Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jemig, als het zó moet...

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Dinos

Re: Jemig, als het zó moet...

Ongelezen bericht door Dinos »

laeken schreef:
Dinos schreef:Gek hè als jij insinueerd dat dit alleen bij jouw zo gehate klapkaken voorkomt.
Waar zeg ik dat?
Spek naar je bekkie hè zo,n foto , gaat jouw niet om manier van dekking, maar om type hond en eigenaar wat je kan neer sabelen.
Waar staat dat?
Een onvrijwillige dekking vindt ik bij elk type hond not done, en is reu te zwaar dat dekking niet kan zal dat ook niet bedoeld zijn door de natuur.
Maakt niet uit wat jij vindt. Honden die vechten voor hun baasjes zijn niet meer sociaal. Die kun je alleen fokken als je ze eerst "veilig" maakt. Dat is nu eenmaal de enige manier. Dat verzin ik niet, zo worden heel veel echte vechters gedekt en dat is nu eenmaal zo. Een hond die geknokt heeft en daarop getraind is kun je niet eerst laten dollen met de teefjes en andersom kan al helemaal niet.
Ik spreek je daarin ook niet tegen , maar natuurlijke wijze zou er dan geen dekking zijn.
Helaas wordt er vaak geforceerd tegen de natuurlijke paring in.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Valerie schreef:Ook mensen met echte vechthonden gebruiken dit soort dingen niet. Het is namelijk niet nodig. Genoeg krengen van honden bezwijken onder de paringsdrift hoor.
Apart, wie gebruiken deze dingen dan wel? Want ik ken iemand de hem ook moest gebruiken met pitbulls die niet vochten maar wel uit lijnen kwamen die voor vechten gefokt werden. Hij kreeg zijn teven niet gedekt zonder dat ze te wild werden en gingen vechten.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tara schreef:
laeken schreef:
Tara schreef:
laeken schreef:Hoe was het om betrokken te worden bij het dekken met vechtende pitbulls die de ring in gaan Smoekie? Want ik begrijp dat jij mensen kent of gekend hebt die met hun honden knokken? Dat is tenminste wat je hier beweert.
Waar lees je dat? Ik lees dan namelijk nergens hoor.
Smoekies ouders hebben pitbulls gefokt als ik me goed herinner, dus ze zal er genoeg dekkingen van hebben gezien.
Ik haal nergens uit dat ze enige connectie heeft gehad, of dat haar ouders dat hadden met vechtende pitbulls. :U:

Waarom reageert ze dan als ik zeg dat vechters vaak zo dekken. Wat heeft dat dan met de huishonden van haar ouders te maken?
Nee nee, nu niet met een wedervraag komen. Ik vraag je om aan te geven waar zij beweert dat ze connecties heeft met vechtende honden. Want dát lees ik namelijk nergens. :U:
smoekie schreef: Ehm, niet om het een of ander, maar dat is wat jij er zelf van maakte toen ik zei dat ik tientallen dekkingen van dichtbij heb gezien maar nog nooit op de manier zoals hier getoond werd :19:
laeken schreef:Jij hebt nog nooit dekkingen gezien bij de echte vechters. Dat zijn dit waarschijnlijk wel. Zeker gezien de honden die er strak, slank en in vorm uitzien.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Vaak worden de teven inderdaad gemuilkorft maar dit soort martelwerktuigen zijn niet standaard.
Sowieso als een hond wilt vechten blijven ze ook niet rustig staan in zo een ding. Of met muilkorf om. Dan worden ze ook wild en krijg je ze niet gedekt.

The breeding of CH JEEP rom x TABBY GIRL produced dogs like Palm's ERNIE 3xw, Ramrod's CH TRAMP, a 4xw that produced some serious show dogs…most of them ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tom Garner:

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tara schreef:
laeken schreef:
smoekie schreef: Ehm, niet om het een of ander, maar dat is wat jij er zelf van maakte toen ik zei dat ik tientallen dekkingen van dichtbij heb gezien maar nog nooit op de manier zoals hier getoond werd :19:
laeken schreef:Jij hebt nog nooit dekkingen gezien bij de echte vechters. Dat zijn dit waarschijnlijk wel. Zeker gezien de honden die er strak, slank en in vorm uitzien.
En daar lees ik nog steeds niet in dat zij daar connecties mee heeft. Ik lees in jouw reactie dan weer wel dat zij dan dus nog nooit échte vechters heeft gezien.
Maakt mij verder allemaal niet uit hoor, maar dan lezen we dus verschillende dingen. :wink:

Ik zeg, jij hebt nog nooit dekkingen gezien bij de echte vechters. Dan zegt zij, dat maak jij er van toen ik zei dat ik tientallen dekkingen had gezien. Ik kan het best verkeerd lezen maar dat is nu eenmaal wel wat ik lees en wat ik citeer. Maakt me ook niks uit, als het niet klopt dan zal ik het wel van haar horen toch? :U:
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Tara schreef:
laeken schreef:Ik kan het best verkeerd lezen maar dat is nu eenmaal wel wat ik lees en wat ik citeer. Maakt me ook niks uit, als het niet klopt dan zal ik het wel van haar horen toch? :U:
Laten we het daar maar op houden dan. :wink:
Smoek weet vast nog wel 843 quotes uit de hoge hoed te toveren om haar punt mee te onderstrepen. :LOL:
:LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef:Ik vind trouwens dat honden die zich niet zonder bloedvergieten voort kunnen/willen planten wel uit mogen sterven.
Lijken me niet zulke fijne honden voor in de mensenmaatschappij.

Ik moet er al niet aan denken. Waar láát je die pups met een beetje geweten?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

dagmar88 schreef:
Tara schreef:Ik vind trouwens dat honden die zich niet zonder bloedvergieten voort kunnen/willen planten wel uit mogen sterven.

Ja straks pakken ze een kind :schrik:

Maar zoals ik boven al heb laten zien gaat dit niet op voor pitbulls. Ook niet voor de pitbulls die daadwerkelijk als vechthonden gebruikt worden.
dagmar88
Zeer actief

:tongue: Volgens mij lees jij iets anders dan ik bedoel.
laeken
Zeer actief

Valerie schreef:
dagmar88 schreef:

Ja straks pakken ze een kind :schrik:

Maar zoals ik boven al heb laten zien gaat dit niet op voor pitbulls. Ook niet voor de pitbulls die daadwerkelijk als vechthonden gebruikt worden.

Omdat je wat foto's hebt van normale dekkingen worden deze bokjes ed niet gebruikt? Die dingen zijn zelfs te koop en worden in de VS voor de vechters massaal gebruikt. Dat er mensen zijn die ze kort weten te houden of lieve hondjes hebben doet daar echt niks aan af. Als foto's alles zeggen, wat zegt de foto in het startbericht dan?
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

laeken schreef:
Tara schreef:
laeken schreef:Hoe was het om betrokken te worden bij het dekken met vechtende pitbulls die de ring in gaan Smoekie? Want ik begrijp dat jij mensen kent of gekend hebt die met hun honden knokken? Dat is tenminste wat je hier beweert.
Waar lees je dat? Ik lees dan namelijk nergens hoor.
Smoekies ouders hebben pitbulls gefokt als ik me goed herinner, dus ze zal er genoeg dekkingen van hebben gezien.
Ik haal nergens uit dat ze enige connectie heeft gehad, of dat haar ouders dat hadden met vechtende pitbulls. :U:

Waarom reageert ze dan als ik zeg dat vechters vaak zo dekken. Wat heeft dat dan met de huishonden van haar ouders te maken?
:oohja:
smoekie schreef:
laeken schreef:
smoekie schreef:Dat het gebeurt is een feit. Maar tis zeker geen feit dat dit de "standaard" is van hoe deze honden gedekt worden terwijl dat er nu wel van gemaakt wordt :19: Heb tientallen dekkingen van dichtbij gezien en nog nooit op de manier zoals deze nu hier getoond wordt :roll:

Het gebeurt bij meerdere rassen. Om uiteenlopende redenen. Gewenst? Nee zeker niet, tis immers gewoon "verkrachting" van de teef. Maar tis eerder uitzondering dan regel.

Jij hebt nog nooit dekkingen gezien bij de echte vechters. Dat zijn dit waarschijnlijk wel. Zeker gezien de honden die er strak, slank en in vorm uitzien. Verder maakt niemand er van dat elke pitbull zo gefokt wordt. Is het mode om van een antwoord alles zo te spelen dat iemand zegt dat het altijd zo zou gaan? Bij de echte vechtende honden gaat dat zo. Morgen vechten ze, overmorgen een dekking en dan kan die reu of die teef meestal niet schakelen en weer speels en leuk worden met andere honden. Logisch toch? :U:
Dat weet je niet Marc. Dat is wat jij er van maakt puur op basis van hun uiterlijk (strak, slank en in vorm). Nou newsflash. Daarvan zijn er gelukkig nog meer dan genoeg. Ja ook in Nederland :wink:

En wat nou mode? Van welk antwoord "maak" ik of "draai" ik wat. Ik reageer op basis van de reacties die ik hier lees. En aan de hand daarvan krijg ik de indruk alsof men inderdaad in de veronderstelling is dat dát de standaard manier van dekken bij dit ras is, terwijl dit naar mijn vaste overtuiging(en die heb ik middels vele filmpjes en foto's zeker wel gezien van de echte vechters) dus zeker niet het geval is. Terwijl jij dat wel als vaststaand feit brengt.

Wel graag bij de les blijven Marc....
smoekie schreef:
laeken schreef:Werkelijk, waar staat dat honden die strak in hun vel zitten perse vechters moeten zijn? Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen maar meer dan dat staat er dus ook niet. Er staat niet dat alle pitbulls zo dekken, er staat niet dat alle echte knokkers zo dekken al zal dat vaker voorkomen dan mensen denken en er staat niet dat alle slanke pitbulls vechters zijn. Dus toedeloe, succes met woorden verdraaien en erbij verzinnen.
Ehm, niet om het een of ander, maar dat is wat jij er zelf van maakte toen ik zei dat ik tientallen dekkingen van dichtbij heb gezien maar nog nooit op de manier zoals hier getoond werd :19:
En met de huishonden van mijn ouders heeft het inderdaad niets te maken. Feit is dat het gebeurt. Dat ontken ik niet, en heb ik ook niet ontkend. Maar doen alsof het iets "standaard" is. Nee verre van zelfs.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
laeken
Zeer actief

smoekie schreef:En met de huishonden van mijn ouders heeft het inderdaad niets te maken. Feit is dat het gebeurt. Dat ontken ik niet, en heb ik ook niet ontkend. Maar doen alsof het iets "standaard" is. Nee verre van zelfs.

Niet? En hoe weet jij dat dan? :denken: Dat vroeg ik al eerder. Ik ken zelfs mensen die ze gebruiken bij pitbulls die nooit hebben gevochten op ongelukjes na.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

laeken schreef:Ik zeg, jij hebt nog nooit dekkingen gezien bij de echte vechters. Dan zegt zij, dat maak jij er van toen ik zei dat ik tientallen dekkingen had gezien. Ik kan het best verkeerd lezen maar dat is nu eenmaal wel wat ik lees en wat ik citeer. Maakt me ook niks uit, als het niet klopt dan zal ik het wel van haar horen toch? :U:

Misschien gewoon de dingen lezen zoals ze er staan en geen dingen door elkaar gaan gooien. Dat scheelt in 1è instantie al een heleboel verwarring :ok:

Ik reageerde op jouw onderstaande reactie waarin jij zei dat dit waarschijnlijk om "echte vechters" ging...

smoekie schreef:
laeken schreef:Jij hebt nog nooit dekkingen gezien bij de echte vechters. Dat zijn dit waarschijnlijk wel. Zeker gezien de honden die er strak, slank en in vorm uitzien. Verder maakt niemand er van dat elke pitbull zo gefokt wordt. Is het mode om van een antwoord alles zo te spelen dat iemand zegt dat het altijd zo zou gaan? Bij de echte vechtende honden gaat dat zo. Morgen vechten ze, overmorgen een dekking en dan kan die reu of die teef meestal niet schakelen en weer speels en leuk worden met andere honden. Logisch toch? :U:
Dat weet je niet Marc. Dat is wat jij er van maakt puur op basis van hun uiterlijk (strak, slank en in vorm). Nou newsflash. Daarvan zijn er gelukkig nog meer dan genoeg. Ja ook in Nederland :wink:

En wat nou mode? Van welk antwoord "maak" ik of "draai" ik wat. Ik reageer op basis van de reacties die ik hier lees. En aan de hand daarvan krijg ik de indruk alsof men inderdaad in de veronderstelling is dat dát de standaard manier van dekken bij dit ras is, terwijl dit naar mijn vaste overtuiging(en die heb ik middels vele filmpjes en foto's zeker wel gezien van de echte vechters) dus zeker niet het geval is. Terwijl jij dat wel als vaststaand feit brengt.
Op basis waarvan maak jij op dat ik betrokken ben geweest bij het dekken met "vechtende pitbulls" :denken: Je fantasie gaat een klein beetje met je op de loop :flower:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

laeken schreef:
smoekie schreef:En met de huishonden van mijn ouders heeft het inderdaad niets te maken. Feit is dat het gebeurt. Dat ontken ik niet, en heb ik ook niet ontkend. Maar doen alsof het iets "standaard" is. Nee verre van zelfs.

Niet? En hoe weet jij dat dan? :denken: Dat vroeg ik al eerder. Ik ken zelfs mensen die ze gebruiken bij pitbulls die nooit hebben gevochten op ongelukjes na.
Ervaring Marc. Ervaring. Daarbij denk ik dat je lult vwb de "mensen die je kent" die zo'n ding hebben en gebruiken :F:

edit: Trouwens. Je hebt me niet eerder gevraagd hoe ik dat weet. En daarbij was jij degene toen ik aangaf dat dit niet de "standaard" manier van dekken is die zei dat dit waarschijnlijk de "echte vechters" zijn. Hoe weet jij dat? Alleen omdat ze er mooi afgetraind uitzien? Omdat het geen hobbezakken van kruisingen zijn? Kunstig van jou hoor :E: Hoe weet jij dat ze eerst vechten en dan overmorgen een dekking hebben en het zo moet (vastgebonden) omdat ze meestal niet kunnen schakelen? Alsof jij er met je neus bovenop gezeten zou hebben. En het nog "logisch" vinden ook :LOL: :LOL: :LOL:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

honden die zoiets nodig hebben zouden geen pups moeten krijgen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

smoekie schreef:
laeken schreef:

Ervaring Marc. Ervaring. Daarbij denk ik dat je lult vwb de "mensen die je kent" die zo'n ding hebben en gebruiken :F:

edit: Trouwens. Je hebt me niet eerder gevraagd hoe ik dat weet. En daarbij was jij degene toen ik aangaf dat dit niet de "standaard" manier van dekken is die zei dat dit waarschijnlijk de "echte vechters" zijn. Hoe weet jij dat? Alleen omdat ze er mooi afgetraind uitzien? Omdat het geen hobbezakken van kruisingen zijn? Kunstig van jou hoor :E: Hoe weet jij dat ze eerst vechten en dan overmorgen een dekking hebben en het zo moet (vastgebonden) omdat ze meestal niet kunnen schakelen? Alsof jij er met je neus bovenop gezeten zou hebben. En het nog "logisch" vinden ook :LOL: :LOL: :LOL:

Als je me niet gelooft is dat je goed recht. Bespaar me dan ook jou verhaaltjes want zo kunnen we toch niet praten. Misschien klets jij wel uit je nek de hele dag? Zou me niks verbazen.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Waarom zou je een hond willen hebben als huishond die het van nature uit lollig vind om anderen honden dood te maken?
Ik zou als fokker zijnde juist fokken met alleen de '''zachte'' laten voortplanten, om zo de hond-hond agressie er zover mogelijk uit te halen.
Maar dat is commercieel gezien voor zulk soort honden niet haalbaar vermoed ik.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

laeken schreef:Als je me niet gelooft is dat je goed recht. Bespaar me dan ook jou verhaaltjes want zo kunnen we toch niet praten. Misschien klets jij wel uit je nek de hele dag? Zou me niks verbazen.

Ben je toch ook een lieverd he :J:
Marco88 schreef:Waarom zou je een hond willen hebben als huishond die het van nature uit lollig vind om anderen honden dood te maken?
Ik zou als fokker zijnde juist fokken met alleen de '''zachte'' laten voortplanten, om zo de hond-hond agressie er zover mogelijk uit te halen.

Tja, en door de hondagressie eruit te willen fokken, te kruisen met ..... krijg je dus instabiele kolerelijers die ipv de honden de mensen gaan aanvallen. Goed plan joh :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

smoekie schreef:
Marco88 schreef:Waarom zou je een hond willen hebben als huishond die het van nature uit lollig vind om anderen honden dood te maken?
Tja, en door de hondagressie eruit te willen fokken, te kruisen met ..... krijg je dus instabiele kolerelijers die ipv de honden de mensen gaan aanvallen. Goed plan joh :ok:
En als je alleen doorfokt met honden die wel normaal kunnen dekken en minder hondagressie hebben, zonder dit soort methoden om schade te voorkomen en zonder kruisen met.......
Loop je dan ook risico op instabiele kolerelijers die ook mensen gaan aanvallen?

Is gewoon een vraag smoekie
Jij weet vast meer van die sector dan ik.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Marjoleine schreef:
Hilde schreef:Nou, dat sowieso. Nooit dat je beagles/collies/sharkdogs/stabijs/etc in dit soort apparaten ziet voor een dekking.
Je vergeet een paar woorden.
Je bedoelt: met foto's op Internet.

Ik denk dat er veel meer rassen zijn waar ze hulpstukken gebruiken en dan niet omdat die honden zo vals zijn, maar gewoon omdat de teveneigenaar zo geen last van zijn rug krijgt als de zaak een uur gekoppeld staat.
Alsof het - inderdaad smoek - altijd even natuurlijk gaat. Gewoon echt niet waar, ook niet in andere rassen.
Moet een teef dan (soms) vast- of omhooggehouden worden als ze gekoppeld staat? Waarom?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lothian schreef:
Marjoleine schreef:
Hilde schreef:Nou, dat sowieso. Nooit dat je beagles/collies/sharkdogs/stabijs/etc in dit soort apparaten ziet voor een dekking.
Je vergeet een paar woorden.
Je bedoelt: met foto's op Internet.

Ik denk dat er veel meer rassen zijn waar ze hulpstukken gebruiken en dan niet omdat die honden zo vals zijn, maar gewoon omdat de teveneigenaar zo geen last van zijn rug krijgt als de zaak een uur gekoppeld staat.
Alsof het - inderdaad smoek - altijd even natuurlijk gaat. Gewoon echt niet waar, ook niet in andere rassen.
Moet een teef dan (soms) vast- of omhooggehouden worden als ze gekoppeld staat? Waarom?
Omdat ze lang gekoppeld kunnen staan en dan soms liever aan de wandel willen.
Geen lekker gevoel voor een reu die nog vast zit :schrik:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
smoekie
Zeer actief

@Ranetje,Mijn mening daarover is heel simpel. Deze honden (pitbull)behoor je gewoon in zijn zuiverste vorm te houden zonder iets aan hun genetische achtergrond te willen veranderen.

Dat deze methode soms gebruikt wordt veranderd daar niets aan. En heeft naar mijn mening dan ook niets met "niet kunnen" te maken.

Zit op de foon dus quoten lukt niet :engel:
Laatst gewijzigd door smoekie op 15 aug 2014 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Aiii, dat kan ik me voorstellen :schrik:
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

De reu wandeld wel mee hoor achterwaarts, het is niet zo dat teefje gaat rennen ,maar een verplaatsing is heel normaal.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dat soort honden zijn ook door selectie ontstaan.
Je kunt het ook omdraaien en die vroeger als bijprodukt te voorschijn kwamen en uitgeselecteerd werden om niet verder mee te fokken nu wel deel te laten nemen aan een fokprogramma.
Niet zo heel moeilijk hoor.
Gebeurt nog steeds en hebben bij andere rassen ook de scherpe kantjes eraf gehaal of juist de wat timide rassen wat zelfstandiger en zekerder gemaakt.
Fokken houd toch al in dat je constand aan het selecteren bent.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

ranetje schreef:
smoekie schreef:
En als je alleen doorfokt met honden die wel normaal kunnen dekken en minder hondagressie hebben, zonder dit soort methoden om schade te voorkomen en zonder kruisen met.......
Loop je dan ook risico op instabiele kolerelijers die ook mensen gaan aanvallen?

Is gewoon een vraag smoekie
Jij weet vast meer van die sector dan ik.

Ik ben geen fokker en zeker geen geneticus, maar ik vind het zo raar dat er wordt beweerd dat als hondagressie eruit wordt gefokt, er automatisch mensagressie ín wordt gefokt. En dat er dan labiele honden ontstaan die óf honden óf mensen grijpen.
Er gaat iets vreselijk mank in deze logica.
Ten eerste is agressie er in de eerste instantie íngefokt. Wat er in gefokt is, kan er ook weer uit gefokt worden door een soortement omgekeerde selectie. En dat dit niet over 5 generaties te bereiken is, begrijp ik ook wel. Maar het lijkt me zeker geen onhaalbare kaart.
Ten tweede ken ik heel veel rassen die tolerant en vriendelijk zijn naar soortgenoten. En die vreten heus geen mensen op ter compensatie.
:19:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

lieke schreef: Ten tweede ken ik heel veel rassen die tolerant en vriendelijk zijn naar soortgenoten. En die vreten heus geen mensen op ter compensatie.

En daar bij is ook eerst generaties lang wel op agressie geselecteerd?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

dagmar88 schreef:
lieke schreef: Ten tweede ken ik heel veel rassen die tolerant en vriendelijk zijn naar soortgenoten. En die vreten heus geen mensen op ter compensatie.

En daar bij is ook eerst generaties lang wel op agressie geselecteerd?

Daarom zei ik ook 'ik begrijp heus wel dat zulks in 5 generaties niet bereikbaar is'. :wink:
Maar je kunt als goedwillende fokker heus wel een keer er aan beginnen en dan over een jaartje of 20 of 25 eens kijken of je werkelijk allemaal mensenvreters hebt gecreeërd.
Of niet natuurlijk.
Als je het leuk vindt om hondenvreters te produceren.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

lieke schreef:Ik ben geen fokker en zeker geen geneticus, maar ik vind het zo raar dat er wordt beweerd dat als hondagressie eruit wordt gefokt, er automatisch mensagressie ín wordt gefokt. En dat er dan labiele honden ontstaan die óf honden óf mensen grijpen.
Er gaat iets vreselijk mank in deze logica.
Ten eerste is agressie er in de eerste instantie íngefokt. Wat er in gefokt is, kan er ook weer uit gefokt worden door een soortement omgekeerde selectie. En dat dit niet over 5 generaties te bereiken is, begrijp ik ook wel. Maar het lijkt me zeker geen onhaalbare kaart.
Ten tweede ken ik heel veel rassen die tolerant en vriendelijk zijn naar soortgenoten. En die vreten heus geen mensen op ter compensatie.

Nee, er wordt niet gezegd dat je er dan automatisch mensagressie infokt. Geen woorden gaan verdraaien of zelf gaan invullen. Dan krijg je naar mijn mening wél instabiele honden. En ja, instabiele honden kunnen dan (veelvuldig) gaan afwijken van o.a. hun karaktereigenschappen. En laat 1 van hun karaktereigenschappen nu juist datgene zijn waar ik (en met mij vele) voor vallen. Mijn inziens is er geen lievere/betere "gezinshond" dan een Pitbull/AST.

Denk je nu echt dat er vroeger itt nu om maar 1 voorbeeldje te noemen zoveel huidproblemen waren met dit soort honden? Kan me vergissen hoor, maar volgens mij niet. Dat is wél 1 van de neveneffecten van het (naar mijn mening) zogenaamd selectief fokken op "hondvriendelijkheid/kruisen" :19:

Ik wil een hond die ik zo ongeveer (kun je geen enkel ras, is simpel zat) blindelings bij mijn kinderen kan vertrouwen. En daar versta ik in ieder geval niet de zogenoemde "huis tuin en keukenhonden" onder alias Golden,Labrador,Beagle etc :19: En nee, ook geen "kruising". Shoot me.
smoekie
Zeer actief

Inge O schreef:
lieke schreef:Er gaat iets vreselijk mank in deze logica.
en toch proberen ze ons dat fabeltje al jaren wijs te maken :oeps: .

Wat zal er gebeuren denk je als men het "baasgerichte" uit een wartje zal proberen te fokken? Zal dat een verbetering zijn denk je? Van een hovawart ga je toch ook niet proberen een "gezellige" gezinshond te maken :19:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”