Nee, daar tussenin niet. Wel nog opties naar de uiterste kanten. Drie nestjes bijvoorbeeld, omdat je zelf 1 pup wil. Ik geloof er geen hout van.Tara schreef:Ja, want een tussenweg is er immers niet.Inger1993 schreef: Het is een moeilijke beslissing....
Die wel gaat tussen een nestje of castratie.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dekreu
Moderator: moderatorteam
Re: Dekreu
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Tara schreef:Ja, want een tussenweg is er immers niet.Inger1993 schreef: Het is een moeilijke beslissing....
Die wel gaat tussen een nestje of castratie.
Sterilisatie, maar dat lost TS d'r opvoedproblemen niet op
En ik zie nu dat de bewuste Hussel 4 maanden ouder is dan de kruising Shiba. En de Hussel zijn ze "ingetrapt" en de kruising kwam van een broodfokker. Het zal allemaal wel.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ik heb ook mijn balletjes nog en heb ook geen fokplannen.Hutsje schreef:Inger1993 schreef: Het is een moeilijke beslissing....
Die wel gaat tussen een nestje of castratie.? ik weet het niet hoor, maar mijn reu heeft gewoon zijn ballen nog en daar heb ik geen fokplannen mee en ook geen castratieplannen. dus waarom het nu gaat tussen een nestje of castratie?
ik vind sowieso dit hele topic vreemd met 2 van dit soort onderwerpen erin. op het dekreu verhaal is geen rel uitgebroken, nu dan de 2e poging met castratie? zo komt het op mij over.

Ja TS is wel van uiterste , eerst willen fokken met zijn reu en dan in ene door een gedragsprobleempje willen castreren.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Die echte Russel blijkt ook Hussel te heten en een bastaard te zijn maar wel van een hele goede fokker, beter dan de rest.Marion. schreef:En ik zie nu dat de bewuste Hussel 4 maanden ouder is dan de kruising Shiba. En de Hussel zijn ze "ingetrapt" en de kruising kwam van een broodfokker. Het zal allemaal wel.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat iedereen geloofd moet hij of zij zelf weten!
Van het 3 nesten plan zijn we al afgestapt.
Daar zit weinig nut in.
De vraag of we 1 nestje willen met hem is de vraag.
Hoeveel waarde heeft het voor ons? Maar ook vooral voor de pups die wij geen huisje kunnen geven?
Abi is een geweldig hondje, ja!
Maar hoeveel geweldige hondjes uit andere nestjes of uit het asiel gaan we in de toekomst wel niet tegenkomen.
Naast de dierenarts winnen wij natuurlijk ook advies in bij onze hondenschool, kennissen en ja ja het internet.
Internet geeft veel informatie.
Maar bij de dierenarts en de hondenschool ligt wel ons vertrouwen.
Beide instanties zijn ervoor opgeleid en hebben jarenlange ervaring!
En beide adviseren castratie in het geval we toch niet voor een nestje willen gaan.
Beide hebben goede ervaringen met het verhelpen van de ontsteking en het sproeigedrag.
Maar voorlopig wordt de keuze niet gemaakt omdat we nog twijfelen ....
Twijfel = niet doen en er is geen medische haast bij!
Daar zit weinig nut in.
Hoeveel waarde heeft het voor ons? Maar ook vooral voor de pups die wij geen huisje kunnen geven?
Maar hoeveel geweldige hondjes uit andere nestjes of uit het asiel gaan we in de toekomst wel niet tegenkomen.
Naast de dierenarts winnen wij natuurlijk ook advies in bij onze hondenschool, kennissen en ja ja het internet.
En beide adviseren castratie in het geval we toch niet voor een nestje willen gaan.
Beide hebben goede ervaringen met het verhelpen van de ontsteking en het sproeigedrag.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
die ontsteking kun je aanpakken door met kamillethee te spoelen, maar ja, dat verkoopt je da niet natuurlijk.
ik neem aan dat je met sproeigedrag markeren bedoelt?
als dat zo is kun je dat aanpakken door je hond op te voeden, maar ja dan gaat er wel een castratie aan de neus van je da voorbij, toch weer leuk wat eurootjes die hij misloopt.
hou je er ook rekening mee dat na castratie zijn karakter kan veranderen, dat ie last kan krijgen van hitsige reuen en dat ie ook zonder ballen kan markeren?
dat ie dan eigenlijk geen vlees en geen vis meer is en dat dat zijn houding ten opzichte van andere honden kan beinvloeden net zoals het andersom ook kan?
ik sluit me bij malinois aan: wat een kulreden om een hond te castreren!
ik neem aan dat je met sproeigedrag markeren bedoelt?
als dat zo is kun je dat aanpakken door je hond op te voeden, maar ja dan gaat er wel een castratie aan de neus van je da voorbij, toch weer leuk wat eurootjes die hij misloopt.
hou je er ook rekening mee dat na castratie zijn karakter kan veranderen, dat ie last kan krijgen van hitsige reuen en dat ie ook zonder ballen kan markeren?
dat ie dan eigenlijk geen vlees en geen vis meer is en dat dat zijn houding ten opzichte van andere honden kan beinvloeden net zoals het andersom ook kan?
ik sluit me bij malinois aan: wat een kulreden om een hond te castreren!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
laten de DA en de hondenschool nou weinig verstand hebben van gedrag van de hond ten gevolge van castratie! Zoals ik al eerder zei, het markeren of zoals jij het noemt sproeien komt gewoon omdat zijn hormonen beginnen te werken, je kan hem gewoon leren dat hij alleen mag plassen als jij het zegt, mijn intacte reu pist ook niet overal waar hij maar zou willenInger1993 schreef:Wat iedereen geloofd moet hij of zij zelf weten!
Daar zit weinig nut in.

En net wat Renee zegt, je hond kan er enorm van veranderen, vooral als je zo jong castreert, mijn ene reu is door zijn vorige eigenaar met 6 maanden gecastreerd

Spoel dus gewoon af en toe wanneer nodig en voed hem op zodat hij niet overal pist, maar alleen daar waar jij zegt dat het mag. Je bent zo gek op zijn karakter, wil je echt het risico lopen dat dat enorm veranderd door zo'n domme en onnodige actie?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
persoonlijk gaan jullie (ts) wel van het ene uiterste in het andere, zo komt het op mij over. Is dit een grapje of zo, om te zien hoe de reacties nu gaan worden als over castratie gaat?
Een da die wil castreren om de oeps dekkingen te voorkomen in een losloopgebied en jij mag betalen voor de castratie. Makkelijk geld verdienen voor zo een da.
Moet bekennen dat ik mijn katers wel vroeg heb laten castreren met dit op het oog. Maar toen mij destijds werd gevraagd of ik reu of teef zou laten "helpen" keek ik even verwonderd. En nu vragen mensen het ook weer, er komt een reu bij dus dan moet je of de teven of de reu toch onklaar maken
Net als dat er werd gedacht dat je met een reu en teef van hetzelfde ras je wel een nest zou laten gebeuren.
Mijn reu had ook wel eens last van een ontstoken piemel. Schoonmaken met kamillethee deed ik ook op da advies trouwens. Geenszins dat zij adviseerde om hem maar te laten castreren. In tegendeel zelfs. Medisch noodzakelijk dan is het wat anders, maar in jouw geval zou ik het doodzonde vinden om hem te laten castreren. Stel dat je over een jaar of drie alles anders ziet, je weet dat je hond gezond is en toch graag hem wil inzetten voor een nest. Dan kan dat niet omdat je nu een beslissing hebt gemaakt om hem te castreren.
Een da die wil castreren om de oeps dekkingen te voorkomen in een losloopgebied en jij mag betalen voor de castratie. Makkelijk geld verdienen voor zo een da.
Moet bekennen dat ik mijn katers wel vroeg heb laten castreren met dit op het oog. Maar toen mij destijds werd gevraagd of ik reu of teef zou laten "helpen" keek ik even verwonderd. En nu vragen mensen het ook weer, er komt een reu bij dus dan moet je of de teven of de reu toch onklaar maken

Net als dat er werd gedacht dat je met een reu en teef van hetzelfde ras je wel een nest zou laten gebeuren.
Mijn reu had ook wel eens last van een ontstoken piemel. Schoonmaken met kamillethee deed ik ook op da advies trouwens. Geenszins dat zij adviseerde om hem maar te laten castreren. In tegendeel zelfs. Medisch noodzakelijk dan is het wat anders, maar in jouw geval zou ik het doodzonde vinden om hem te laten castreren. Stel dat je over een jaar of drie alles anders ziet, je weet dat je hond gezond is en toch graag hem wil inzetten voor een nest. Dan kan dat niet omdat je nu een beslissing hebt gemaakt om hem te castreren.
-
- Zeer actief
Je moet het bij jezelf neerleggen en niet bij instantie's zoals een DA en hondenschool.Inger1993 schreef:Wat iedereen geloofd moet hij of zij zelf weten!
Daar zit weinig nut in.
Die DA's en hondenscholen hebben ook allemaal verschillende meningen. Heel mooi , haal daar je info weg en wat je hoord van andere mensen /eigenaren en kijk of je daar met je eigen visie/gevoel wat mee kunt.
Niet jezelf alles laten voorkauwen door de zogenaamde 2 kenners.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
De reu van een vriendin van mij is gecastreerd maar heeft nog regelmatig een groene puspiemel. Ik heb een tijdje bij ze gewoond, toen hield Gollum zijn piemel bij. Nu moet vriendin het zelf weer schoonmaken. Castratie helpt dus niet in alle gevallen tegen puspiemels.
Als je echt wilt castreren doe het dan niet te jong, laat je hondje eerst goed uitgroeien. En als je wilt proberen om het zelf goed schoon te houden kan ik je altijd een leeg spuitje opsturen, ik gebruik ze om de medicatie aan mijn hond te geven. Daar doe je wat afgekoelde kamillethee in, spuit je in de schacht, even spoelen en leeg laten lopen.
Als je echt wilt castreren doe het dan niet te jong, laat je hondje eerst goed uitgroeien. En als je wilt proberen om het zelf goed schoon te houden kan ik je altijd een leeg spuitje opsturen, ik gebruik ze om de medicatie aan mijn hond te geven. Daar doe je wat afgekoelde kamillethee in, spuit je in de schacht, even spoelen en leeg laten lopen.
-
- Actief
- Contacteer:
@Gollum : Wat lief dat je het zou willen opsturen...
We hebben zelf thuis ook veel spuitjes.
Eerst spoten we met het voorgeschreven chemische spul, inmiddels zijn we overgestapt op kamille thee.
@Blondie: We hebben een advies gekregen en dat overwegen we.
Ik zou me meer zorgen maken als iemand een advies negeert
Ook jullie adviezen overwegen we.
Voorlopig hebben we in elk geval nog geen idee wat wijsheid is.
De pup wens is er sterk, maar steeds meer komt de gedachte op wat het nut is van een eigen nestje op de wereld zetten zonder zelf een idee of 100% invloed te hebben waar de pups terecht komen.
Aan de andere kant stel ik wel vertrouwen in de DA en de hondenschool.
Maar ook in de overweldigende reacties die hier komen.
Tot zover mijn uitleg, ... als we meer weten, vragen hebben of wellicht een andere oplossing zullen we het zeker bespreken!
We hebben zelf thuis ook veel spuitjes.
Eerst spoten we met het voorgeschreven chemische spul, inmiddels zijn we overgestapt op kamille thee.
@Blondie: We hebben een advies gekregen en dat overwegen we.
Ik zou me meer zorgen maken als iemand een advies negeert

Ook jullie adviezen overwegen we.
Voorlopig hebben we in elk geval nog geen idee wat wijsheid is.
De pup wens is er sterk, maar steeds meer komt de gedachte op wat het nut is van een eigen nestje op de wereld zetten zonder zelf een idee of 100% invloed te hebben waar de pups terecht komen.
Aan de andere kant stel ik wel vertrouwen in de DA en de hondenschool.
Maar ook in de overweldigende reacties die hier komen.
Tot zover mijn uitleg, ... als we meer weten, vragen hebben of wellicht een andere oplossing zullen we het zeker bespreken!
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Hier loopt op de moment een loge reu, gecastreerd toen hij een maand of 6 was, maar hij rijd nog steeds op mijn teven als hij de kans krijgt en hij heeft ook nog altijd een puspiemel, dus castratie werkt niet altijd voor beide gevallen. Overlaatst aan de vijver kwamen we een gecastreerde kruising tegen, ook hij had met momenten nog een puspiemel en wilde alsnog rijden op Kita. Mijn eigen intacte reu, heeft raar of zelden een puspiemel en rijden doet hij alleen als ik zeg dat het mag, oke hij doet wel eens een poging (hij verzet alleen maar zijn oren in standje "verliefd"), maar dan laten de teven gelijk weten dat dat niet de bedoeling is. Alle 3 de reuen waar ik het over heb, markeren binnen niet. 2 van mijn teven markeren zelfs harder (buitenshuis) als mijn reu.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Mijn reu is 3 jaar terug gecastreerd, niet door mij maar de stichting. en hij markeert nog als een malle.
Kwestie van opvoeden.
Puspiemel heeft ie niet gezien hij hier 2 personeelsleden (teven) heeft rondlopen.
Rijden doet hij ook nog (alhoewel hij dat nu niet meer kan).
En als er een loops teefje in de buurt is gaat ie sukkelig kijken en klappertanden.
En dat allemaal voor een gecastreerde reu op leeftijd....
Mijn hondenschool is wel streng tegen castratie, mijn DA ook.
Ik volg nu een opleiding tot dierenarts assistente en ook in mijn boeken word het sterk afgeraden.
Kwestie van opvoeden.
Puspiemel heeft ie niet gezien hij hier 2 personeelsleden (teven) heeft rondlopen.
Rijden doet hij ook nog (alhoewel hij dat nu niet meer kan).
En als er een loops teefje in de buurt is gaat ie sukkelig kijken en klappertanden.
En dat allemaal voor een gecastreerde reu op leeftijd....
Mijn hondenschool is wel streng tegen castratie, mijn DA ook.
Ik volg nu een opleiding tot dierenarts assistente en ook in mijn boeken word het sterk afgeraden.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
- Contacteer:
@Roxiewoezel: Kun jij mij vertellen welke boeken je leest / waar het ongeveer in die boeken staat.
Doe graag zelf naslagwerk op dat gebied
@Malinois: Thanks voor het artikel!
p.s. wij hebben zo wie zo pas weer een afspraak bij de DA rond 20 Okt. omdat Abi dan weer geënt moet worden, dan is hij een jaar.
Dan kijken we ook pas verder.
Dit art. is natuurlijk erg gericht op jonge honden, ik ga kijken of ze ook een stuk over castratie hebben bij honden van een iets oudere leeftijd!
Doe graag zelf naslagwerk op dat gebied

@Malinois: Thanks voor het artikel!
p.s. wij hebben zo wie zo pas weer een afspraak bij de DA rond 20 Okt. omdat Abi dan weer geënt moet worden, dan is hij een jaar.
Dan kijken we ook pas verder.
Dit art. is natuurlijk erg gericht op jonge honden, ik ga kijken of ze ook een stuk over castratie hebben bij honden van een iets oudere leeftijd!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
TOP Marjoleine !
- Roxywoezel
- Zeer actief
Al heb ik mn examen gedaan, mag je zo mn schoolboek hebben.
-
- Actief
- Contacteer:
Op Reddit op de ask me anything van dierenartsen ook even navraag gedaan.
Heb verschillende adviezen gekregen, afhankelijk van leeftijd, situatie e.d.
Onderbouwd met wetenschappelijke artikelen, dus dat ga ik rustig doorlezen!
Voor mensen die interesse hebben, laat het even weten, kan het zo doormailen!
Vanavond wel op vakantie, dus jullie krijgen alles dan over ruim een week
Heb verschillende adviezen gekregen, afhankelijk van leeftijd, situatie e.d.
Onderbouwd met wetenschappelijke artikelen, dus dat ga ik rustig doorlezen!
Voor mensen die interesse hebben, laat het even weten, kan het zo doormailen!
Vanavond wel op vakantie, dus jullie krijgen alles dan over ruim een week

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik heb inmiddels ook het artikel van Marjoleine gelezen (ik heb zelf 2 intacte reuen) en voor mij is het heel duidelijk
lekker zo laten en zo af en toe een groene druppel, geklappertand of wat gewip maar voor lief nemen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Heerlijk kort door de bocht. Ik ben geen standaard voorstander van castreren, alleen hier lees je bv dat er onderzoek gedaan is naar castratie onder de leeftijd van 6 maanden of verhoogde kans op een ziekte bij Golden Retrievers en Deense Doggen, om maar wat te noemen. Dat hoeft dan dus helemaal niet te gelden voor jouw ras/situatie.
Er kunnen heel andere redenen zijn om wel te castreren. Als een reu steeds gevechten aangaat of helemaal hyper wordt als ie loopse teven ruikt kunnen de nadelen wel eens veel groter zijn van niet castreren dan wanneer je dat wel laat doen.
Hoe dan ook, het blijft een moeilijke keuze en zeker niet iets om zomaar te doen.
Er kunnen heel andere redenen zijn om wel te castreren. Als een reu steeds gevechten aangaat of helemaal hyper wordt als ie loopse teven ruikt kunnen de nadelen wel eens veel groter zijn van niet castreren dan wanneer je dat wel laat doen.
Hoe dan ook, het blijft een moeilijke keuze en zeker niet iets om zomaar te doen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zodra het vervanging van opvoeding gaat worden haak ik al af...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Tuurlijk niet joh. Dat zijn totaal andere beesten tenslotte.AnneMarie schreef:Heerlijk kort door de bocht. Ik ben geen standaard voorstander van castreren, alleen hier lees je bv dat er onderzoek gedaan is naar castratie onder de leeftijd van 6 maanden of verhoogde kans op een ziekte bij Golden Retrievers en Deense Doggen, om maar wat te noemen. Dat hoeft dan dus helemaal niet te gelden voor jouw ras/situatie.
Er zijn zeer uitgebreide onderzoeken gedaan en er komen er steeds meer. Als je goed gelezen hebt weet je dat er tegenwoordig in de opleidingen van de (para)veterinairen aandacht aan wordt besteed in die zin dat er benadrukt wordt dat de negatieve effecten aanzienlijk zijn en zeker niet over het hoofd mogen worden gezien.
Als je castreert haal je bijna 1/3 deel van de totale hormoonproductie van het dier weg. 30%!!!!
Dat is nogal veel en die hormonen doen echt meer dan alleen maar voor voortplanting zorgen.
Ik zou dit niet onderschatten dus en als jij denkt dat het alleen voor bepaalde rassen risico geeft ben jij degene die kort door de bocht denkt.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb hier een reu die met hormonen, achter alles gaat wat op een teef lijkt voor hem, inclusief gecastreerde reuen.
Die drift bij hem is zo sterk dat trainen er compleet niet inzit, op welke manier dan ook. Vanaf moment dat de hormonen wegvallen, is dat verleden tijd en is hij heel gehoorzaam, vanaf moment dat ze terug komen is hij net weer als voordien, ook al heeft hij meer dan een jaar gehoorzaam geweest. Castratie kan soms een oplossing bieden en in zo'n geval vind ik castraie wel gepast (wel als hond volwassen is).
Die drift bij hem is zo sterk dat trainen er compleet niet inzit, op welke manier dan ook. Vanaf moment dat de hormonen wegvallen, is dat verleden tijd en is hij heel gehoorzaam, vanaf moment dat ze terug komen is hij net weer als voordien, ook al heeft hij meer dan een jaar gehoorzaam geweest. Castratie kan soms een oplossing bieden en in zo'n geval vind ik castraie wel gepast (wel als hond volwassen is).
- Roxywoezel
- Zeer actief
Dit dus.Marjoleine schreef:Tuurlijk niet joh. Dat zijn totaal andere beesten tenslotte.AnneMarie schreef:Heerlijk kort door de bocht. Ik ben geen standaard voorstander van castreren, alleen hier lees je bv dat er onderzoek gedaan is naar castratie onder de leeftijd van 6 maanden of verhoogde kans op een ziekte bij Golden Retrievers en Deense Doggen, om maar wat te noemen. Dat hoeft dan dus helemaal niet te gelden voor jouw ras/situatie.
Er zijn zeer uitgebreide onderzoeken gedaan en er komen er steeds meer. Als je goed gelezen hebt weet je dat er tegenwoordig in de opleidingen van de (para)veterinairen aandacht aan wordt besteed in die zin dat er benadrukt wordt dat de negatieve effecten aanzienlijk zijn en zeker niet over het hoofd mogen worden gezien.
Als je castreert haal je bijna 1/3 deel van de totale hormoonproductie van het dier weg. 30%!!!!
Dat is nogal veel en die hormonen doen echt meer dan alleen maar voor voortplanting zorgen.
Ik zou dit niet onderschatten dus en als jij denkt dat het alleen voor bepaalde rassen risico geeft ben jij degene die kort door de bocht denkt.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Dit dus. Maar voordat je dan tot castratie over gaat ben je meestal al meer dan 3 jaar verder.Linsey schreef:Ik heb hier een reu die met hormonen, achter alles gaat wat op een teef lijkt voor hem, inclusief gecastreerde reuen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Onzin. Juist met zo'n reu zou ik het opzoeken. Niet die ene keer per jaar dat hij een loopse teef tegenkomt, maar dagelijks/wekelijks opzoeken. Op de clubs waar ik train geregeld gevraagd loopse teven extra mee te nemen, eens mee door het zoekveld te lopen etc. Juist om het op te zoeken.Linsey schreef:Ik heb hier een reu die met hormonen, achter alles gaat wat op een teef lijkt voor hem, inclusief gecastreerde reuen.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Ach houd toch je mond wat weet jij daar nou van. Ik weet het jij hebt honden zat gehad en hebt ze nog. Maar voldoen ze niet aan jou ijzen dan verkoop je ze weer door. Linsey traint met haar honden behendigheid en niet maar 1 keer in de week. Ook zij heeft veel ervaring met honden. Als zij dit verteld is het echt geen onzin.crutz schreef:Onzin. Juist met zo'n reu zou ik het opzoeken. Niet die ene keer per jaar dat hij een loopse teef tegenkomt, maar dagelijks/wekelijks opzoeken. Op de clubs waar ik train geregeld gevraagd loopse teven extra mee te nemen, eens mee door het zoekveld te lopen etc. Juist om het op te zoeken.Linsey schreef:Ik heb hier een reu die met hormonen, achter alles gaat wat op een teef lijkt voor hem, inclusief gecastreerde reuen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En toch is t wel zo... waar zie je vaak problemen bij honden die op een school zitten waar loopse teven verboden zijn. Hier is er altijd wel een teef loops op de club (trainen nl meerdere verenigingen) dus ideaal... ze hebben maar te luisteren. Ook herders zijn niet luisterend en zonder hormonen geboren hoor...blacky schreef:Ach houd toch je mond wat weet jij daar nou van. Ik weet het jij hebt honden zat gehad en hebt ze nog. Maar voldoen ze niet aan jou ijzen dan verkoop je ze weer door. Linsey traint met haar honden behendigheid en niet maar 1 keer in de week. Ook zij heeft veel ervaring met honden. Als zij dit verteld is het echt geen onzin.crutz schreef:Onzin. Juist met zo'n reu zou ik het opzoeken. Niet die ene keer per jaar dat hij een loopse teef tegenkomt, maar dagelijks/wekelijks opzoeken. Op de clubs waar ik train geregeld gevraagd loopse teven extra mee te nemen, eens mee door het zoekveld te lopen etc. Juist om het op te zoeken.Linsey schreef:Ik heb hier een reu die met hormonen, achter alles gaat wat op een teef lijkt voor hem, inclusief gecastreerde reuen.