Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe, stevige riem

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Nieuwe, stevige riem

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik ben op zoek naar een fijne riem (politielijn, hij moet verstelbaar zijn) met stevige aansluiting. Ik meende er één te hebben, maar die is laatst bij de aansluiting geknapt toen ik er een rukje aan gaf.
Nu gaan we zaterdag op vakantie naar Tsjechië en ik heb er weinig zin in dat dit daar gebeurd terwijl meneer een haas of zo in het vizier heeft :80:

Ik heb al wat rondgekeken in de dierenwinkels maar daar hangt allemaal hetzelfde. Op zooplus staan wel verschillende politielijnen, maar ja welke is stevig? Die ik nu had was echt leer en rond de €20 euro. Die van €1,50 van de Wibra hield het langer vol dus de kostprijs zegt ook weinig :scratch:

Help :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Re: Nieuwe, stevige riem

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik heb geloof ik op zooplus de politielijn van hunter besteld. Hartstikke stevig tot nu toe!
Deze: http://t.zooplus.nl/shop/honden/halsban ... ffen/19813
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

heeft hunter niet van die verstelbare lijnen? Ik bedoel die ronde vorm, waar ze ook jachtlijnen van hebben. Dit idee: http://www.dursydog.nl/product/552/880/ ... 196?v=True Weet alleen niet of het lang genoeg is?
Bink2009
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Ah bah, ik heb ook zo'n lijn en dacht dat ie wel stevig was, maar niet dus.. Wat is er precies geknakt, dat ronddraaiende ding?
Hylos
Zeer actief

Bink2009 schreef:Ah bah, ik heb ook zo'n lijn en dacht dat ie wel stevig was, maar niet dus.. Wat is er precies geknakt, dat ronddraaiende ding?
Ja, die aansluiting idd.. precies daar onder waar ie kan draaien.. dat is helemaal geknapt :oeps:

Het gaat dus ook niet zo zeer om de riem zelf, maar meer om de aansluitingen.
Zoiets als die van Hunter die Nerazi laat zien, lijkt me heel handig maar die aansluitingen zijn natuurlijk zo op het zicht gewoon hetzelfde.
Maja misschien heb ik wel weer zo'n maandagochtend model gekocht. Heb ik eerder meegemaakt van Ruffwear, terwijl je het van die merken juist niet verwacht :scratch:

Sbientje, ziet er uit als een mooie riem, die maakt em vast ook vrij duur :mrgreen:
Staat bij dat het een vernikkelde aansluiting is, geen idee of dat dan minder sterk is of zo :19:

Zat er ook over na te denken de lijn gewoon extra met een karabijnhaakje te bevestigen, mocht ie al los knappen. Die heb ik al gekocht dus dat gaat er sowieso omheen.
Het is gewoon een hele sterke hond en dit gebeurt me eigenlijk nooit, maar met mijn geluk gebeurt het me zo nog eens en dan op vakantie. Hier loopt ie niet weg, maar daar met al dat wild weet ik het zo net nog niet :80:
Afbeelding
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb er niet veel ervaring mee, Pom is niet zo'n trekpaard en loopt eigenlijk altijd aan korte lijn of jachtlijn. Al is er bij mij laatst ook een politielijn geknapt, heb het idee dat die extra ringetjes neit altijd even goed vast zitten..
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Misschien kun je de aansluiting bij de schoenmaker laten vervangen door een sterkere?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik hen een extra lange jacht lijn van marjoleine .

Werkt prima en knapt niet.

Slijt natuurlijk wel op een gegeven moment maar voor die tijd komt er een nieuwe.
Ik had eerder ook andere riemen met van die draai dingen maar dat is altijd een slap punt vind ik .

Een riem uit een stuk is naar mijn idee het beste :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

http://www.dema-onlinewinkel.nl/honden- ... 2-mtr-18mm

Deze is heel fijn vind ik. Wij hebben hem al 4 jaar (Ziva sloopte ook riem na riem) en nog nergens kapot of zwakker geworden. Nu is Ziva denk ik wel een stukkie lichter maar volgens mij worden deze ook heel veel in de africhting gebruikt. Het leer is ook nog eens lekker soepel :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik heb deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... der/101070
Hele stevige riem, en ligt ook fijn in de hand als ze een keer trekken.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Voor Diesel en devel eentje van Mag. Deed er zelfs pakwerk mee en hij leeft nog..
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik heb hetzelfde gehad, de musketon brak gewoon bij het zwakste punt.
Ik heb toen een nieuwe, dikkere musketon aan de riem laten zetten door de schoenmaker. Kosten: €1,50
Groetjes, Marjan
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik denk inderdaad dat je vooral voor een dikkere/grotere musketon moet gaan. Ik zou ook een bij de schoenenmaker gaan vragen :ok: . Eventueel laat je er twee musketons aanzetten, of inderdaad een karabijnhaak erbij.
Qua karabijnhaak zou ik er eentje aanhangen die wel flink wat kilo's kan hebben (staat er meestal ingegraveerd) en een maat nemen die een beetje dezelfde lengte heeft als je musketon.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

kijk aan mijn 15 meter lijn heb ik deze extra karabijn haak ( watersportzaak) eraan gezet

Afbeelding

trouwens bij mij gaan ook altijd de musketons op het draaipunt kapot en als je daar dan bij de dierenwinkel mee aan komt hebben ze er nog nòòit van gehoord :mrgreen:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Hylos
Zeer actief

Denk dat een goede musketon er op laten zetten het beste is idd. Dat werd me op FB overigens ook al aangeraden. De riem zelf ligt het verder toch niet aan en extreem trekken doet hij ook niet meer.. dus tis gewoon "bad luck" geweest. Deze week ga ik dit helaas niet meer redden en we gaan dus zaterdag al weg. Ik bestel die hunter riem van zooplus, bevestig em in de vakantie met een extra karabijnhaak en laat er nadien een stevige musketonhaak op zetten..

Thanks voor de tips :ok:
Afbeelding
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nerazi schreef:Misschien kun je de aansluiting bij de schoenmaker laten vervangen door een sterkere?
Dat zou ik doen, vaak krijgen heb je problemen met de musketon, vaak mee naar zee die riemen e.d. ik check ze tegenwoordig wel wat regelmatiger, ook omdat een musketon eens brak. Geluk aan een politielijn heb je twee musketons, dus nog geen man overboord, want dan klik je de ander vast.
Bij de leren politielijnen laat ik dus de musketon vervangen als ik het niet vertrouw.
Hylos
Zeer actief

fenneke schreef:Ik hen een extra lange jacht lijn van marjoleine .

Werkt prima en knapt niet.

Slijt natuurlijk wel op een gegeven moment maar voor die tijd komt er een nieuwe.
Ik had eerder ook andere riemen met van die draai dingen maar dat is altijd een slap punt vind ik .

Een riem uit een stuk is naar mijn idee het beste :wink:
Dat is ook zo, hoe meer sluitinkjes, haakjes e.d. aan zitten.. hoe slapper het wel zal worden.
Ik wil het echter zo omdat ik een heupgordel heb waar ik die riem het liefst met een musketonhaak aan vast klik ipv daar óók weer een karabijnhaak aan te doen (aan het handvat bedoel ik dan).
En omdat ik bij normale wandelingen liever een korte riem heb en bij lange wandelingen die heupgordel omdoe met lange riem.. vond ik een alles in 1 praktischer.

Ach, misschien moet ik maar 2 nieuwe riemen kopen. Niks mis mee :mann:
Afbeelding
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik laat bij Apport in Rotterdam politielijnen maken, ik laat ze breder maken en voor Sjon een veel langere, met gouden musketons eraan die zijn sterker dan zilveren en met een extra handvat aan het begin bij de halsband, ik zal morgen eens een foto maken van ze, kosten nog geen 28 euro en hoe lang en breed je ze ook wil,
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier de gewone die ik heb laten maken,

Afbeelding

voor Sjon een wat bredere, langere en met een handvat aan het begin

Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Zo te horen loopt Hylos niet vaak los van de lijn? Als je je musketon niet vertrouwt, kun je je lijn ook aan de halsband vast laten stikken, en de halsband thuis af doen.

Ik ben overigens van de touwtjes. Een paalsteek blijft altijd zitten en een stuk kwalitatief goed touw kost enkele euro's. En een doodeenvoudige knoop is traploos verstelbaar dus veel luxer dan een verstelbare politielijn ;)
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Paisley schreef:Zo te horen loopt Hylos niet vaak los van de lijn? Als je je musketon niet vertrouwt, kun je je lijn ook aan de halsband vast laten stikken, en de halsband thuis af doen.

Ik ben overigens van de touwtjes. Een paalsteek blijft altijd zitten en een stuk kwalitatief goed touw kost enkele euro's. En een doodeenvoudige knoop is traploos verstelbaar dus veel luxer dan een verstelbare politielijn ;)
Ja, Hylos (ik dus) loopt meestal wel los hoor :LOL:
Xavi daarentegen niet, nee. :wink:
Een halsband heeft hij nooit om, altijd een tuigje. Ja een touw uit één stuk is natuurlijk steviger, zonder al die haakjes e.d.
Maar dat wil ik dus niet want hij moet snel te verstellen zijn en makkelijk vast te maken zijn aan mn heupgordel.

Ik heb inmiddels de Hunter doubleer riem van zooplus.nl binnen. Hele andere kwaliteit dan wat ik had, veel zwaarder! Denk dat het wel snor zit met deze! Voor de zekerheid op vakantie even extra vast met een karabijnhaak, dan kan het nooit mis gaan en komen we veilig mét Xavi weer thuis :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

@Brigitte, bedankt nog voor de foto's. Die zien er stevig uit idd! :ok:
Afbeelding
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Fijn dat je een goede riem hebt nu. IJzerwaren kunnen van erg slechte kwaliteit zijn. Ik heb een paard gehad die bij 1 halstertouw gewoon weg liep terwijl hij vast stond. Die trok gewoon de klip eraf. In het breukvlak zie je dan dat het gewoon heel broos staal is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”