Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gif in Mierlose bossen
Moderator: moderatorteam
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
- Aantal honden: 2
Gif in Mierlose bossen
Hierbij officieel bericht van dierenarts uit het dorp:
Officieel bericht van dierenkliniek Dier en Dokter
Vanmiddag 14 augustus 2014 zijn twee hondjes overleden doordat ze rattengif of mollengif hebben gegeten. Deze hondjes hebben ‘iets’ opgegeten dat aan de torenweg lag. Niemand kan vertellen of er op andere plaatsen ook nog gif is neergelegd vandaar dat ik het belangrijk vind om u te informeren over deze situatie.
De komende maanden is het niet veilig in het gebied rondom de toren en ook het Mierlose bos is zeker op dit moment niet veilig.
Het is belangrijk dat eigenaren van honden hun dieren goed in de gaten houden en aan de lijn uitlaten.
Als u ziet dat uw hond in dit gebied iets eet of gegeten heeft is het van belang dat u zo snel mogelijk naar onze kliniek komt. Wij hebben alle voorzorgsmaatregelen genomen om direct tot actie over te gaan.
We zullen uw hond direct laten braken en hem een vitamine K injectie toedienen. Hoe eerder dit gebeurt hoe groter de kans op overleven.
Bij honden maar ook bij katten zien we bij dit soort vergiftigingen bloederige diarree, bloedplassen, bloedbraken en plotselinge lusteloosheid.
Officieel bericht van dierenkliniek Dier en Dokter
Vanmiddag 14 augustus 2014 zijn twee hondjes overleden doordat ze rattengif of mollengif hebben gegeten. Deze hondjes hebben ‘iets’ opgegeten dat aan de torenweg lag. Niemand kan vertellen of er op andere plaatsen ook nog gif is neergelegd vandaar dat ik het belangrijk vind om u te informeren over deze situatie.
De komende maanden is het niet veilig in het gebied rondom de toren en ook het Mierlose bos is zeker op dit moment niet veilig.
Het is belangrijk dat eigenaren van honden hun dieren goed in de gaten houden en aan de lijn uitlaten.
Als u ziet dat uw hond in dit gebied iets eet of gegeten heeft is het van belang dat u zo snel mogelijk naar onze kliniek komt. Wij hebben alle voorzorgsmaatregelen genomen om direct tot actie over te gaan.
We zullen uw hond direct laten braken en hem een vitamine K injectie toedienen. Hoe eerder dit gebeurt hoe groter de kans op overleven.
Bij honden maar ook bij katten zien we bij dit soort vergiftigingen bloederige diarree, bloedplassen, bloedbraken en plotselinge lusteloosheid.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Gif in Mierlose bossen
Oh, bah, ja, ik las het
Twee schnauzertjes die de eigenaar dood vond bij thuiskomst.. Wat een nachtmerrie 

- Sanne&Bo
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nou, lekker dan 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
alleen lag het gif niet IN de bossen, dus ik zou niet weten waarom die niet veilig zouden zijn. mijn overbuurvrouw kwam me vanochtend waarschuwen, en de buurman 2 deuren verder kwam vanmiddag aan de deur.
het gaat hier als een lopend vuurtje rond, en ook via fb word het gedeeld.
een aantal maanden geleden was het de eigenaar van de dierenwinkel die hier voor zijn winkel rattengif strooide, omdat hij niet wilde dat er honden tegen de gevel plasten.
iedereen die ik vanavond in het bos sprak wist ervan, ik ben zelfs onderweg nog gestopt om mensen met hond te waarschuwen.
het is een heel triest verhaal, 2 oude schnautzertjes, en ze dan op zo'n manier verliezen.
het gaat hier als een lopend vuurtje rond, en ook via fb word het gedeeld.
een aantal maanden geleden was het de eigenaar van de dierenwinkel die hier voor zijn winkel rattengif strooide, omdat hij niet wilde dat er honden tegen de gevel plasten.

iedereen die ik vanavond in het bos sprak wist ervan, ik ben zelfs onderweg nog gestopt om mensen met hond te waarschuwen.
het is een heel triest verhaal, 2 oude schnautzertjes, en ze dan op zo'n manier verliezen.

- Sanne&Bo
- Zeer actief
Nee maar wel aan de bosrand, dus wie weet wat er in t bos ligt. Ik kom er iig voorlopig niet met Bo.
Welke dierenwinkel?! Pointy?
- Sanne&Bo
- Zeer actief
Waren het die kef schnautzers?
-
- Zeer actief
ja, bennie. ik snap die actie totaal niet, aangezien hij zelf zijn schnautzer in de winkel heeft liggen met de deur open.Sanne&Bo schreef:Nee maar wel aan de bosrand, dus wie weet wat er in t bos ligt. Ik kom er iig voorlopig niet met Bo.
het is ook niet van horen zeggen, ik heb het zelf gezien toen wij erlangs liepen met dinos, en ik heb nagevraagd wie het had gedaan en waarom.
ik loop nooit bij de toren, maar een stuk verderop, dus ik maak me niet te druk. zulke dingen gebeuren helaas regelmatig, dan kun je je hond nergens meer loslaten. gewoon goed opletten. er groeien ook genoeg giftige paddenstoelen, en met een pup die alles vreet moet ik daar ook op letten.
- Sanne&Bo
- Zeer actief
Ja dat is ook zo. Mijn hond eet, tot nu toe, niks op buiten.
Maar ik houd t toch maar even bij t Sang.
Maar ik houd t toch maar even bij t Sang.
-
- Zeer actief
ik weet alleen dat het 2 oude beestjes waren, en dat de bazin ze dood vond toen ze van haar werk kwam. volgens mij lopen er niet veel schnautzers hier, dus ik denk dat ik wel weet welke het moeten zijn.Sanne&Bo schreef:Waren het die kef schnautzers?
het sang ben ik ook 1x geweest, maar dat vond ik niet veel(of ik zat verkeerd, dat kan ook).
meestal ga ik naar de hei, lekker rustig en overzichtelijk.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Vreselijk zeg, zo'n zinloze dood, omdat iemand daar gif neer legt/strooit. Bah.

-
- Zeer actief
ja, en dat is echt belangrijk zegNanna schreef:Het zijn schnauzers, geen schnautzers.

-
- Zeer actief
ik vind het wel raar dat de da in dit bericht zegt dat het mollen,- of rattengif is, terwijl hij op omroep brabant zegt het niet zeker te weten, omdat er geen autopsie is verricht. het zouden dus ook giftige paddenstoelen kunnen zijn geweest.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
Eindhovens Dagblad: "Ook elders in Mierlo hond vergiftigd, dier overleed binnen enkele uren"
http://www.ed.nl/regio/geldrop-e-o/geld ... -1.4492429
http://www.ed.nl/regio/geldrop-e-o/geld ... -1.4492429
-
- Zeer actief
en ook op die hond werd geen autopsie verricht, wat ik echt heel raar vind. als je hond zo maar ineens overlijdt, wil je toch zeker wel weten waardoor?
de andere 2 hondjes overleden ook binnen een paar uur.
willy van faunaland heeft de dierenarts in mierlo gebeld, die zegt dat het G6 is, een gif wat in nederland verboden is. dat kan hij alleen weten als hij toch autopsie heeft gedaan(zonder toestemming). als hij idd zonder toestemming autopsie heeft verricht, kan hij de resultaten niet openbaar maken.
willy van faunaland heeft de dierenarts in mierlo gebeld, die zegt dat het G6 is, een gif wat in nederland verboden is. dat kan hij alleen weten als hij toch autopsie heeft gedaan(zonder toestemming). als hij idd zonder toestemming autopsie heeft verricht, kan hij de resultaten niet openbaar maken.
-
- Zeer actief
Heavy schreef:Ten eerste is het heel moeilijk om autopsie te laten doen op je hond en ik kan het weten .lunaquinty schreef:en ook op die hond werd geen autopsie verricht, wat ik echt heel raar vind. als je hond zo maar ineens overlijdt, wil je toch zeker wel weten waardoor?
Het is vreselijk om je hond plotseling van het ene op het andere moment te zien spelen lopen rennen en dan doodstil en stijf zien liggen.
Dat is al akelig genoeg en dan zeg je niet makkelijk : snij hem maar open ( want daar komt het toch op neer) ik heb het in overleg met de fokker wel gedaan maar zou het nooit meer laten doen .
Ten tweede hoeft er geen autopsie gedaan te zijn om aan te nemen dat het gif was want die symptomen zullen wel duidelijk zijn bij een dierenarts en misschien heeft de hond gespuugd of had hij nog wat aan zijn bek zitten waardoor het bevestigd kan worden.
als hij kan weten welk gif het precies was zonder autopsie zou hij dat ook wel openbaar bekend maken, maar in het openbaar zegt hij dat hij DENKT dat het om ratten of mollengif gaat, terwijl hij dus heel goed weet om welk specifiek gif het gaat.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Weet het niet hoor , maar moet een hond niet ongelooflijk veel rattengif binnenkrijgen om dood te gaan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
dit waren 2 kleine hondjes, en volgens de da een heel zwaar gif. ik heb geen idee hoeveel een kleine hond daarvan nodig heeft, maar ik lees regelmatig dat honden/katten in nederland vergiftigd worden met rattengif, dus ik denk niet dat daar heel veel voor nodig is.bouvierpoedel schreef:Weet het niet hoor , maar moet een hond niet ongelooflijk veel rattengif binnenkrijgen om dood te gaan.
-
- Zeer actief
gisteren was ik bij faunaland, en had het met willy over dat gif. hij had nog iemand gesproken die een expert zou zijn op het gebied van gif. die zegt dat het helemaal geen rattengif geweest kan zijn. er was iets met 7 fases bij een hond en de stolling van bloed, en dat gif dan 7 dagen nodig heeft voor een hond eraan sterft. behalve bij slakkenkorrels, dan is een hond binnen een half uur dood omdat hij van binnenuit verbrandt, maar dan ligt de hond niet in een plas bloed.
de 3de hond die vergiftigd zou zijn een aantal weken voor de eerste 2, blijkt toch een beetje anders te zijn gegaan. het was een oude hond die 's morgens ineens dood lag. de eigenaar zei toen dat hij wel wat gegeten zou hebben op straat. toen de 2 schauzers stierven, heeft hij meteen sbs6 gebeld met een sensatie-verhaal.
ik heb hier in mierlo ook een verhaal opgevangen dat het scheermesjes geweest zouden zijn in worst, maar goed, aangezien er nooit autopsie is gedaan zullen we het nooit weten.
de 3de hond die vergiftigd zou zijn een aantal weken voor de eerste 2, blijkt toch een beetje anders te zijn gegaan. het was een oude hond die 's morgens ineens dood lag. de eigenaar zei toen dat hij wel wat gegeten zou hebben op straat. toen de 2 schauzers stierven, heeft hij meteen sbs6 gebeld met een sensatie-verhaal.
ik heb hier in mierlo ook een verhaal opgevangen dat het scheermesjes geweest zouden zijn in worst, maar goed, aangezien er nooit autopsie is gedaan zullen we het nooit weten.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Heavy schreef:Ten eerste is het heel moeilijk om autopsie te laten doen op je hond en ik kan het weten .lunaquinty schreef:en ook op die hond werd geen autopsie verricht, wat ik echt heel raar vind. als je hond zo maar ineens overlijdt, wil je toch zeker wel weten waardoor?
Het is vreselijk om je hond plotseling van het ene op het andere moment te zien spelen lopen rennen en dan doodstil en stijf zien liggen.
Dat is al akelig genoeg en dan zeg je niet makkelijk : snij hem maar open ( want daar komt het toch op neer) ik heb het in overleg met de fokker wel gedaan maar zou het nooit meer laten doen .
Ten tweede hoeft er geen autopsie gedaan te zijn om aan te nemen dat het gif was want die symptomen zullen wel duidelijk zijn bij een dierenarts en misschien heeft de hond gespuugd of had hij nog wat aan zijn bek zitten waardoor het bevestigd kan worden.
ik heb het nu 2x laten doen (1x vergiftiging, 1x uiteindelijk hartworm) en zou het zo weer beslissen als de oorzaak van overlijden onbekend is
als er braaksel was waar onderzoek naar gedaan is kan dat toch ook gewoon benoemd worden?
Als dit CSI zou zijn, zou dit de dader zijn geweestlunaquinty schreef:gisteren was ik bij faunaland, en had het met willy over dat gif. hij had nog iemand gesproken die een expert zou zijn op het gebied van gif. die zegt dat het helemaal geen rattengif geweest kan zijn. er was iets met 7 fases bij een hond en de stolling van bloed, en dat gif dan 7 dagen nodig heeft voor een hond eraan sterft. behalve bij slakkenkorrels, dan is een hond binnen een half uur dood omdat hij van binnenuit verbrandt, maar dan ligt de hond niet in een plas bloed.

Zo laat je je hond toch niet met een gerust hart rondstruinen...Izzy is nog geen bodemvreter gelukkig, maar je zou eens 5 seconde niet opletten, waarin je hond iets wegkauwt.
-
- Zeer actief
ik kom er ook nooit meer. gelukkig zit er nog een dierenwinkel recht er tegenover.Tara schreef:lunaquinty schreef: een aantal maanden geleden was het de eigenaar van de dierenwinkel die hier voor zijn winkel rattengif strooide, omdat hij niet wilde dat er honden tegen de gevel plasten.![]()
![]()
Die is niet wijs zeg! Lekkere reclame voor je winkel ook.
Daar kwam ik alvast nooit weer.