Ben nieuw hier op het forum omdat ik echt een brandende vraag heb over het gedrag van mijn Border Collie.
Bailey is net afgelopen maandag een jaar geworden, schat van een hond. Luistert thuis best heel goed, op straat soms iets minder (vanwege hondjes, altijd interessant hè), maar tijdens de puppytraining is het een drama!!
Totaal geen aandacht voor mij, zelfs niet met een snoepje, geluidjes... Grassprietjes, blaadjes, andere hondjes of zelfs het voetbalveld verderop is zo veel leuker!
Vanavond heb ik weer puppytraining en kijk er al tegen op om te gaan... Misschien merkt Bailey dit ook wel hoor. Vorige week was hij drie kwartier van het uur alleen maar hyper, trekken aan de lijn en geïnteresseerd in andere dingen
(We volgen momenteel weer 8 weken basiscursus twee omdat hij tijdens het examen dus moeite had om zijn aandacht bij mij te houden. Hij is wel geslaagd hoor!! Maar de oefeningen gaan gewoon zo slecht en dan is het einde van de les en meneer loopt keurig naast me, zonder te trekken aan de lijn, het veld af...)
Ik wil graag met hem behendigheid gaan doen, dat lijkt me erg leuk voor hem zodat hij lekker zijn energie kwijt kan. Ook gaat hij 1-2x per week mee met de hondenuitlaatservice. Hij vind het spelen met andere honden zo leuk, dat wil ik hem gewoon niet ontnemen. We gaan ook regelmatig met hem naar het strand of langs de dijk wandelen zodat hij echt even zijn energie kwijt kan. Soms geeft loslopen ook een probleem, maar dan ben ik gewoon geneigd weg te lopen en 9 van de 10 keer komt hij dan ook gewoon naar mij toe (behalve met andere hondjes... haha).
Kunnen jullie mij helpen met de vraag over de training, waarom hij zo reageert? Leuke oefeningetjes thuis leert hij gewoon binnen een half uurtje, alles van puppytraining kan hij thuis ook uitvoeren, behalve tijdens de les...