ik heb helemaal niets tegen castreren, dus als iemand dat wil doen om zijn hond bereikbaarder te maken, dan doet hij dat gewoon maar, tenslotte is het voor mij ook makkelijker trainen als er geen gillende stoorzender op het plein staat te janken.Inge O schreef:ik vind het ook nogal wat dat er nu zo gedaan wordt dat als je een extreem baas- en werkgericht ras nog bij de zaak kan houden onder dat soort extreme omstandigheden het dan maar met alle rassen/honden zou moeten kunnen. dat kan het natuurlijk niet altijd en bij de echt moeilijke gevallen zou het die 'überbaasjes' net zo min lukken.
En tuurlijk gaan die bestaan. Alleen ben ik er niet van overtuigd dat iederéén dan maar net die oncontroleerbare hormonenbom heeft.

En verder tja, altijd makkelijk verwijten dan naar die extreem baasgerichte opgevoedde en afgerichte herders natuurlijk.
Ik steek dan ook helemaal geen tijd en energie in mijn honden

Mijn amstaff luisterde trouwens net hetzelfde als mijn extreem baasgerichte herders.
maar goed, ik zal wel net die extreem baasgerichte uitzonderingsstaf gehad hebben