Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ACE biedt 18 jarig hondje met kanker aan op Marktplaats
Moderator: moderatorteam
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: ACE biedt 18 jarig hondje met kanker aan op Marktplaats
Heb er geen goed woord voor over . Durfen ook nog een flink bedrag te vragen voor zo'n oude stumper omdat ze het zooooo zieligggg vinden natuurlijk.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Mailtje gedaan. Benieuwd wat ze te 'zeggen' hebben.
Idem. Ik verwacht geen reactie eigenlijk, aangezien ik geen geld biedDaisy@ schreef:Mailtje gedaan. Benieuwd wat ze te 'zeggen' hebben.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Oh, ik ben ook benieuwd of jullie reactie krijgen.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat bied je dan wel? Of bied je enkel adviesLemuria schreef:Idem. Ik verwacht geen reactie eigenlijk, aangezien ik geen geld biedDaisy@ schreef:Mailtje gedaan. Benieuwd wat ze te 'zeggen' hebben.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
luna2906 schreef:Klinkt ook als zorgvuldige herplaatsing dan, "gekocht op foto van de website". Ik snap niet dat een stichting zo te werk gaat en ook niet dat mensen op die manier een hond willen kopen.beatje schreef:Ik weet het niet denk het wel,maar ik ga het zal het haar eens vragen.
Wel zat ik in de wachtzaal met iemand die had een hondje van stichting ace.
Gekocht op foto vd website.Als omschrijving stond labrador en het was een hondje wat vaag aan een lab deed denken van 30 cm.Dus dat was ze al tegengevallen,maar het hondje had hartworm.Dus vanaf dag 2 zat ze al bij de da met het hondje en was het niet zeker dat het kon genezen.Maar goed zo'n geval kan eens gebeuren,maar je hoort het bij Ace wel meer als bij andere stichtingen.
Tja, ik heb mijn Bonnie ook op basis van een foto besteld.
En ik heb net een ruim 18-jarige krakkemikkige poes geadopteerd. Ik ben dus ook zo eentje van de zielige verhalen.

Maar dit is idd. een akelig verhaal. Zo'n arm beestje aanbieden in een ander land. Een spuitje zou stukken humaner zijn.

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Er is niks mis met ook de zieke, gedumpte, mishandelde, oude honden een kans te geven, als die nog een reële kans hebben op een goed leven. Als mensen dat willen en ook kunnen (en dus niet alleen voor het zielige verhaal gaan, zonder zich echt te beseffen wat er bij komt kijken), kan ik dat alleen maar aanmoedigen. Het is in mijn ogen dan ook niet erg als je gevoelig bent voor 'zielige verhalen', maar ik vind het wel slecht dat een stichting daar op aan stuurt. Je hebt er als potentiële baas meer aan als je vooral een eerlijke beschrijving van de hond krijgt. Vrij van het spelen op gevoel van mensen.lieke schreef:Tja, ik heb mijn Bonnie ook op basis van een foto besteld.luna2906 schreef:Klinkt ook als zorgvuldige herplaatsing dan, "gekocht op foto van de website". Ik snap niet dat een stichting zo te werk gaat en ook niet dat mensen op die manier een hond willen kopen.
En ik heb net een ruim 18-jarige krakkemikkige poes geadopteerd. Ik ben dus ook zo eentje van de zielige verhalen.![]()
Maar dit is idd. een akelig verhaal. Zo'n arm beestje aanbieden in een ander land. Een spuitje zou stukken humaner zijn.
Op basis van foto kopen snap ik dan nog steeds niet, zeker niet als je zorgvuldig wilt plaatsen als stichting. Ik neem aan dat je als stichting wilt weten of baas en hond een goede match zijn en niet alleen of er iemand is die de hond wil hebben. En voor mezelf zou ik de hond willen ontmoeten voor ik hem of haar in huis neem, maar dat is ieder zijn eigen

Ik snap dit niet, kijk met je nuchtere Hollandse verstand naar zo'n diertje en laat hem inslapen....
Ben wel benieuwd of iemand een reactie krijgt van ACE...
Ben wel benieuwd of iemand een reactie krijgt van ACE...
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ben ook erg benieuwd of er een reactie komt van ACE. Wat triest dit, wat kan je dat toch kwaad maken
. Dat bewijst maar weer dat sommige stichtingen ècht niet bezig zijn in het belang van de honden. Dat arme beestje overleefd waarschijnlijk die vliegreis niet eens. In en in triest dit!

Nee, maar het kan zijn dat het niet interessant is om op mij te reageren aangezien ze dat geen geld oplevertZamunda schreef:Wat bied je dan wel? Of bied je enkel adviesLemuria schreef:Idem. Ik verwacht geen reactie eigenlijk, aangezien ik geen geld biedDaisy@ schreef:Mailtje gedaan. Benieuwd wat ze te 'zeggen' hebben..

- Zamunda
- Zeer actief
Maar je biedt toch niet aan om dat hondje (hier in NL) op te nemen, of wel?Lemuria schreef:Nee, maar het kan zijn dat het niet interessant is om op mij te reageren aangezien ze dat geen geld oplevertZamunda schreef:Wat bied je dan wel? Of bied je enkel adviesLemuria schreef:Idem. Ik verwacht geen reactie eigenlijk, aangezien ik geen geld biedDaisy@ schreef:Mailtje gedaan. Benieuwd wat ze te 'zeggen' hebben..
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Leesbevestiging heb ik gehad, geen antwoord gehad.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Oké, altijd er zelf bijblijven dus, als je je dier wilt laten gaan. Dit moet toch ook hel zijn voor de voormalige eigenaren van dit dier, die gekozen hebben om haar te laten gaan?
Een heel enkele keer hoor je dit soort verhalen ook on Nederland, maar dan met paarden. "voor de slacht weggekocht" "paard van de slacht gered" dat dat soms dieren zijn met ernstige peesblessures of artrose of zoiets, tsja... En die kunnen best de handel nog in. Goed op pijnstillers...
Als ik ooit besluit om mijn paard (of hond of katten) te laten gaan, dan blijf ik erbij tot het ook echt gebeurd is.
Een heel enkele keer hoor je dit soort verhalen ook on Nederland, maar dan met paarden. "voor de slacht weggekocht" "paard van de slacht gered" dat dat soms dieren zijn met ernstige peesblessures of artrose of zoiets, tsja... En die kunnen best de handel nog in. Goed op pijnstillers...
Als ik ooit besluit om mijn paard (of hond of katten) te laten gaan, dan blijf ik erbij tot het ook echt gebeurd is.

Hoe je dat met een paard doet weet ik niet, ik snap die band ook niet zo (met verkopen enzo). Maar een hond (of kat) waar je jaren van je leven mee hebt gedeeld, laat je toch niet ergens achter met de mededeling dat hij ingeslapen moet worden?
Nou dag lief, fijn dat je er was maar ik ga nu. Dat laatste stukje loop ik niet met je mee.
Nou dag lief, fijn dat je er was maar ik ga nu. Dat laatste stukje loop ik niet met je mee.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Dat snap ik ook niet hoor Marion. Ze 'kunnen het niet'. Nou, dan leer je het maar lijkt mij.
Het laatste stukje hoor je je maatje ook te steunen vind ik.
Ik heb ook nog niets gehoord, zal ook geen reactie komen ws.
Het laatste stukje hoor je je maatje ook te steunen vind ik.
Ik heb ook nog niets gehoord, zal ook geen reactie komen ws.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Wat triest
Maar dan wel weer goede reclame voor ze
noteert moet nooit geen hond via ACE mocht ik het al willen 

Neuh. Mag wel hoor, gratis, maar dan gaat hij (zoals iemand hiervoor ook zei) linea recta naar de dierenarts voor een spuitje. En aangezien dat geen geld in het laatje brengt, zal het wel niet gebeuren.Zamunda schreef: Maar je biedt toch niet aan om dat hondje (hier in NL) op te nemen, of wel?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Die zijn er genoeg. Geven de oude hond mee aan de dierenambulance om hem naar de da te brengen die hem mag inslapen omdat hij niet met de pup overweg kan. Waargebeurd toen ik bij de dierenambulance werkte. Het was een Bouvier van 3 jaar en heel toevallig fokte de dienstdoende da Bouviers. Hij heeft de Fl.100.- aangenomen en hem in een hok gestopt. Hij wist er wel iemand voor zei hij.Marion. schreef:Hoe je dat met een paard doet weet ik niet, ik snap die band ook niet zo (met verkopen enzo). Maar een hond (of kat) waar je jaren van je leven mee hebt gedeeld, laat je toch niet ergens achter met de mededeling dat hij ingeslapen moet worden?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Over dit hondje: dieptriest dat het " gered" is. De rosé spuit is humaner.

Hij had 'm van de eigenaar overgekocht bedoel je? Anders mag hij nog oppassen dat hij niet voor diefstal voor mag komen. Afgedankt of niet, de hond is nog steeds eigendom van die eerste eigenaar. Hoe stupide ook.marian* schreef:Die zijn er genoeg. Geven de oude hond mee aan de dierenambulance om hem naar de da te brengen die hem mag inslapen omdat hij niet met de pup overweg kan. Waargebeurd toen ik bij de dierenambulance werkte. Het was een Bouvier van 3 jaar en heel toevallig fokte de dienstdoende da Bouviers. Hij heeft de Fl.100.- aangenomen en hem in een hok gestopt. Hij wist er wel iemand voor zei hij.Marion. schreef:Hoe je dat met een paard doet weet ik niet, ik snap die band ook niet zo (met verkopen enzo). Maar een hond (of kat) waar je jaren van je leven mee hebt gedeeld, laat je toch niet ergens achter met de mededeling dat hij ingeslapen moet worden?
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
ACE biedt 18 jarig hondje met kanker aan op Marktplaats
De eigenaar liet hem doodleuk door de dierenambulance naar de da vervoeren om hem in te laten slapen. Dat was de afspraak. De chauffeur nam het geld ook mee en dat was het. Het speelde zich rond 1997/1998 af en de da heeft al jaren geen praktijk meer, dus gevaar is er niet meer. Die lui gingen met honden om alsof het pakken koffie waren.Lemuria schreef:Hij had 'm van de eigenaar overgekocht bedoel je? Anders mag hij nog oppassen dat hij niet voor diefstal voor mag komen. Afgedankt of niet, de hond is nog steeds eigendom van die eerste eigenaar. Hoe stupide ook.marian* schreef:Die zijn er genoeg. Geven de oude hond mee aan de dierenambulance om hem naar de da te brengen die hem mag inslapen omdat hij niet met de pup overweg kan. Waargebeurd toen ik bij de dierenambulance werkte. Het was een Bouvier van 3 jaar en heel toevallig fokte de dienstdoende da Bouviers. Hij heeft de Fl.100.- aangenomen en hem in een hok gestopt. Hij wist er wel iemand voor zei hij.Marion. schreef:Hoe je dat met een paard doet weet ik niet, ik snap die band ook niet zo (met verkopen enzo). Maar een hond (of kat) waar je jaren van je leven mee hebt gedeeld, laat je toch niet ergens achter met de mededeling dat hij ingeslapen moet worden?

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
De eigenaren van Hera hadden beter naar een dierenarts kunnen gaan om haar in te laten slapen en haar niet in de steek mogen laten in die laatste moeilijke levensfase.
Een onverdraaglijke gedachte dat die eigenaren nu in de veronderstelling zijn dat hun hond is overleden!
Ze moesten eens weten wat Hera nog allemaal moet doorstaan en hoe er met haar gesold wordt.
Het was juist hun bedoeling om haar een lijdensweg te besparen.
Een onverdraaglijke gedachte dat die eigenaren nu in de veronderstelling zijn dat hun hond is overleden!
Ze moesten eens weten wat Hera nog allemaal moet doorstaan en hoe er met haar gesold wordt.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Bizar!
Volkomen belachelijk ook hoe de eigenaren worden weggezet! Ze hebben haar 18 jaar in huis gehad, 18 jaar!
Nu willen ze haar uit haar lijden verlossen en worden ze als een stel mishandelaars weggezet.
Volkomen belachelijk ook hoe de eigenaren worden weggezet! Ze hebben haar 18 jaar in huis gehad, 18 jaar!
Nu willen ze haar uit haar lijden verlossen en worden ze als een stel mishandelaars weggezet.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Als het goed is werkt dat ook zo bij een paard hoor, als mijn paard op is breng ik hem zelf naar het slachthuis en blijf ik tot hij "afgemaakt" is. Ik denk dat iedere echte paardenliefhebber er ook zo over denkt. Geen haar op mijn hoofd om een of andere opkoper/slager te geloven dat hij naar het slachthuis gebracht word.Marion. schreef:Hoe je dat met een paard doet weet ik niet, ik snap die band ook niet zo (met verkopen enzo). Maar een hond (of kat) waar je jaren van je leven mee hebt gedeeld, laat je toch niet ergens achter met de mededeling dat hij ingeslapen moet worden?
Het zou mij niet gebeuren dat ik het dier wat ik zijn rust gun nog ergens op concours tegen zou komen.
Over dit hondje.. schandalig dat er met dit arme oude hondje nog zo gesold word. Schande voor ACE!! Hele slechte reclame voor ze!
- Zamunda
- Zeer actief
Ja, maar dan moet dat arme beest wel eerst al die heisa ondergaan met die vliegreis en alles daaromheenLemuria schreef:Neuh. Mag wel hoor, gratis, maar dan gaat hij (zoals iemand hiervoor ook zei) linea recta naar de dierenarts voor een spuitje. En aangezien dat geen geld in het laatje brengt, zal het wel niet gebeuren.Zamunda schreef: Maar je biedt toch niet aan om dat hondje (hier in NL) op te nemen, of wel?

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Ik neem aan dat ace nog geen reactie gegeven heeft?

- Tineke
- Zeer actief
De eigenaren hebben volgens de advertentie het hondje afgegeven bij een dodingsstation wat bij mij ook niet overkomt als dierenliefde.Tara schreef:Oh, je kent ze?10eke schreef:De eigenaren van Hera hadden beter naar een dierenarts kunnen gaan om haar in te laten slapen en haar niet in de steek mogen laten in die laatste moeilijke levensfase.
Na 18 jaar mag ik dan toch aannemen dat je zelf zorgt voor je hondje tot het laatste moment dus met het besparen van die lijdensweg valt het volgens mij wel mee en waren ze daar niet echt zo mee bezig.
Dat snap ik dus eerlijk gezegd ook niet.
Maar goed om deze stichting massaal te gaan mailen ook niet , alsof dat in het belang van het hondje is

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
En daar geef ik ze dan weer groot gelijk in ,ondanks dat ik verre van een fan ben van deze stichting.M@scha schreef:Ik neem aan dat ace nog geen reactie gegeven heeft?
Je wilt niet weten hoe vaak Alma en ik mailtjes krijgen van mensen die menen iets te moeten zeggen over een hond die wij ter herplaatsing aanbieden en waar ze verder geen interesse voor hebben behalve dan dat ze hun mening erover moeten geven.
Wij reageren daar ook niet op , of verwijderen het commentaar erbij.
Want itt tot die mensen kunnen wij onze tijd wel beter besteden.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl