Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op de fiets met twee honden
Moderator: moderatorteam
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Re: Op de fiets met twee honden
Ik heb net de Elfstedentocht gefietst, een vijfdaagse, met Sam in de doggyride.
Anderen houden echt rekening met een constructie van fiets/doggyride. Dit even voor als je in een stad fietst. Je moet zelf alleen niet snel nog even door oranje willen fietsen ofzo.
Ik woon erg klein, moet de doggyride inklappen na gebruik. Dat is 4 minuten werk, dus niet een 'heel werk'.
Zwaar fietsen? Nou, de elfstedentocht vond ik wel zwaar, haha, maar in Friesland was veel wind.
Maar in de stad enz., nee, dan vind ik het niet zwaar, mits je wel een goede doggyride koopt met goede banden, die dus 'soepel' rijden enz. Als je er bijv. ook nog een bagagerek bij koopt voor op het dakje van de doggyride (hebben honden geen last van), dan kun je het zelf ook nog functioneel gebruiken voor spullen.
Anderen houden echt rekening met een constructie van fiets/doggyride. Dit even voor als je in een stad fietst. Je moet zelf alleen niet snel nog even door oranje willen fietsen ofzo.
Ik woon erg klein, moet de doggyride inklappen na gebruik. Dat is 4 minuten werk, dus niet een 'heel werk'.
Zwaar fietsen? Nou, de elfstedentocht vond ik wel zwaar, haha, maar in Friesland was veel wind.
Maar in de stad enz., nee, dan vind ik het niet zwaar, mits je wel een goede doggyride koopt met goede banden, die dus 'soepel' rijden enz. Als je er bijv. ook nog een bagagerek bij koopt voor op het dakje van de doggyride (hebben honden geen last van), dan kun je het zelf ook nog functioneel gebruiken voor spullen.

Gewoon van die stokken met vlaggetjes er op die op van die kinderfietsen staan,Ik heb eigenlijk nog niet gemerkt dat mensen hem niet zagen,integendeel meestal lachen ze om de hondekopjes.Maar goed ik heb hem ook nog maar netLeonie. schreef:Oh, dat vind ik wel indrukwekkend, al helemaal voor een tiener![]()
Inderdaad, Doggyride is veel makkelijker qua instappen. En misschien ook relaxter voor de honden om in te liggen. Mijn Markiesje vond het in elk geval wel fijn (op vakantie op Texel hebben we er eentje gehuurd).
Maar het lijkt me ook gevaarlijk om met een Doggyride door de stad te fietsen. Veel mensen fietsen hier zo gehaast, of bellend, of gewoon niet oplettend. Bakfietsen is iedereen dan wel weer gewend

- Hilly45
- Zeer actief
Kijk, ik heb een transportfiets (die zwaar fietst hoor!!, zou liever een doggyride achter een gewone lichte fiets willen hebben)......ik moest alleen teveel meenemen, maar even voor indruk

Hier zie je het geheel

Hier zie je het geheel

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Haha, heel leuk, met dat koppie eruit! Leuk hondje heb je sowieso.
Ik vond de kar op Texel wel zwaar fietsen, maar dat was echt door de duinen en ook met wind. Hier zal het wel meevallen.
Mijn fietsenmaker zei dat hij het levensgevaarlijk vond, daarom heeft hij een vlaggetje meegegeven, dus dat is vast aanwezig
En misschien valt het mee als je zelf erg voorzichtig fietst. En dan niet teveel richting centrum, want echt, mensen fietsen als idioten en dan al die toeristen die zo de straat opstappen...
En die 4 minuten, dat is inderdaad niets. Maar ik ben gewend om alles super snel en efficient te doen, dus dan lijkt het al gauw lang. Maar ik zou de kar natuurlijk ook bij wijze van extra bench in huis (extra kamertje) kunnen laten staan. Dan binnen hondjes inladen en met kar en al naar buiten.
Trouwens, die mini Doggyride, zou daar een Toller in passen? Volgens mij is het verschil tussen normaal en mini nogal groot en de mini gaat tot 25 kilo. De afmetingen zijn 56x38x50 cm, in elk geval groter dan een fietskrat dus.
Ik vond de kar op Texel wel zwaar fietsen, maar dat was echt door de duinen en ook met wind. Hier zal het wel meevallen.
Mijn fietsenmaker zei dat hij het levensgevaarlijk vond, daarom heeft hij een vlaggetje meegegeven, dus dat is vast aanwezig

En die 4 minuten, dat is inderdaad niets. Maar ik ben gewend om alles super snel en efficient te doen, dus dan lijkt het al gauw lang. Maar ik zou de kar natuurlijk ook bij wijze van extra bench in huis (extra kamertje) kunnen laten staan. Dan binnen hondjes inladen en met kar en al naar buiten.
Trouwens, die mini Doggyride, zou daar een Toller in passen? Volgens mij is het verschil tussen normaal en mini nogal groot en de mini gaat tot 25 kilo. De afmetingen zijn 56x38x50 cm, in elk geval groter dan een fietskrat dus.
- Hilly45
- Zeer actief
Poeh, ik denk dat een Toller iets kleiner is dan een schapendoes? Ik heb een Novell Doggyride, niet de mini. Als je er 2 honden in wilt vervoeren, zou ik echt niet gaan voor een mini. Als je een slag groter hebt, kun je er altijd ook nog wat bij in doen, een rugtas of een tasje met spul voor de honden of noem maar op. Ik vind de mini wel heel mini. Je moet ervan uit gaan, dat een hond er wel bewegingsvrijheid in 'moet' hebben of moet kunnen liggen.Leonie. schreef:Haha, heel leuk, met dat koppie eruit! Leuk hondje heb je sowieso.
Mijn fietsenmaker zei dat hij het levensgevaarlijk vond, daarom heeft hij een vlaggetje meegegeven, dus dat is vast aanwezigEn misschien valt het mee als je zelf erg voorzichtig fietst. En dan niet teveel richting centrum, want echt, mensen fietsen als idioten en dan al die toeristen die zo de straat opstappen...
Hoe efficient je ook bent, 4 minuten is natuurlijk niet veel werk.
Ik rijd rustig met doggyride de stad in. De ervaring is echt wel, dat mensen dan op je 'letten', omdat je zo lang bent en met een hondje erin, zijn ze toch vaak geneigd, althans dat is mijn ervaring, om er toch met beleid mee om te gaan qua inhalen enz.

- Leonie.
- Zeer actief
Schofthoogte is 45-48 cm, zie net op de Doggyride website dat dat te groot is.
Er hoeven niet perse 2 honden in hoor, want ik heb een heel handig mandje dat permanent achterop zit, waar mijn Markiesje al aan is gewend.
Qua gevaar denk ik meer aan mensen die achter een geparkeerde auto vandaan komen en denken dat je fiets is 'afgelopen' maar dan komt de kar nog voorbij.
Er hoeven niet perse 2 honden in hoor, want ik heb een heel handig mandje dat permanent achterop zit, waar mijn Markiesje al aan is gewend.
Qua gevaar denk ik meer aan mensen die achter een geparkeerde auto vandaan komen en denken dat je fiets is 'afgelopen' maar dan komt de kar nog voorbij.
- Bishy
- Zeer actief
Ik heb ook een doggyride en ben er paar keer mee naar het Vondelpark gefietst. Dat gaat prima.
Inklappen kost echt heel weinig tijd.
Ik zou ook gaan voor een groter maatje, als ik alleen m'n pup mee heb (18 weken nu) stop ik er een mandje voor hem in en kan ik waterfles en rugzak ook met gemak kwijt.
Inklappen kost echt heel weinig tijd.
Ik zou ook gaan voor een groter maatje, als ik alleen m'n pup mee heb (18 weken nu) stop ik er een mandje voor hem in en kan ik waterfles en rugzak ook met gemak kwijt.
- Leonie.
- Zeer actief
Ok leuk
Ik zie ze eigenlijk nooit in het park.
Misschien ga ik wel eerst voor een kleintje en verkoop ik die zodra het wat krap wordt.

Misschien ga ik wel eerst voor een kleintje en verkoop ik die zodra het wat krap wordt.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Basje kwam toen ik 13 jaar was. Basje was een hondje van zo'n twaalf kilo. Toen ik een jaar of 16 was ging ik behendigheid met hem doen. Daar moest ik op de fiets heen. Mijn moeder had een mandje voorop haar fiets. Daar paste hij met een beetje proppen best in. Dus 12 kilo voor op je stuur, dus een paar kilo meer lukt prima achter op de fiets.
Ik ben overigens ook bang voor autorijden. Tijdens mij autorijlessen kregen mijn man en ik een autoongeluk. Je zeg een tijdelijke terugval, maar ik moet zeggen dat ik een stuk minder bang ben als ik het gaspedaal en het stuur zelf in mijn macht heb.
En man och man wat maak ik een kilometers inmiddels met mijn honden. Geweldig
Ik ben overigens ook bang voor autorijden. Tijdens mij autorijlessen kregen mijn man en ik een autoongeluk. Je zeg een tijdelijke terugval, maar ik moet zeggen dat ik een stuk minder bang ben als ik het gaspedaal en het stuur zelf in mijn macht heb.
En man och man wat maak ik een kilometers inmiddels met mijn honden. Geweldig

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
2 honden op een fiets past makkelijk hoor 
Ik heb een tijdje 2 honden van samen 20 kilo achterop gehad in 1 fietsmandje.
Ook wel kind (tot kilo of 9) voorop en hond (14 kilo) achterop. En hond (14 kilo) voorop in een krat die met stuur meeging en kind (vanaf 9 kilo, nu 20) achterop. Heel prettig fietsen is het nu niet meer, maar het kan wel.
Doggyride heb ik ook, die is binnen een paar minuten ingeklapt en uitgeklapt. In de stad laat ik m alleen achter in een bewaakte fietsenstalling en anders maak ik er een buggy van en neem m mee.
Welke combinatie ik ook maak(te), vrijwel altijd zijn er mensen diie voorbij komen van; kijk nou! Die hond, die honden, daar voorop, achterop, in dat karretje!
Boomer zit overigens in een mini, vooor honden tot 25 kilo, max. schofthoogte van 38 cm en hij is 43 cm bij 13 kilo... hij steekt met zn kop door het dakraam, maar hij zal nooit gaan liggen met fietsen en dus heb ik voor een kleinere/goedkopere versie gekozen.

Ik heb een tijdje 2 honden van samen 20 kilo achterop gehad in 1 fietsmandje.
Ook wel kind (tot kilo of 9) voorop en hond (14 kilo) achterop. En hond (14 kilo) voorop in een krat die met stuur meeging en kind (vanaf 9 kilo, nu 20) achterop. Heel prettig fietsen is het nu niet meer, maar het kan wel.
Doggyride heb ik ook, die is binnen een paar minuten ingeklapt en uitgeklapt. In de stad laat ik m alleen achter in een bewaakte fietsenstalling en anders maak ik er een buggy van en neem m mee.
Welke combinatie ik ook maak(te), vrijwel altijd zijn er mensen diie voorbij komen van; kijk nou! Die hond, die honden, daar voorop, achterop, in dat karretje!
Boomer zit overigens in een mini, vooor honden tot 25 kilo, max. schofthoogte van 38 cm en hij is 43 cm bij 13 kilo... hij steekt met zn kop door het dakraam, maar hij zal nooit gaan liggen met fietsen en dus heb ik voor een kleinere/goedkopere versie gekozen.
- Leonie.
- Zeer actief
Op de fiets met twee honden
Leuk om te lezen allemaal. Het gaat helemaal goed komen 
Heb vandaag mijn grote hondenkar verkocht (stond nu toch maar in de weg) dus dat geld bewaar ik voor een mini. Die koop ik tzt wel. Die mini lijkt trouwens niet eens zo klein, want ik zie veel foto's dat er twee hondjes in liggen.
En ja dat rijbewijs zou ik eens moeten halen, want er zo op uit met twee hondjes klinkt heerlijk

Heb vandaag mijn grote hondenkar verkocht (stond nu toch maar in de weg) dus dat geld bewaar ik voor een mini. Die koop ik tzt wel. Die mini lijkt trouwens niet eens zo klein, want ik zie veel foto's dat er twee hondjes in liggen.
En ja dat rijbewijs zou ik eens moeten halen, want er zo op uit met twee hondjes klinkt heerlijk

- Sidhe
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): chihuahua, berner sennen
Een fiets voor fietsen zonder de honden en een fiets met de fietskar eraan voor de honden een optie?
- Leonie.
- Zeer actief
Hij moet hier dan op straat staan en hoewel ik niet in een erg 'criminele' buurt woon, zou ik dat toch niet aandurven. Er is laatst een hortensia uit mijn geveltuintje gejatSidhe schreef:Een fiets voor fietsen zonder de honden en een fiets met de fietskar eraan voor de honden een optie?

- Leonie.
- Zeer actief
Nog een vraagje aan wie de DoggyRide Mini heeft: Hoe breed is hij precies van wiel tot wiel? Ik ben benieuwd of ik hem zo naar binnen zou kunnen rijden. Ik heb deze twee afmetingen al voorbij zien komen:
De buitenmaten zijn 110x90x65 cm en het zitoppervlak is 58x38x55 cm.
De buitenmaten zijn 112x68x65 cm en het zitoppervlak is 58x38x55 cm
De buitenmaten zijn 110x90x65 cm en het zitoppervlak is 58x38x55 cm.
De buitenmaten zijn 112x68x65 cm en het zitoppervlak is 58x38x55 cm
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Kan nu even niet meten, maar hij past makkelijk door de deurpost, heb je daar wat aan?
- Leonie.
- Zeer actief
Ja, dan zal hij misschien 68 breed zijn? Bedankt in elk geval