Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
snuffelen en waken zwangerschsp
Moderator: moderatorteam
-
Devel
Re: snuffelen en waken zwangerschsp
Excuus voor de spelfouten mijn telefoon werkt niet zo mee en de lader van dd laptop heeft het begeven.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Ik zeg toch niet dat hij de hele dag in de bench ligt?
Maar weet je, doe hem lekker zijn stroombandje om en laat hem zn eigen sorus oplossen.
En niet zeuren straks als je kleine er is en het gaat allemaal niet zoals je wilt.
Maar weet je, doe hem lekker zijn stroombandje om en laat hem zn eigen sorus oplossen.
En niet zeuren straks als je kleine er is en het gaat allemaal niet zoals je wilt.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Devel
Bedankt voor het ophelderen dat ik die ook nog had. Gaat het natuurlijk nog makkelijker...
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Het gaat over trainen omdat jij het over blaffen en constant heen en weer gedrentel heb.Mensen denken mee zo gaat dat nu eenmaal op een forumDevel schreef:nee weet je wat ik met hem doe. Zoals ik al schreef dat het weer elders over gaat. Hij ligt de hele dag in de bench komt er alleen uit voor een poep en plas rondje en dan natuurlijk meteen weer ommekeer in de bench daarna.Sanne!! schreef:Wat spreek jij jezelf tegen zeg. Ik heb al een aantal topics lang mijn mond gehouden maar echt jou verhalen.
Vreselijk.
Je zegt hier binnen een aantal post dat je niet traint in de zin dat je niet op cursus zit. Dan train je wel want je hebt nog wat onthouden van je vorige hond.
En later train je weer niet omdat je ijzer te laag is.
Bah vreselijk.
Ik hoop het beste voor de hond maar dit is volgens mij niet een al te beste start.
Ik heb hier helemaal geen zin in. Ik vroeg me af hoe het zat of honden wat aanvoelden en dat was sacrastisch bedoeld en nu gaat het over trainen. De ene weet het beter als de ander. Want ja ik doe dit of ik doe dat.
Als ik dan lees dat je weinig mag doen en ik lees zo wat je hond allemaal doet dan denk ik aan een hond die zich aan het vervelen is. Ik lees ook je andere topics en dan hoop ik dat als je straks die kleine heb dat er dan een hond loop die weet en begrijp waar hij aan moet voldoen. Nu neem je het Puberende voor lief maar straks geef je misschien wel die brul omdat het dan niet meer zo leuk is,of nog erger dan moet de hond weg. Ik zeg niet dat dit gaat gebeuren maar volgens mij denken mensen daarom met je mee

-
Devel
Hoeft ook nietm als ik het zelf maar geloof.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
je bent gewoon dom bezig devel.
je hebt de tijd die je had om een band te kweken met je hond en te werken aan een fatsoenlijke relatie tussen jullie gewoon voorbij laten gaan en verwachten dat darko zich straks als een goed opgevoede perfecte hond gaat gedragen als je er totaal geen energie in gestoken hebt is het onmogelijke verlangen.
je krijgt wat je geeft en je hebt gewoon veel te weinig gegeven om iets te krijgen.
je hond komt aan alle kanten te kort en dat zal alleen maar erger worden als je baby er straks is.
ik hoop dat het allemaal goed komt, maar ik heb er een hard hoofd in en áls het al goed komt is dat te danken aan je hond, niet aan jouw missende inzichten aan wat een hond nodig heeft.
je hebt de tijd die je had om een band te kweken met je hond en te werken aan een fatsoenlijke relatie tussen jullie gewoon voorbij laten gaan en verwachten dat darko zich straks als een goed opgevoede perfecte hond gaat gedragen als je er totaal geen energie in gestoken hebt is het onmogelijke verlangen.
je krijgt wat je geeft en je hebt gewoon veel te weinig gegeven om iets te krijgen.
je hond komt aan alle kanten te kort en dat zal alleen maar erger worden als je baby er straks is.
ik hoop dat het allemaal goed komt, maar ik heb er een hard hoofd in en áls het al goed komt is dat te danken aan je hond, niet aan jouw missende inzichten aan wat een hond nodig heeft.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik heb nog niet eerder op je topics gereageerd, wel steeds gelezen. Ik zelf denk dat hij zich verveelt, gezien al zijn gedragingen. Waken is er 1 van, niks leukers dan de hele dag alles in de gaten houden en om elke scheet baffen. Zelf heb ik een waak ras, maar die ligt de hele dag te slapen omdat zij fysiek en mentaal moe is. Als zij 1x per dag blaft, is het veel. Maar je moet haar wel wat te doen geven, anders zou zij ook om elke scheet gaan blaffen en daar heb ik geen zin in.
Veel lopen zodat hij genoeg prikkels krijgt is al een begin. Je zegt zelf dat hij erg leergierig is, waarom niet nu op cursus of je vriend met hem op cursus? Ze hebben immers ook mentale uitdaging nodig, anders gaan ze zelf dingen bedenken zoals dat blaffen en slopen.
Een hond kan denk ik wel ruiken dat je zwanger bent, maar bij jou zal dat niet zo zijn. Hij kent je immers zwanger, je hebt hiervoor geen andere luchtjes gehad dan nu als zwangere.
Veel lopen zodat hij genoeg prikkels krijgt is al een begin. Je zegt zelf dat hij erg leergierig is, waarom niet nu op cursus of je vriend met hem op cursus? Ze hebben immers ook mentale uitdaging nodig, anders gaan ze zelf dingen bedenken zoals dat blaffen en slopen.
Een hond kan denk ik wel ruiken dat je zwanger bent, maar bij jou zal dat niet zo zijn. Hij kent je immers zwanger, je hebt hiervoor geen andere luchtjes gehad dan nu als zwangere.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Met je eens ingeInge O schreef:als kersverse moeder? eerst zien en dan geloven, voor nu geloof ik er in ieder geval niks van.Devel schreef:Nog niet. Straks als ik bevallen ben dus ongeveer in oktober wil ik vzh gaan doen en evenementen bezoeken.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, daar is dat dier mee geholpen.Devel schreef:Hoeft ook nietm als ik het zelf maar geloof.
Maar goed, jij schiet dat kind ergens in een agility slurf en neemt nog drie hindernissen en een wip
Zelfs fafo (die uuuuren met honden loopt, ook nog in de laatste weken en normaal een erg goede conditie heeft) heeft er flink moeite mee gehad hoe ze er op achteruit was gegaan.
-
Devel
Positief blijven. Niet iedereen is het zelfde.
- renee-uk
- Zeer actief
we zullen je er aan helpen herinneren als het straks totaal uit de hand loopt en je weer een klaagzang aanheft over je onhandelbare hond die toch maar steeds niet doet wat jij wilDevel schreef:Positief blijven.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Devel
duitse herder schreef:Ik heb nog niet eerder op je topics gereageerd, wel steeds gelezen. Ik zelf denk dat hij zich verveelt, gezien al zijn gedragingen. Waken is er 1 van, niks leukers dan de hele dag alles in de gaten houden en om elke scheet baffen. Zelf heb ik een waak ras, maar die ligt de hele dag te slapen omdat zij fysiek en mentaal moe is. Als zij 1x per dag blaft, is het veel. Maar je moet haar wel wat te doen geven, anders zou zij ook om elke scheet gaan blaffen en daar heb ik geen zin in.
Ik was tot vorige weeek vrijdag op en top fit. Helaas heeft op een of andere manier mijn ijzer gehalte en bloeddruk er geen zin meer in waardoor ik als ik een aanval krijg bijna nockie ben. Om dan op cursus of training te gaan vind ik te gevaarlijk. Kans ik groot dat ik nockie ga.
Vandaag is hij weer heerlijk kalm. Van het weekend waren we druk en veel weg en ik denk dat de afgelopen dagen zijn energiepijl weer op 100 stond. Hij ligt nu heerlijk relax op de bank.
Betreft dat zwanger en geur denk ik het ook maar ik twijfel hij zit de laatste dagen zoveel te snuffelen op mij wat hij eerder niet deed. Jammer dat we niet in hun koppies kunnen kijken.
-
Devel
Is goed hoor heldere bol. Met jou instelling zou ik er al helemaal niet komen. Dus laten we daar maar over ophouden.renee-uk schreef:we zullen je er aan helpen herinneren als het straks totaal uit de hand loopt en je weer een klaagzang aanheft over je onhandelbare hond die toch maar steeds niet doet wat jij wilDevel schreef:Positief blijven.
- renee-uk
- Zeer actief
je hóéft natuurlijk niet nog duidelijker te illustreren hoe ontzettend dom je bent, dat was al bekend hoorDevel schreef:Is goed hoor heldere bol. Met jou instelling zou ik er al helemaal niet komen. Dus laten we daar maar over ophouden.renee-uk schreef:we zullen je er aan helpen herinneren als het straks totaal uit de hand loopt en je weer een klaagzang aanheft over je onhandelbare hond die toch maar steeds niet doet wat jij wilDevel schreef:Positief blijven.

-
Devel
Hahaha. Humoristisch.. ga jij maar lekker denken dat ik dom ben samen met de rest van de wereld. Boeit me geen zak namelijk..
-
Devel
Hahaha. Humoristisch.. ga jij maar lekker denken dat ik dom ben samen met de rest van de wereld. Boeit me geen zak namelijk..
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Nou dat zeg je nu, maar teveel aanslaan is niet iets om blij mee te zijn, zeker niet als je straks een baby hebt.Devel schreef:waarom in de bench? Heb liever dat hij te vaak aanslaat als niet. In de bench dumpen vind ik niet nodig. Straffen voor waaks zijn?Apple schreef:Dat geblaf zou ik hoe dan ook niet tolereren, of het nou waken is of juist afschrikken uit onzekerheid.
Ik zou hem gewoon af en toe even in de bench leggen, deurtje dicht.
Ik begrijp nog steeds niet dat je voor zo'n jonge hond van dit type hebt gekozen, tijdens zwangerschap eerlijk gezegd.
Ga echt met hem aan de slag, en dan bedoel ik niet dat je meneer moet entertainen, nee aan de slag om hem constructief op basis van een passende methode dingen te leren, en samen echt een band opbouwen.
Daarnaast, honden die echt waken, kennen bepaalde geluiden en blaffen daar niet meer om als ze de geluiden kennen.
Een hond die zich verveeld thuis, blaft om niks en maakt zich druk om wat er buiten het huis gebeurd.
Kortom, storend nu of niet, ik zou het z.s.m. afkappen dat geblaf om niks.
Er zit een verschil tussen positief zijn, en onrealistisch verwachtingen hebben.
Dat laatste is denk ik het probleem bij jou.
Er zijn maar weinig mensen die in de eerste plaats voor een staff (mix) gaan, tel daarbij op dat de hond midden in de puberteit zit, en al een minder goede start heeft gehad. En tel dáár nog eens bij op, dat je volgende maand moet bevallen.
Ik heb je overigens al in meerdere topics tips gegeven, maar aan het eind van het topic is het probleem blijkbaar vaak zomaar verdwenen en is er niks aan het handje, prima.
Ik raad het je in ieder geval hoe dan ook aan, met deze hond aan de slag te gaan met een cursus.
Je bent leuk genoeg als entertainer en als slaapkussentje, maar voor de rest heeft hij volgens mij bijzonder veel sch*t aan je.
-
Devel
Een cursus los je niet opeens alles op. Zijn basis is prima en heeft genoeg geleerd bij de andere mensen. Hier leert hij ook veel dus alles komt wel op zijn pootjes terecht.
- dagmar88
- Zeer actief
Devel schreef:Een cursus los je niet opeens alles op. Zijn basis is prima en heeft genoeg geleerd bij de andere mensen. Hier leert hij ook veel dus alles komt wel op zijn pootjes terecht.
Devel schreef: toen wij darko gingen halen waren ze net een week bezig met commando los daarvoor hebben ze dus niks gedaan.
Heel, heel jammer om daar maar van uit te gaan. Hoogmoed komt voor de val.
Als je nu eens open stond voor adviezen (desnoods van een gt of hondenschool) en er keihard aan zou willen trekken...
Van de regen in de drup noemen ze dat
-
Devel
Dat gaat over het commando los he... niet over de rest wat hij kan en behaald heeft.
Ik ben iemand die graag positief is en blijft. Met neerhalen de berichten kom je er niet. Het is helemaal niet zo dat hij bij mensen vandaan komt waar hij niets geleerd heeft. Hij mocht daar meer en dat is wat anders. In die korte periode dat hij hier zit heeft hij al enorm veel geleerd. Ik ga niet nog meer druk op hem zetten wat niet nodig is. Zolang ik een hondje heb dat lief is en af en toe streken uithaald is het mij betreft prima. En puberen is niet dat ik met mijn handen in het haar zit hij is prima te corrigeren met af en toe een beetje bench rust.
Ik ben iemand die graag positief is en blijft. Met neerhalen de berichten kom je er niet. Het is helemaal niet zo dat hij bij mensen vandaan komt waar hij niets geleerd heeft. Hij mocht daar meer en dat is wat anders. In die korte periode dat hij hier zit heeft hij al enorm veel geleerd. Ik ga niet nog meer druk op hem zetten wat niet nodig is. Zolang ik een hondje heb dat lief is en af en toe streken uithaald is het mij betreft prima. En puberen is niet dat ik met mijn handen in het haar zit hij is prima te corrigeren met af en toe een beetje bench rust.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Je vriend kan toch wat met hem doen? Hij zal ook de gevolgen merken als hij straks rustiger in zijn koppie word. Het gaat niet om het leren van trucjes, het gaat erom dat hij mentale uitdaging krijgt.Devel schreef:
Ik was tot vorige weeek vrijdag op en top fit. Helaas heeft op een of andere manier mijn ijzer gehalte en bloeddruk er geen zin meer in waardoor ik als ik een aanval krijg bijna nockie ben. Om dan op cursus of training te gaan vind ik te gevaarlijk. Kans ik groot dat ik nockie ga.
Vandaag is hij weer heerlijk kalm. Van het weekend waren we druk en veel weg en ik denk dat de afgelopen dagen zijn energiepijl weer op 100 stond. Hij ligt nu heerlijk relax op de bank.
Betreft dat zwanger en geur denk ik het ook maar ik twijfel hij zit de laatste dagen zoveel te snuffelen op mij wat hij eerder niet deed. Jammer dat we niet in hun koppies kunnen kijken.
Daarbij geef je nu zelf al aan dat het dus komt door verveling. Het weekend had je geen tijd voor hem en daardoor energie voor 10. Hij mist toch echt de geestelijke uitdaging.
Hoe doe je het nu met uitlaten? Je vriend is veel weg en zelf geef je aan dat je het weinig doet.
-
Devel
Uitlaten is gewoon het zelfde gebleven. Tijden zijn verschillend wel 6x op een dag. Tussen door 1 of 2x flirtpolen. Dan is hij zijn energie kwijt en ligt dan het eerste uur te maffen.
Weinig of niets doen is ook wel overdreven maar me drukker maken gaat niet meer. Dan voel ik het zo opkomen en moet ik rustig bij laden. Kan dus niet even een uur het veld met hem op en volgen en dat soort dingen doen kost gewoon teveel..
Weinig of niets doen is ook wel overdreven maar me drukker maken gaat niet meer. Dan voel ik het zo opkomen en moet ik rustig bij laden. Kan dus niet even een uur het veld met hem op en volgen en dat soort dingen doen kost gewoon teveel..
- Elmo/maureen
- Zeer actief
uhm dat zal je dan vies tegen vallen.Devel schreef:Positief blijven. Niet iedereen is het zelfde.
Helemaal niet naar bedoeld, maar dat had je je ook van te voren kunnen bedenken. Doe hersenwerk met hem in de tuin. Leg sporen uit.Devel schreef:Uitlaten is gewoon het zelfde gebleven. Tijden zijn verschillend wel 6x op een dag. Tussen door 1 of 2x flirtpolen. Dan is hij zijn energie kwijt en ligt dan het eerste uur te maffen.
-
Devel
Ik hoef geen trainingstopic. Ik vroeg me enkel wat af. Als ik trainingstips wilde had ik daar wel wat over geopend...Als het tegen valt zal het zo zijn.
Nu ben ik er wel klaar mee.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
-
Devel
Ja sielugh..
- Pepie
- Zeer actief
Je vroeg je af of dit wat met je zwangerschap te maken had en daar is antwoord opgegeven.Mensen denken eerder dat hij zich verveeld en dat zou toch ook best kunnen?Devel schreef:Ik hoef geen trainingstopic. Ik vroeg me enkel wat af. Als ik trainingstips wilde had ik daar wel wat over geopend...Als het tegen valt zal het zo zijn.
Dol verveelt zich ook als ze geen lange losloopwandeling heb gehad en dan niet na een dag maar wel na twee dagen,zij mokt dan en leg zich erbij neer maar Banjer werd uiterst vervelend.
Je hoor mij niet zeggen dat je er niks mee doet maar de vraag is of het genoeg is voor je hond,en als ik dan lees wat jezelf neerzet dan denk ik van niet.

- Elmo/maureen
- Zeer actief
SerieusDevel schreef:Ik hoef geen trainingstopic. Ik vroeg me enkel wat af. Als ik trainingstips wilde had ik daar wel wat over geopend...Als het tegen valt zal het zo zijn.
Mensen nemen de moeite om je wat tips te geven hoor. Maar hey blijkbaar weet je het allemaal wel, en is poepiedoepie een easypeasy hondje. Wat gewoon een robotje is.
- Pepie
- Zeer actief
JuistTara schreef:Nee, maar ik vind het wel een beetje naïef om van het best case scenario uit te gaan hoor.Devel schreef:Positief blijven. Niet iedereen is het zelfde.
Ik geloof gerust dat je zelf de beste voornemens hebt, maar het is me nogal eens gebleken dat die voornemens nog wel eens willen veranderen als het kindje er is. En ook als het kindje niet zo ideaal en tevreden is als dat we allemaal op tv zien.

- kipo
- Zeer actief
Ik ga me niet bemoeien met de al dan niet ingebeelde training, maar als jij denkt dat je eind september kunt bevallen en dan in oktober cursus doen met Darko, denk ik dat jij geen idee hebt hoe een kind je leven verandert. Daarnaast heb je nu een laag ijzer, dat is meestal niet 2 dagen na de bevalling weer normaal, eerder nog lager, omdat een bevalling nu eenmaal gepaard gaat met bloedverlies. Over mogelijke complicaties, die je langer dan een paar dagen in bed houden, zullen we het maar niet hebben.
Ik liep in mijn eerste zwangerschap elke dag 2-3 wandelingen met de honden, niet zoveel als fafo, maar wel tot en met de laatste dag, geen ijzer of bloeddruk of bekkenissues, gewoon fit en vrolijk. En toen bleek mijn aardig bescheiden buik toch een 9-ponder te huisvesten, die er via de natuurlijke weg niet uit ging passen, dus (spoed-)keizersnee, zonder complicaties, geen overdreven bloedverlies, dus geen overdreven laag hb (en dat was ervoor best hoog, dat scheelt ook) en toch liep ik pas na 14 dagen voor het eerst weer buiten, 15 minuten en dat waren er eigenlijk al 5 meer dan prettig was.
Vervolgens moet je aan het ritme van je kindje wennen, hakken nachtvoedingen en nachtelijke krampjes er aardig in en dan hoop ik maar voor je dat geen huilbaby treft.
Het enige waar ik geen probleem in zie is het blaffen, daar slaapt dat kindje waarschijnlijk dwars doorheen, die krijgt dat nu ook al wel mee.
Ik liep in mijn eerste zwangerschap elke dag 2-3 wandelingen met de honden, niet zoveel als fafo, maar wel tot en met de laatste dag, geen ijzer of bloeddruk of bekkenissues, gewoon fit en vrolijk. En toen bleek mijn aardig bescheiden buik toch een 9-ponder te huisvesten, die er via de natuurlijke weg niet uit ging passen, dus (spoed-)keizersnee, zonder complicaties, geen overdreven bloedverlies, dus geen overdreven laag hb (en dat was ervoor best hoog, dat scheelt ook) en toch liep ik pas na 14 dagen voor het eerst weer buiten, 15 minuten en dat waren er eigenlijk al 5 meer dan prettig was.
Vervolgens moet je aan het ritme van je kindje wennen, hakken nachtvoedingen en nachtelijke krampjes er aardig in en dan hoop ik maar voor je dat geen huilbaby treft.
Het enige waar ik geen probleem in zie is het blaffen, daar slaapt dat kindje waarschijnlijk dwars doorheen, die krijgt dat nu ook al wel mee.