Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trots op Mika!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Trots op Mika!

Ongelezen bericht door Gollum »

Gisteravond zouden er wat vrienden langskomen, zij hebben een Grieks hondje en zouden dat meenemen zodat ze niet zo op de tijd hoefden te letten. Ik had al helemaal bedacht hoe ik dat aan zou pakken, buiten de tuin zou ik haar met Mika kennis laten maken want die is niet altijd makkelijk met vreemde honden. Maar ja, tegen de tijd dat ze kwamen zat ik op het toilet en iedereen was al binnen voordat ik de boel kon begeleiden. Toen ik binnen kwam lag Mika nog op de bank te slapen en het hondje stond al binnen. Mika was eigenlijk zo verbaast dat er opeens een hond was dat ze niet eens blafte, ze snuffelden aan elkaar en het ging goed! Daarna moest Mika nog wel even wat in het luchtledige blaffen maar dat was snel weer klaar. Het Griekse hondje was net zo'n bangerik als Mika en ze ervaarden geen dreiging van elkaar, op een gegeven moment stonden ze neus aan neus likjes te geven en voor ik het wist had ik aan beiden kanten op de bank een hondje tegen me aan om te kroelen :I:
Echt super, ik ben zo blij! Nu hebben we een extra oppas-adres en onze vrienden ook, dat is wel erg fijn. En wat meer vrijheid en vertrouwen om dit vaker te gaan proberen, vroeger ging ik best veel op pad met Gol om met andere mensen en honden te wandelen. Gollum is zo makkelijk en sociaal, zij kan eigenlijk met iedereen wel opschieten. Sinds we Mika hebben deden we dat eigenlijk niet meer omdat Mika het niet trok.
Volgende week vrijdag heb ik een wandeldate gemaakt met een vrouw die ik eens heb ontmoet en waar het wel mee klikt, zij heeft twee toller-teefjes. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, ik heb er wel vertrouwen in na gisteren!
Zo leuk dit, we hebben er lang over gedaan (2 jaar :schrik: ) maar ik ben toch blij en trots dat Mika steeds meer stapjes vooruit gaat ons vertrouwen in elkaar blijft groeien! :cheer:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Trots op Mika!

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat super zeg :E:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ja heel fijn en juist positief dat je op de w.c zat en niet kon begeleiden, ik neem aan dat bezoek niet met hondagressieve hond kwamen.
Het contact maken zonder tussenkomst van mens en zijn gevoelens kan soms heel goed zijn.
Hoe dan ook geweldig dat dit leuk ging, en een positieve stap voor vervolg.
Gollum
Zeer actief

Dinos schreef:Ja heel fijn en juist positief dat je op de w.c zat en niet kon begeleiden, ik neem aan dat bezoek niet met hondagressieve hond kwamen.
Het contact maken zonder tussenkomst van mens en zijn gevoelens kan soms heel goed zijn.
Hoe dan ook geweldig dat dit leuk ging, en een positieve stap voor vervolg.
Misschien heb je wel gelijk ja, en gaat het juist beter als ik me er niet mee bemoei. Het bezoek kwam met een wat bangig hondje en Mika kan dan soms een kreng zijn (wat blaffen en imponeren) omdat ze zich dan sterker voelt, vandaar dat ik het wilde begeleiden zodat het bezoekhondje niet bang zou worden. Maar waarschijnlijk voelt ze zich ook sterker door mijn aanwezigheid en nu was ik er niet bij en moest ze het zelf doen. Ik denk ook dat Gol meehelpt door het goede voorbeeld te geven, zij stelt bange hondjes eigenlijk altijd gerust door heel rustig en vriendelijk contact te maken.
Leuk hoor, ik leer elke dag bij!
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Gelukkig maar wij kunnen zo veel leren van onze hondjes.
Ik zeg niet dat je alles maar op elkaar moet laten klappen, maar vaak werkt de mens met alle goede bedoelingen juist als stoorzender.
Veel plezier bij vervolg wandelingen gaat zeker goed komen .
Gollum
Zeer actief

Dinos schreef:Gelukkig maar wij kunnen zo veel leren van onze hondjes.
Ik zeg niet dat je alles maar op elkaar moet laten klappen, maar vaak werkt de mens met alle goede bedoelingen juist als stoorzender.
Veel plezier bij vervolg wandelingen gaat zeker goed komen .
Ja inderdaad, ik heb gelukkig ook geen vechters. Als het tot een schermutseling zou komen is het wat gesnauw en wat tandengeblikker. Ik denk dat ik wel wat meer kan ontspannen in dat soort situaties! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”