Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vreemde vraag
Moderator: moderatorteam
vreemde vraag
Vind ik zelf. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
Beer en Dino hebben behoorlijk met elkaar in de clinch gelegen. Het gaat nu eigenlijk best goed. Alleen heb ik dus gemerkt dat als er iemand binnenkomt of weggaat met een donkere jas, die de honden of ons begroet, dat Beer en Dino elkaar gaan liggen fixeren en grommen naar elkaar en dus echt gaan vechten als ik ze niet tegenhoud.
En echt dus bij mensen met een donkere jas. Dino begint. Het lijkt wel of hij ergens van schrikt en zich dan op Beer afreageert. Hij komt uit Gran Canaria, uit een dodingsstation dus hij heeft wel wat meegemaakt. Veel weet ik daar niet van. Hij kwam hier toen hij een half jaar was. Hij is sociaal tegen mensen en andere honden. Nooit bang, altijd haantje de voorste.
Maar hier begrijp ik niks van en kan er dus ook niks mee. Misschien is de donkere jas toeval. Het is vooral bij mijn man, terwijl ze daar wel gek op zijn. Begrijpt iemand hier iets van want als ik weet waarom ben ik al een heel eind om het op te lossen.
Beer en Dino hebben behoorlijk met elkaar in de clinch gelegen. Het gaat nu eigenlijk best goed. Alleen heb ik dus gemerkt dat als er iemand binnenkomt of weggaat met een donkere jas, die de honden of ons begroet, dat Beer en Dino elkaar gaan liggen fixeren en grommen naar elkaar en dus echt gaan vechten als ik ze niet tegenhoud.
En echt dus bij mensen met een donkere jas. Dino begint. Het lijkt wel of hij ergens van schrikt en zich dan op Beer afreageert. Hij komt uit Gran Canaria, uit een dodingsstation dus hij heeft wel wat meegemaakt. Veel weet ik daar niet van. Hij kwam hier toen hij een half jaar was. Hij is sociaal tegen mensen en andere honden. Nooit bang, altijd haantje de voorste.
Maar hier begrijp ik niks van en kan er dus ook niks mee. Misschien is de donkere jas toeval. Het is vooral bij mijn man, terwijl ze daar wel gek op zijn. Begrijpt iemand hier iets van want als ik weet waarom ben ik al een heel eind om het op te lossen.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is Dino ranghoger?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik kan me eerlijk gezegd geen enkele voorstelling maken van de situatie die je schetst, maar als jij denkt dat het afreageren is, is dat mogelijk. Het kan zijn dat er iets is wat spanning opwekt en dat Dino dat afreageerd op Beer. Blijkbaar is Beer nou ook weer niet zo tolerant dat ie dat over zich heen laat komen en hij gaat dus de strijd aan.
Je kan er niet zoveel mee als dat zo is. Mensen in de gang hun jas laten uitdoen...dan voorkom je dit geemmer dus als ik je goed begrijp.
Je kan er niet zoveel mee als dat zo is. Mensen in de gang hun jas laten uitdoen...dan voorkom je dit geemmer dus als ik je goed begrijp.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

In de situatie roept inderdaad iets een spanning op bij Dino. Dat merk ik aan hem. Toen hij laatst met iemand was meegelopen in het bos was hij ook bang voor mijn man toen hij hem ging halen, terwijl hij als ik hem haal gewoon naar me toe komt rennen. En mijn man raakte hem nog niet eens aan maar toen hij zijn arm uitstak om hem vast te pakken jankte hij heel hard. Had ik hem nog nooit horen doen. Mensen keken ook heel verschrikt op in de omgeving. En mijn man doet echt geen vlieg kwaad, is ook nooit boos op ze want het opvoeden laat hij aan mij over....
(ander probleem....
).
Spelen doet hij weer wel heel graag met mijn man. dan is hij niet bang. Maar mijn man speelt wel veel wilder met ze als ik. Maar toch vind hij dat dan wel leuk.
Ik ga inderdaad uitproberen hoe het zonder jas gaat en hoe het gaat als iemand met donkere jas iets lekkers geeft, wat dan de reactie is.
En anders ga ik hem maar bij me roepen als er iemand binnenkomt.

Spelen doet hij weer wel heel graag met mijn man. dan is hij niet bang. Maar mijn man speelt wel veel wilder met ze als ik. Maar toch vind hij dat dan wel leuk.
Ik ga inderdaad uitproberen hoe het zonder jas gaat en hoe het gaat als iemand met donkere jas iets lekkers geeft, wat dan de reactie is.
En anders ga ik hem maar bij me roepen als er iemand binnenkomt.
Misschien helpt het als je man even door z'n knieen gaat als hij Dino roept? Zodat hij minder bedreigend over komt. En meteen iets lekkers geven als Dino komt, voordat hij hem vast pakt.Baily schreef:In de situatie roept inderdaad iets een spanning op bij Dino. Dat merk ik aan hem. Toen hij laatst met iemand was meegelopen in het bos was hij ook bang voor mijn man toen hij hem ging halen, terwijl hij als ik hem haal gewoon naar me toe komt rennen. En mijn man raakte hem nog niet eens aan maar toen hij zijn arm uitstak om hem vast te pakken jankte hij heel hard.