Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

snuffelen en waken zwangerschsp

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: snuffelen en waken zwangerschsp

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ja, het zal wel met jouw zwangerschap te maken hebben, maar niet met de geur. :D Als jij je nu niet goed voelt of in ieder geval niet veel meer kan en in het weekend veel weg bent geweest, dan heeft hij natuurlijk energie over. En sommige honden gaan daarvan blaffen en drentelen. Ik heb er ook zo één thuis. Kan je op FB niet eens zoeken naar hersenwerk dingen? Die je hem kan laten doen in huis, dus ook als je straks bevallen bent en gewoon rustig op de bank moet zitten vanwege de kleine?

Daarnaast, ik kap het blaffen wel af. Hij mag aanslaan, maar na een paar blafjes moet hij ook weer stop. Dat heb ik gewoon aangeleerd door hem te belonen/bedanken en dan bij me te roepen. Als hij extreem gaat waken door te veel energie ga ik eerst iets met hem doen, want dan werkt het afkappen niet. Ik merk echt verschil tussen het normale waakse wat hij heeft (dan negeert hij 9 van de 10 geluiden, want dat zijn bekende geluiden) en het overdreven waakse door te veel energie.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Het blaffen is gelukkig ook niet constant. Vandaag heeft hij geen keer geblaft. Tijdens zijn bench rust Piept hij even en gaat slapen das meestal 1x per dag ofzo de rest ligt hij op de bank of grond te maffen. Ik denk dat hij gewoon in zijn high energie zat. Kan gebeuren heeft iedereen wel eens. Als de bevalling slecht verloopt wat ik niet verwacht heb ik nog reserves die mij helpen. Net als nu met de training waar ik terecht kan als ik het niet meer zou weten.
Het snuffelen vraag ik me wel nog steeds af. Ben niet in de buurt geweest van andere honden maar kennelijk ruik ik er lekker voor hem. Het is nog net geen treintje zeg maar.

De tips die ik btw heb gehad ben ik dankbaar hoor maar als er weer vooroordelen komen zonder dat men mij of darko kent ben ik er snel klaar mee en dan ben ik maar kinderachtig. Oordeel niet als je niks weet. Kom langs en kijk en zie...:-) en dan opmerkingen maken met nooit of gelukkig niet vind ik al helemaal van het en zeggen dat ik nergens voor open sta.

Doe ik prima als het met respect gedaan wordt.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Hoe kun je nou verwachten dat je zwangerschap zonder problemen gaat verlopen.
Serieus. Ik ben altijd erg goed in slechte dingen bedenken maar dit kan ik me echt niet voorstellen hoor.
Je hebt toch totaal niks te zeggen over je hele bevallig niet...?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Devel

Dat lijkt me toch logisch? Of moet ik er nu maar vanuit gaan dat mijn bevallig zo zwaar wordt dat ik er half dood bij zal liggen. Het uit eindelijk een ks wordt? Tuurlijk niet. We gaan er gewoon positief in. Door constant negatief te zijn wat als dit wat als dat maakt je zelf alleen maar gek...
Devel

Heavy schreef:Wat dat snuffelen betreft : heb je misschien medicijnen gekregen voor je ijzertekort?
Dan ruikt hij dat misschien.
Of heb je een nieuwe bodylotion dat kan ook natuurlijk :wink:
Ja dat wel. Zou dat het kunnen verklaren? Verder niks anders of nieuws..
Devel

Tara schreef:Je trekt het je wel degelijk aan, dat is duidelijk te lezen in je reacties. :wink:
Dat geeft overigens helemaal niks natuurlijk, en mensen zijn er ook niet op uit om je onderuit te halen, maar mensen uiten wel hun zorgen om de vooruitzichten van je hond. Je ziet alles heel rooskleurig in, en dat is gewoon niet zo handig.
Vooruit plannen is altijd het handigst met het worst case scenario in gedachten. Als je het ook dán kunt mannen, dan kom je er wel.
Maar van te voren gaan rekenen met alles dat meezit... Ik vind het naïef. :ugh:

Mwah valt wel mee hoor. Ik ben niet iemand die een ander opeens straal zal negeren. Maar als er berichten komen met straks dit of straks dat waarvan niemand kan oordelen. Neem ik dan niet meer serieus. Zoals gezegt ik blijf graag positief en alles komt wel op zijn pootjes terecht. Ik zit nog niet met mijn handen in het haar. Als het ernstig wordt heb ik mijn mensen die kunnen helpen. Het komt allemaal wel goed. Ben ik zeker van.
ElPerroFantástico
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Andaluz

Ongelezen bericht door ElPerroFantástico »

Hope for the best, plan for the worst.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Devel schreef:
duitse herder schreef:Ik heb nog niet eerder op je topics gereageerd, wel steeds gelezen. Ik zelf denk dat hij zich verveelt, gezien al zijn gedragingen. Waken is er 1 van, niks leukers dan de hele dag alles in de gaten houden en om elke scheet baffen. Zelf heb ik een waak ras, maar die ligt de hele dag te slapen omdat zij fysiek en mentaal moe is. Als zij 1x per dag blaft, is het veel. Maar je moet haar wel wat te doen geven, anders zou zij ook om elke scheet gaan blaffen en daar heb ik geen zin in.
Veel lopen zodat hij genoeg prikkels krijgt is al een begin. Je zegt zelf dat hij erg leergierig is, waarom niet nu op cursus of je vriend met hem op cursus? Ze hebben immers ook mentale uitdaging nodig, anders gaan ze zelf dingen bedenken zoals dat blaffen en slopen.
Een hond kan denk ik wel ruiken dat je zwanger bent, maar bij jou zal dat niet zo zijn. Hij kent je immers zwanger, je hebt hiervoor geen andere luchtjes gehad dan nu als zwangere.

Ik was tot vorige weeek vrijdag op en top fit. Helaas heeft op een of andere manier mijn ijzer gehalte en bloeddruk er geen zin meer in waardoor ik als ik een aanval krijg bijna nockie ben. Om dan op cursus of training te gaan vind ik te gevaarlijk. Kans ik groot dat ik nockie ga.

Vandaag is hij weer heerlijk kalm. Van het weekend waren we druk en veel weg en ik denk dat de afgelopen dagen zijn energiepijl weer op 100 stond. Hij ligt nu heerlijk relax op de bank.

Betreft dat zwanger en geur denk ik het ook maar ik twijfel hij zit de laatste dagen zoveel te snuffelen op mij wat hij eerder niet deed. Jammer dat we niet in hun koppies kunnen kijken.

Je kan beter op de training met volk er bij knock-out gaan tijdens het trainen dan bij individueel trainen alleen in het bos of thuis lijkt me. Dan is het gecontroleerd en kan je hond opgevangen worden.
Devel

crutz schreef:
Devel schreef:
duitse herder schreef:Ik heb nog niet eerder op je topics gereageerd, wel steeds gelezen. Ik zelf denk dat hij zich verveelt, gezien al zijn gedragingen. Waken is er 1 van, niks leukers dan de hele dag alles in de gaten houden en om elke scheet baffen. Zelf heb ik een waak ras, maar die ligt de hele dag te slapen omdat zij fysiek en mentaal moe is. Als zij 1x per dag blaft, is het veel. Maar je moet haar wel wat te doen geven, anders zou zij ook om elke scheet gaan blaffen en daar heb ik geen zin in.
Veel lopen zodat hij genoeg prikkels krijgt is al een begin. Je zegt zelf dat hij erg leergierig is, waarom niet nu op cursus of je vriend met hem op cursus? Ze hebben immers ook mentale uitdaging nodig, anders gaan ze zelf dingen bedenken zoals dat blaffen en slopen.
Een hond kan denk ik wel ruiken dat je zwanger bent, maar bij jou zal dat niet zo zijn. Hij kent je immers zwanger, je hebt hiervoor geen andere luchtjes gehad dan nu als zwangere.

Ik was tot vorige weeek vrijdag op en top fit. Helaas heeft op een of andere manier mijn ijzer gehalte en bloeddruk er geen zin meer in waardoor ik als ik een aanval krijg bijna nockie ben. Om dan op cursus of training te gaan vind ik te gevaarlijk. Kans ik groot dat ik nockie ga.

Vandaag is hij weer heerlijk kalm. Van het weekend waren we druk en veel weg en ik denk dat de afgelopen dagen zijn energiepijl weer op 100 stond. Hij ligt nu heerlijk relax op de bank.

Betreft dat zwanger en geur denk ik het ook maar ik twijfel hij zit de laatste dagen zoveel te snuffelen op mij wat hij eerder niet deed. Jammer dat we niet in hun koppies kunnen kijken.

Je kan beter op de training met volk er bij knock-out gaan tijdens het trainen dan bij individueel trainen alleen in het bos of thuis lijkt me. Dan is het gecontroleerd en kan je hond opgevangen worden.
ja en nee. De training waar ik heen wil is een half uur tot 3kwartier rijden met de auto. Dan lijkt het me niet handig om onderweg een aanval te krijgen. Het trainen wat ik nu doe is bijna naast huis. Als ik er niet uit kom komt een kennis langs die al jaren in de knpv zit en begeleid me verder.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Devel schreef:
crutz schreef:
Devel schreef:

ja en nee. De training waar ik heen wil is een half uur tot 3kwartier rijden met de auto. Dan lijkt het me niet handig om onderweg een aanval te krijgen. Het trainen wat ik nu doe is bijna naast huis. Als ik er niet uit kom komt een kennis langs die al jaren in de knpv zit en begeleid me verder.

Denk ook echt dat de gemiddelde trainingswijze passend bij een KNPV herder ook past bij een Pitt kruising :roll: zeker als die hulp pas ingeroepen wordt als het niet meer gaat
Devel

Nu dat weer. Een herder of een sta ff leren volgen zit geloof ik weinig verschil in om maar een voorbeeld te noemen anders zijn heel veel ipo groepen verkeerd bezig met bouviers herders en rotties op hun groep.

Maar goed andere discussie weer. T gaat al helemaal niet meer over waar het over moest gaan..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef:
ElPerroFantástico schreef: Hope for the best, plan for the worst.
Dat zei ik -in veel meer woorden- dus ook al. :oeps:
Ach, hoe je het ook zegt, het maakt allemaal geen reet uit.
Het is altijd plots over, hullie is niet aardig/hebben de verkeerde mentaliteit, het is heel anders dan wat er eerder stond door gebrekkige communicatie of hoe het ook afgeschoven kan worden.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Devel schreef:
Mirri schreef:Je hebt Darko gekocht onder het mom dat het jou hond is. Het lijkt mij dat je daar allebei moet achter staan dus ook allebei de zorg er voor nemen. Vraag me af wat als de kleine er is dan moet je met Darko toch al een hele goede band en basis opgebouwd hebben.
Het gaat super tussen ons hoor.. als dat niet zo overkomt is dat een mis communicatie. We trainen of oefenen hoe je het ook wil noemen. Hij pakt dingen super snel op en onze momentjes van knuffelen is heerlijk. Eigenlijk op de laatste 2 dagen heb ik geen hond aan hem. Hij vermaakt zich prima met zijn speeltjes. Slaapt af en toe languit op de bank en is graag in voor een spelletje flirtpole. Ach die puberende buien neem ik voor lief. Een volwassen hond kan ook streken uithaken en ik heb liever een hondje waar wat werk aan zit als een hond did van een brul in elkaar kruipt en zich niet meer laat zien.

Beiden staan we er volledig achter en het komt allemaal wel goed.
Bedankt voor je antwoord, soms komt lezen idd iets anders over dan in rl
Een schatje is die wel hoor :I:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ElPerroFantástico schreef: Hope for the best, plan for the worst.
jack reacher :I: :I: :I: :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Ik kan het niet laten, maar dan toch een tip off-topic.
Ga zoute drop eten! Voel je je gelijk een stuk beter!!!Ik had een extreem lage bloeddruk en ijzer tekort.
Ik ben toen ook flauwgevallen op het schoolplein. En daarvoor topfit.
Na 3 dagen voelde ik me 200% beter. Na een week kreeg ik migraine, hup naar de ha en toen bleek mijn bloeddruk weer op peil te zijn. Seintje van moeder natuur noemde ik het maar.
Daarna fluitend naar de 40 weken gewandeld.

Dit was bij mn 2e, maar ik was met gezin al 2 weken na de bevalling op vakantie gegaan in de natuur. Elke dag een wandeling door de bossen, ik duwde de kinderwagen, geen pretje.
Maar dat waren wandelingen van 2 a 3 uur.
Einde van de week was ik wel weer als herboren alsof de bevalling al een jaar geleden was.
Nu scheelt het wel of je borstvoeding gaat geven, zoja dit kost gigantisch veel energie, zo nee gaat het je waarschijnlijk wat makkelijker af.
En nogmaals, dit was mijn 2e kindje.
En daarbij rekening houdende met een normale bevalling.

Probeer het, zoute drop! Je kan dan waarschijnlijk weer de hele wereld aan.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Roxywoezel schreef:Je kan dan waarschijnlijk weer de hele wereld aan.
Nou, dat kan ze klaarblijkelijk nu al want adviezen worden net zo hard terug geblazen. Nou ja, we zullen het zien.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”