@Alm@ : Goed stuk!
Het is in het begin wellicht niet zo gezellig, maar wellicht moeten we nog strenger gaan zijn.
En op geen enkel moment een zwaar opgewonden staat accepteren.
bouvierpoedel schreef:Kiesen uit 2 kwaden , de blafband of je huis uit .Of in huis blijven en je honden weg doen.
Het huis moeten we helaas zo wie zo uit.
Dus nu op zoek naar een huurwoning, met sociale huur budget en twee honden.
Niet makkelijk, maar het moet lukken.
We hebben 3 maanden!
Roxywoezel schreef:Nee, nee foei, en dan pas consequenties is al 3x negatieve aandacht.
Fout maken of stout zijn in 1x afkappen.
Je hebt toch een bench?
Die lijkt mij dichterbij dan de badkamer.
Ook dit vind ik een leerzaam punt.
Gelijk een consequentie geven die ze wat doet. Nee en foei boeit ze echt geen ene reet, dus waarom doen we het eigenlijk nog?!
Voor mezelf gesproken omdat ik 'lief' tegen ze wil zijn, te lief dus....
Damn, wat voel ik me een slechte hondenmoeder, maargoed iedereen moet leren.
Wel twijfel ik of ik de Bench als strafplek wil gebruiken.
We zijn nog volop bezig met bench training omdat we deze pas 2 maanden hebben.
Ik wil dat de bench een leuke en veilige plek voor ze wordt en blijft.
Dit is het denk ik niet op het moment dat we ze daar voor straf/time out neerzetten.
Dan gebruik ik denk ik liever de gang.
dagmar88 schreef:Zou op zoek gaan naar een andere hondenschool.
Dit is al onze tweede....
Qua groepslessen zijn ze ook wel heel goed.
Individueel is het echter minder...
Laniboekje schreef: Isoleren... Een gek idee misschien hoor maar ik had vroeger een buurjongen die aan drummen deed. Ook dat gezin had het niet breed en heeft toen heel de kamer waar zijn drumstel stond beplakt met lege eierdozen (zal je een hoop eieren moeten gaan eten ). Het hielp wel! Geloof dat ze later overgestapt zijn op piramideschuim:
http://www.piramideschuim.nl/
Eierdozen zijn zo'n gek idee nog niet!
Denk dat onze verhuurders niet heel blij zijn met schuim.
Maar eierdozen.... zeker iets om over te denken.
En ik denk dat die blafband er gaat komen!
Net even tranen uit mijn kop gejankt door deze situatie... morgenochtend samen met vriend even kletsen over hoe we het nu gaan doen.
Strengere regels en nog meer consequentie. Daarmee probeer ik dat we elkaar energie meer moeten gaan benaderen.
En dat we wellicht een strakker dagschema hebben voor de hondjes zodat ze weten waar ze wanneer aan toe zijn.
Dit houd in vooral in de ochtend en avond veel activiteit, en in de middag meer rust....
Dit is wel zo handig als we dalijk naar school gaan.