Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie weet de oplossing voor een ontplofte vacht?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Wie weet de oplossing voor een ontplofte vacht?

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nawosh schreef:
fenneke schreef:misschien kun je equistar gebruiken

http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... tar/110519

dan laat hij zich eerst makkelijker kammen , kun je ook met je vingers doen , lekker kroelen en ontklitten tegelijk.

zo went hij eraan en kun je langzamer hand meer de borstel gebruiken
Dit gebruik ik ook voor mijn honden, de vacht wordt er heel glad en los van en erg goed doorkambaar.
Waar ik de laatste tijd ook goede dingen van hoor is "cowboy magic", dat schijnt nog beter te werken.
't is bij allemaal de siliconen die er inzit die werkt. Misschien is het makkelijk om op dat ingredient te zoeken?
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nicolioo »

Misschien dat ik die spray ook aan ga schaffen, zeker als zijn vacht straks weer echt langer is in de winter.
Voor nu, in de aanbieding 2 producten van glisskur gekocht , als het een dagje ietsje beter weer is maar eens goed door de wasstraat halen dat zwarte monster.

Kammen ook begonnen, elke dag als de kids in bed liggen een half uur borstelen. Het was vandaag echt een beetje een gevecht want meneer had helemaal geen zin maar ik heb besloten dat gedonder niet meer te accepteren, dan gaat hij het maar niet leuk vinden, het moet gewoon gebeuren. Ongeveer 10 keer plat moeten leggen en duidelijk moeten maken dat zelf meehelpen met zijn bek niet gewenst was leverde eindelijk een rustig liggende hond op, aan 1 kant de helft goed uit kunnen kammen, laagje voor laagje . Morgen verder.
Daarna even lekker verwend met wat lekkers en even gespeeld.

Bedankt voor het meedenken iedereen
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Fijn dat hij zich er uiteindelijk toch bij neerlegde (letterlijk en figuurlijk :mrgreen: )!
Hopelijk heb je er na de vachtwissel minder werk aan en went hij er ook steeds meer aan dat het gewoon even moet.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”