Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waterblazer, welk blaasstuk?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers
Aantal honden: 2

Waterblazer, welk blaasstuk?

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Eindelijk de knoop doorgehakt en zo'n omgekeerde stofzuiger gekocht. Saar zit zo verschrikkelijk dik in haar vacht dat ze vaak 's ochtends nog vochtig aanvoelt als ze de avond ervoor heeft gezwommen :80:

Eerste poging lijkt succesvol. Saar vindt het drie keer niks, ze heeft ook een hekel aan de stofzuiger. Maar ze is wel veel sneller droog. :ok:

Maar nu zitten er drie mondstukken bij. Een ronde, een platte en nog een platte, die iets breder is. Welke is het beste om Saar's korte, maar zeer dikke vacht het beste uit te blazen?
Neeltje

Re: Waterblazer, welk blaasstuk?

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik gebruik een plat mondstuk, maar weet niet zeker welke dat is, geen flauw idee waar de andere onderdelen zijn gebleven......
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Julisca »

Hier gebruik ik ook de platte maar volgens mij is het ook een beetje wat jezelf prettig vindt.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Het platte mondstuk is om lang haar zo strak mogelijk te blazen. Je legt hem dan ook wat plat op de vacht en blaast met de haargroei mee. De ronde zijn om op een kleine plaats zo diep mogelijk in de vacht te komen, bijvoorbeeld om wol los te blazen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Welke heb je aangeschaft? Ik ben er zelf ook over aan het nadenken een waterblazer te kopen.
Afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

alm@ schreef:Welke heb je aangeschaft? Ik ben er zelf ook over aan het nadenken een waterblazer te kopen.
Ik probeer net de link hier te zetten, maar zie dat ze die ik heb gekocht al niet meer aanbieden. Het was bij VidaXL... Op het apparaat zelf staat alleen maar Petdryer. Het is er één van 2400W met traploze instelling voor de kracht waarmee het ding blaast. En je kunt 'm koud, lauw of warm laten blazen. Hij kostte €69, dus dat vond ik het gokje wel waard.

Ik heb 'm nu 2 keer gebruikt en het werkt als een tierelier. Alleen Saar vindt het nog zozo, maar die went er wel aan denk ik.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Zeeuwse labjes schreef:
alm@ schreef:Welke heb je aangeschaft? Ik ben er zelf ook over aan het nadenken een waterblazer te kopen.
Ik probeer net de link hier te zetten, maar zie dat ze die ik heb gekocht al niet meer aanbieden. Het was bij VidaXL... Op het apparaat zelf staat alleen maar Petdryer. Het is er één van 2400W met traploze instelling voor de kracht waarmee het ding blaast. En je kunt 'm koud, lauw of warm laten blazen. Hij kostte €69, dus dat vond ik het gokje wel waard.

Ik heb 'm nu 2 keer gebruikt en het werkt als een tierelier. Alleen Saar vindt het nog zozo, maar die went er wel aan denk ik.
Dank je :ok: ik ga even zoeken.
Afbeelding
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Ik heb bij de mijne alleen maar het kleine brede mondstuk, maar voor Terre's vacht zou ik liever een ronde erbij willen, om nog dieper te komen.
Als het gaat om het wol eruit te blazen, dan zou ik de ronde gebruiken omdat die inderdaad dieper gaat zoals eerder werd aangegeven.
Als het gaat om droogblazen vind ik het platte mondstuk fijner.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Terre schreef:Ik heb bij de mijne alleen maar het kleine brede mondstuk, maar voor Terre's vacht zou ik liever een ronde erbij willen, om nog dieper te komen.
Als het gaat om het wol eruit te blazen, dan zou ik de ronde gebruiken omdat die inderdaad dieper gaat zoals eerder werd aangegeven.
Als het gaat om droogblazen vind ik het platte mondstuk fijner.
Wol eruit blazen?
Dat zou me ca 6 uur werk besparen om te ontwollen. En dat 4 maal per jaar.
Hoe gaat dat in zijn werk?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Na het wassen in rui periodes komt er vaak veel wol los en bij het uitblazen komt dat beter mee als je een mondstuk hebt wat dieper in de vacht gaat. Daaraan voorafgaand wol je uiteraard met de hand uit, zodat de vacht los is en het wol voor het grootste gedeelte al is verwijderd. Dus het is niet zo dat je enkel met blazen de wol eruit krijgt ;) Maar het helpt wel.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het hangt erg van de vacht af hoor.
Mijn stabijs was je en als je dan de waterblazer erop zet kun je beter maken dat je wegkomt :schrik:
Ik haal er alleen een kam door van te voren (de rest doet de trimster, maar die doet dus alleen wassen en blazen).
Ze doet het wel eens hier binnen en dan kan ik nog een week m'n lol op, het zit overal :LOL:

Maar wolfsblut, jij hebt een schauzer toch? Dat is wel een heel andere vacht dus ik weet niet of dat net zo werkt dan.
Stabijs hebben een ruiende vacht, schnauzers zijn plukhonden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Zeeuwse labjes schreef:Ik probeer net de link hier te zetten, maar zie dat ze die ik heb gekocht al niet meer aanbieden. Het was bij VidaXL... Op het apparaat zelf staat alleen maar Petdryer. Het is er één van 2400W met traploze instelling voor de kracht waarmee het ding blaast. En je kunt 'm koud, lauw of warm laten blazen. Hij kostte €69, dus dat vond ik het gokje wel waard.
Dat is spotgoedkoop!

Als ik google op waterblazers kom ik op prijzen die schommelen van 125 tot 300 euro (en zelfs meer :80: ).

Mag zo'n waterblazer gebruikt worden met honden die huidproblemen hebben (bv. hotspots, atopie)?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Gittje schreef: Mag zo'n waterblazer gebruikt worden met honden die huidproblemen hebben (bv. hotspots, atopie)?
want?
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Marjoleine schreef:Het hangt erg van de vacht af hoor.
Mijn stabijs was je en als je dan de waterblazer erop zet kun je beter maken dat je wegkomt :schrik:
Ik haal er alleen een kam door van te voren (de rest doet de trimster, maar die doet dus alleen wassen en blazen).
Ze doet het wel eens hier binnen en dan kan ik nog een week m'n lol op, het zit overal :LOL:

Maar wolfsblut, jij hebt een schauzer toch? Dat is wel een heel andere vacht dus ik weet niet of dat net zo werkt dan.
Stabijs hebben een ruiende vacht, schnauzers zijn plukhonden.
Ik begrijp het nu Marjoleine. Wol weg blazen. Dat kan met mijn hond inderdaad niet. Zou wel fijn zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Rosita Compagner schreef:
Gittje schreef: Mag zo'n waterblazer gebruikt worden met honden die huidproblemen hebben (bv. hotspots, atopie)?
want?
Uit je antwoord, maak ik dus uit van niet.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”