Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

opti-life van versele-laga

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

opti-life van versele-laga

Ongelezen bericht door lunaquinty »

phoenix krijgt puppy-brokken van versele-laga(opti life). er is maar 1 winkel die het verkoopt in de buurt, en de enige brok die ik kon vinden die zowel graan als glutenvrij is, voor middelgrote honden is, en alles bevat wat ik belangrijk vind.
maar kent iemand deze brokken(mag ook een andere variant)? wat vonden jullie ervan.
ik had nog nooit van het merk gehoord.
het viel me tegen dat ze bij de jumper, wat toch een grote winkel is met uitgebreid assortiment, zo weinig keus hadden, en geen gluten/graanvrije brok voor pups. wel heel veel van royal canin, maar aangezien die veel granen bevat, wilde ik die niet.
phoenix krijgt ook kvv.
tot welke leeftijd zouden jullie puppybrokken voeren?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: opti-life van versele-laga

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik heb tot 3 of 4 maanden puppybrok gevoerd, maar alleen omdat toen de zak pas op was die ik mee kreeg van de fokker. Daarna gewoon volwassen brok en kvv. Als ze eerder op waren geweest, was ik eerder over gestapt.

EDIT: Nog nooit van die brok gehoord? En voor voeding kom ik tegenwoordig niet meer in dierenwinkels, er is inderdaad weinig keuze zonder graan met veel vlees.
lunaquinty
Zeer actief

TessaThomas schreef:Ik heb tot 3 of 4 maanden puppybrok gevoerd, maar alleen omdat toen de zak pas op was die ik mee kreeg van de fokker. Daarna gewoon volwassen brok en kvv. Als ze eerder op waren geweest, was ik eerder over gestapt.

EDIT: Nog nooit van die brok gehoord? En voor voeding kom ik tegenwoordig niet meer in dierenwinkels, er is inderdaad weinig keuze zonder graan met veel vlees.
deze brok heeft 80% dierlijke proteïne.
ik heb altijd hard geroepen dat puppy-brokken alleen geldklopperij zijn en onnodig, maar nu ik zelf een pupsel heb, twijfel ik aan alles, of ik het wel goed doe. :LOL:
ik weet dat het bij baby's belangrijk is om ze niet te vroeg met bepaalde voedingsstoffen kennis te laten maken omdat dat de kans op allergieën vergroot, dus ik dacht dat dat bij pups misschien ook zo was, dus voor de zekerheid wilde ik geen granen of gluten.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ik heb ook nog nooit van dat merk gehoord. Als je liefst graanvrije brokken wil voeren zou ik toch online gaan kijken als ik jou was. De meeste dierenwinkels, hoe groot ook, zijn nou eenmaal vrij commercieel en verkopen toch zo'n beetje allemaal wel royal canin, pedigree en al dat soort bekende merken. Zelf ben ik een groot fan van zooplus.nl.
lunaquinty
Zeer actief

Punzel schreef:Ik heb ook nog nooit van dat merk gehoord. Als je liefst graanvrije brokken wil voeren zou ik toch online gaan kijken als ik jou was. De meeste dierenwinkels, hoe groot ook, zijn nou eenmaal vrij commercieel en verkopen toch zo'n beetje allemaal wel royal canin, pedigree en al dat soort bekende merken. Zelf ben ik een groot fan van zooplus.nl.
deze zijn graanvrij, en de prijs viel me ook mee, 14,95 voor 2,5 kilo. ik had alleen nog nooit van het merk gehoord.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Het was voorheen bekend als Bento Kronen ;-)
Groetjes,
Wendy
lunaquinty
Zeer actief

maitestar schreef:Het was voorheen bekend als Bento Kronen ;-)
hoe was die kwalitatief?
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik was er pas naar aan het kijken omdat m'n zus Bento Kronen geeft aan haar hond en ik hoorde dat de samenstelling ging veranderen. De nieuwe lijn heet inderdaad Opti Life. Belangrijkste verschil met de Bento is voor zover ik kon zien dat de tarwe is vervangen voor (nog meer) rijst en door sorghum. Graanvrij is het dus niet, nu wel glutenvrij. Voor de rest is er m.i. weinig aan 'verbeterd'. Vroeger hebben mijn honden jarenlang Bento Kronen gegeten. Dat doe ik tegenwoordig niet meer, net zo min als dat ik Opti Life een goede optie zou vinden.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik ben bij een lezing geweest van opti life. Op papier vind ik het echt een prima brok. Als koolhydraatbron gebruiken ze sorgum. Een graan dat gluten vrij is, als ik het goed begrepen heb. Wij verkopen het veel en honden schakelen zonder problemen over.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik geef het en ben er ontzettend tevreden van.
Het opti life gamme is nog niet zolang in de winkel, voorheen was het Bento.

De adult met zalm viel hier wat tegen (ik heb 'testzakken' gehad), die met lam was heel goed.
De sporthonden staan op de active versie, ben ik heel tevreden van, er zijn wat aanpassingen aan gebeurd omdat ze wat te straf waren in het begin (resulterend in slappe stoelgang/stinkscheten) maar dat is nu voorbij.

Mijn oudste staat op de light variant, doet het er prima op.

De hond van trainer heeft tot een maand of 7 op de growth gestaan, hond is heel mooi uitgegroeid en dat is al altijd 1 van de meest zachtste honden in haar die ik al ooit geaaid heb.

Kortom: ik ben er meer dan tevreden van.
lunaquinty
Zeer actief

maart schreef:Ik geef het en ben er ontzettend tevreden van.

De adult met zalm viel hier wat tegen (ik heb 'testzakken' gehad), die met lam was heel goed.
De sporthonden staan op de active versie, ben ik heel tevreden van, er zijn wat aanpassingen aan gebeurd omdat ze wat te straf waren in het begin (resulterend in slappe stoelgang/stinkscheten) maar dat is nu voorbij.

De hond van trainer heeft tot een maand of 7 op de growth gestaan, hond is heel mooi uitgegroeid en dat is al altijd 1 van de meest zachtste honden in haar die ik al ooit geaaid heb.

die met lam is een tijdje geleden terug gehaald, omdat er een productie-fout was gemaakt, waardoor er stoffen in zaten die er niet in hoorden. verschillende honden kregen er blijkbaar epilepsie-aanvallen van.
de puppybrokken ben ik tevreden over tot nu toe.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

lunaquinty schreef:

die met lam is een tijdje geleden terug gehaald, omdat er een productie-fout was gemaakt, waardoor er stoffen in zaten die er niet in hoorden. verschillende honden kregen er blijkbaar epilepsie-aanvallen van.

Dat was nog met de oude variant. En alleen de puppy lam/rijst. Er zijn 2 hondjes geweest die dit voer kregen en ook aanvallen kregen. Uit voorzorg is het voer teruggenomen en onderzocht. Er is niet op voorhand al gezegt dat er een productiefout is gemaakt.
Laatst gewijzigd door nathalie op 16 aug 2014 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

lunaquinty schreef:

Dat was nog onder de Bento naam en waren de pup brokken :wink:
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

Ik heb hier een vakantieganger van 4 maand die enorm slecht eet
ze kreeg brokken, weet niet welk merk
nu rook ze natuurlijk de brokken en vlees van mijn honden

ben naaf de winkel geweest en heb heel lang vele zakken bekeken
en uiteindelijk een zak optilife puppy mini meegenomen, de medium was op....
Ze heeft 2x een beetje gekregen, begon onmiddelijk en at alles op

hopelijk is nu olk haar stoelgang wat vaster....en minder geur
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Opti-life is de opvolger van de Bento Kronen Nutritional Balance, de premiumreeks. Ik gaf daar de Lam & rice versie van, waarvan ik vooral tevreden was van de Growth.

Voor de Opi-life kijk ik de kat vooralsnog uit de boom. In de vroegere lijn zat immers enkel rijst, nu doen ze daar ook Sorghum bij.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Een jaar na dit topic werd geopend...Was op zoek naar info over deze brok. Ezio at 2 x dgs KVV maar liet zijn ochtend portie tegenwoordig vaker staan. Wil hem zijn hele dagrantsoen niet in 1 x 's avonds geven omdat we dan juist vaak fysiek het meest actief zijn. KVV lang laten staan vind ik dan weer niet prettig (bederf, ruikende pens etc.) Dus dan maar geen ontbijt ???? Tot hij opeens na een paar mnd liet merken zijn oude brokken (die we allang niet meer gaven maar in een tonnetje nog ergens in de keuken stonden, eigenlijk voor zijn sorteerstok in te bewaren) wel weer te lusten. Maar hier kreeg hij nogal veel ontlasting van en niet altijd even fris. Dus nu ook die opti-fit eens gekocht. Bevalt prima, poept wel iets meer maar niet overdreven en het zijn keurige drolletjes. Enfin, dan doen we dit maar. Met alleen 500 gr KVV op een dag was hij wel tevreden maar net iets onder zijn gewicht, nu zit hij prima op gewicht (da was zeer tevreden, wij ook). Feit verder dat hij recent toch op zoek leek te gaan naar "ik lust wel weer eens een ontbijt" volgen wij maar (mogelijk dat hij toch wat extra's wil want de winter komt er aan of zo ????)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”