Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoge toon van onze achterburen? Dieren verjager met geluid..
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Hoge toon van onze achterburen? Dieren verjager met geluid..
Zij hebben een apparaatje in hun tuin neergezet en wisten vol trots te vertellen dat er geen katten meer in hun tuin komen. Een kat rende zo hard dat hij keihard tegen de schutting terecht kwam. Weer een andere kat ging er als een haas vandoor. Het schijnt kennelijk te werken. Maar wat als onze eigen hond ook op de vlucht slaat? Het geluid is ook voor ons goed hoorbaar en het is een vreselijk akelig geluid dat een grote druk op je oren geeft. Het toestel verjaagt dus niet alleen katten maar ook andere dieren en dus ook mensen. Ik vroeg mij af wat je hier tegen kunt gaan doen? Of zijn wij zo gevoelig voor het geluid? Kortom allemaal vragen. Kennen jullie dit toestel of heb je het zelf ook weleens gehoord? Het betreft de Tuinwachter.
Laatst gewijzigd door margriet2 op 03 aug 2014 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- kipo
- Zeer actief
Re: Hoge toon van onze achterburen?
Als je er zelf zo'n last van hebt, is dat voor mij genoeg reden om eens met de buren te gaan praten en vriendelijk, doch dringend te verzoeken om dat ding niet meer aan te zetten.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Gebruiken ze dit ook niet tegen hangjongeren op bepaalde plekken? Dat jullie er zelfs last van hebben vind ik eigenlijk niet kunnen, daar zou ik wel wat van zeggen.

-
- Vaste gebruiker
Bedankt voor je advies. Ik durf dat niet zo direct te doen. Zij zijn er zo blij mee met dit apparaat..... Maar ik eigenlijk niet. Maar goed ik zal het eens gaan vragen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Hoge toon van onze achterburen? Dieren verjager met gelu
Maar staat het aldoor aan dan? Of heeft het een bewegingssensor of zo?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Onder een bepaald decibel is het helaas gewoon legaal. Misschien dat eens op laten meten?
Eerst proberen er samen uit te komen. Misschien goedkoop schrikdraad of andere alternatieven aanbieden?
Eerst proberen er samen uit te komen. Misschien goedkoop schrikdraad of andere alternatieven aanbieden?
Laatst gewijzigd door Valerie op 04 aug 2014 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Miepmiept
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik kan me zoiets herinneren van de 'rijdende rechter'
Ding moest weg.
Omdat het ook overlast gaf aan kinderen. Vanaf ergens in de twintig ofzo hoor je die toon niet meer. Ik weet niet of die aflevering na te zoeken is.
Ding moest weg.
Omdat het ook overlast gaf aan kinderen. Vanaf ergens in de twintig ofzo hoor je die toon niet meer. Ik weet niet of die aflevering na te zoeken is.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Als ik google op " tuinwachter" is er nogal wat om te doen. Van rijdende rechter tot kamervragen aan toe.
Ik zou toch even met ze gaan praten, hoe vervelend je het ook vind. Leg het ze gewoon rustig uit en vraag of ze hem op een andere frequentie kunnen zetten. Er zitten verschillende standen op en waarschijnlijk hebben zij hem heel enthousiast op 1 van de hoogste staan.
Ik zou toch even met ze gaan praten, hoe vervelend je het ook vind. Leg het ze gewoon rustig uit en vraag of ze hem op een andere frequentie kunnen zetten. Er zitten verschillende standen op en waarschijnlijk hebben zij hem heel enthousiast op 1 van de hoogste staan.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
- Vaste gebruiker
Het gaat om 2 apparaten dat ze in gebruik hebben. De tuinwachter en dan deze zeggen hun buren waarmee we goed kunnen opschieten de animal chaser. Dat klopt, ik zie inderdaad deze kastjes staan. Groen met zwart en een witte met zwart met speaker.
http://www.pest-stop.eu/cat-dog-repeller
The new Ultrasonic AnimalChaser® , emits ultrasound waves with a sound pressure of 130 dB, and a frequency between 16 - 23 kHz. Combined with variations and pulsating sound, the intruding daogs and cats, will never get used to the disturbing sound and will be forcet to leave the protected area of around 100 sqm.
Ultrasonic AnimalChaser® Repells dogs and cats of an area up to 100 sqm, range of 15 m, and an angle of 90º. The device includes the main unit with speaker, power adaptor, extension cord, Water protecting case, and screws for fixing.
Technical specs:
Sizei: 145 x 138 x 82 mm
Weight: 255 gr.
Power Supply: 220 - 240V AC, 50/60 Hz
Consumption: 1,5 Wt
Frequency: 16 - 23 kHz (variabil continuu)
Sound Pressure: 130 dB
Efficiency area: 100 m² open space
Dat toestel is niet in te stellen helaas? En wat bedoel je precies onder zoveel decibel Valerie dat het legaal is? En hoeveel moet het zijn dat het illegaal is?
http://www.pest-stop.eu/cat-dog-repeller
The new Ultrasonic AnimalChaser® , emits ultrasound waves with a sound pressure of 130 dB, and a frequency between 16 - 23 kHz. Combined with variations and pulsating sound, the intruding daogs and cats, will never get used to the disturbing sound and will be forcet to leave the protected area of around 100 sqm.
Ultrasonic AnimalChaser® Repells dogs and cats of an area up to 100 sqm, range of 15 m, and an angle of 90º. The device includes the main unit with speaker, power adaptor, extension cord, Water protecting case, and screws for fixing.
Technical specs:
Sizei: 145 x 138 x 82 mm
Weight: 255 gr.
Power Supply: 220 - 240V AC, 50/60 Hz
Consumption: 1,5 Wt
Frequency: 16 - 23 kHz (variabil continuu)
Sound Pressure: 130 dB
Efficiency area: 100 m² open space
Dat toestel is niet in te stellen helaas? En wat bedoel je precies onder zoveel decibel Valerie dat het legaal is? En hoeveel moet het zijn dat het illegaal is?
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
De buren verderop hebben er ook 1 staan. Elmo heeft er geen last van als we er langs lopen. Of staan. Ik hoor het geluid wel, maar hinderlijk? Nee.
-
- Vaste gebruiker
Elmo: Dat klopt mensen die bij ons langskomen: Ene vind het niet hinderlijk en de ander wel. Het lijkt er op dat mensen die ouder zijn de toon wel horen maar dan vele malen zachter en dus minder irritant vinden. Ik kan niet lang in de tuin zitten anders krijg ik oorpijn alsmede hoofdpijn. Niet iedereen kan deze hoge toon trouwens horen. En een famillielid gaf aan toen zij weer thuis was het geluid nog steeds leek te horen, pas de volgende dag was het geluid bij haar weg.....
-
- Vaste gebruiker
Het geluid is in onze gehele tuin te horen. Maar overal is het even hinderlijk. Iemand zei dat het apparaat op de toonhoogte van de mosquito zit. De mosquito is er voor om hangjongeren weg te jagen en daarnaast onze hond die niet meer in de tuin wil zijn, is dat wenselijk? Nou, dat effect is er zeer zeker kan ik zeggen. Zojuist gesproken met de achterbuurvrouw. Zij zegt dat ik hier niets tegen kan doen en het gebruik hiervan mag. Het artikel zou gestaan hebben in de Stentor. Ik heb even gekeken en ja wel het mag gewoon!
http://www.destentor.nl/algemeen/binnen ... -1.4288272
Ik begrijp niet zo goed waarom dit wel mag, maar een spelende radio mag niet? Waarin zit dan het verschil? Want beide geluiden kan ik horen.
Ik begrijp niet zo goed waarom dit wel mag, maar een spelende radio mag niet? Waarin zit dan het verschil? Want beide geluiden kan ik horen.
Laatst gewijzigd door margriet2 op 04 aug 2014 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Sinds wanneer mag een spelende radio niet?margriet2 schreef:Het geluid is in onze gehele tuin te horen. Maar overal is het even hinderlijk. Iemand zei dat het apparaat op de toonhoogte van de mosquito zit. De mosquito is er voor om hangjongeren weg te jagen en daarnaast onze hond die niet meer in de tuin wil zijn, is dat wenselijk? Nou, dat effect is er zeer zeker kan ik zeggen. Zojuist gesproken met de achterbuurvrouw. Zij zegt dat ik hier niets tegen kan doen en het gebruik hiervan mag. Het artikel zou gestaan hebben in de Stentor. Ik heb even gekeken en ja wel het mag gewoon!

Er staat 100 vierkante meter en dat betekent dat als buren van zo iemand kleine kinderen, katten of honden hebben, die dus niet meer in de eigen tuin zouden kunnen zitten. Dat is niet acceptabel.
Dus vriendelijk gaan vragen of het uit mag.
En geeft men daaraan geen gehoor, iets verzinnen dat voor hen erg hinderlijk is, gelijke monniken en zo..
-
- Vaste gebruiker
Dat weet ik niet hoor? Wij zitten voortaan maar voor ons huis. Alleen het spelen in de zandbak is er niet meer bij. Een spelende radio mag wel maar niet te hard, zo bedoelde ik dat. Ik kreeg weinig begrip van mijn achterbuurvrouw. Het mag dus ik kan hier verder dan ook niets tegen doen denk ik. En overlast met overlast bestrijden vind ik niet netjes.
-
- Zeer actief
Misschien niet, maar als je duidelijk genoeg hebt gecommuniceerd hoe hinderlijk het voor jullie is en er wordt niet geluisterd, dan is dat ook niet netjes. Zou toch te gek zijn als je je eigen tuin niet meer in kan?margriet2 schreef:Dat weet ik niet hoor? Wij zitten voortaan maar voor ons huis. Alleen het spelen in de zandbak is er niet meer bij. Een spelende radio mag wel maar niet te hard, zo bedoelde ik dat. Ik kreeg weinig begrip van mijn achterbuurvrouw. Het mag dus ik kan hier verder dan ook niets tegen doen denk ik. En overlast met overlast bestrijden vind ik niet netjes.
En omdat de wet je niet beschermt moet je dit lijdzaam ondergaan? Wat ben je voor buur dat je meent 24/7 overlast te mogen veroorzaken? Alleen maar omdat het kan en mag?
-
- Vaste gebruiker
Ik vraag me af waarom Wilma Mansveld zegt dat het gepiep mag? Ik kan daar niet bij? Geluidsoverlast mag dacht ik toch niet? Hoe zit dit dan? Een hoge piep is nog irrtanter dan wanneer je Beethoven hoort van iemand anders.
In het artikel dat mijn zus toestuurde staat ook dat je er niets tegen kunt doen! Dus dan moet ik mij hierbij neerleggen vrees ik. Een verbod kan dus niet.......Mensen kunnen er hinder van hebben en dat is kenneljik niet zo erg?

In het artikel dat mijn zus toestuurde staat ook dat je er niets tegen kunt doen! Dus dan moet ik mij hierbij neerleggen vrees ik. Een verbod kan dus niet.......Mensen kunnen er hinder van hebben en dat is kenneljik niet zo erg?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Je mag geen overlast veroorzaken aan je buren. Maar het is lastig een grens te trekken wanneer het overlast is en wanneer het dat niet is. Dat verschilt ook nog al per persoon. Of iets wel,of niet wettelijk is toe gestaan zegt niets over of het overlast geeft of niet. Buren hebben rekening met elkaar te houden. En ja ik weet dat dit het perfecte plaatje is.
Als je buren je niet tegemoed komen zou ik eens met de wijkagent gaan praten. Die kan wettelijke misschien niets, maar op andere vlakken wel.
Als je buren je niet tegemoed komen zou ik eens met de wijkagent gaan praten. Die kan wettelijke misschien niets, maar op andere vlakken wel.
- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Wat zeggen hun er zelf van als je aan geeft dat je er last van hebt? Willen ze het perse houden of willen ze je mischien te gemoed komen? (frequency veranderen/andere tijdstippen gebruiken/etc)
-
- Vaste gebruiker
Nee, helaas wil ze niets voor ons betekenen, zij zegt ik heb last van katten en die mensen houden ook geen rekening met die van ons. En mensen die katten hebben willen ze niet binnen houden. Het toestel Animal Chaser is niet in te stellen op een andere frequency helaas. Verder moeten we de slaapkamerraam dicht houden, anders hoor je het geluid, ook het luchtrooster moet dicht helaas. Verder is het zo dat als het mag je niets kunt beginnen. Een goed gesprek strand helaas. Ik heb aangegeven dat we heel veel last hebben van het toestel en hierdoor de gezondheid wordt geschaadt. Ook hebben we veel begrip getoond voor de katten overlast en dat er misschien wel alternatieven zijn. Maar zij staan daar helaas niet voor open. Dit toestel kan gekocht worden en het zit verder wel goed zo redeneren ze. Hun andere buren hebben geen enkele last er van dus zij doen er nogal lacherig over en zeggen dat het "tussen de oren" zit.
-
- Zeer actief
Klinkt toch een beetje als: ze hebben mijn fiets gejat, dus nu steel ik maar een auto.margriet2 schreef:Nee, helaas wil ze niets voor ons betekenen, zij zegt ik heb last van katten en die mensen houden ook geen rekening met die van ons. En mensen die katten hebben willen ze niet binnen houden.
-
- Vaste gebruiker
Kennelijk is er te weinig animo voor een verbod. Als de staatssecretaris mevrouw Wilma Mansveld al aangeeft dat het mag? Je zou zeggen, zijn hier geen onderzoeken naar gedaan naar hoe dit in de praktijk uitpakt? Als iemand van 45 jaar er al last heeft van deze hoge pieptonen? Dan lijkt me dat er veel meer mensen moeten zijn die hiervan hinder hebben? Zou de politie hier iets in kunnen betekenen?
- Lightsun
- Actief
margriet2 schreef:Nee, helaas wil ze niets voor ons betekenen, zij zegt ik heb last van katten en die mensen houden ook geen rekening met die van ons. En mensen die katten hebben willen ze niet binnen houden. Het toestel Animal Chaser is niet in te stellen op een andere frequency helaas. Verder moeten we de slaapkamerraam dicht houden, anders hoor je het geluid, ook het luchtrooster moet dicht helaas. Verder is het zo dat als het mag je niets kunt beginnen. Een goed gesprek strand helaas. Ik heb aangegeven dat we heel veel last hebben van het toestel en hierdoor de gezondheid wordt geschaadt. Ook hebben we veel begrip getoond voor de katten overlast en dat er misschien wel alternatieven zijn. Maar zij staan daar helaas niet voor open. Dit toestel kan gekocht worden en het zit verder wel goed zo redeneren ze. Hun andere buren hebben geen enkele last er van dus zij doen er nogal lacherig over en zeggen dat het "tussen de oren" zit.
Huh dat is erg jammer. Dan moet het toch via politie en dergelijken gaan lopen.
-
- Vaste gebruiker
Had ik liever ook niet en had gehoopt dat zij rekening met ons houden en wij hun kunnen helpen met het zoeken van andere methodes. Wij waren zelfs wel bereid om hiervoor mee te betalen omdat zij het niet erg breed hebben. We gaan het nog een keer proberen, binnenkort is er een barbecue misschien dat het helpt dat er meer mensen bij zijn.
- Lightsun
- Actief
Ik vind overigens wel dat je je rustig houd er over. Erg goed van je. Ik weet niet of ik zo vriendelijk zou kunnen blijven als iemand helemaal niet openstaat voor een dialoog.margriet2 schreef:Had ik liever ook niet en had gehoopt dat zij rekening met ons houden en wij hun kunnen helpen met het zoeken van andere methodes. Wij waren zelfs wel bereid om hiervoor mee te betalen omdat zij het niet erg breed hebben. We gaan het nog een keer proberen, binnenkort is er een barbecue misschien dat het helpt dat er meer mensen bij zijn.
Succes er mee!
-
- Vaste gebruiker
Ik kan wel onrustig of heel erg boos of kwaad over maken maar dat het heeft geen enkele zin. Wel vond ik het belangrijk genoeg het te vermelden op het forum. Ik heb begrepen dat er geen normen zijn voor deze dierenverjagers. Deze apparaten geven dan ook behoorlijke volumes af. Vriendelijkheid is belangrijk anders gaan ze jouw zaken verwijten. Ik ga morgenochtend ook nog afspraak maken met de huisarts en kijken wat zij ervan vind.
Vragen die ik heb gesteld aan de buren: Waarom denk je dat het dieren wegjaagt? Omdat de dieren het geluid prettig vinden? En zou je het apparaat uit willen zetten en aan? Zodat wij kunnen aangeven of we het wel of niet horen? Immers dat geeft een goed bewijs dat wij het namelijk wel degelijk kunnen horen.
Vragen die ik heb gesteld aan de buren: Waarom denk je dat het dieren wegjaagt? Omdat de dieren het geluid prettig vinden? En zou je het apparaat uit willen zetten en aan? Zodat wij kunnen aangeven of we het wel of niet horen? Immers dat geeft een goed bewijs dat wij het namelijk wel degelijk kunnen horen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
kan je er niet een keer een plens water overheen donderen dan.... als ze een keer er niet zijn ofzo.... en anders als hun in de tuin zitten lekker de radio aan zodat hun er last van hebben... jammer dit soort lui.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Onze buren hebben ook zo'n apparaat. Het geeft bij beweging een hoge pieptoon en lichtflitsen.
Deze zijn voor ons goed hoorbaar, ook als wij in een bepaalde hoek van onze tuin staan of lopen, gaat hij tekeer.
Ze hebben hem een paar nachten aan gehad, daarna was het niet meer nodig omdat de katten weg bleven.
Zo heel af en toe staat het eens een nachtje aan. Overdag hebben ze hem nooit aan want dan zijn ze zelf veel buiten.
Hij reageert trouwens ook op vogels in de tuin.
Het is een irritant geluid, waar je zeker als mens ook last van hebt. Ik denk niet dat jullie overgevoelig zijn voor het geluid.
Onze buren gebruiken hem, denk ik, op de juiste manier.
Succes en ik hoop dat er nog enig overleg mogelijk is.
Deze zijn voor ons goed hoorbaar, ook als wij in een bepaalde hoek van onze tuin staan of lopen, gaat hij tekeer.
Ze hebben hem een paar nachten aan gehad, daarna was het niet meer nodig omdat de katten weg bleven.
Zo heel af en toe staat het eens een nachtje aan. Overdag hebben ze hem nooit aan want dan zijn ze zelf veel buiten.
Hij reageert trouwens ook op vogels in de tuin.
Het is een irritant geluid, waar je zeker als mens ook last van hebt. Ik denk niet dat jullie overgevoelig zijn voor het geluid.
Onze buren gebruiken hem, denk ik, op de juiste manier.
Succes en ik hoop dat er nog enig overleg mogelijk is.
-
- Vaste gebruiker
Ik vind dat je net als bij onkruid bij de wortel aan moet pakken. Als dit soort apparaten voor veel ellende zorgt waarom verkopen we het dan nog? En als de PvdA zegt dat het mag? Ik zag overigens in het betreffende krantenartikel dat een raadslid van de PvdA de APV wilde gaan aanpassen vanwege het gebruik van deze toestellen. Die raadslid had er dacht ik zelf ook last van.
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Nou zeker!Lightsun schreef:
Ik vind overigens wel dat je je rustig houd er over. Erg goed van je. Ik weet niet of ik zo vriendelijk zou kunnen blijven als iemand helemaal niet openstaat voor een dialoog.
Succes er mee!
Petje af wat dat betreft, ik zou er kutjedol van worden en dat ding zelf van de muur af trekken waarschijnlijk

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Hebben jullie nog meer buren of mensen die er wonen die er last van hebben?