Omdat uiteraard wist dat dat een keeshonden dingetje was ben ik hier vanaf dag 1 mee bezig geweest, ik tolereer 1 waarschuwingsblafje en dan moet t klaar zijn. Als hij stopt beloon ik dit. Ook het opbouwen van het alleen zijn en dergelijke ben ik zeer zorgvuldig mee bezig geweest. Maar sinds een week of drie slaat hij helemaal door, is hij alleen en hij hoort wat slaat hij aan, ook op geluiden die gewoon bij ons huishouden horen en waarvan ik dacht dat hij deze kende en accepteerde.
Als hij eenmaal begint is hij niet meer te stoppen nu is dat op zich niet zo'n probleem want we hebben geen buren maar mijn wederhelft raakt wel geïrriteerd hierdoor, ik wil m ook graag meenemen op vakanties en dergelijke maar dan kan hij niet steeds zo aanslaan en door blijven blaffen.
Mogelijk heb ik wat tunnelvisie ontwikkeld maar ik zie niet wat er fout gaat.
Ik weet wel dat het in basis een onzeker hondje is, hij overwint zichzelf daarin altijd wel erg vlot en is superslim, wil het ook graag goed doen maar heeft ook een eigen willetje. En hij lijkt ook de laatste tijd ook inderdaad de grenzen wat aan het zoeken te zijn. Dat mag en daar gaan we op een leuke, beloningsgerichte manier mee om en dat pakt hij vlot op.
Hij krijgt veel beweging maar eerlijk gebied me om te zeggen dat we weinig met hem trainen, hij lijkt dat ook niet nodig te hebben, pikt alles ( op t blaffen na) vlot op en is verder super makkelijk. Wel doen we wat hersenwerk met hem.
Alleen dat blaffen.. Zijn er mensen met tips?
Zijn er kezenkenners die dit herkennen? Zo ja dan hoor ik graag op welk knopje ik moet drukken
Het zal vast niet onoverkomelijk zijn maar echt leuk is het niet, opmerkingen zoals had je kunnen weten en dergelijke heb ik weinig aan dus die hoeven van mij ook niet...als het even kan.
Mochten jullie vragen hebben om de situatie helderder te krijgen hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor het meedenken.