Quote voor je gefixt. Geeft niet dat je dat niet weet. Maar wil je ophouden met "iets wat WIJ niet weten". Ik weet heel andere dingen dan die jij weet. Als je dat maar weet!Dinos schreef:Zou het misschien mogelijk zijn normaal te reageren op iemand, of is dat te moeilijk voor je i.v.m iets wat wij niet weten.Cleva schreef:Ik weet overigens niet of ik er trots op zou zijn dat Mein Hein de evenknie van macfuckingdonalds zou vreten maar dat is een ander verhaal.
Het is maar net hoeveel je er van wil maken. Jij kennelijk zo weinig mogelijk en dat mag natuurlijk ook.
<knip>
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stofzuiger
Moderator: moderatorteam
Re: stofzuiger
Dank je voor quote fix, en wij vorm mag ik zeker gebruiken omdat ik niet alleen voor Dinos spreek.Marion. schreef:Quote voor je gefixt. Geeft niet dat je dat niet weet. Maar wil je ophouden met "iets wat WIJ niet weten". Ik weet heel andere dingen dan die jij weet. Als je dat maar weet!Dinos schreef:Zou het misschien mogelijk zijn normaal te reageren op iemand, of is dat te moeilijk voor je i.v.m iets wat wij niet weten.Cleva schreef:Ik weet overigens niet of ik er trots op zou zijn dat Mein Hein de evenknie van macfuckingdonalds zou vreten maar dat is een ander verhaal.
Het is maar net hoeveel je er van wil maken. Jij kennelijk zo weinig mogelijk en dat mag natuurlijk ook.
<knip>
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Heb je hem wel eens door laten lichten bij de dierenarts? Misschien heeft hij last van zijn maag.
Gollum heeft als jonge hond ook alles gegeten wat los en vast zat, dat heb ik uiteindelijk met heel veel geduld weten af te leren maar soms als Gol last heeft van haar maag kan ze terugvallen in dat gedrag. Ik kwam daar achter toen ik een maagbeschermer van de dierenarts kreeg, toen stopte ze met het dwangmatige vreten.
Zijn medische dingen uitgesloten is het waarschijnlijk een gedragsprobleem.
Gollum heeft als jonge hond ook alles gegeten wat los en vast zat, dat heb ik uiteindelijk met heel veel geduld weten af te leren maar soms als Gol last heeft van haar maag kan ze terugvallen in dat gedrag. Ik kwam daar achter toen ik een maagbeschermer van de dierenarts kreeg, toen stopte ze met het dwangmatige vreten.
Zijn medische dingen uitgesloten is het waarschijnlijk een gedragsprobleem.
Want? Je praat ook voor die honderden mensen die via PB contact met je zoeken om te vertellen hoe de leden hier in elkaar zitten? Of bedoel je met wij, jij en je vriendin?Dinos schreef:
Dank je voor de quote fix, en wij vorm mag ik zeker gebruiken omdat ik niet alleen voor Dinos spreek.
In beide gevallen vind ik het not done. Praat gewoon voor jezelf. Als je een schare fans achter je hebt hangen waar jij voor mag praten vind je eng worden.
Hou het on topic en of jij mij eng vindt prima je weet dat ik daar niet warm of koud van wordtMarion. schreef:Want? Je praat ook voor die honderden mensen die via PB contact met je zoeken om te vertellen hoe de leden hier in elkaar zitten? Of bedoel je met wij, jij en je vriendin?Dinos schreef:
Dank je voor de quote fix, en wij vorm mag ik zeker gebruiken omdat ik niet alleen voor Dinos spreek.
In beide gevallen vind ik het not done. Praat gewoon voor jezelf. Als je een schare fans achter je hebt hangen waar jij voor mag praten vind je eng worden.
Oh, ben jij de nieuwe forumbeheerder?Dinos schreef:Hou het on topic en of jij mij eng vindt prima je weet dat ik daar niet warm of koud van wordtMarion. schreef:Want? Je praat ook voor die honderden mensen die via PB contact met je zoeken om te vertellen hoe de leden hier in elkaar zitten? Of bedoel je met wij, jij en je vriendin?Dinos schreef:
Ehm... zoek het effe via PB uit. Wie wie eng vind boeit mij niet zoveel en hebben we niks aan qua straatvreten. Ik ben vanmiddag eens goed met hem bezig gegaan, hij is heel snel afgeleid als je bijv een eikel op de grond perongeluk aan de kant trapt pakt hij vreet hij op, ene keer laat hij het los en loopt verder de andere keer vreet hij het dus op. Reageert wel op zijn naam en als je gek doet is het eventjes kijken maar blijft toch een beetje in de omgeving zoeken.
Ik weet niet of het echt een gedragsprobleem is, hij heeft het namelijk ook een tijdje niet meer gedaan en reageerde goed op het commando vies, het is net of het echt uit nieuwsgierigheid is ofzo ligt er een plakkaat vogelpoep dan moet en zal die tong er overheen moet hem dan echt mee sleuren. Medisch is hij verder helemaal in orde zelfs 6 kilo aangekomen sinds dat hij bij ons is dus in 2 maanden tijd, maar totaal niet dik.
Als het geregend heeft zit hij trouwens ook vol met zijn neus in het gras, maar geeft daar niet van over dat doen ze toch als ze last van hun maag hebben? Of zal dit zo zijn dat hij het water lekker vindt wat op het gras ligt? Plassen gaat zijn tong ook een paar keer doorheen.
Ik weet niet of het echt een gedragsprobleem is, hij heeft het namelijk ook een tijdje niet meer gedaan en reageerde goed op het commando vies, het is net of het echt uit nieuwsgierigheid is ofzo ligt er een plakkaat vogelpoep dan moet en zal die tong er overheen moet hem dan echt mee sleuren. Medisch is hij verder helemaal in orde zelfs 6 kilo aangekomen sinds dat hij bij ons is dus in 2 maanden tijd, maar totaal niet dik.
Als het geregend heeft zit hij trouwens ook vol met zijn neus in het gras, maar geeft daar niet van over dat doen ze toch als ze last van hun maag hebben? Of zal dit zo zijn dat hij het water lekker vindt wat op het gras ligt? Plassen gaat zijn tong ook een paar keer doorheen.
Oh, enige waar ik tot nu toe wat me opvalt echte aandacht op krijg is als de flirtpole in beeld is, maar dan is hij zo gefixeerd op dat ding dat hij zijn ontlasting weer niet doet... Vind hem trouwens best lastig af te lezen af en toe.
Ja, soms werkt het, soms ook niet. Een rat o.i.d. geeft hij echt niet af. Kaken stijf op elkaar. Maar dan vraag ik me af beloon ik het dan niet? Ik pak vieze rat = koekje, of denk ik te simpel?
Ok, jouw eigen feestje dus.
Zoek het dan ook maar uit.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Bij zulke dingen die hij niet graag afgeeft, moet er natuurlijk wel wat tegenover staan. Niet gewoon een saai koekje, maar kom dan eens met iets heel anders wat hij normaal nooit krijgt. Een stukje rauwe frikadel, een stukje kaas of knakworst bijvoorbeeld.Devel schreef:Ja, soms werkt het, soms ook niet. Een rat o.i.d. geeft hij echt niet af. Kaken stijf op elkaar. Maar dan vraag ik me af beloon ik het dan niet? Ik pak vieze rat = koekje, of denk ik te simpel?
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Onze hond hebben we een tijdje met een gentle leader gelopen o.a. om deze reden. Hij was niet met zijn snuit van de grond te krijgen zonder op te hangen. Doordat je de neus stuurt bij de gl, konden we dit gedrag doorbreken.
Heb geen zin tussen jullie gemiep te zitten wie wat eng vind. Heeft het topic ook niets aan (vind ik).Marion. schreef:Ok, jouw eigen feestje dus.
Nogmaals zou mijn prioriteit bij het commando nee leggen waar je 90% van ongewenst gedrag mee corrigeerd.Devel schreef:Ja, soms werkt het, soms ook niet. Een rat o.i.d. geeft hij echt niet af. Kaken stijf op elkaar. Maar dan vraag ik me af beloon ik het dan niet? Ik pak vieze rat = koekje, of denk ik te simpel?
Gelukkig heeft hij dat nog niet gedaan, ik hoop ook dat hij het zo houdt...Heavy schreef:Devel schreef:Ja, soms werkt het, soms ook niet. Een rat o.i.d. geeft hij echt niet af. Kaken stijf op elkaar. Maar dan vraag ik me af beloon ik het dan niet? Ik pak vieze rat = koekje, of denk ik te simpel?
Als je het commando los erbij geeft en hij laat de eikel los dan beloon je het loslaten![]()
Mijn vorige vreetzak heeft ook eens een rat op beh die was toen los en hap schrok weg natuurlijk .
Gelukkig heeft hij hem thuis weer uitgekotst .

Voor mij is het commando nee nog belangrijker als hier,of naast of zit.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ik heb Tay geleerd dat bij alles wat hij van mij niet mag hebben, er iets veel leukers/lekkerders tegenover staat. Hij probeerde rustig roestige spijkers te eten, maar door hem elke keer wat heel erg bijzonders te geven, kwam hij het eerst brengen als hij iets had en later ging hij het alleen aanwijzen. Als hij zijn kaken stijf op elkaar deed, dan pakte ik nog meer lekkers en liet dat in mijn open hand zien. Ja, soms kostte dat enorm veel voer, maar het is wel overgegaan ermee. Het was geen belonen, ja belonen voor het lossen, niet voor het oppakken.Devel schreef:Ja, soms werkt het, soms ook niet. Een rat o.i.d. geeft hij echt niet af. Kaken stijf op elkaar. Maar dan vraag ik me af beloon ik het dan niet? Ik pak vieze rat = koekje, of denk ik te simpel?
Daarnaast zou ik proberen hem op jou te laten letten en flink door te stappen op straat tot je ergens bent waar hij kan plassen/poepen. Gewoon volgen oefenen en heel veel energie erin steken. Eén blik is al reden om hem even flink te belonen met of een spelletje of wat overheerlijks.
EDIT: Flink oefenen op nee, doorlopen en los zou ik ook doen. En maak het jezelf makkelijk en maak jezelf onvoorspelbaar qua eten. Als hij altijd bepaalde snoepjes krijgt, dan zijn die niet boeiend genoeg in vergelijking met een dooie rat. Als je dan ineens iets heel bijzonders tevoorschijn tovert, zou hij best eens voor dat kunnen kiezen. Hier werden de kaken stijf op elkaar gehouden en alles opgevreten/vastgehouden, omdat het alternatief in het begin gewoon niet goed genoeg was.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 09 aug 2014 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coraline
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb een algemene en een domme vraag. Ik lees vaker over een stukje frikandel geven.
Dan wordt er gepraat over een gewone, niet gefrituurde frikandel? Zo'n 20 in een doos frikandel die in de vriezer ligt?
Dan wordt er gepraat over een gewone, niet gefrituurde frikandel? Zo'n 20 in een doos frikandel die in de vriezer ligt?
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ja.Coraline schreef:Ik heb een algemene en een domme vraag. Ik lees vaker over een stukje frikandel geven.

Ja die en lekker dat die zijn.Coraline schreef:Ik heb een algemene en een domme vraag. Ik lees vaker over een stukje frikandel geven.
- Coraline
- Zeer actief
Oké, bedankt voor het beantwoorden! Grappig, zou er zelf nooit aan gedacht hebben.
Vanmiddag druk geweest met Darko. Onderweg kwamen we een dikke houtentak tegen. Deze heeft hij de hele weg naar huis meegenomen zijn bek in. Geen interesse in wat op de grond lag. Hij was helemaal popel op zijn tak piesje doen deed hij ook gewoon.
hebben we de manier gevonden? Hahaha.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Hoe vindt hij een bal ?? Als hij die erg leuk vindt, zou je tijdens het lopen hem zijn bal kunnen laten dragen.Devel schreef:Vanmiddag druk geweest met Darko. Onderweg kwamen we een dikke houtentak tegen. Deze heeft hij de hele weg naar huis meegenomen zijn bek in. Geen interesse in wat op de grond lag. Hij was helemaal popel op zijn tak piesje doen deed hij ook gewoon.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Inderdaad! Ik hoop dat het werkt.Heavy schreef:Devel schreef:Vanmiddag druk geweest met Darko. Onderweg kwamen we een dikke houtentak tegen. Deze heeft hij de hele weg naar huis meegenomen zijn bek in. Geen interesse in wat op de grond lag. Hij was helemaal popel op zijn tak piesje doen deed hij ook gewoon.
Dat zou zomaar eens de oplossing kunnen zijn vaak is dat vreten verveling of niks anders te doen hebben. Dus geef hem maar de taak om iets te dragen

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier pakken ze direct plastic flesjes op... en dragen dat de hele wandeling. Die liggen er ook altijd want hier staan verl vrachtwagens over dus een bende ligt er vaak

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Alle ronden gaan nu samen met de stok. Voorlopig dus maar met de stok op pad haha
Prima toch? Zo simpel kan het zijn...Devel schreef:Alle ronden gaan nu samen met de stok. Voorlopig dus maar met de stok op pad haha
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Fijn JolandaDevel schreef:Alle ronden gaan nu samen met de stok. Voorlopig dus maar met de stok op pad haha

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Die tip wou ik je net gevenDevel schreef:Vanmiddag druk geweest met Darko. Onderweg kwamen we een dikke houtentak tegen. Deze heeft hij de hele weg naar huis meegenomen zijn bek in. Geen interesse in wat op de grond lag. Hij was helemaal popel op zijn tak piesje doen deed hij ook gewoon.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer: