Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie hier van?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baasje van ...
Actief

Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Baasje van ... »

Ik loop net met onze aangelijnde hond. Er komt een dame aan met een loslopende hond, en zij zegt al steeds RUSTIG, RUSTIG.
Vervolgens gaat zijn hij in de sluiphouding, trekt hij een sprintje met opgetrokken lip en grauwt, om vlak voor onze hond af te buigen.
Ik zeg: zo, dat is een gezellige benadering!
Zij: ja, dat doet hij altijd bij deze hond (de onze dus)
Ik zeg: dan is het handig haar in het vervolg even aan te lijnen
Zij: ik zou niet weten waarom, hij doet niks.
Ik loop door en denk: lul jij maar lekker alles recht wat krom is en zeg niets meer
Krijg ik nog achter me aan: het vrouwtje reageert toch net zo

Zo nijdig word ik daar van.
Dat is toch niet netjes? Of zit ik te mutsen! (mijn man wist precies over wie ik het heb en zegt ook dat die hond dat altijd zo doet)
Groetjes
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gollum »

Nee zeker niet netjes, ik had de hond ook geblokt omdat de mijne anders hysterisch word bij zo'n benadering.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tja, t happens, ik kwam vanmorgen een flinke Berner reu tegen, zonder eigenaar :U: hond laat zichzelf uit.
Ik ben even heel dankbaar geweest dat ik Van Gils bij me had, en niet een hond als DuCain, dat was het fout gegaan
t hoort niet maar t gebeurt wel, anticiperen - meer kun je blijkbaar niet doen
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Niet netjes nee.
Maar ik denk dat je beter eerst gewoon het gesprek had kunnen aangaan in plaats van sarcastisch reageren.
Bovendien zie ik nergens een vraag, alleen opmerkingen/ 'bevelen'.
Misschien kan je dat een volgende keer nog doen, gewoon door rustig uit te leggen dat je het vervelend vindt zo.
Baasje van ...
Actief

Kirra schreef:Niet netjes nee.
Maar ik denk dat je beter eerst gewoon het gesprek had kunnen aangaan in plaats van sarcastisch reageren.
Misschien kan je dat een volgende keer nog doen, gewoon door rustig uit te leggen dat je het vervelend vindt zo.
Kirra, je hebt gelijk, maar ik schrok er zelf ook behoorlijk van. Honden vinden elkaar niet altijd leuk en dat hoeft ook niet. Waar ik moeite mee heb is dat deze vrouw geen respect toont voor mijn aangelijnde hond en ook nog eens zegt dat die van haar dat altijd doet. Ze geeft al aan dat hij RUSTIG moet doen, dus ze weet wat hij gaat doen. Ik vind een hond het leukste wat er is maar ik heb veel moeite met de arrogantie van dit soort mensen. Haar hond loopt los, gedraagt zich als een draak en ik moet dat prima vinden.
Doordat ik weet dat zij weigert aan te lijnen, moet ik er dus voor zorgen dat ik omloop als ik haar zie. Dat irriteert me mateloos. Ik ken ook een man met een tijger aan de lijn. Die man zorgt er altijd netjes voor dat hij geen andere honden kan benaderen. Ik lijn mijn hond aan als ik hem zie aankomen om ervoor te zorgen dat mijn hond die van hem niet gaat uitdagen en hij vervolgens misschien wel omver wordt getrokken. Ik weet niet eens of die van ons dat zal gaan doen. Als ik een aangelijnde hond zie aankomen lijn ik ook aan. Ik heb enorm respect voor die man, want hij heeft deze herder van een oude man overgenomen toen hij zelf de hond niet meer kon mannen.
Groetjes
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Baasje van ... schreef:
Kirra, je hebt gelijk, maar ik schrok er zelf ook behoorlijk van. Honden vinden elkaar niet altijd leuk en dat hoeft ook niet. Waar ik moeite mee heb is dat deze vrouw geen respect toont voor mijn aangelijnde hond en ook nog eens zegt dat die van haar dat altijd doet. Ze geeft al aan dat hij RUSTIG moet doen, dus ze weet wat hij gaat doen. Ik vind een hond het leukste wat er is maar ik heb veel moeite met de arrogantie van dit soort mensen. Haar hond loopt los, gedraagt zich als een draak en ik moet dat prima vinden.
Doordat ik weet dat zij weigert aan te lijnen, moet ik er dus voor zorgen dat ik omloop als ik haar zie. Dat irriteert me mateloos. Ik ken ook een man met een tijger aan de lijn. Die man zorgt er altijd netjes voor dat hij geen andere honden kan benaderen. Ik lijn mijn hond aan als ik hem zie aankomen om ervoor te zorgen dat mijn hond die van hem niet gaat uitdagen en hij vervolgens misschien wel omver wordt getrokken. Ik weet niet eens of die van ons dat zal gaan doen. Als ik een aangelijnde hond zie aankomen lijn ik ook aan. Ik heb enorm respect voor die man, want hij heeft deze herder van een oude man overgenomen toen hij zelf de hond niet meer kon mannen.

Hier ook een buuf die der hondjes los laat lopen, altijd....
Deze vallen niet aan, maar komen wel begroeten.
Mijn honden zijn daar niet altijd van gediend, gezien zij aangelijnd lopen.
Los zal het geen probleem zijn.

Meerdere malen aardig gevraagd. Helpt niet.
Met een boog eromheen lopen, helpt ook niet. Haar honden lopen liever met mij mee....
Zwaar frustrerend, maar helaas niks aan te doen.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Kirra
Zeer actief

Baasje van ... schreef:
Ik snap dat je ermee zit. Het is gewoon dat ik denk ik erg zou gaan steigeren als iemand mij zo aansprak om wat voor reden dan ook. Hoe reëel de vraag ook mag zijn.
Nou weet ik natuurlijk niets van jullie voorgeschiedenis, maar misschien kan je het de volgende keer gewoon tegen haar zeggen?
"Zou je voortaan alsjeblieft jouw hond vast willen maken als ik eraan kom? Ik vind het vervelend als hij zo op mijn hond afrent."
Ik zou niks zeggen over dat hij wat doet, want in haar ogen doet hij niets (hij bijt niet).

Misschien helpt het niet hoor! Maar dan heb je het in ieder geval gevraagd.
Als dat niet werkt zou ik de hond gaan blokken, als je dat lukt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Baasje van ... schreef:
Ik ben nooit aardig tegen mensen die er een potje van maken. Kort en duidelijk werkt beter. Hond bij je houden. Nu. :devil:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat gebeurd 1 x en geen 2e. Ik wordt erg vervelend van en tegen zulke mensen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kirra
Zeer actief

Ach, ik zou het gewoon één keer vragen, maar daarna zou mijn geduld ook op zijn hoor.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik wordt dan ook erg ongezellig. Blijf absoluut NIET vriendelijk. Je hoort gewoon je hond bij je te houden. Daar ben ik erg kort mee.
Of het moet zijn dat ze uit zichzelf al excuus aanbieden dat de hond ontsnapt is bv. Dan kalmeer ik en kan ik ermee leven. Kan iedereen gebeuren, hoe rot soms ook. En je merkt al snel genoeg aan mensen of ze dit echt menen of ze dat maar zeggen om er vanaf te zijn.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik snap jouw reactie wel hoor, ik kan ook niet erg aardig blijven tegen dat soort mensen. Meestal negeer ik ze en beloon Semmy altijd omdat hij eigenlijk geen aandacht schenkt aan dat soort honden met vervelend gedrag. Dan denk ik altijd maar: wat heb ik een geluk met mijn hondje! :wink:

Die opmerking van die vrouw naar jou van 'het vrouwtje reageert toch ook zo' had ik trouwens denk ik niet aan me voorbij laten gaan. :mrgreen: Dan had ik haar dus wel even verteld wat ik van haar en het gedrag van haar hond vind. :engel:
Baasje van ...
Actief

Lin-C schreef:
Die opmerking van die vrouw naar jou van 'het vrouwtje reageert toch ook zo' had ik trouwens denk ik niet aan me voorbij laten gaan. :mrgreen: Dan had ik haar dus wel even verteld wat ik van haar en het gedrag van haar hond vind. :engel:
Daar durfde ik niet op te reageren, maar wat werd ik boos van binnen! Het is nl precies andersom: zij reageert net zo als haar eigen hond: met een grote ...
Ik had alleen willen zeggen toen ze zei dat hij niets deed: dat denk je omdat jij de voorkant niet kunt zien, maar met opgetrokken lip en grauwend op een andere hond af gaan, vind ik wel IETS doen.
En dat ik daarna nog een half uur sta te trillen en zij al lang thuis lekker aan de koffie zit vind ik helemaal shocking!! Ik hou gewoon niet van bonje. Trut ben ik, maar zo ben ik. :D
Groetjes
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik zeg er meteen iets van. Wij wonen op tufafstand van de hei, wat vrijloopgebied is maar om de een of andere reden lijnen mensen hun honden al aan het begin van onze straat af of gaan gewoon zonder lijn op pad. Ik kom dagelijks op de hei maar ook doet Luna vaak een-tussen-door-plas hier aan de overkant op het veld. Dat gaat netjes aan de lijn, we hebben in ons dorp een aanlijngebod maar ik moet altijd bij ons om de heg kijken of er weer niet een hond losloopt. Niet omdat Luna ze iets zou doen maar meer omdat ik het nu al een paar keer meegemaakt heb dat die honden dan, vanuit het niets, Luna aanvliegen. Waarschijnlijk omdat ze geen kant op kunnen op de stoep met hoge dichte struiken erom heen, geen idee. Maar dan is OF de baas al op de hei, of hij sukkelt tientallen meters achteraan. Honden komen in mijn tuin, kakken, plonzen de vijver in en ik zal er dan niets van mogen zeggen? Wat als ik dat doe met Luna, die vliegt op andere honden af, kakt in andermans tuinen of duikt in een mooi vijvertje? Dan is het die rot pitbull (weten de mensen veel?) of ik moet die 'gevaarlijke' hond vast houden?
Er is een aanlijngebod en de hei is losloopgebied dus ik zeg er iets van.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Sidhe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): chihuahua, berner sennen

Ongelezen bericht door Sidhe »

Ik zou ook over de flos gaan van zo'n gesprekje hoor, zeker met die laatste opmerking erbij.
En bij de volgende keer zou ik tussen mijn hond en de andere hond gaan staan om net voor hij afbuigt heel hard OPGELAAAAAAAZERD :gvd: te bulderen :mann:
En laat mevrouw Tok dan maar komen met haar commentaar, ik ben er klaar voor! :pffff:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het is simpel toch, jouw hond is vast, hare is los.
Dus ze hoort hem aan te lijnen, dat doet ze niet, dan mag jij dat vragen.
Ik zou het niet vragen maar bevelen trouwens, in dit geval. En ik stak mijn been ertussen, is ze nou raar!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Baasje van ...
Actief

Marjoleine schreef:Het is simpel toch, jouw hond is vast, hare is los.
Ik zou het niet vragen maar bevelen trouwens, in dit geval. En ik stak mijn been ertussen, is ze nou raar!
Maar dat is nu juist het probleem! Zij lijnt niet aan want hij doet 'niets'. En het boeit haar niets dat ik een aangelijnde hond bij me heb.
Groetjes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Baasje van ... schreef:
Maar dat is nu juist het probleem! Zij lijnt niet aan want hij doet 'niets'. En het boeit haar niets dat ik een aangelijnde hond bij me heb.
Dan schup ik hem weg en dan kan t vaak wel ineens...
En schuppen is geen vliegles geven ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou niks doen. Hond doet niks, jouw hond reageert er geloof ik niet heel erg op dus dan is het eigenlijk helemaal niet zo'n groot probleem. Mijn buurhondje rent ook altijd keffend en grommend op mij af maar ze doet niks en valt me daarna ook niet meer lastig. Dan heb ik er dus niet zoveel moeite mee.

Het is wel vervelend en ook aso om je hond zich zo te laten gedragen maar zolang hij niks doet en je eigen hond er niet van uit zijn plaat gaat zou ik het maar lekker negeren. Zeker geen schop geven of je hond los gaan laten want dan kan het imo alleen maar wel uit de hand lopen. Ik keur het gedrag dus niet goed maar als deze hond altijd zo doet en je eigen hond dit gewend is, ach....wat geeft het dan?
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Tara schreef:Als de situatie dat zou toelaten, dan liet ik mijn honden maar gewoon los geloof ik.
Dan was het heel gauw afgelopen met besluipen waarschijnlijk.
Na vragen en weigeren? Absoluut.
"De mijne doet niks hoor"
*klik* *riem los*
"De mijne wel".

En ze maakt geen gaten, maar dat weten die mensen niet.
Die zien enkel een valse herder.

Wat ik ook eens heb gedaan toen ons pad werd geblokkeerd door een RR die fixerend ging liggen (baasje nergens te bekennen), is Skadi naast roepen. Man zei ik dat hij zich zo groot en breed mogelijk moest maken en de hond strak aankijken, en dat deed ik zelf ook. Skadi strampotig en zwaar borstelend ernaast (die vond dat wel lollig, die houdt wel van een portie intimideren). Daar marcheerden we, recht op die hond af. Dat duurde precies drie seconden, toen vloog hij met zijn staart tussen de poten weg :LOL:
Toen wou mevrouw er natuurlijk achteraan vliegen om haar punt extra duidelijk te maken, maar ondanks dat de verleiding om het toe te staan groot was, heb ik dat toch maar verboden :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Baasje van ... schreef:
:mann: "Ik wel."
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Tja. Ik had een vergelijkbare situatie van de week. Alleen zei deze vrouw: geef hem maar een schop hoor! Dat vind ik net zo raar. Lijn hem dan even aan als je dat weet. Ik reageerde dus net als jij. Deze mevrouw liep gewoon door zonder te antwoorden.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik merk heel duidelijk een verschil met welke hond ik op pad ben, heb ik Balou bij mij dan lijnen ze de hond vaak niet aan en komen die regelmatig even buurten door even snel aan Balou te ruiken terwijl die hier duidelijk niet van gediend is. :boos: Ik zeg er eigenlijk nooit iets van maar til Balou meestal even op om ongelukken te voorkomen.
Heb ik mijn grote enge herder bij mij, dan worden de honden meestal wel aangelijnd of ze ontlopen mij. Ik denk dat mensen denken dat Mowgli vals is omdat ze een gentle leader om heeft die nog wel eens word aanzien voor een muilkorf, ik laat het maar mooi zo. Ik probeer confrontaties altijd te ontlopen omdat mijn honden niet in een top conditie zijn, en ik niet op een mogelijk conflict zit te wachten.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”