Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond gromt naar nieuwe pup.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Xena18
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Aantal honden: 2

Hond gromt naar nieuwe pup.

Ongelezen bericht door Xena18 »

Goedemorgen,
Sinds een week heb ik er een Groendendaeler puppy bij van nu 9 weken. Mijn "oudere" hond Zero (2,5 jaar) is niet echt met hem bezig al houdt ie hem wel enigszins in de gaten. Alleen als de pup zijn kant op komt begint hij standaard te grommen. Een kort grommetje waardoor de pup al snel koers wijzigt. Gelukkig is ie niet jaloers als ik de pup bij me in de buurt heb. Dat vindt ie allemaal goed, maar de pup mag niet te dicht bij hem in zijn buurt komen. Hij laat de pup ook gewoon rustig eten en vindt eigenlijk alles wel goed, zolang ie maar op afstand van hem blijft. Vroeg me af hoe ik hier nu het beste mee om kan gaan. Ik krijg zoveel verschillende adviezen die ook weer haaks op elkaar staan dat ik soms niet meer weet waar ik juist aan doe. Moet ik dit grommen laten gaan als de pup zijn kant op wil komen en zal dit op termijn beter kunnen worden? De pup is hier tenslotte nog maar 1 week :-)
Nu moet ik wel zeggen dat die kleine steeds drukker wordt dus misschien vindt Zero dat wel vervelend en houdt ie hem op afstand.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,
Lisa
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Hond gromt naar nieuwe pup.

Ongelezen bericht door LongFields »

Je hond geeft aan dat hij de pup niet dichterbij wenst en de pup geeft daar perfect gehoor aan zo te lezen. Ik zou hier helemaal niets mee of aan doen, je volwassen hond moet duidelijk wennen aan de nieuwe huisgenoot en wordt vast milder als de pup er wat langer is.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zou het gewoon respecteren, hij moet er nog even niet zoveel van hebben, forceren heeft geen zin, dat wordt vanzelf wel wat beter als de pup wat meer ingeburgerd is - denk ik :wink: Niet iedere hond vind die kleine pupjes leuk
Xena18
Vaste gebruiker

Dank jullie wel. Dat geeft wel wat rust.
Mag eigenlijk niet klagen, maar ik hoop zo dat Zero hem ook leuk gaat vinden. Die kleine zie je nu de hele tijd Zero schichtig in de gaten houden en wil zo graag spelen. Gisteren begon ie hem uit te dagen met zo,n heel hoog blafje, hij kwam steeds dichterbij en Zero keek hem alleen maar aan. Toen gaf Zero een grom en de pup vloog ongeveer onder de bank. Ik zal het dan laten gaan zoals jullie adviseren. Ik zal hier vast nog vaak zijn met vragen nu ik een tweede erbij heb ;-)

Groetjes,
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zo te horen geeft Zero heel netjes zijn grens aan en pakt de pup dit goed op, dus daar zou ik me zeker ook niet mee gaan bemoeien.
Ik denk ook dat Zero gewoon even moet wennen en vanzelf wel bijtrekt.
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Zero dooit vanzelf wel. Maar niets af gaan dwingen inderdaad. Hij doet het heel netjes en je pup ook!
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Noa heeft de eerste week zeer koeltjes gedaan toen we Yazoo als pup erbij hadden. Ze moest er niks maar dan ook echt niks van hebben en gromde en mopperde als ze te dichtbij kwam en maar pogingen bleef doen om te spelen.
Het heeft hier ongeveer een week geduurd voordat ze wat milder werd en daarna duurde het niet heel lang voordat ze spontaan mee ging spelen. Sindsdien zijn het de dikste maatjes, ze weten precies wat ze aan elkaar hebben, spelen nog steeds dagelijks samen en maken op een snauw na nooit ruzie. Inmiddels is Yazoo 2,5 jaar.
Dus zoals hierboven al gezegd lekker even laten, ze moeten ook aan elkaar wennen :)
Noa en Yazoo zijn overigens beide teefjes.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ach niets toe te voegen eigenlijk, tuurlijk zou je het als mens anders willen zien, en is het aandoenlijk als pup direct geaccepteerd wordt en volwassen dier haar in armen (poten) sluit.
Geduld en lekker laten doen komt waarschijnlijk vanzelf.
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hailfall »

Kuda vond Loki als pup ook zwaar irritant (en gromde en bromde hem constant aan) en nu vind ze hem geweldig en willen ze constant met elkaar spelen.. dus dat komt vanzelf wel goed ^^
Afbeelding
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Het enige wat we nu nog missen is een foto van je nieuwe aanwinst natuurlijk :ok:
Xena18
Vaste gebruiker

haha, ja....hoe plaats ik hier een foto!!! ;-) wil met alle liefde mijn twee schatten hier laten zien natuurlijk, maar het uploaden lukt niet. :-(
Xena18
Vaste gebruiker

Afbeelding[/URL][/img]
Laatst gewijzigd door Xena18 op 05 aug 2014 11:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Xena18
Vaste gebruiker

Dank je!! wel klein! haha. Even uitzoeken hoe ik hem groter kan plaatsen
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Hier ook dat gedrag. De oudere honden geven heel duidelijk hun grenzen aan. Je hebt je als pup netjes en beleefd op te stellen. Als de pup eenmaal netjes zijn plaats kent dan wordt er steeds meer getolereerd. En als de pup dan nog steeds zijn plaatsje (meestal helemaal onderaan de rangorde) accepteert kan er ook gespeeld worden. Eerst even de regels en rangorde duidelijk maken, daarna kunnen we vrienden worden.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva kreeg de 1e week hier ook alleen maar op dr flikker van de reuen. Ik noem het de regels duidelijk maken. Na een week was alles duidelijk en begon Luca enorm te spelen met Csiva :) Dumas had wat langer nodig en spelen doet ie sowieso niet.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Vroeger zou ik ook angstig zijn bij dit gedrag. Nu zou ik er alleen maar blij mee zijn. Oudere hond geeft duidelijk grenzen aan en pup accepteert. Oudere hond moet gewoon wennen.
Toen hier, jaren geleden, de 2e hond kwam, ging nummer 1 regelmatig naar boven, zocht rust op, vond er niets aan die pup.
Werden al snel hele dikke maatjes!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”