Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie herkent dit?
Moderator: moderatorteam
-
Devel
Re: Wie herkent dit?
Darko deed dit laatst ook een keer. Maar hij bleef liggen tot de hond voorbij was.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dinthe doet dat ook, maar die springt ze allemaal in hun nek daarna, met de kont in de lucht en de kop laag.
Dat is duidelijk heel anders.
Blondie, die op jouw foto gaat dat ook doen volgens mij, uitdagen tot spel.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Niet uitdagen om te spelen was het, hier even de serie.Marjoleine schreef:Dinthe doet dat ook, maar die springt ze allemaal in hun nek daarna, met de kont in de lucht en de kop laag.

Filmpje toen het nog eens gebeurde, het was geen agressie. Het was wel een punt maken http://vid615.photobucket.com/albums/tt ... I_7489.mp4
Dit was met Noah van Duitse herder, ze konden prima overweg, maar als Noah niet luisterde naar een Hier van Duitse Herder ging Finn in deze positie liggen en als ze dan al kwam werd ze als het ware terecht gewezen. En op de foto's en op het filmpje zie je dat Noah wel even onder de indruk is, maar het bleef gezellig. Hij heeft dit vaker gedaan bij bekende honden, en ik wist dat. Als bazen er geen probleem mee hadden liet ik het gaan. Uiteraard bij vreemde honden had hij dit gedrag niet, en als dat zou gebeuren had hij dit niet mogen doen, dan had ik hem eruit gehaald, uit die fixatie.
Maar het had niets met speluitdaging van doen bij hem in ieder geval. Ook geen agressie, maar wel het regelen.
Hij lag dus niet kwispelend als een lab te wachten tot hij zijn speelmaatje trof
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Daar zit een hek tussen.annemick schreef:Ik denk dat het soms wel onderdanig gedrag kan zijn, maar bij niet al te goede bedoelingen ziet het er waarschijnlijk wat meer gespannen uit.
Op deze foto's van vorige week was het juist een onderdanige uitnodiging van de jonge boxer naar de oude boxer toe, ze kenden elkaar nog niet en mijn oudje kan best territoriaal zijn als er opeens een vreemde hond aan het hek staat
Dat is niet vergelijkbaar met het elkaar tegemoet lopen in een losloopgebied o.i.d.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
blondie schreef:Niet uitdagen om te spelen was het, hier even de serie.Marjoleine schreef:Dinthe doet dat ook, maar die springt ze allemaal in hun nek daarna, met de kont in de lucht en de kop laag.
KNIP
Filmpje toen het nog eens gebeurde, het was geen agressie. Het was wel een punt maken http://vid615.photobucket.com/albums/tt ... I_7489.mp4
Dit was met Noah van Duitse herder, ze konden prima overweg, maar als Noah niet luisterde naar een Hier van Duitse Herder ging Finn in deze positie liggen en als ze dan al kwam werd ze als het ware terecht gewezen. En op de foto's en op het filmpje zie je dat Noah wel even onder de indruk is, maar het bleef gezellig. Hij heeft dit vaker gedaan bij bekende honden, en ik wist dat. Als bazen er geen probleem mee hadden liet ik het gaan. Uiteraard bij vreemde honden had hij dit gedrag niet, en als dat zou gebeuren had hij dit niet mogen doen, dan had ik hem eruit gehaald, uit die fixatie.
Maar het had niets met speluitdaging van doen bij hem in ieder geval. Ook geen agressie, maar wel het regelen.
Hij lag dus niet kwispelend als een lab te wachten tot hij zijn speelmaatje trof
Heel herkenbaar dit. Een herdervriendje van Jura doet dit ook, zowel in spel maar ook om nog even te corrigeren als ze bijv. naar zijn mening te ver weg is afgedwaald. En Jura doet het soms ook bij vriendjes die niet naar de baas luisteren. Maar die kunnen dat ook prima hebben net als hun baasjes. Eigenlijk wil ik haar leren om de hondjes op te halen ipv op te wachten en corrigeren, maar zou niet weten hoe ik dat moet aanpakken.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Owja hahahablondie schreef: Dit was met Noah van Duitse herder, ze konden prima overweg, maar als Noah niet luisterde naar een Hier van Duitse Herder ging Finn in deze positie liggen en als ze dan al kwam werd ze als het ware terecht gewezen. En op de foto's en op het filmpje zie je dat Noah wel even onder de indruk is, maar het bleef gezellig. Hij heeft dit vaker gedaan bij bekende honden, en ik wist dat. Als bazen er geen probleem mee hadden liet ik het gaan. Uiteraard bij vreemde honden had hij dit gedrag niet, en als dat zou gebeuren had hij dit niet mogen doen, dan had ik hem eruit gehaald, uit die fixatie.