewoon zoals je anders ook zou doen.
De eerste paar keer als we dan terugkwamen keken we de hond ook niet aan, gewoon naar binnen alsof er niks aan de hand is. Niks spannends er van maken. Toen we wisten dat het geen problemen zou geven begroetten we haar wel bij thuiskomst. Maar vaak lag ze gewoon lekker op de bank te slapen, deed een oog open en sliep vervolgens weer verder.
Ze is nu wel blij hoor als één van ons wat langer weg is en weer terugkomt. Dan komt ze ook uit zichzelf begroeten. Maar even kort weg naar de winkel daar doet ze geen moeite voor.
Dit heeft voor ons goed gewerkt zo, maar sommige honden zullen denk ik toch niet zo makkelijk zijn.
-
Sterrefee
- Actief
- Contacteer:
Nou, net gelijk de vuurdoop!
De buurvrouw kwam in paniek aan de deur, haar dochter van 4 is heel hard tegen de hoek van de tafel gevallen, bloedde echt vreselijk. Dus ik Bill in de bench met zijn kluif, deur dicht en mee gelopen. Geholpen om buurmeisje rustig te houden zodat we het bloed weg konden vegen en zien hoe groot de wond is. Ze moet gehecht worden dus de buurvrouw ging naar de huisarts. Ik ben een half uur weg geweest, ik heb hem na een kwartier even gehoord maar toen ik weer naar binnen stapte lag Bill lekker te slapen
De boodschappen doe ik vanavond wel als mijn man thuis is, ben super blij dat hij dit zo goed deed!
De buurvrouw kwam in paniek aan de deur, haar dochter van 4 is heel hard tegen de hoek van de tafel gevallen, bloedde echt vreselijk. Dus ik Bill in de bench met zijn kluif, deur dicht en mee gelopen. Geholpen om buurmeisje rustig te houden zodat we het bloed weg konden vegen en zien hoe groot de wond is. Ze moet gehecht worden dus de buurvrouw ging naar de huisarts. Ik ben een half uur weg geweest, ik heb hem na een kwartier even gehoord maar toen ik weer naar binnen stapte lag Bill lekker te slapen
De boodschappen doe ik vanavond wel als mijn man thuis is, ben super blij dat hij dit zo goed deed!

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik kon de mijne niet foppen hoor, 'nep' weggaan. Dat kon ze niet goed. Maar toen ik echt weg moest bleek dat ze het prima kon.
Denk zelf dat ze het wel aanvoelen.
Ben misschien wel een miepert: maar zou ipv een kluif een gevulde kong doen. Stel dat er stukje van zo'n kluif af breekt, vind ik altijd beetje eng idee.
Denk zelf dat ze het wel aanvoelen.
Ben misschien wel een miepert: maar zou ipv een kluif een gevulde kong doen. Stel dat er stukje van zo'n kluif af breekt, vind ik altijd beetje eng idee.
-
Sterrefee
- Actief
- Contacteer:
Ik loop sowieso al wel het hele huis door en ben af en toe ook een half uurtje in het bedrijf bezig, zaak zit aan huis maar zitten wel 2 deuren tussen zeg maar. Dat gaat allemaal prima al doe ik dat natuurlijk niet als hij net z'n malle uurtje heeft 

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat je doet is prima. Veel in en uit lopen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
mee eens, en persoonlijk zou ik NIET uitbundig belonen als je terugkomt, het is immers iets heel normaals?laeken schreef:Wat je doet is prima. Veel in en uit lopen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.
-
Sterrefee
- Actief
- Contacteer:
Daar zal ik goed op letten, dat ik hem niet beloon als ik binnen kom. Bedankt!

-
laeken
- Zeer actief
Nee inderdaad. Niet belonen want dan maak je er iets speciaals van. Gewoon doen. Je wil immers dat alleen zijn gewoon is en niet iets heel bijzonders.Sterrefee schreef:Daar zal ik goed op letten, dat ik hem niet beloon als ik binnen kom. Bedankt!
-
laeken
- Zeer actief
Je mag hem wel begroeten overigens maar niet uitbundig gaan doen. Gewoon doen is het sleutelwoord en geen speciale aandacht aan besteden.
-
Sterrefee
- Actief
- Contacteer:
Bill kan inmiddels een uur en een kwartier alleen blijven, langer probeer ik nog niet omdat hij nog maar 12 weken is en nog ieder uur moet plassen. Maar het gaat dus hartstikke goed!

- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Dat doet hij goed! Zal voor jullie een opluchting zijn als je een hond hebt gehad met verlatingsangst.
Ik zou alleen wel uitkijken met het geven van een kauwbot zonder toezicht. Weet natuurlijk niet wat je geeft, maar als het er om gaat dat hij even lekker bezig is, zou ik hem liever een gevulde kong geven of anders een nylonbone. Stukken veiliger.
Ik zou alleen wel uitkijken met het geven van een kauwbot zonder toezicht. Weet natuurlijk niet wat je geeft, maar als het er om gaat dat hij even lekker bezig is, zou ik hem liever een gevulde kong geven of anders een nylonbone. Stukken veiliger.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......