Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Apporteren leren is ZO makkelijk

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Apporteren leren is ZO makkelijk UPDATE: gelukt!!!

Ongelezen bericht door dre »

Bedankt alvast voor de duimen :J:
Sidhe schreef:Ik ga komende week maar eens allerlei lesjes bekijken om te zien waar we verder mee bezig gaan. Ik zou eigenlijk sowieso wel graag naar de initiatie agility gaan maar volgens mij wordt dat allemaal nogal serieus opgevat en ik voel me wel een beetje gegeneerd om daar met mijn zevenjarige zware bernerlobbes 'die in het bos wel graag een boomstammetje meepakt' aan te komen voor 'beetjebeginnendeagilityvooronsplezier' tussen al die fanatiekelingen met hun snelle collies. :engel:
Dogdance lijkt me ook wel leuk. Speuren schijnt de sport bij uitstek te zijn voor berners maar dat doen ze niet op onze club.
En ik doe ook behendigheid voor de leuk hoor. Het is dat ze inmiddels de lol begint te zien (einde 2e seizoen) en ineens snelheid gaat maken en ondertussen de hindernissen ook meeneemt, maar daarvoor heeft menig fanatiek beoefenaar vast met kromme tenen gestaan.
Ik doe het omdat ik het leuk vind en als iemand daar geen zin in heeft omdat mijn hond niet snel genoeg gaat, snel genoeg leert, of sowieso nooit wedstrijdgeschikt blijkt is dat hun probleem, niet de mijne :wink: wij hebben pret en dat vind ik veel belangrijker.
Let dan trouwens wel op dat je nergens toe gezet wordt wat jou en/of je hond het plezier kan laten verzieken erin. Het is leuk, maar moet ook leuk blijven. Ik hoor nog steeds mijn eerste trainer gillen "hou het leuk!" als mijn hond weer eens blokkeert en daar ben ik nog steeds blij om :D

Dogdance is niet mijn sport, maar het schijnt echt heel erg leuk te zijn, treibball heb ik ook gedaan, ook leuk.
Schrijf je in voor iets wat je leuk lijkt en waarvan jij denkt dat je hond er ook plezier in heeft, echt dat is zoveel belangrijker dan of je tussen de snelle collies past.
En is het niets, probeer je volgende keer wat anders, zoveel keuzes :mrgreen:

Speuren kan je buiten een kc doen, heb ik met mijn oudje ook gedaan, ook erg leuk :ok:
Afbeelding
Sidhe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): chihuahua, berner sennen
Aantal honden: 2

Re: Apporteren leren is ZO makkelijk

Ongelezen bericht door Sidhe »

Heb je ook helemaal gelijk in!
En ik ga ook gewoon rustig eens rondsnuffelen hier op het forum voor de verschillende sporten, zal vast genoeg info op staan. Jachttraining slaan we maar over hahahaha!

Ik ga ook eens kijken met dat speuren dan, is een bepaalde externe vereniging die trainingen en evenementen organiseert ofzo? Ik moet zeggen dat ik niet zo kieskeurig ben, ik zou het liefst alles doen, gewoon lekker veelzijdig met de beestjes bezig zijn en samen fun hebben :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”