Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stofzuiger
Moderator: moderatorteam
stofzuiger
Ik wordt er een beetje dol van. Die neus gaat de hele dag over de grond. Is het wel niet tijdens het uitlaten dan wel in huis of in de tuin. Alles op zijn weg gaat naar binnen tenzij het hard is.
Vanavond heeft hij dus een weken oude dode rat naar binnen weten te smikkelen en noway dat hij die af wilde geven. Ik heb van alles geprobeerd en raak er moedeloos van. Zelfs door een muilkorf weet hij rotzooi er tussen door te krijgen. Wespen holletjes????? Gras. Eikels enz.
En dan niet met onzin komen over die stroomband die wordt namelijk niet neer gebruikmt ik ben opzoel naar serieuze tips ik wil niet dst mijn hind vergiftigt wordt omdat hij weer wat opvreet. Heb wel honden mee gemaskt die wel eens gras ofzo wilden eten maar zo als hij doet is gewoon extreem niks blijft liggen. Als je hem een week in je weiland zet is je weiland kaal..
wat nu???
Vanavond heeft hij dus een weken oude dode rat naar binnen weten te smikkelen en noway dat hij die af wilde geven. Ik heb van alles geprobeerd en raak er moedeloos van. Zelfs door een muilkorf weet hij rotzooi er tussen door te krijgen. Wespen holletjes????? Gras. Eikels enz.
En dan niet met onzin komen over die stroomband die wordt namelijk niet neer gebruikmt ik ben opzoel naar serieuze tips ik wil niet dst mijn hind vergiftigt wordt omdat hij weer wat opvreet. Heb wel honden mee gemaskt die wel eens gras ofzo wilden eten maar zo als hij doet is gewoon extreem niks blijft liggen. Als je hem een week in je weiland zet is je weiland kaal..
wat nu???
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Re: stofzuiger
oefenen oefenen en oefenen.
nala is nu anderhalf en het wordt wat minder....
sterkte dus nog even.
en vooral! positief belonen als hij eens iets niet pakt.
sterkte dus nog even.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dit dus.Sanne!! schreef:oefenen oefenen en oefenen.
sterkte dus nog even.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik zou inzetten op het los laten en dan belonen. Als je dan ziet dat hij iets pakt moet een los voldoende zijn. 

- Pepie
- Zeer actief
Zo leer je hem juist dat hij van de grond mag eten vind ik danHeavy schreef:Ik heb er ook zo eentje gehad en dat ging over toen er mee gespeurd werd.
Misschien een spoortje van brokjes uitleggen in de tuin en brokjes verstoppen?

- Zamunda
- Zeer actief
Op welk voer stond ie bij de vorige eigenaar en deed ie daar ook stofzuigen?
Heb jij hem op hetzelfde voer gehouden of ben je overgestapt op iets anders? Heb je hier intussen nog wijzigingen in aangebracht? Deed ie het stofzuigen vanaf dag 1 dat hij bij je was?
Heb jij hem op hetzelfde voer gehouden of ben je overgestapt op iets anders? Heb je hier intussen nog wijzigingen in aangebracht? Deed ie het stofzuigen vanaf dag 1 dat hij bij je was?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Als je een goede muilkorf hebt, wordt er door eten best wel lastig hoor.
Bij zooplus is de baskerville of iets dergelijks in de aanbieding geloof ik.
Ik zou daar buiten in investeren (al begrijp ik niet helemaal hoe het zo extreem kan zijn met wandelen, laat hij jou uit ipv andersom
) , binnen gewoon zorgen dat er niks te eten valt.
Ik zou daar buiten in investeren (al begrijp ik niet helemaal hoe het zo extreem kan zijn met wandelen, laat hij jou uit ipv andersom

hij stond op royal canin. Daar deed hij het niet best op. Diarree overgeven stinken uit zn kont en vacht nu zit hij op natrals healt en dat gaat super. Ja vanaf dag 1 al stofzuigen en daar deed hij het ook maar deden ze weinig op geloof ik.Zamunda schreef:Op welk voer stond ie bij de vorige eigenaar en deed ie daar ook stofzuigen?
Hij is hier al een aantal x flink ziek geweest en je merkt direct als hij weer gestofzogen heeft dat hij aan de diarree is. Met de band had ik hem beter onder controle en was dat nauwlijks nog.
Lossen doet hij normaal ook wel maar die rat kreeg je zijn bek echt niet los.
nee struikel juist vaak over hem heen dan dat hij me mee sleurt haha. Het ligt hier gewoon verspreid. Bos en industrie. Het was een tijd minder. Hij zuigt het echt door de gaatjes heen.Apple schreef:Als je een goede muilkorf hebt, wordt er door eten best wel lastig hoor.
Ik zou daar buiten in investeren (al begrijp ik niet helemaal hoe het zo extreem kan zijn met wandelen, laat hij jou uit ipv andersom) , binnen gewoon zorgen dat er niks te eten valt.
1e klas onzin waar je nu op uit bent. Ik neem aan dat je doelt ol vers of kvv. Dat is hier geen optie momenteel en onnodig.Cleva schreef:Oh. Brokjes.
Oh.
Gek he?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Wat doe je zoal met hem? Overdag? Hoeveel wandel je en wat en hoeveel doe je naast wandelen?

genoeg. Maar dat lijkt me weinig te maken te hebben met stofzuigen.Hilde schreef:Wat doe je zoal met hem? Overdag? Hoeveel wandel je en wat en hoeveel doe je naast wandelen?
Zeker 6x uit waarvan 1x een uur wandelen. In die 6x 2x flirtpole dit is meestal een kwartiertje in de middag en vaak een uurtje of 9 savonds. De rest is een kort rondje va ongeveer oom een uur. Thuis spelen en oefenen met commandos ofigt hij lekker te luieren.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zeg je nu wel. Maar Yla was een verschrikkelijke poepeter, ze 'stofzuigerde' de hele hei over. Eenmaal overgezet op KVV (smuldier) was dat voor 95% voorbij. Dus misschien is het een poging waard ?Devel schreef:1e klas onzin waar je nu op uit bent. Ik neem aan dat je doelt ol vers of kvv. Dat is hier geen optie momenteel en onnodig.Cleva schreef:Oh. Brokjes.
Oh.
Gek he?

onzin. Honden kunnen prima op brok leven net als wij op mc.Cleva schreef:Nee, ga zelf maar eens een week louter vitaminekoekjes eten en dan kijken wie er het hardst naar de febo rent.Devel schreef:1e klas onzin waar je nu op uit bent. Ik neem aan dat je doelt ol vers of kvv. Dat is hier geen optie momenteel en onnodig.Cleva schreef:Oh. Brokjes.
Oh.
Gek he?
Maar wees gerust er is genoeg afwisseling buiten de brok.
ik ga nu geen nieuwe vriezer aanschaffen als we over een half jaar een complete nieuwe keuken krijgen. Daarnaast is dit brok gebasseerd op 85% vlees en hij zit mooi in zijn vacht. Poept goed stinkt niet.thom schreef:Dat zeg je nu wel. Maar Yla was een verschrikkelijke poepeter, ze 'stofzuigerde' de hele hei over. Eenmaal overgezet op KVV (smuldier) was dat voor 95% voorbij. Dus misschien is het een poging waard ?Devel schreef:1e klas onzin waar je nu op uit bent. Ik neem aan dat je doelt ol vers of kvv. Dat is hier geen optie momenteel en onnodig.Cleva schreef:Oh. Brokjes.
Oh.
Gek he?
Lijkt me weinig mee te maken te hebben als hij hiervoor royal canin had en het zelfde deed.
-
- Zeer actief
Maar voordat hij überhaupt de kans krijgt om iets 'op te zuigen' kan je m toch gewoon daar van weghalen?Devel schreef:nee struikel juist vaak over hem heen dan dat hij me mee sleurt haha. Het ligt hier gewoon verspreid. Bos en industrie. Het was een tijd minder. Hij zuigt het echt door de gaatjes heen.Apple schreef:Als je een goede muilkorf heb wordt er door eten best wel lastig hoor.
Ik zou daar buiten in investeren (al begrijp ik niet helemaal hoe het zo extreem kan zijn met wandelen, laat hij jou uit ipv andersom) , binnen gewoon zorgen dat er niks te eten valt.
Ik begrijp t punt niet zo, als ik een x aangelijnd loop, en Apple is ook een poepvreter, dan loop ik gewoon door, dus geen gesnuffel, dus ook geen neus bij de grond.
Op plekken waar niks ligt, kan je m dan wat ruimte geven
Daar is geen kans voor. 1 been buiten en het zit op de grond met de neus. Hij blijft niet op plekken hangen met snuffelen het is snuf slok slok slok slok slok slok slok slok. Het is hier niet te voorkomen dan blijf ik bezig met trekken op elke cm van de straat ligt wel iets. Fietspaden. Voetpaden.. overal..
-
- Zeer actief
Kortom, het is een kwestie van hem fatsoenlijk aan de riem te leren lopen. Zonder hem alle ruimte te blijven geven om te vreten. Zolang je dat niet doet is de beloning van het eten natuurlijk veel beter.
Juist nu zou ik daar heel erg flink mee aan de slag gaan, met een kinderwagen op komst.
Juist nu zou ik daar heel erg flink mee aan de slag gaan, met een kinderwagen op komst.
- Pepie
- Zeer actief
Apple schreef:Kortom, het is een kwestie van hem fatsoenlijk aan de riem te leren lopen. Zonder hem alle ruimte te blijven geven om te vreten. Zolang je dat niet doet is de beloning van het eten natuurlijk veel beter.

Doen hoor Jolan,mijn vriendin heeft een hond die dit doet en die hond heeft alleen aandacht voor de straat en totaal niet voor haar..dat is niet leuk lopen.

- Zamunda
- Zeer actief
Kun je eens opnoemen wat dat allemaal is dan? Ik kan me er moeilijk een voorstelling van maken. Maar gaat het dan om aarde, afval, ....?Devel schreef:Daar is geen kans voor. 1 been buiten en het zit op de grond met de neus. Hij blijft niet op plekken hangen met snuffelen het is snuf slok slok slok slok slok slok slok slok. Het is hier niet te voorkomen dan blijf ik bezig met trekken op elke cm van de straat ligt wel iets. Fietspaden. Voetpaden.. overal..
Het klinkt wel behoorlijk extreem.
Ik zou met zijn voer op zak gaan wandelen en dan onderweg steeds voeren. In eerste instantie eens die neus van de grond, middels voertjes dus.
Maar ik vraag me wel af of dit louter een gedragsprobleem is. Ik zou hem toch eens goed na laten kijken, want dit klinkt toch als een behoorlijke pica. Als de DA dan niets kan vinden zou ik een gedragstherapeut inschakelen.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk kunnen mensen prima van alleen de MC Donalds leven.....Devel schreef:onzin. Honden kunnen prima op brok leven net als wij op mc.Cleva schreef:Nee, ga zelf maar eens een week louter vitaminekoekjes eten en dan kijken wie er het hardst naar de febo rent.Devel schreef:1e klas onzin waar je nu op uit bent. Ik neem aan dat je doelt ol vers of kvv. Dat is hier geen optie momenteel en onnodig.Cleva schreef:Oh. Brokjes.
Oh.
Gek he?
Maar wees gerust er is genoeg afwisseling buiten de brok.

Echt veel ruimte heeft hij niet. Zijn lijn is 1 meter lang. Enige wat ik zo kan verzinnen is hem dan op te hangen aan zijn band en geen mogelijkheid gunnen tot snuffelen. Maar kan hij dan wel zijn poep en pies doen? Daar hebben ze zeker als reu hun neus toch ook voor nodig?
Pff wat er allemaal ligt? Wil je niet weten. Plastic. Touw. Eikels. Van die soort van wespen nestjes? Grote bruine dingen die uit eike bomen vallen (alles is hier boom en struik en gras). Dan nog wat het verkeer verliest.. we wonen aan industrie dus rubbee en dat soort dingen komen we ook wel eens tegen. Paarden poep. Tijdje geleden een leren riem uit zn bek gevist en kebab zo te ruiken... zo kan ik w doorgaan geloof ik..
Pff wat er allemaal ligt? Wil je niet weten. Plastic. Touw. Eikels. Van die soort van wespen nestjes? Grote bruine dingen die uit eike bomen vallen (alles is hier boom en struik en gras). Dan nog wat het verkeer verliest.. we wonen aan industrie dus rubbee en dat soort dingen komen we ook wel eens tegen. Paarden poep. Tijdje geleden een leren riem uit zn bek gevist en kebab zo te ruiken... zo kan ik w doorgaan geloof ik..
-
- Zeer actief
Absoluut niet ophangen, daar creëer je alleen maar weerstand mee.Devel schreef:Echt veel ruimte heeft hij niet. Zijn lijn is 1 meter lang. Enige wat ik zo kan verzinnen is hem dan op te hangen aan zijn band en geen mogelijkheid gunnen tot snuffelen. Maar kan hij dan wel zijn poep en pies doen? Daar hebben ze zeker als reu hun neus toch ook voor nodig?
Begin met stevig doorstappen, dat scheelt al.
Daarnaast zou ik wat lekkers meenemen en gaan trainen op naast, dat kan je zo strak aanleren als je zelf wil.
Persoonlijk vind ik het belangrijkste dat ze naast me loopt en neus niet op de grond komt, dus niet wachten voor gesnuffel tijdens commando. Maar vergeet niet klein te beginnen en veel belonen.
En toch denk ik overigens ook als je hem meer vrijheid geeft, je zelf een stuk alerter kan zijn op dit soort zaken.
Helemaal voorkomen doe je het niet, maar zelf opletten scheelt al een hoop.
-
- Zeer actief
Oh en een reu hoeft niet honderd plasjes te doen, dat ze het willen is een ander verhaal.
Ik denk trouwens dat dit een jonge honden gewoonte is geworden, iets wat niet vanaf begin goed is geadresseerd.
Als je het idee kan veranderen dat de straat het vreetparadijs is, maar dat jij de leukste bent met lekkers, kan je hem uiteindelijk ook meer vrijheden geven. Maar dat lijkt me nu niet verstandig.
Ik denk trouwens dat dit een jonge honden gewoonte is geworden, iets wat niet vanaf begin goed is geadresseerd.
Als je het idee kan veranderen dat de straat het vreetparadijs is, maar dat jij de leukste bent met lekkers, kan je hem uiteindelijk ook meer vrijheden geven. Maar dat lijkt me nu niet verstandig.
- Zamunda
- Zeer actief
Nou, je kunt nog iets verzinnen, dat heb ik eerder op deze pagina geschreven: hem onderweg voeren.Devel schreef:Echt veel ruimte heeft hij niet. Zijn lijn is 1 meter lang. Enige wat ik zo kan verzinnen is hem dan op te hangen aan zijn band en geen mogelijkheid gunnen tot snuffelen. Maar kan hij dan wel zijn poep en pies doen? Daar hebben ze zeker als reu hun neus toch ook voor nodig?
Laissah was een zeer slinkse poepvreter. Snuffel hap slik weg. Ik dacht eerst ook: ze moet toch kunnen snuffelen om haar behoefte te doen

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Eet hij ook rubber, plastic en dat soort gedoe? Dat klinkt dan wel als (een vorm van) pica zoals Zamunda al zei.

Ondanks dat drie van mijn honden vers vlees eten en ééntje brok.Vind ik het flauwekul dat alles opeten te maken heeft met zijn brok eten.
De gene die bij mij het minste zooi vreet is mijn broketer.De andere 3 zijn niet vies van een rot visje of een rottende meeuw of een hap mensenstront
.Ook gras gaat hier met hopen naar binnen.Maar goed als ik Nee zeg stoppen ze wel en er is tot nu toe nog geen hond ziek geweest.
De gene die bij mij het minste zooi vreet is mijn broketer.De andere 3 zijn niet vies van een rot visje of een rottende meeuw of een hap mensenstront

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn ervaring is precies andersom, zie mijn eerdere reactie.beatje schreef:Ondanks dat drie van mijn honden vers vlees eten en ééntje brok.Vind ik het flauwekul dat alles opeten te maken heeft met zijn brok eten.
De gene die bij mij het minste zooi vreet is mijn broketer.De andere 3 zijn niet vies van een rot visje of een rottende meeuw of een hap mensenstront.Ook gras gaat hier met hopen naar binnen.Maar goed als ik Nee zeg stoppen ze wel en er is tot nu toe nog geen hond ziek geweest.

Verschillend of het erg hard is. Thuis spuugt hij het wel weer uit na slopen ofzo maar op de weg als hij het ziet dan gaat zn neus er wel over in combi met tong. Rubber is hier vooral van de banden van de vrachtwagens.Hilde schreef:Eet hij ook rubber, plastic en dat soort gedoe? Dat klinkt dan wel als (een vorm van) pica zoals Zamunda al zei.
Hoe js dat het beste aan te pakken. Opvreten is natuurlijk zelf belonend. En hem een koekje of brokje toedienen dan dubbel op lijkt me? Verschik is indd wel goed merkbaar maar hij is natuurlijk nog jong.. langer als een paar sec op een plek is gewoon iets zoeken of ruiken van een ander. Piesen doet hij zonder ruiken even als poepen en dan de rest is gewoon met zn neus over de grond en meenemen wat je tegen komt. Het is wel afleerbaar met de band was het goed onder controle en dan was commando vies ook wel genoeg of een piepje. Nu af en toe ook nog wel maarja dooie muizen en ratten of paardenstrond lijkt intressanter.Zamunda schreef:Nou, je kunt nog iets verzinnen, dat heb ik eerder op deze pagina geschreven: hem onderweg voeren.Devel schreef:Echt veel ruimte heeft hij niet. Zijn lijn is 1 meter lang. Enige wat ik zo kan verzinnen is hem dan op te hangen aan zijn band en geen mogelijkheid gunnen tot snuffelen. Maar kan hij dan wel zijn poep en pies doen? Daar hebben ze zeker als reu hun neus toch ook voor nodig?
Laissah was een zeer slinkse poepvreter. Snuffel hap slik weg. Ik dacht eerst ook: ze moet toch kunnen snuffelen om haar behoefte te doen. Maar het bleek zonder ook prima te kunnen (als ze langer dan 2 seconde aan het snuffelen was moest ze weer met haar neus van de grond). Daarnaast ben ik natuurlijk blijven trainen en observeren en inmiddels zie ik prima het verschil tussen snuffelen om een poep/plasplekje uit te zoeken en snuffelen omdat ze iets 'eet'baars ruikt. Verder zitten de commando's er beter in en weet ze dat ik het niet wil hebben. Alles bij elkaar maakt dat het goed gaat, maar ik moet er altijd heel alert op zijn.