Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Training 'politie'hond
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Training 'politie'hond
Geen idee of het goed staat, zo niet, kan een van de mods het dan verplaatsen?
Maar ik vraag mij iets af. Waar bestaat een training van een politiehond uit?
Een man hier uit de buurt heeft een jonge Mechelaar. Beestje werd met vier maanden oud geloof ik al met een prikhalsband uitgelaten. Kan normaal zijn hoor? Maar ik vond het niet zo prettig staan. Uitlaten was overigens maar 5 minuten door het park en weer terug, dat terzijde.
De beste man blaast altijd hoog van de toren dat hij een politiehond heeft. Nu heb ik wel eens een echte agent met zo een hond zien werken, beestje was 10 weken oud dat hij vertelde en dat ging toch wel heeeeel anders dan dat de 'buurman' doet.
Maar goed, van de week was hij met de hond bezig. Beestje is nu denk ik acht maanden. Beestje liep los, af en toe een commando maar niet echt aan het trainen ofzo. Hondje ziet wat op de grond, gaat het snuffelen/eten (dat zag ik niet helemaal goed) en de man schreeuwt, hond luistert niet, hij loopt er op af en haalt enorm uit met zijn riem. Niet zomaar een tik maar echt met een enorme zwiep. Hond ligt plat op de grond, hij grijpt het bij haar nekvel en begint te schreeuwen, sleept haar nog even mee over de grond. Ik stond aan andere kant van veld met hekken ertussen maar twee joggers riepen naar de man dat hij normaal moest doen. Vervolgens schreeuwt hij dus naar ze dat ze dat maar even in zijn gezicht moeten komen zeggen... Bah.
Gisteren was hij weer aan het trainen met het commando blijf. Hij schreeuwt echt serieus alles naar dat beest met een boze toon. Kan geen 'goed zo' vanaf. Beestje komt wel naar hem toe maar altijd laag, oren plat in de nek, lage staart die overigens wel een beetje kwispelt.
Is dit nou hoe politiehonden getraind worden? Harde hand? Hij blijft er maar stoer over doen en ik word kwaaier en kwaaier maar misschien is het wel DE manier en moet ik er niks van vinden? Ik weet immers niet hoe dat normaliter gaat. Kan iemand het voor mij uitleggen? Dan weet ik ook wat ik aan kan geven als ik hem eens aan ga spreken want er komt een dag dat ik mijn mond niet kan houden.
Maar ik vraag mij iets af. Waar bestaat een training van een politiehond uit?
Een man hier uit de buurt heeft een jonge Mechelaar. Beestje werd met vier maanden oud geloof ik al met een prikhalsband uitgelaten. Kan normaal zijn hoor? Maar ik vond het niet zo prettig staan. Uitlaten was overigens maar 5 minuten door het park en weer terug, dat terzijde.
De beste man blaast altijd hoog van de toren dat hij een politiehond heeft. Nu heb ik wel eens een echte agent met zo een hond zien werken, beestje was 10 weken oud dat hij vertelde en dat ging toch wel heeeeel anders dan dat de 'buurman' doet.
Maar goed, van de week was hij met de hond bezig. Beestje is nu denk ik acht maanden. Beestje liep los, af en toe een commando maar niet echt aan het trainen ofzo. Hondje ziet wat op de grond, gaat het snuffelen/eten (dat zag ik niet helemaal goed) en de man schreeuwt, hond luistert niet, hij loopt er op af en haalt enorm uit met zijn riem. Niet zomaar een tik maar echt met een enorme zwiep. Hond ligt plat op de grond, hij grijpt het bij haar nekvel en begint te schreeuwen, sleept haar nog even mee over de grond. Ik stond aan andere kant van veld met hekken ertussen maar twee joggers riepen naar de man dat hij normaal moest doen. Vervolgens schreeuwt hij dus naar ze dat ze dat maar even in zijn gezicht moeten komen zeggen... Bah.
Gisteren was hij weer aan het trainen met het commando blijf. Hij schreeuwt echt serieus alles naar dat beest met een boze toon. Kan geen 'goed zo' vanaf. Beestje komt wel naar hem toe maar altijd laag, oren plat in de nek, lage staart die overigens wel een beetje kwispelt.
Is dit nou hoe politiehonden getraind worden? Harde hand? Hij blijft er maar stoer over doen en ik word kwaaier en kwaaier maar misschien is het wel DE manier en moet ik er niks van vinden? Ik weet immers niet hoe dat normaliter gaat. Kan iemand het voor mij uitleggen? Dan weet ik ook wat ik aan kan geven als ik hem eens aan ga spreken want er komt een dag dat ik mijn mond niet kan houden.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: Training 'politie'hond
Nee. Dat is gewoon een dierenmishandelende idioot waar je met een gerust hart 144 voor kunt bellenLaniboekje schreef:
Is dit nou hoe politiehonden getraind worden? Harde hand?.

Zó hoort het
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
nou ik vind wel dat bij de 'politiehondentraining' nogal veel geschreeuwd wordt, maar dit gaat wel erg ver. Helpt ook geen zier, wat een eikel zeg
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
Nee joh, dit is gewoon een idioot die een te kleine ... heeft en status wil ontlenen aan een "politiehond". Gezien zijn opvoedmethodes hoop ik van harte dat hij geen kinderen heeft.
Arme hond.
Arme hond.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Heeft niks met trainen te maken.
Is gewoon je hond verkloten
Is gewoon je hond verkloten

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
Hm, had een heel verhaal getypt en ineens weg.
Even opnieuw. Heb toen al 144 gebeld toen ze met de prikhalsband liepen en ik al meerdere dingen gezien had waar ik niet zo blij van werd (ze fokken Schotse terriërs (geloof ik)). 144 vroeg toen wel terecht hoe het met voeding/water/onderdak zat enzo. Tsja, daar kon ik geen antwoord op geven want dat weet ik niet. Ze zijn niet ondervoed ofzo. Hun advies was om de mensen aan te spreken op gedrag. Tsja, bij die vrouw durf ik het nog wel, bij die man niet echt.
Jullie advies, 144 bellen of toch echt zelf maar een keer aanspreken? Als ik weer zoiets zie gebeuren dan kook ik toch wel, dan trek ik mijn mond ook wel open.
Dacht al dat het een ...-verlenging voor hem was. Wat een nare, nare vent. Bah.
En op zijn auto dan zo een bordje: politiehonden vervoer. Ja, ja...
Even opnieuw. Heb toen al 144 gebeld toen ze met de prikhalsband liepen en ik al meerdere dingen gezien had waar ik niet zo blij van werd (ze fokken Schotse terriërs (geloof ik)). 144 vroeg toen wel terecht hoe het met voeding/water/onderdak zat enzo. Tsja, daar kon ik geen antwoord op geven want dat weet ik niet. Ze zijn niet ondervoed ofzo. Hun advies was om de mensen aan te spreken op gedrag. Tsja, bij die vrouw durf ik het nog wel, bij die man niet echt.
Jullie advies, 144 bellen of toch echt zelf maar een keer aanspreken? Als ik weer zoiets zie gebeuren dan kook ik toch wel, dan trek ik mijn mond ook wel open.
Dacht al dat het een ...-verlenging voor hem was. Wat een nare, nare vent. Bah.
En op zijn auto dan zo een bordje: politiehonden vervoer. Ja, ja...
-
- Actief
Heb even dat filmpje zitten kijken.
De man tracht wel voor elkaar te krijgen dat zijn hond zo netjes met hem mee loopt. Ik zie in het filmpje echter een hond met staart kwispelend, trots omhoog. Bij dat hondje waar ik het over heb is het staartje laag en oren plat. Lijkt me ook niet helemaal juist.
De man tracht wel voor elkaar te krijgen dat zijn hond zo netjes met hem mee loopt. Ik zie in het filmpje echter een hond met staart kwispelend, trots omhoog. Bij dat hondje waar ik het over heb is het staartje laag en oren plat. Lijkt me ook niet helemaal juist.
- Miranda
- Erelid
Nou, precies dat is het verschil. Op het filmpje zie je een blij hondje, dat gretig is in het werk.
Dat beloond wordt met de mouw.
Vragen bij welke club hij traint. En wat ze daar van zijn methodes vinden.
En vragen wat het verschil is tussen KNPV en IPO, weet hij vast ook geen antwoord op te geven
Laniboekje schreef: En op zijn auto dan zo een bordje: politiehonden vervoer. Ja, ja...

En vragen wat het verschil is tussen KNPV en IPO, weet hij vast ook geen antwoord op te geven

And few will ever climb
-
- Actief
Blij is het hondje in ieder geval niet. Wat ik zie is een hondje die het graag goed wil doen maar tegelijkertijd ook angstig is en dus zo laag over de grond aan komt sjeesen.Miranda schreef:Nou, precies dat is het verschil. Op het filmpje zie je een blij hondje, dat gretig is in het werk.
Laniboekje schreef: En op zijn auto dan zo een bordje: politiehonden vervoer. Ja, ja...![]()
Moet ik eerst even zelf inlezen over KNPV en IPO, haha.
Sta ik daar straks; Gast, doe normaal met je hond joh!
"nou, het is een politiehond hoor!"
Nou, KNPV of IPO?
"Wasda??"
Ja, weet ik ook niet

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
oh nee ik wil ook niet zeggen dat er mishandeld wordt bij die trainingen hoor, hoopniet dat dat zo overkwamNanna schreef:Ik ben ook een paar keer op een demo of wedstrijd geweest en het gebrul viel mij ook opsbientje schreef:nou ik vind wel dat bij de 'politiehondentraining' nogal veel geschreeuwd wordt, maar dit gaat wel erg ver. Helpt ook geen zier, wat een eikel zegvroeg al of die honden doof waren of zo.
![]()
Maar mishandeling heb ik er nooit gezien.
Ik geloof ook nooit dat je met alleen maar slaag en nooit beloning een fijne afgerichte hond krijgt. Ben bang dat het idd alleen maar pikverlenging is.
Dat bordje ook met politiehondenvervoer, proestttt.Symptomatisch.

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nee, zo hoort het niet te gaan.Laniboekje schreef:Is dit nou hoe politiehonden getraind worden? Harde hand?
Hoewel ik recent nog een demo heb gezien van de Brusselse politie en daar werd ik echt niet blij van.
Enkel de drugshond gaf een vrije indruk, die werd ook leuk met clicker getraind en vooral: beloond.
De meerderheid van de honden die mee op patrouille moeten gaven een heel gedrukte indruk, werden op geen enkel moment beloond (maar wel fysiek gestraft bij een fout) en er liep één vette rotzak die wat te compenseren had met een jonge Duitse herder die duidelijk nog niet gewend was aan drukte en de rúkken aan de lijn die dat beest heeft gekregen... Om te kotsen. Er werd ook constant op geschreeuwd en wanneer hij wel deed wat verwacht wordt werd dat niet beloond.
Ik vraag me af wat ze met zo'n honden doen achter de schermen als ze zich op een demo voor honderd mensen zo gedragen.
-
- Actief
Xenos?Suske schreef:Waar koop je die bordjes?

-
- Actief
Nou, misschien dus zo als die man uit mijn buurt. Klinkt exact als hem.-Saskia- schreef:De meerderheid van de honden die mee op patrouille moeten gaven een heel gedrukte indruk, werden op geen enkel moment beloond (maar wel fysiek gestraft bij een fout) en er liep één vette rotzak die wat te compenseren had met een jonge Duitse herder die duidelijk nog niet gewend was aan drukte en de rúkken aan de lijn die dat beest heeft gekregen... Om te kotsen. Er werd ook constant op geschreeuwd en wanneer hij wel deed wat verwacht wordt werd dat niet beloond.Laniboekje schreef:Is dit nou hoe politiehonden getraind worden? Harde hand?
Ik vraag me af wat ze met zo'n honden doen achter de schermen als ze zich op een demo voor honderd mensen zo gedragen.
-
- Actief
Klopt. Ben ooit eens in Nieuwegein gaan kijken toen mijn tante daar een show had. Ja, eens maar nooit weer. Heb ze alleen geen zwiepen zien geven met de riem.Nanna schreef:Ga eens op een hondenshow kijken. Of iets anders waar dieren en een wedstrijdelement aan te pas komt.
Daar worden ook niet alle beesten even leuk behandeld. Daar gaat het om aanzien, prestige en ook vaak geld.
Gisteren werd een van de Schotse Terriërs (jong hondje nog) aan zijn nekvel omhoog getrokken, alle vier pootjes van de grond want het beestje kefte.
En weet je wat zo gek is? Totaal niet consequent in aanpak. Soms laten ze die herder trekken, andere dag wordt ze hardhandig aangepakt.
Meestal laten ze die terriërs keffen/gillen totdat het schuim op hun bek staat en ze piepen/blauw aanlopen van hangen in de lijn. En ineens is daar dan een dag dat ze het niet accepteren en dat gaat dan gepaard met nekvel pakken, slaan/schoppen.
Misschien moet ik ze maar vragen of ze een identiteitscrisis hebben. Wie zijn zij eigenlijk als baas?
De herder is trouwens bijna altijd wel de pineut. Want ja, daar moet je streng mee zijn anders eten ze je op? De kleine zwarte k-hondjes komen veel vaker weg met van alles en nog wat.
-
- Actief
Merk wel dat ik mijn frustratie aan het wegtypen ben. Samenvatting: zijn slechte mensen.
Zouden jullie ze aanspreken op gedrag? (Zijn geen prettige mensen in omgang maar hey, ik werk in de GGZ, kan wel wat hebben) of 144 bellen de volgende keer?
Zouden jullie ze aanspreken op gedrag? (Zijn geen prettige mensen in omgang maar hey, ik werk in de GGZ, kan wel wat hebben) of 144 bellen de volgende keer?
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Beetje Mechelaar komt een keer in verzet.
Jammer dat pino dan niet zal beseffen dat hij erom gevraagd heeft

-
- Actief
Daar hadden mijn vriend en ik het nog over. Zou zo een hond niet een keer grijpen? Wellicht wel dus. Jammer dat dan de hond pineut is.Suske schreef:Beetje Mechelaar komt een keer in verzet.
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Dit zal wel geen echte politiehond zijn toch?
Is het gewoon een "Rex" waar de man stoer over doet?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik denk dat 144 weinig nut heeft aangezien ze waarschijnlijk wel een dak boven de kop heeft en eten en drinken.
Gezien hun vraag aan jou de vorige keer maak je weinig kans op succes.
Aanspreken van die mensen zou kunnen, maar aanvallend aanspreken werkt doorgaans averechts.
Misschien is belangstelling tonen en vragen stellen een betere ingang, maar of je dat op kunt brengen?
Lijkt me heel moeilijk
Gezien hun vraag aan jou de vorige keer maak je weinig kans op succes.
Aanspreken van die mensen zou kunnen, maar aanvallend aanspreken werkt doorgaans averechts.
Misschien is belangstelling tonen en vragen stellen een betere ingang, maar of je dat op kunt brengen?
Lijkt me heel moeilijk

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
Wat me trouwens wel leuk lijkt, is wanneer een Chihuahua-eigenaar zo'n bordje "Politiehondenvervoer" op zijn auto plakt.
-
- Zeer actief
Wij willen vooral een blij ei, dat heeft bij het politie- en defensie hondenwerk kennelijk niet de prioriteit.
-
- Actief
Tsja, geen idee. Het is een Mechelaar. Ze hebben een tijd terug ook staan praten met een jongeman die ECHT politiehonden traint voor zijn werk en toen liet hij met zijn eigen hond wat dingen zien. Ik woon aan het park dus kan het altijd prima volgenKirra schreef:Dit zal wel geen echte politiehond zijn toch?

Waarschijnlijk gewoon uitvissen/uithoren bij die jongen hoe ze het nou moeten doen.
Geen idee of ze echt naar een club gaan o.i.d. Zou ik eens moeten vragen ja.
Het is alleen lastig om een 'gezellig' praatje te houden met die mensen want ze zeggen je geeneens gedag en oja, mijn hond is de asociale, valse kuthond van het park aldus hen. Waarom? Al sla je me dood. Ja, ze heeft een keer lelijk gedaan tegen een van hun keffers omdat die in haar neus hing. Maar ik gaf haar nog gelijk ook

- Jeannettebo
- Zeer actief
Er zitten daar genoeg blije eieren hoor, die blije eienkop van Layla is volgens mij zelfs een familietrekje..korthaar schreef:Wij willen vooral een blij ei, dat heeft bij het politie- en defensie hondenwerk kennelijk niet de prioriteit.
Juist als ze hebben mogen werken zijn het nog grotere blije eitjes

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Wat een onzin. Als je wilt dat die hond met je samenwerkt zul je hem toch normaal moeten trainen.korthaar schreef:Wij willen vooral een blij ei, dat heeft bij het politie- en defensie hondenwerk kennelijk niet de prioriteit.
Er zullen best misstanden zijn maar die zijn overal.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Eens, alleen post je nu een filmpje van IPO, dat heeft niets met politiehonden te makenMiranda schreef:Nee. Dat is gewoon een dierenmishandelende idioot waar je met een gerust hart 144 voor kunt bellenLaniboekje schreef:
Is dit nou hoe politiehonden getraind worden? Harde hand?.![]()
Zó hoort het

De keurmeester moet de commando's kunnen horen en die ouwe mannen zijn soms wat doofNanna schreef:Ik ben ook een paar keer op een demo of wedstrijd geweest en het gebrul viel mij ook opsbientje schreef:nou ik vind wel dat bij de 'politiehondentraining' nogal veel geschreeuwd wordt, maar dit gaat wel erg ver. Helpt ook geen zier, wat een eikel zegvroeg al of die honden doof waren of zo.
![]()

Oh en Numa is een enorm blij ei.... maar heel serieus als hij aan het trainen is en vooral als hij mag gaan bijten

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Miranda
- Erelid
Weet ik, ik zocht snel een filmpje met een blij trainende mechelaarInge schreef:Eens, alleen post je nu een filmpje van IPO, dat heeft niets met politiehonden te maken

And few will ever climb
- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Willen ze ook in de knpv hoor.korthaar schreef:Wij willen vooral een blij ei, dat heeft bij het politie- en defensie hondenwerk kennelijk niet de prioriteit.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Wat is jou en zijn definitie van een politiehond?
Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij een pup heeft en deze ooit hoop te verkopen aan de politie als surveillancehond. En ik gok maar zo dat dat niet gaat lukken met deze aanpak.
De meeste politiehonden die ik ken, en dat zijn er heel wat, hebben plezier in hun werk. Maar het blijft werk. Wat zeker niet inhoud dat alles maar kan omdat het werk is, maar wel dat ze er vrijwel altijd plezier in hebben.
Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij een pup heeft en deze ooit hoop te verkopen aan de politie als surveillancehond. En ik gok maar zo dat dat niet gaat lukken met deze aanpak.
De meeste politiehonden die ik ken, en dat zijn er heel wat, hebben plezier in hun werk. Maar het blijft werk. Wat zeker niet inhoud dat alles maar kan omdat het werk is, maar wel dat ze er vrijwel altijd plezier in hebben.