Klik , eindje naar beneden scrollen en je komt ze vanzelf tegen.Suske schreef:Waar koop je die bordjes?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Training 'politie'hond
Moderator: moderatorteam
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
Re: Training 'politie'hond

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dank voor de link!welshwitch schreef:Klik , eindje naar beneden scrollen en je komt ze vanzelf tegen.Suske schreef:Waar koop je die bordjes?
Vind het maar lullige bordjes

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Nee zo hoort het niet.
maar stellen dat het in de africhting allemaal positief en leuk en met clicker verloopt met vrolijke lieve hondjes, is ook een brug te ver.
Ik ben héél vrij in de omgang met mijn honden, vrijer dan de meeste Belgen denk ik. Maar ik corrigeer wel indien nodig (niet zo veel nodig gelukkig) en ze dragen als pup al snel een prikband (niet om aan te rukken).
Daarnaast ken ik er zat waar ik het bestaan van de honden gewoon te triest voor woorden is.
dat gedoe over 'je moet net reuze omgaan met je mecheltje wil je hem als partner hebben' is niet echt waar, daar een mechel helaas zo graag wil werken, dat hij er desnoods de stampen/schokken/rukken/... wel allemaal wel bij neemt.
maar stellen dat het in de africhting allemaal positief en leuk en met clicker verloopt met vrolijke lieve hondjes, is ook een brug te ver.
Ik ben héél vrij in de omgang met mijn honden, vrijer dan de meeste Belgen denk ik. Maar ik corrigeer wel indien nodig (niet zo veel nodig gelukkig) en ze dragen als pup al snel een prikband (niet om aan te rukken).
Daarnaast ken ik er zat waar ik het bestaan van de honden gewoon te triest voor woorden is.
dat gedoe over 'je moet net reuze omgaan met je mecheltje wil je hem als partner hebben' is niet echt waar, daar een mechel helaas zo graag wil werken, dat hij er desnoods de stampen/schokken/rukken/... wel allemaal wel bij neemt.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tsja, mijn definitie van een politiehond? De honden die ik op tv in actie zie bij o.a. ME / drugsacties e.d. Kom ze niet zo geregeld tegen in het echte leven, ik ben een braaf kind. Heb ze weleens in actie gezien toen de ME een rel tussen NAC en Feyenoord ging stoppen. Ik wilde daar niet bepaald zijn, werd gelukkig een kroeg ingetrokken, alle deuren op slot en maar vanachter het raam gekeken wat er gebeurde. Honden (en politie) waren duidelijk de baas. Afijn, ik dwaal af.kleine2758 schreef:Wat is jou en zijn definitie van een politiehond?
Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij een pup heeft en deze ooit hoop te verkopen aan de politie als surveillancehond. En ik gok maar zo dat dat niet gaat lukken met deze aanpak.
De meeste politiehonden die ik ken, en dat zijn er heel wat, hebben plezier in hun werk. Maar het blijft werk. Wat zeker niet inhoud dat alles maar kan omdat het werk is, maar wel dat ze er vrijwel altijd plezier in hebben.
Ben totaal niet bekend met het echte politiewerk of hoe er getraind wordt. Had echter wel door dat wat deze man doet, niet bepaalde de juiste manier is maar ik wilde het even checken voor ik er een groter drama van maak dan het is.
Wat zijn definitie van een politiehond is? Ik heb werkelijk geen idee. Misschien is in zijn ogen iedere ' enge hedder ' een politiehond? Ik vind dat hij maar wat aanrommelt en naar mijn idee alleen maar hip/stoer wil doen. Dat doet hij immers ook met zijn huis/de shows van de andere honden/zijn auto/zijn vrouw etc etc etc. Als hij de hond zou willen verkopen zou dat wellicht nog beter zijn ook.
-
- Actief
Nee, dat had ik ook niet gedacht. Al helemaal niet bij dit soort trainingen/honden, je doet immers niet gezellig samen Treibball ofzo. Daarom dacht ik ook; eerst ff info inwinnen bij kenners voor ik die man voor dierenbeul ga uitmaken.maart schreef:Nee zo hoort het niet.
Prikband is dus ook niet helemaal not-done, goed om te weten. Nu moet ik er overigens wel bij zeggen dat ik ze de pup wel heb zien corrigeren met de prikband maar a la, ik heb mijn Border ook wel eens verkeerd gecorrigeerd, ieder heeft zo soms zijn verkeerde inschattingen.
De prikband vind ik zelf geen fijn middel maar als je weet wat je er mee doet, prima. Mijn hond loopt ook met een slipketting. Weliswaar deze tijd zonder slip er op omdat ze het zo goed doet maar als ze er weer even een kop op heeft gaat de slip er wel op. Er is mij wel geleerd HOE te corrigeren, gelukkig.
Maar die enorme zwiepert met zijn riem en de hond regelmatig aan nekvel van de grond trekken of over de grond trekken, dat hoort dus niet. Ik vind best dat ik daar wat van kan zeggen, dan krijg ik maar een grote muil met: KOMT DA DAAAAN IN MIJNE GESJICHT ZEGGEN!
- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Daar heb je wel gelijk in Maart, maar het 1 hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Ik train dan toevallig wel met een clicker maar corrigeer ook als dat nodig is. Maar mijn doel is wel een blije hond, die zijn oefeningen met plezier doet. Dat het niet overal leuk gaat beaam ik gelijk, ik heb het ook zien gebeuren en toevallig gisteren nog een filmpje gezien waarbij honden afgericht werden met een eind hout in de hand.. tja..
Helaas zou het dus zomaar kunnen zijn dat de hond waar ts het over heeft inderdaad knpv (of bond) getraind wordt, en hij dit allemaal leert op zijn club.
Helaas zou het dus zomaar kunnen zijn dat de hond waar ts het over heeft inderdaad knpv (of bond) getraind wordt, en hij dit allemaal leert op zijn club.
-
- Actief
Of hij dus ergens traint weet ik niet. Naar mijn idee gaan ze nooit weg met de hond, alleen de terriers gaan wel eens naar een show. Maar goed, ik werk ook gewoon dus ik zie lang niet alles.SimoneV schreef:Daar heb je wel gelijk in Maart, maar het 1 hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Ik train dan toevallig wel met een clicker maar corrigeer ook als dat nodig is. Maar mijn doel is wel een blije hond, die zijn oefeningen met plezier doet. Dat het niet overal leuk gaat beaam ik gelijk, ik heb het ook zien gebeuren en toevallig gisteren nog een filmpje gezien waarbij honden afgericht werden met een eind hout in de hand.. tja..
Maar als hij ergens traint, kan ik mij voorstellen dat ze hem bijv. niet leren om beloning te geven o.i.d., maar zouden ze hem leren een hond te slaan met een riem en aan nekvel over de grond te slepen? Zijn er echt nog clubs die dat normaal vinden? Kan het me haast niet voorstellen eigenlijk.. Zou wel bizar zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Paar trefwoorden.
Aan de rand van Utrecht , mechelaar , paarden ,meneer een beetje vadsig met onderkind.?
Aan de rand van Utrecht , mechelaar , paarden ,meneer een beetje vadsig met onderkind.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Actief
Ja! Je kent hem?!bouvierpoedel schreef:Paar trefwoorden.
-
- Actief
Alhoewel! Er loopt hier nog een man met paarden, en een mechelaar. Al wat oudere hond genaamd Diesel. Deze man is ook wat gezet, maar hij is het niet. Dat is gewoon een aardige vent.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hebben ook een papagaai. Ook blonde schotten.Laniboekje schreef:Ja! Je kent hem?!bouvierpoedel schreef:Paar trefwoorden.
Goegelen is mijn vriendje.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Actief
Hahaha, ik heb ze nog geeneens gegoogled. Ze schijnen blonde schotten te hebben ja, heb ze nog noooooit buiten gezien. Alleen de zwarten.bouvierpoedel schreef:Hebben ook een papagaai. Ook blonde schotten.Laniboekje schreef:Ja! Je kent hem?!bouvierpoedel schreef:Paar trefwoorden.
-
- Actief
Ochjee, straks zitten ze hier nog op het forum ook! Ach, maakt mij niet uit, dan is mijn boodschap: de meid van de asociale, valse collie is het niet eens met jullie opvoedingsstijl.
Zeau.
Zeau.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
bouvierpoedel schreef:Hebben ook een papagaai. Ook blonde schotten.Laniboekje schreef:Ja! Je kent hem?!bouvierpoedel schreef:Paar trefwoorden.

-
- Zeer actief
SimoneV schreef:Daar heb je wel gelijk in Maart, maar het 1 hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Ik train dan toevallig wel met een clicker maar corrigeer ook als dat nodig is. Maar mijn doel is wel een blije hond, die zijn oefeningen met plezier doet. Dat het niet overal leuk gaat beaam ik gelijk, ik heb het ook zien gebeuren en toevallig gisteren nog een filmpje gezien waarbij honden afgericht werden met een eind hout in de hand.. tja..
Het 1 hoeft zeker het ander niet uit te sluiten, ik train zelf ook gewoon met clicker.
maar over het algemeen vind ik de africhting (en zeker de hardere takken als KNPV/nbk/...) nog geen positieve bovenhand hebben.
Al helemaal niet in Nederland/België/... in de Scandinavische landen staan ze wat dat betreft al een pak verder.
- SimoneV
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij hebt heel veel meer gezien dan ik, dus ik geloof je meteenmaart schreef:SimoneV schreef:Daar heb je wel gelijk in Maart, maar het 1 hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Ik train dan toevallig wel met een clicker maar corrigeer ook als dat nodig is. Maar mijn doel is wel een blije hond, die zijn oefeningen met plezier doet. Dat het niet overal leuk gaat beaam ik gelijk, ik heb het ook zien gebeuren en toevallig gisteren nog een filmpje gezien waarbij honden afgericht werden met een eind hout in de hand.. tja..
Het 1 hoeft zeker het ander niet uit te sluiten, ik train zelf ook gewoon met clicker.
maar over het algemeen vind ik de africhting (en zeker de hardere takken als KNPV/nbk/...) nog geen positieve bovenhand hebben.
Al helemaal niet in Nederland/België/... in de Scandinavische landen staan ze wat dat betreft al een pak verder.

-
- Zeer actief
verandering is er zeker, maar de weg is nog heel lang helaas. het scheelt een generatie denk ik, eenmaal de 'oude garde' weg zal zijn, zal dat misschien wel de ommekeer zijn. 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat was wel heel duidelijk op de demo's die ik tot nu toe heb gezien, de jongere agenten leken een betere band met hun hond te hebben en omgekeerd waren die honden degenen die het minst in de fout gingen.maart schreef:verandering is er zeker, maar de weg is nog heel lang helaas. het scheelt een generatie denk ik, eenmaal de 'oude garde' weg zal zijn, zal dat misschien wel de ommekeer zijn.
- SimoneV
- Zeer actief
- Contacteer:
Veranderen is ook moeilijk, want daarmee zeg je eigenlijk dat je het al die tijd fout gedaan hebt 

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Een aardig interview met Gerard Straatman - instructeur honden geleiders - wat nog lang niet is doorgedrongen binnen de KNPV (hoewel het wel in het clubblad heeft gestaan)
Bij de oudere KNPV-ers is het ook vaak: deze methode heeft resultaat gegeven en is dus goed en blijven we doen. Dan is het moeilijk veranderen.
De manier die TS beschreef is ook iets van de "olt skoel"
http://issuu.com/marcelwiggers/docs/iv_1
http://issuu.com/marcelwiggers/docs/iv_2
http://issuu.com/marcelwiggers/docs/iv_3
http://issuu.com/marcelwiggers/docs/iv_4
http://issuu.com/marcelwiggers/docs/iv_5
Bij de oudere KNPV-ers is het ook vaak: deze methode heeft resultaat gegeven en is dus goed en blijven we doen. Dan is het moeilijk veranderen.
De manier die TS beschreef is ook iets van de "olt skoel"
http://issuu.com/marcelwiggers/docs/iv_1
http://issuu.com/marcelwiggers/docs/iv_2
http://issuu.com/marcelwiggers/docs/iv_3
http://issuu.com/marcelwiggers/docs/iv_4
http://issuu.com/marcelwiggers/docs/iv_5
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Mijn ervaring is dat op de meeste politiehonden verenigingen erg (te) hard met de honden word omgegaan.
Gelukkig gaan wel steeds meer mensen het veld op met balletjes en voertjes.
Nou heb ik zelf het geluk dat ik op een club train waar ik met de meeste op een lijn zit met de manier van africhten.
De meeste van onze honden werken met de baas in de beveiliging net als mijn honden.
De rest word verkocht direct aan hun geleiders in Amerika waar ze op de zelfde manier met de honden omgaan.
Ik heb het nog niet eerder gezien en misschien ben ik zelfs de enigste die op deze manier traint, (word ook voor gek verklaard als ik het idee uitleg aan mensen van andere verenigingen tot mensen dus zien dat het echt werkt)
Maar zelfs mijn jongste hond gaat het veld op zonder lijn en eraf zonder lijn.
Ik werk met een target om haar op de goede plaats te krijgen en alleen als beloning mag ze bijten.
Ze is nu 10 maanden (met 6 maanden begonnen met bijten en vanaf 8 maanden op het pak) , licht los aan de start, lost op afstand op commando en doet zelfs het voorwerp bewaken alleen op het veld terwijl ik uitzicht ben.
Alles met zelf laten nadenken en laten oplossen.
Dankzij een club die open staat om het op andere manieren te proberen en een, in mijn ogen, hele goede helper.
Helaas ben ik er met mijn reu te laat mee begonnen, maar ook met hem het ik een veel betere band gekregen sins ik zo train.
Ook luistert hij beter (zeker voor een hond zonder will to please) en is hij super stabiel in zijn oefeningen.
Aan de andere kant blijven het wel politiehonden en die worden getraind wanneer wel en wanneer niet te bijten, omdat het ook nog dieren zijn die ook wel eens hun dag niet kunnen hebben of om welke rede dan ook denken te moeten bijten, is het aan de baas de honden onschadelijk te houden.
En omdat ze zich niet weg laten jagen maar echt zullen bijten word er gebruik gemaakt van prikbanden en zelfs stroom.
liever dat dan kapot te worden gebeten.
Persoonlijk gebruik ik geen van beide en zorg ik dat mijn honden niet in dat soort situaties terecht komen maar dat is een ander verhaal.
Zo heb ik ook "politiehondenvervoer" op mijn auto staan.
En ja daardoor blijven de meeste mensen uit de buurt van mijn auto want mijn beide honden zullen bijten als je je hand in de hokken zal steken. of wat denk je van iemand de denkt mijn honden uit de auto te moeten redden omdat het te warm is (iets wat je tegenwoordig veel ziet) terwijl ze echt wel goed daar zitten.
En ja het helpt.
Nou heb ik zelf het geluk dat ik op een club train waar ik met de meeste op een lijn zit met de manier van africhten.
De meeste van onze honden werken met de baas in de beveiliging net als mijn honden.
De rest word verkocht direct aan hun geleiders in Amerika waar ze op de zelfde manier met de honden omgaan.
Ik heb het nog niet eerder gezien en misschien ben ik zelfs de enigste die op deze manier traint, (word ook voor gek verklaard als ik het idee uitleg aan mensen van andere verenigingen tot mensen dus zien dat het echt werkt)
Ik werk met een target om haar op de goede plaats te krijgen en alleen als beloning mag ze bijten.
Ze is nu 10 maanden (met 6 maanden begonnen met bijten en vanaf 8 maanden op het pak) , licht los aan de start, lost op afstand op commando en doet zelfs het voorwerp bewaken alleen op het veld terwijl ik uitzicht ben.
Dankzij een club die open staat om het op andere manieren te proberen en een, in mijn ogen, hele goede helper.
Helaas ben ik er met mijn reu te laat mee begonnen, maar ook met hem het ik een veel betere band gekregen sins ik zo train.
Ook luistert hij beter (zeker voor een hond zonder will to please) en is hij super stabiel in zijn oefeningen.
Aan de andere kant blijven het wel politiehonden en die worden getraind wanneer wel en wanneer niet te bijten, omdat het ook nog dieren zijn die ook wel eens hun dag niet kunnen hebben of om welke rede dan ook denken te moeten bijten, is het aan de baas de honden onschadelijk te houden.
En omdat ze zich niet weg laten jagen maar echt zullen bijten word er gebruik gemaakt van prikbanden en zelfs stroom.
Persoonlijk gebruik ik geen van beide en zorg ik dat mijn honden niet in dat soort situaties terecht komen maar dat is een ander verhaal.
En ja daardoor blijven de meeste mensen uit de buurt van mijn auto want mijn beide honden zullen bijten als je je hand in de hokken zal steken. of wat denk je van iemand de denkt mijn honden uit de auto te moeten redden omdat het te warm is (iets wat je tegenwoordig veel ziet) terwijl ze echt wel goed daar zitten.
En ja het helpt.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Training 'politie'hond
sky schreef:Mijn ervaring is dat op de meeste politiehonden verenigingen erg (te) hard met de honden word omgegaan.
En ja het helpt.
Benieuwd naar de resultaten dan. Nl na al die jaren van mensen die roepen positief te trainen uit die hoek nog weinig (stabiele, dus geen eendagsvliegen) resultaten gezien.
Wel gezien met een volledig positief getrainde hond hoe het bij geestelijke volwassenheid fout kan gaan....en inderdaad draaide deze hond heel jong hoge punten, toen hij nog niet volwassen was....
Laatst gewijzigd door crutz op 18 aug 2014 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik vind dit wel een goeie... net doen of je heel geinteresseerd bent.Miranda schreef:
Vragen bij welke club hij traint. En wat ze daar van zijn methodes vinden.
En vragen wat het verschil is tussen KNPV en IPO, weet hij vast ook geen antwoord op te geven
Weet je gelijk of t een wannabeetje is

En nee dat is niet normaal wat hij doet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Weet niet of een Mechelaar nou zo gelukkig wordt van dat KNPV werk.Inge schreef:Oh en Numa is een enorm blij ei.... maar heel serieus als hij aan het trainen is en vooral als hij mag gaan bijten
Denk zo maar dat ie gelukkiger is om 's-nachts zijn rondjes mee te lopen met b.v. een camping baas, dan het hap, hap, hap werk tijdens een charge van de ME.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom wordt volgens jou een Mechelaar minder gelukkig van het bijtwerk??korthaar schreef:Weet niet of een Mechelaar nou zo gelukkig wordt van dat KNPV werk.Inge schreef:Oh en Numa is een enorm blij ei.... maar heel serieus als hij aan het trainen is en vooral als hij mag gaan bijten
Denk zo maar dat ie gelukkiger is om 's-nachts zijn rondjes mee te lopen met b.v. een camping baas, dan het hap, hap, hap werk tijdens een charge van de ME.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou, gelukkig weten mensen die er verstand van hebben dat wel.korthaar schreef:Weet niet of een Mechelaar nou zo gelukkig wordt van dat KNPV werk.Inge schreef:Oh en Numa is een enorm blij ei.... maar heel serieus als hij aan het trainen is en vooral als hij mag gaan bijten
Dat scheelt weer, hè?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
's Nachts ligt meneer gewoon lekker te slapen zolang hij nog bij mij woontkorthaar schreef:Weet niet of een Mechelaar nou zo gelukkig wordt van dat KNPV werk.Inge schreef:Oh en Numa is een enorm blij ei.... maar heel serieus als hij aan het trainen is en vooral als hij mag gaan bijten

Overdag loopt hij in het bos, ligt hij op de bank thuis of mag hij mee naar het werk om 's avonds het terrein te bewaken. Vindt hij allemaal geweldig. Maar bijten is het walhalla voor Numa en dat doe ik liever op iemand die goed beschermd is dan op een campinggast die dronken naar zijn tent waggelt.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Tara schreef:Zo bijzonder hè, te zien hoe mensen zonder enig verstand van zaken overal de hele tijd gaan zitten wijsneuzen?Miranda schreef:Nou, gelukkig weten mensen die er verstand van hebben dat wel.korthaar schreef:Weet niet of een Mechelaar nou zo gelukkig wordt van dat KNPV werk.Inge schreef:Oh en Numa is een enorm blij ei.... maar heel serieus als hij aan het trainen is en vooral als hij mag gaan bijten
Dat scheelt weer, hè?
Het staat zo oneindig dom.
Ben nog steeds benieuwd waarom korthaar dat vind. Maar vermoed dat die uitleg niet meer komt
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Als het niet zo irritant was, zou het bijna grappig zijnTara schreef:Zo bijzonder hè, te zien hoe mensen zonder enig verstand van zaken overal de hele tijd gaan zitten wijsneuzen?
Het staat zo oneindig dom.

And few will ever climb
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
toevallig kwam ik gister in het park ook een oudere man met een mechelse herderpup tegen met een joekel van een prikband om. Gelukkig gebruikte hij hem niet, het hondje wilde naar die van mij maar ging rustig zitten.
Yazoo gaat vaak liggen en naar de hond kijken in de hoop dat ze kan spelen, maar dat mocht ze dus niet. Ik vond het wel typisch dat die man zei "da's zeker unne felle of nie soms"... Nah juist niet :p
Yazoo gaat vaak liggen en naar de hond kijken in de hoop dat ze kan spelen, maar dat mocht ze dus niet. Ik vond het wel typisch dat die man zei "da's zeker unne felle of nie soms"... Nah juist niet :p