Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote HELP!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Inger1993
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Grote HELP!

Ongelezen bericht door Inger1993 »

Een grote HELP! van ons....

*Onze honden hebben mega verlatingsangst, wat betekent als we weggaan ze aan het blaffen zijn tot we terugkomen.
*Daarnaast slaat Sho aan op elk geluid en beweging die hij ziet als we thuis zijn.

Deze problemen hebben er nu zelfs voor gezorgd dat we ons huis waarschijnlijk moeten verlaten wegens geluidsoverlast.
En nu zijn ze hooguit 2x p.w. voor 3 a 4 uurtjes alleen.
Als ik in September met school begin wordt dit snel max. 4x p.w. 5 a 6 uur alleen.

Een huurhuis vinden met ons budget in omgeving Amersfoort, waar huisdieren zijn toegestaan is al ontzettend lastig.
Als ze niet van hun verlatingsangst afkomen wordt dit onmogelijk en zullen we de beslissing moeten nemen om 1 of beide hondjes te laten adopteren.
Dit zou mijn/ons hart breken!!

________________________________________________________________________________
Wat we tot nog toe hebben geprobeerd...
- Voordat Sho in huis kwam hebben we nooit problemen gehad met Abi.
Hij kon heel erg goed alleen thuis blijven zonder te janken of te blaffen.

- De eerste twee weken met Sho erbij gingen ook nog goed!
We hebben de eerste nacht bij hem gelegen, en dit hebben we langzaam afgebouwd.
Ook overdag hebben we hiermee getraind waardoor hij na twee nachten al samen met Abi in de woonkamer sliep.
Na 5 weken was dit helemaal zonder geluid en volledig zindelijk!

- Het alleen thuis laten hebben we getraind vanaf dat hij 1 week bij ons was.
Eerst gingen we wat halen uit de schuur, of even de brievenbus checken.
Daarna waren we een halfuurtje weg om een boodschap te doen etc.
Hier ging het al snel fout, piepen en blaffen tot we binnen kwamen zonder ook maar een moment rust te laten zodat we in het moment van rust binnen konden komen.

- Hierna hebben we 2 KONGS aangeschaft, maar langer dan 3 minuten vinden ze die niet interessant als we weg zijn. Als we erbij zijn, spelen ze er ongeveer een halfuur mee.

- Hierna zijn we de 'voordeur' training vaker gaan doen. Dit houd dus in dat we pas binnenkomen op het moment dat de pups werkelijk stil waren. Het probleem was dat ze eigenlijk nooit stil waren.
Toch hebben we dit op kunnen bouwen naar 5 minuten!
Maar dit is echt het maximum wat ze vol houden.

- Toen besloten we muziek aan te zetten als wij van huis waren.
Hiermee hielden we de 5 minuten in stand en was het geblaf in het begin soms zachter.
Nu gaan ze er echter overheen blaffen.

- Bijna twee maanden geleden hebben we besloten om alsnog 2 benches aan te schaffen.
Bench training waar wij bij zijn gaat ongelofelijk goed!
Ze liggen er soms zo een uurtje in. Als wij weg zijn ondervinden ze er echter geen enkele rust van.
Ons doel was om een veilig plekje voor ze te creeëren, we sluiten ze niet op als we weg gaan want dan maken ze zichzelf helemaal gek. We hebben dit 1 keer geprobeerd door naar de slaapkamer te gaan en na 1 minuut zat Sho met zijn neusje en pootje vast tussen de tralies.

- Ook hebben we een difuser geprobeerd.... het blaffen naar elk geluid en naar elke beweging werd minder. Maar verder hielp het geen drol.

- De tip die we van de hondenschool kregen was ze zelfstandiger maken...
Ze mogen dus niet meer op de bank en hun plaats is in de woonkamer, dus ze mogen niet meelopen naar de gang en slaapkamer. Dit alles zodat ze leren op hun eigen benen te staan....
Ze hebben dit snel opgepakt, maar het helpt helemaal niks als we weg zijn.

- Verder hebben we geprobeerd te werken aan ons weggaan ritueel.
Eerst door dit consequent hetzelfde te doen en daarna juist door onverwacht weg te gaan als hun geconcentreerd zijn op iets anders.

- En natuurlijk maken we ze goed moe voor we weggaan, door een lange wandeling, wat gehoorzaamheid training spelletjes en wellicht speuren naar snoepjes in huis op het moment dat we echt de deur uitgaan.

Ik heb echt geen idee meer hoe we verder moeten trainen.
Ik weet alleen dat er snel, heel snel iets moet veranderen.... want anders verliezen we onze hondjes dalijk.
We hebben al veel geld gestoken in de opvoeding van de hondjes, meer geld dan we er eigenlijk voor kunnen uitgeven. Maar we hebben er natuurlijk alles voor over!
Echter is er nu nog maar heel weinig over..... anders moet het DA potje er aan geloven en dat wil ik absoluut niet.
Een privé trainer is dus een optie, maar we hebben geen groot budget :( :( .
Dus als iemand een goede privé trainer weet in de omgeving van Amersfoort.... graag!

Daarnaast, als jullie een hond vriendelijke huurwoning weten in de regio Amersfoort dan horen we het ook graag!
(Budget max. 700,- p.m.)

Hopelijk hebben jullie een gouden tip waar we mee verder kunnen.
De tijd tikt want over 2 a 3 weken begin ik al met mijn opleiding.

P.S. Ik wil jullie vragen om in dit topic echt gerelateerde antwoorden te geven waar wij verder mee kunnen trainen.
Kritiek geven zonder tips gaat ons helaas niet verder helpen, dus als je dat kwijt wilt dan alsjeblieft in een PB :wink:
Laatst gewijzigd door Inger1993 op 16 aug 2014 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Inger1993
Actief
Contacteer:

Re: Grote HELP!

@Nanna: Maar krijg je dan niet een grote kans dat ze hun angst op een andere manier gaan uiten?
En help je de honden daar ook mee? Want hun komen op die manier niet van hun angst af en worden geen gelukkig stabiele honden.
Dat vind ik zo erg, want als wij erbij zijn, zijn ze dat wel. Op Sho zijn mega waaksheid na ....
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ben het met Nana eens. Ik zou het gewoon proberen. En ik denk dat het in sommige gevallen de hond ook helpt. Het is symptoom bedreiging maar in sommige gevallen zorgt een rustiger gedrag ook voor een rustiger gemoed. Het eindeloos doorblaffen kan hem in een vicieuze cirkel van paniek houden.
Ik zou het gewoon proberen. Niets weerhoud je ook dat ding weer in de la te sodemieteren als het effect niet goed is.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Ja ik zou ook een blafband omdoen, grote kans dat ie het snel leert.

Want zoals word gezegd, ze zijn met zn tweeën!
Word ie veel geprikkeld door de buitenwereld?
Dat zou ik ook minimaliseren, helpt ook om zn rust te vinden.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Inger1993
Actief
Contacteer:

Nanna schreef:Verder zou ik een beter appel op de honden zetten want ik denk dat ze wat verwend zijn

Dit wel, dat niet. En dat mega waakse gaan we dus ook niet meer doen.
Zitten ze op cursus?
Ja, we zitten op puppy/puber cursus.

Abi zit er nu al vanaf December, en hij doet het redelijk goed.
Qua commando's is het een ramp, hij kent alleen zit, nee en kom en meer krijgen we er niet in.
Maar naar die drie commando's luistert hij wel echt uitstekend.
Verder is hij een heel rustig, stabiel hondje.

Sho daarintegen is alles aan te leren.
Hij wilt maar doorleren en doorleren want hij is gek op de aandacht die hij daarmee krijgt.
Hij volgt nu iets langer dan 3 maanden puppycursus en loopt ver voor op zijn groep.
Maar hij is dus ook degene die aandacht afdwingt.
Tegen ons op blijven springen, heel zacht buiten en anders gaat hij gerust je spullen slopen.
Hij krijgt dus ook heel vaak een time-out in de badkamer, omdat we het spullen slopen ook niet kunnen negeren...
Nanna schreef:Het is vaak helemaal geen angst maar gewoon dwingelandij. Ze hebben elkaar toch?
Klopt, ze zitten samen....
Hebben ze dan automatisch geen angst?
Roxywoezel schreef:Word ie veel geprikkeld door de buitenwereld?
Niet meer dan andere honden in een normale woning.
We wonen in een galerij woning, ookal duurt dit dus niet lang meer....
Maar in de mega grote rijtjes woning waar we nu logeren doet hij precies hetzelfde.
Dus nee, hij wordt niet meer geprikkeld dan elke andere hond....
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Inger1993 schreef: - Het alleen thuis laten hebben we getraind vanaf dat hij 1 week bij ons was.
Eerst gingen we wat halen uit de schuur, of even de brievenbus checken.
Daarna waren we een halfuurtje weg om een boodschap te doen etc.
Hier ging het al snel fout, piepen en blaffen tot we binnen kwamen zonder ook maar een moment rust te laten zodat we in het moment van rust binnen konden komen.
Op deze manier heb ik mijn oudje van zijn verlatingsangst af kunnen helpen met dat verschil dat ik niet wachtte tot hij stil was (dat moment kwam namelijk gewoon niet).
Piepen of niet, ik kwam gewoon binnen en negeerde hem straal. Via de voordeur naar buiten en door de zijdeur weer naar binnen, boven een douche nemen, even in de tuin werken, keer op keer op keer. Tot hij dat hele weggaan en terugkomen zélf kotsbeu werd en er maar gewoon bij ging liggen :mrgreen:

Vijf minuutjes buiten werd een kwartier naar de winkel en zo heb ik het stapsgewijs opgebouwd tot hij prima alleen kon blijven.
Maar goed, dat kost tijd en als ik lees dat jullie nu al dreigen uit het huis gezet te worden...
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kirra »

Kunnen ze met zo'n blafband geen correctie krijgen als de andere hond blaft?
Dan lijkt me het erg verwarrend worden voor ze...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Inger1993 schreef: Maar hij is dus ook degene die aandacht afdwingt.
Tegen ons op blijven springen, heel zacht buiten en anders gaat hij gerust je spullen slopen.
Hij krijgt dus ook heel vaak een time-out in de badkamer, omdat we het spullen slopen ook niet kunnen negeren...

En je denkt dat hij dat snapt?
Inger1993
Actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:

Zeker weten.... daarna houd hij er namelijk heel snel mee op.
Het is wel een kwestie van direct reageren als het negatieve aandacht vragen begint.
Actie: Hij vraagt negatieve aandacht;
Reactie: Hij wordt alleen geplaatst terwijl ik leuke dingen doe met Abi;
Gevolg: Als hij terugkomt laat ik ze beide met rust en hij gaat dan in zijn bench liggen.

Wel belangrijk dat je dan regelmatig met ze speelt als ze er niet om vragen :lol1:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou hier iets mee doen en geen aandacht meer laten afdwingen. De touwtjes dus wat strakker aantrekken en duidelijk zijn in wat wel en niet mag. Vaak in de badkamer zetten lijkt mij ook niet bevorderlijk voor het geblaf als je er niet bent.
Afbeelding
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Ik heb ook zo'n blafferd. Zes maanden mee aan het tobben geweest en toen vond ik het mooi geweest. Blafbandje om en nooit meer last, als ze niet kan blaffen/janken gaat ze gewoon liggen slapen tot ik weer thuis ben. Niks geen verlatingsangst ;) Ze weet helaas wel wanneer ze een dummy om heeft dus zij heeft altijd een werkende blafband om als ik weg ben.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Evert heb ik als 5 jarige gekregen als jongste uit een roedel met 5. Hij kon daar goed alleen zijn in de roedel, maar echt alleen niet. We hebben heel wat geprobeerd in 3 jaar, maar het werkte niet echt. Ik woonde in een appartement en hij zette het echt op een janken, ging door merg en been en de hele flat kon meegenieten. Het heeft er in geresulteerd dat hij niet alleen thuis was. Alleen in de auto kon wel, dus heel vroeg boodschappen doen en de hond in de auto laten. Voor de rest ging hij altijd mee of ik had oppas (en het pension als dagopvang als ik moet werken).
Uiteindelijk weer een echt huis en Freek erbij en met gemak kan hij een halve dag alleen zijn.
Laatst nog een keer geprobeerd of hij alleen thuis kon blijven, maar dat ging toch nog niet helemaal goed.

Maar mocht het geen echte angst zijn, zou ik er ook een blafband omhangen. En dan bij Sho als eerste. Krijg een beetje het idee uit je berichten dat hij m.n. de aanstichter is.
dagmar88
Zeer actief

Inger1993 schreef:
dagmar88 schreef:

Zeker weten.... daarna houd hij er namelijk heel snel mee op.
Het is wel een kwestie van direct reageren als het negatieve aandacht vragen begint.
Actie: Hij vraagt negatieve aandacht;
Reactie: Hij wordt alleen geplaatst terwijl ik leuke dingen doe met Abi;
Gevolg: Als hij terugkomt laat ik ze beide met rust en hij gaat dan in zijn bench liggen.

Wel belangrijk dat je dan regelmatig met ze speelt als ze er niet om vragen :lol1:
Kennelijk niet, anders bleef het geen probleem. Wat alma al zegt, touwtjes strakker aan en duidelijk zijn.
Dat geblaf is maar een symptoom.
Waarom is om aandacht vragen zo erg? Ze vragen maar hoor, als ik er geen zin in heb stuur ik ze weg en klaar is kees.
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Blafband werkt toch op trilling? Volgens mij werkte mijne zelfs niet als hij niet aan de voorkant hangt.

TS, als het zo hoog oploopt zou ik idd een blafband omhangen. Ik had toen nogal een opgefokte buurman die na 10 minuten joelen al in alle staten was. Boos genoeg om 's nachts waarschijnlijk vergif in de tuin te gooien. Nu jaren later, ook verhuisd gelukkig gebruik ik dat ding eigenlijk niet meer.
alm@
moderator

Ik snap eerlijk gezegd die time-outs niet zo. Het zal hondenpedagogisch best reuze verantwoord zijn maar ik vraag mij af wat een hond ervan leert en of een hond de link legt tussen het getoonde ongewenst gedrag en wegsluiten.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Je voorkomt in ieder geval dat hij ermee doorgaat en daarmee doorbreek je het gedrag. Als het werkt, dan denk ik dat het op basis van dit principe werkt.
Afbeelding
Inger1993
Actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:Kennelijk niet, anders bleef het geen probleem. Wat alma al zegt, touwtjes strakker aan en duidelijk zijn.
Waarom is om aandacht vragen zo erg? Ze vragen maar hoor, als ik er geen zin in heb stuur ik ze weg en klaar is kees.
Het badkamer stukje gaat echt over het negatief aandacht vragen als wij er wel zijn....
En geloof me, Sho is dan niet zomaar weg te sturen.
Hij gaat blaffen, tegen je opspringen en zelfs zachtjes bijten.
Als je niet reageert bijt hij net ietsjes harder zodat je wel moet reageren.
Stuur je hem dan weg dan gaat hij dingen slopen.....
dagmar88 schreef:Kennelijk niet, anders bleef het geen probleem. Wat alma al zegt, touwtjes strakker aan en duidelijk zijn.
Een duidelijk nee accepteert Sho 45% van de keren gewoonweg niet.... en dan wordt hij alleen maar vervelender.
Paisley schreef:Je voorkomt in ieder geval dat hij ermee doorgaat en daarmee doorbreek je het gedrag. Als het werkt, dan denk ik dat het op basis van dit principe werkt.
Dit principe werkt heel goed voor het vervelende gedrag als wij erbij zijn.

Echter als wij van huis zijn ...... Dat is het grootste probleem!
Vooral omdat we daardoor nu ook uit ons huis worden gezet.

P.s. Ik heb moeite om een blafband te overwegen.....
Maar kan me wel vinden in wat jullie zeggen... dat het wellicht geen angst is maar gewoon jengelen.
Dan vind ik een blafband al beter te verantwoorden.

Meer mensen die moeite hadden met het inzetten van een anti blafband?
alm@
moderator

Inger1993 schreef:
Een duidelijk nee accepteert Sho 45% van de keren gewoonweg niet.... en dan wordt hij alleen maar vervelender.
Maar dan zit daar toch een knelpunt? Een hond die 45% van de keren geen nee accepteert heeft m.i. gewoon maling aan je. En daarom zou ik over de hele linie de touwtjes flink strak gaan aantrekken en hem heel duidelijk maken wat wel en niet gewenst is. En daarin heel consequent zijn.
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Je word natuurlijk ook niet voor een beetje blaffen je huis uitgezet ,dus hij moet het al bont gemaakt hebben.Dit probleem ga je niet oplossen met een andere woning ,waar hij waarschijnlijk het zelfde gaat doen.

je moet gewon een oplossing voor heel je probleem zoeken.Als ik zo lees is Sho een heel verwend hondje wat toch nogal wat aandacht krijgt of mischien verkeerde aandacht krijgt.
Mischien toch eens met een goede GT werken ,zowel op gebied thuis wat verkeerde aandacht vragen betreft als voor zijn verlatingsangst.
En anders dan maar een blafband er om.

Bij de honden van mijn buren heeft het geholpen.Die honden blafden de hele dat 2 beagles en een labrador.Op den duur had hij met de hele buurt problemen,ze zaten buiten in een hok.
Mijn oplossing zou het niet zijn maar het is wel lekker stil :wink:
Rosannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse herder

Ongelezen bericht door Rosannex »

Mijn tante heeft ook een hondje dat de hele dag door blafte wanneer zij niet thuis waren. Hier werden de
buren ook niet blij van. Zij gebruiken nu ook een blafband en zijn er wel tevreden over. Wanneer ze thuis komen
doen ze hem ook meteen weer af. Het werkte in hun geval dus wel en de hond is er ook niet angstiger door geworden. :wink:
Dogs are where the heart is
dagmar88
Zeer actief

Inger1993 schreef:
Het badkamer stukje gaat echt over het negatief aandacht vragen als wij er wel zijn....
En geloof me, Sho is dan niet zomaar weg te sturen.
Hij gaat blaffen, tegen je opspringen en zelfs zachtjes bijten.
Als je niet reageert bijt hij net ietsjes harder zodat je wel moet reageren.
Stuur je hem dan weg dan gaat hij dingen slopen.....
Paisley schreef:Je voorkomt in ieder geval dat hij ermee doorgaat en daarmee doorbreek je het gedrag. Als het werkt, dan denk ik dat het op basis van dit principe werkt.
Dit principe werkt heel goed voor het vervelende gedrag als wij erbij zijn.

Echter als wij van huis zijn ...... Dat is het grootste probleem!
Vooral omdat we daardoor nu ook uit ons huis worden gezet.

P.s. Ik heb moeite om een blafband te overwegen.....
Maar kan me wel vinden in wat jullie zeggen... dat het wellicht geen angst is maar gewoon jengelen.
Dan vind ik een blafband al beter te verantwoorden.

Meer mensen die moeite hadden met het inzetten van een anti blafband?

Jullie geven hem niet genoeg leiding. Een blafband in plaats van opvoeden is voor mij de wereld op z'n kop.
Opvoeden en trainen zijn overigens twee verschillende dingen.
Van huis zijn is niet waar het probleem zit, dat zit in de hele omgang en het blaffen is zoals ik al zei alleen een uiting daarvan.
Zou een nieuw topic openen of deze titel aanpassen om te vragen naar goede gedragstherapeuten of hondenschool waar ze je 1 op 1 kunnen helpen.
Er zijn geen tips waarmee je alles even op kunt lossen, dat is niet op drie weken gebeurd. En hondvriendelijke nieuwe buren zullen dat niet lang blijven.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Inger1993 schreef:Meer mensen die moeite hadden met het inzetten van een anti blafband?
Ik zou hier ook heel veel moeite mee hebben.

Maar... Als ik volgend jaar een hondje erbij heb en ik zou in dezelfde situatie komen (zit ook in een gehorig huurhuis waar ik niet weg wil), zou ik het zeker overwegen. Waarschijnlijk zou je er je hondjes uiteindelijk een plezier meedoen, omdat ze misschien leren zich te ontspannen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef: Jullie geven hem niet genoeg leiding. Een blafband in plaats van opvoeden is voor mij de wereld op z'n kop.
Opvoeden en trainen zijn overigens twee verschillende dingen.
Van huis zijn is niet waar het probleem zit, dat zit in de hele omgang en het blaffen is zoals ik al zei alleen een uiting daarvan.
Zou een nieuw topic openen of deze titel aanpassen om te vragen naar goede gedragstherapeuten of hondenschool waar ze je 1 op 1 kunnen helpen.
Er zijn geen tips waarmee je alles even op kunt lossen, dat is niet op drie weken gebeurd. En hondvriendelijke nieuwe buren zullen dat niet lang blijven.
eens!
en dan heb je ook nog honden die gezellig door de blafband heenblaffen, maar dat zie je gauw genoeg aan de brandplekken op hun keel :schrik:
ik zou die honden gewoon eens gaan beschouwen als honden en ze een hondenopvoeding geven, denk dat je daar op de lange duur heel wat meer mee opschiet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Inger1993
Actief
Contacteer:

alm@ schreef:Maar dan zit daar toch een knelpunt? Een hond die 45% van de keren geen nee accepteert heeft m.i. gewoon maling aan je. En daarom zou ik over de hele linie de touwtjes flink strak gaan aantrekken en hem heel duidelijk maken wat wel en niet gewenst is. En daarin heel consequent zijn.
Maar hoe trek je die touwtjes dan nog strakker aan?
dagmar88 schreef:Zou een nieuw topic openen of deze titel aanpassen om te vragen naar goede gedragstherapeuten of hondenschool waar ze je 1 op 1 kunnen helpen.
Ik vind dit een goed idee...
Want een goede GT zou enorm helpen...

Hou ondertussen dit forum wel open voor mensen die wellicht nog andere briljante ideeën hebben of hetzelfde ervaren hebben en een goede oplossing weten.
(Buiten de blafband om, al neem ik die tip mee.... wel dan in overleg met een goede GT)
dagmar88
Zeer actief

Inger1993 schreef: Ik vind dit een goed idee...
Want een goede GT zou enorm helpen...

Hou ondertussen dit forum wel open voor mensen die wellicht nog andere briljante ideeën hebben of hetzelfde ervaren hebben en een goede oplossing weten.
(Buiten de blafband om, al neem ik die tip mee.... wel dan in overleg met een goede GT)
Niet om te vervelen, maar ik geloof niet dat dat jullie gaat helpen. Je geeft zelf al aan dat je niet snapt hoe je meer voor je hond kunt bepalen.
We zijn hier heus heel knap, maar kunnen niet door de pc bij je naar binnen om jullie gedrag onder de loep te nemen.
Je hebt iemand nodig die je kan laten zien wat er mis gaat en je direct handvatten kan geven.
Een hond wíl een duidelijke, consequente baas. :wink: Die hebben ze net zo hard nodig als uitdaging, knuffels en goed voer.
Kirra
Zeer actief

Onafhankelijk van wat je verder gaat doen, zou ik echt op zoek gaan naar een adres waar ze kunnen blijven als de training niet (zo snel) gaat zoals je hoopt.
September is al heel snel...
Inger1993
Actief
Contacteer:

Kirra schreef:Onafhankelijk van wat je verder gaat doen, zou ik echt op zoek gaan naar een adres waar ze kunnen blijven als de training niet (zo snel) gaat zoals je hoopt.
We hebben een plek waar ze tijdelijk heen kunnen....
Het kampterrein waar wij zomerkampen draaien willen tijdelijk voor ze zorgen.
Echter zijn ze hier de hele dag buiten in de bossen, wat ze natuurlijk heerlijk vinden.
Maar ze hebben geen tijd om de opvoeding door te zetten.

Dus het zou niet ideaal zijn.
Maar beter als niks....
Kirra
Zeer actief

Inger1993 schreef:
Kirra schreef:Onafhankelijk van wat je verder gaat doen, zou ik echt op zoek gaan naar een adres waar ze kunnen blijven als de training niet (zo snel) gaat zoals je hoopt.
We hebben een plek waar ze tijdelijk heen kunnen....
Het kampterrein waar wij zomerkampen draaien willen tijdelijk voor ze zorgen.
Echter zijn ze hier de hele dag buiten in de bossen, wat ze natuurlijk heerlijk vinden.
Maar ze hebben geen tijd om de opvoeding door te zetten.

Dus het zou niet ideaal zijn.
Maar beter als niks....
Alhoewel het niet ideaal is, toch erg fijn dat je wat achter de hand hebt.
Zelfs voor meerdere dagen in de week.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Ik heb ooit iemand geholpen met een hond met dit zelfde probleem. Dit was ook met een blafband.

Om de kink niet te leggen tussen blafband en alleen zijn hebben we toen se band omgedaan gewoon toen baasje thuis was. De hond reageerde ook met blaffen op de bel, dus ben ik aan gaan bellen. Hij had heel snel door dat blaffen geen goed idee was. Bij de 2de keer aanbellen was hij al stil en bij het alleen zijn heeft hij zelfs niet meer geblaft.
Inger1993
Actief
Contacteer:

@ZaZa: Ik weet niet of ik hieruit mag opmaken of je een echte hondentrainer bent.
Maar is het niet zo dat dit per ras en karakter anders kan uitpakken?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”