oh nou dat merk ik hier eigenlijk echt niet, is ook maar net wat ze gewend zijn denk ikNeeltje schreef:Maar als ik het nu goed lees, is hij maar 1x per week 30 min alleen? Als je dat nu eens iedere dag gaat doen? En als je er nu wel rituelen aan vast maakt, zodat hij weet dat als jij dat gaat doen, ben ik dadelijk even alleen, dan weet hij dat. Ligt hij ergens rustig te liggen of te kauwen als jij weggaat, of loopt hij je achterna?
Maar ik zou het alleen laten echt iedere dag doen.
Wat ik hier wel merk dat ik beter één keer 3 uur weg kan gaan, dan 2 keer 1,5 uur. De tweede keer Lotje echt wel mee (en dat wilde Yentle en Tirsa ook).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik weet het even niet meer... *update + vraag pag 3
Moderator: moderatorteam
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Ik weet het even niet meer... *moedeloos...
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik weet niet of hij alleen gilt als je Dana mee neemt want dat zou ik me kunnen voorstellen.
Ik kan er hier wel eentje apart meenemen maar dan blijven er nog 2 achter. Anders zou ik het zelf niet doen.
Ik zou toch proberen de kamer hond proof te maken. Ik laat puppen altijd gelijk in het hele huis lopen.
Ik laat puppen de eerste maand helemaal nooit alleen, ga wel naar boven maar laat deuren open zodat ze je horen.
Ze mogen de hele dag achter me aan lopen en dat wordt vaak al snel minder.
En het alleen achter blijven is tot nu toe heel gemakkelijk gegaan.
Ik kan er hier wel eentje apart meenemen maar dan blijven er nog 2 achter. Anders zou ik het zelf niet doen.
Ik zou toch proberen de kamer hond proof te maken. Ik laat puppen altijd gelijk in het hele huis lopen.
Ik laat puppen de eerste maand helemaal nooit alleen, ga wel naar boven maar laat deuren open zodat ze je horen.
Ze mogen de hele dag achter me aan lopen en dat wordt vaak al snel minder.
En het alleen achter blijven is tot nu toe heel gemakkelijk gegaan.

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Ik zou ook rituelen doen. Heb ik met nala ook gedaan. Ik kwam beneden. Eten wandelen nog even kwartier rustig zitten en tijd om te gaan. Ik doe geen afscheidsverhaal maar zeg wel ik ga werken tot straks. En dan is het prima. Maar tjeeeeh wat kan ik me mijn gevoel nog zo ontzettend goed voorstellen.
Ik dacht echt pfff daar gaat mijn leven met een hond die niet alleen kan zijn. Maar ze is loops geworden en sindsdien leek het wel of de knop om is gegaan.
Blijf volhouden. Veel succes door heel kort stil in de bench.
Sterkte komt goed.
Hoe oud is dux nu?
Ik dacht echt pfff daar gaat mijn leven met een hond die niet alleen kan zijn. Maar ze is loops geworden en sindsdien leek het wel of de knop om is gegaan.
Blijf volhouden. Veel succes door heel kort stil in de bench.
Sterkte komt goed.
Hoe oud is dux nu?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier krijgen ze ook gewoon verbaal op hun flikker als er geen reden is om te janken. Janken terwijl mama boven is = boze mama
. Ik zeg eerst dat ik boven ben en er niks aan de hand is en dan moet dat bekkie maar gewoon even stil blijven.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hier ook. Ze kan prima alleen zijn maar wil soms wel laten merken dat ze het niet leuk vindt als we naar boven gaan. En gaat ze blaffen/piepen (het is wel géén angst, maar dwingelandsgedoe).nathalie schreef:Hier krijgen ze ook gewoon verbaal op hun flikker als er geen reden is om te janken. Janken terwijl mama boven is = boze mama. Ik zeg eerst dat ik boven ben en er niks aan de hand is en dan moet dat bekkie maar gewoon even stil blijven.
Eén keer flinke brul en ze is stil, en gaat netjes slapen.
Misschien dat dat helpt? Al weet ik niet of dat bij een angstige hond zo helpt, dat durf ik niet te zeggen.
-
JustJoyce
- Zeer actief
Het is echt precies hetzelfde hier... ik zit ook even alle tips mee te lezen. Soms kan ik zo weggaan en gewoon mijn dingen in huis doen. En soms blijft hij maar piepen en blaffen. Ik weet het soms ook even niet meer. Ik lees ook even aandachtig de tips die hier worden gegeven.Judith schreef:Nou het vordert dus voor geen meter. Dux kan nog steeds niet alleen zijn, overdag in de bench is nog steeds een hel.
We zijn er achter dat het een deel door Dana komt (en dus niet door vriendlief). Het negeren doen we nog steeds, als hij piept negeren we hem sowieso.
Hij is van de week 1 uur alleen geweest, eerste half uur heeft hij om de 4/5 minuten een piep gegeven en je zag hem echt wachten op een reactie. Het laatste half uur is hij gaan slapen, dus we hadden goede hoop.
Helaas de dag erna ben ik 17 minuten weggeweest en hij heeft zitten gillen![]()
Vanmorgen is hij om half 9 uit gelaten, heeft eten gehad en ik ben even gauw naar de winkel gelopen (vriendlief lag nog in bed, geen probleem dus). Ik kom thuis en maak een lekker ontbijtje voor vriendlief. Ik loop naar boven om hem wakker te maken en wat gaat Dux zitten doen beneden aan de trap? het op een gillen zetten, dus echt schreeuwen![]()
![]()
![]()
Ik weet het echt niet meer, hij krijgt als we weg gaan (en dat is dus nu 1x in de week een half uurtje voor de boodschappen) iets te kauwen, hij wordt zeer ruim uitgelaten, dus echt moe gemaakt en we doen geen afscheidsrituelen gewoon in de bench kauwmateriaal erbij en weg. Verder is er altijd iemand thuis of hij is bij de oppas (mijn ouders of schoonouders).
Echt wat doe ik fout?
We zitten er nu aan te denken om hem maar gewoon te laten gillen. Gewoon doen, gewoon een uur weggaan en hem maar laten gaan. We hebben echt het idee dat we het moeten doorbreken. Dan maar een paar keer laten gillen, in de hoop dat hij het opgeeft???
Er is geen touw ana vast te knopen, dan kan hij wel alleen zijn, dan kan hij alleen maar gillen, dan gaat hij slapen, dan loopt hij de hele dag achter je aan
- Moos
- Zeer actief
Even voor mijn beeldvorming: we hebben het nu over helemaal alleen zijn, dus zonder Dana erbij toch?

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat is de schuld van Dana dan.?
Volgens mij heb je een hondje die aardig de boel naar zijn hand proeebrt te zetten en is het geen verlatings angst.
Treed maar een paar x flink op met een grote bek. Net als het achterna lopen hup kledder tegen de kont en weg jij.
Volgens mij heb je een hondje die aardig de boel naar zijn hand proeebrt te zetten en is het geen verlatings angst.
Treed maar een paar x flink op met een grote bek. Net als het achterna lopen hup kledder tegen de kont en weg jij.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou hem ook een brul geven als hij al begint te piepen zodra je ook maar even naar boven bent en het begint al. En als je weggaat nog even bij de deur blijven staan en als hij dan gelijk al begint ook een stemcorrectie waaruit blijkt dat je het echt meent.
Doe ik hier bij Mojo ook wel eens en het werkt prima zonder dat hij er een zielig hoopje hond door wordt. Hij is in alle gevallen daarna gewoon stil.
Je hebt toch zo'n app waarmee je hem in de gaten kunt houden vis je telefoon? Kun je daar ook mee communiceren? Dan kun je via de app ook zeggen dat het genoeg is en hij gewoon stil moet zijn.
Doe ik hier bij Mojo ook wel eens en het werkt prima zonder dat hij er een zielig hoopje hond door wordt. Hij is in alle gevallen daarna gewoon stil.
Je hebt toch zo'n app waarmee je hem in de gaten kunt houden vis je telefoon? Kun je daar ook mee communiceren? Dan kun je via de app ook zeggen dat het genoeg is en hij gewoon stil moet zijn.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Helemaal mee eens. Krijsen om aandacht ga ik écht niet negeren (sowieso negeer ik maar weinig).Inge O schreef:van zodra een pup hier baby-af is en in situaties zit waarin er geen angst kan mee gemoeid zijn (zoals in een bench in de kamer met mij en alle andere honden erbij) ben ik er klaar en duidelijk in dat het klaar moet zijn met krijsen en wel NU. binnen de kortste keren weten ze perfect wat er bedoeld wordt en vinden ze ook veel sneller hun rust gezien ze zichzelf niet op zitten te naaien.Heavy schreef:Wat heb je gedaan toen hij onderaan de trap stond te gillen? Want dat soort situaties zijn natuurlijk de perfecte om te laten merken dat je het niet op prijs stelt![]()
En over dat laten gillen: dat hebben de eerste eigenaars van mijn overleden oudje gedaan en die heeft dat gillen 12 jaar lang volgehouden
Bij hem was het wel echte verlatingsangst, geen idee of dat bij Dux ook zo is.
- dagmar88
- Zeer actief
Als hij het ene moment prima alleen kan zijn en het andere plots niet, lijkt me van niet.-Saskia- schreef: En over dat laten gillen: dat hebben de eerste eigenaars van mijn overleden oudje gedaan en die heeft dat gillen 12 jaar lang volgehouden![]()
Bij hem was het wel echte verlatingsangst, geen idee of dat bij Dux ook zo is.
Bij verlatingsangst laat ik mijn hond echt niet alleen, krijsen om te dwingen heb ik een schurfthekel aan.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Vanaf het begin hebben wij bij Dux gebrult/laten weten dat als wij thuis zijn hij NIET mag piepen/gillen. Die hielp goed want hij ging normaliter gewoon liggen/slapen.
Wij merken alleen dat als wij weggaan en dus hem alleen laten dan gaat hij piepen/gillen en je ziet hem kijken en luisteren met zijn oren of hij van ons een Nee/uhh/kappen hoort. Ook als wij een tv of radio aanzetten. Wij zijn er dus mee gestopt om te brullen omdat wij nu denken dat op het moment dat hij alleen is dat hij dus pas stopt met piepen als hij een brul van ons heeft gehoord, maar dat gaat zo lastig als wij er niet zijn. We kunnen ook niet luisteren of hij piept want wij wonen aan een drukke weg en we horen dus eigenlijk alleen de auto's en kunnen dus niet goed horen of hij uberhaubt piept. Behalve als hij echt gilt, dat horen wij wel tussen de auto geluiden door.
Hij is inderdaad niet in paniek, hij gaat gewoon uit verveling of wachtend op een reactie zitten piepen.
Als ik een huis zou hebben zonder buren had ik het laten gaan, maar ik heb en onder en aan beide kanten buren.
We hebben hem vandaag uit de bench gelaten en gefilmd, wederom loopt hij dan van de keuken deur naar de gang deur en gaat daar staan piepen. Hij is in onze ogen dus naar ons op zoek. HIj gaat op een gegeven moment ook bij Dana haar mand staan en gaat piepen zo van, doe jij eens wat, ga jij ze eens zoeken..
We hebben in mijn ogen alles al geprobeerd, wel laten kluiven, niet laten kluiven, dekens over de bench, zonder dekens, met Dana voor zich met Dana in een andere kamer, brullen als we buiten de deur staan, pas weggaan als hij slaapt, overdag de hele dag negeren (wat op zich gewoon bijna sneu is, want hij krijgt dus weinig aandacht omdat hij dus de hele dag achter je kont aan loopt). Hij krijgt nu bij mij aandacht als hij iets heel anders aan het doen is en dus niet bezig is met aandacht bietsen. Ook vriendlief doet dit, dus negeren bij binnenkomst enz. Ik doe genoeg even buitenhuis, vuilnis weggooien, vlees uit de vriezer halen, de was boven doen. Ik heb laatst zelfs maar gewoon een rondje om het gebouw gelopen om op die manier maar het niet boeiend te laten zijn.
Met alle ander dingen gaat het super, hij luistert echt heel goed. Is leergierig en is hij ook gewoon echt super lief en leuk. Maar hier wordt ik gewoon gek van, meer omdat ik gewoon echt niet weet wat ik nu nog moet doen.
Dux is nu 20 weken oud en er zit gewoon echt geen schot in de zaak. Behalve 's avonds, we doen de bench dicht en we gaan naar boven en hij gaat slapen.
Wij merken alleen dat als wij weggaan en dus hem alleen laten dan gaat hij piepen/gillen en je ziet hem kijken en luisteren met zijn oren of hij van ons een Nee/uhh/kappen hoort. Ook als wij een tv of radio aanzetten. Wij zijn er dus mee gestopt om te brullen omdat wij nu denken dat op het moment dat hij alleen is dat hij dus pas stopt met piepen als hij een brul van ons heeft gehoord, maar dat gaat zo lastig als wij er niet zijn. We kunnen ook niet luisteren of hij piept want wij wonen aan een drukke weg en we horen dus eigenlijk alleen de auto's en kunnen dus niet goed horen of hij uberhaubt piept. Behalve als hij echt gilt, dat horen wij wel tussen de auto geluiden door.
Hij is inderdaad niet in paniek, hij gaat gewoon uit verveling of wachtend op een reactie zitten piepen.
Als ik een huis zou hebben zonder buren had ik het laten gaan, maar ik heb en onder en aan beide kanten buren.
We hebben hem vandaag uit de bench gelaten en gefilmd, wederom loopt hij dan van de keuken deur naar de gang deur en gaat daar staan piepen. Hij is in onze ogen dus naar ons op zoek. HIj gaat op een gegeven moment ook bij Dana haar mand staan en gaat piepen zo van, doe jij eens wat, ga jij ze eens zoeken..
We hebben in mijn ogen alles al geprobeerd, wel laten kluiven, niet laten kluiven, dekens over de bench, zonder dekens, met Dana voor zich met Dana in een andere kamer, brullen als we buiten de deur staan, pas weggaan als hij slaapt, overdag de hele dag negeren (wat op zich gewoon bijna sneu is, want hij krijgt dus weinig aandacht omdat hij dus de hele dag achter je kont aan loopt). Hij krijgt nu bij mij aandacht als hij iets heel anders aan het doen is en dus niet bezig is met aandacht bietsen. Ook vriendlief doet dit, dus negeren bij binnenkomst enz. Ik doe genoeg even buitenhuis, vuilnis weggooien, vlees uit de vriezer halen, de was boven doen. Ik heb laatst zelfs maar gewoon een rondje om het gebouw gelopen om op die manier maar het niet boeiend te laten zijn.
Met alle ander dingen gaat het super, hij luistert echt heel goed. Is leergierig en is hij ook gewoon echt super lief en leuk. Maar hier wordt ik gewoon gek van, meer omdat ik gewoon echt niet weet wat ik nu nog moet doen.
Dux is nu 20 weken oud en er zit gewoon echt geen schot in de zaak. Behalve 's avonds, we doen de bench dicht en we gaan naar boven en hij gaat slapen.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Misschien eens zo'n DAP-verdamper proberen in het stopcontact? Heb er zelf geen ervaring mee maar hoor er wel vaker over.
- Moos
- Zeer actief
Ik heb dat bij puppy Veer gedaan toen ze de neiging kreeg om keihard voor Saar te gaan staan blaffen om haar tot spel te overtuigen. Ik had, en heb, ook buren rondom, en ik wilde pertinent niet dat Vera zichzelf dat soort gedrag aan zou gaan leren. Ze schrok zich inderdaad helemaal het rambam (ik ben aan komen stampen en heb 1 keer "kappen!!!"gebruld terwijl ik over haar heen hing), en heeft dat nogal doorgetrokken want daarna heeft ze nooit meer binnenshuis geblaft. Dat hoefde nou ook weer niet.........maar goed, het werkte dus welInge O schreef:
ik bedoel dus een reactie waar de hond NIETTT blij van wordt en wat dat is is hondafhankelijk maar als het zo moet '![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!' dan moet het maar zo.
Overigens heb ik (ik denk net als Judith) bepaald niet de neiging tot veel of snel corrigeren, en in sommige situaties is het van mij ook meer een 'trukje' geworden omdat ik weet (en vindt) dat het moet, dus ik snap dat wel. Ik heb echter ook echt wel een schurfthekel aan drammerig geblaf, en dan ben ik ook echt pissig
(en het feit dat ik 6,5 jaar later nog precies weet hoe ik toendertijd gecorrigeerd heb illustreert mooi hoe 'bijzonder' dat is in mijn geval

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het lijkt me dat als je dat op dezelfde manier doet als jij in je post illustreerde met de hele rij smileys, hij daar niet om gaat zitten bedelen om je stem maar even te horen, maar als je het vriendelijk zou vragen dan heb je op zich wel een punt.Inge O schreef:
ik zou om die reden ook zeker niet aanraden om iets door een app of luidspreker te zeggen voor hij er echt van doordrongen is dat jouw 'stil!!!' ook echt 'STIL!!' is want anders wordt het voor hem zelfs een middel dat hij kan inzetten om je stem even te horen.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Daar heb je wel gelijk in, op deze manier is het een heldere toevoeging.Inge O schreef:het verschil is dat bij die rij smileys ook veel lichaamstaal komt kijken om door te dringen en dat heb je niet via een foon of luidsprekertje.LongFields schreef:Het lijkt me dat als je dat op dezelfde manier doet als jij in je post illustreerde met de hele rij smileys, hij daar niet om gaat zitten bedelen om je stem maar even te horen, maar als je het vriendelijk zou vragen dan heb je op zich wel een punt.Inge O schreef:
ik zou om die reden ook zeker niet aanraden om iets door een app of luidspreker te zeggen voor hij er echt van doordrongen is dat jouw 'stil!!!' ook echt 'STIL!!' is want anders wordt het voor hem zelfs een middel dat hij kan inzetten om je stem even te horen.
één keer als ze voldoende reageren op het boze-verbale kan het waarschijnlijk weer wel maar ik zou het aanvankelijk dus zeker niet doen.
- Moos
- Zeer actief
Nee, da's toch wat sneuInge O schreef:het moet ook bijzonder zijn (en blijven), je wil niet in een situatie verzeilen waarin je ze met een tank moet overrijden om nog impact te hebbenMoos schreef:(en het feit dat ik 6,5 jaar later nog precies weet hoe ik toendertijd gecorrigeerd heb illustreert mooi hoe 'bijzonder' dat is in mijn geval).
.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik had een bos sleutels oid meegenomen en op het moment dat ie begint met gillen naar beneden gooien.
-
Neeltje
Bij Lotje is het dan geen verlatingsangst maar blaffen als mensen voorbij komen. En ze mag best een keer blaffen, maar soms draait ze soms door. Het kwartje begint nu beetje bij beetje te vallen, maar heb ook iets dat behoorlijk veel rammelt dat op het moment ze maar aanzet tot blaffen keihard op de grond valt. We zijn er nog niet, maar er is verbetering.Machie schreef:Ik had een bos sleutels oid meegenomen en op het moment dat ie begint met gillen naar beneden gooien.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Csiva heeft er op wedstrijden ed achter het net een handje van om op alles wat langs loopt te willen schelden. 2x een bos sleutels voor dr poten en het was klaar. Nu hoeft ze het pakken van de sleutels maar te horen en ze weet genoeg. Ze is er niet bang voor hoor, want als ik mn sleutels pak als ik mijn jas aan doe staat ze te springen want dat is wandelenNeeltje schreef:Bij Lotje is het dan geen verlatingsangst maar blaffen als mensen voorbij komen. En ze mag best een keer blaffen, maar soms draait ze soms door. Het kwartje begint nu beetje bij beetje te vallen, maar heb ook iets dat behoorlijk veel rammelt dat op het moment ze maar aanzet tot blaffen keihard op de grond valt. We zijn er nog niet, maar er is verbetering.Machie schreef:Ik had een bos sleutels oid meegenomen en op het moment dat ie begint met gillen naar beneden gooien.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Apple ging ook piepen de eerste keren dat wij weg waren voor een boodschapje.
Eigenlijk heb ik dat gewoon genegeerd, we kwamen er sowieso niet meteen achter aangezien er niet veel buren waren in die tijd. In de auto bleef ze soms ook even alleen, dat ging meteen prima (in bench) Ik zou toch even doorpakken en hem bijvoorbeeld twee keer alleen laten op een dag. Kijken hoe dat gaat.
Overigens is Apple nog steeds wel vrij vocaal, in de zin van snel piepen /zeuren. Maar dat alleen blijven is helemaal goed gekomen (heel snel eigenlijk)
Piept hij ook niet in de bench als jullie er bij zijn?
Eigenlijk heb ik dat gewoon genegeerd, we kwamen er sowieso niet meteen achter aangezien er niet veel buren waren in die tijd. In de auto bleef ze soms ook even alleen, dat ging meteen prima (in bench) Ik zou toch even doorpakken en hem bijvoorbeeld twee keer alleen laten op een dag. Kijken hoe dat gaat.
Overigens is Apple nog steeds wel vrij vocaal, in de zin van snel piepen /zeuren. Maar dat alleen blijven is helemaal goed gekomen (heel snel eigenlijk)
Piept hij ook niet in de bench als jullie er bij zijn?
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Sookie deed het ook,en toch zijn we ermee door gegaan en in het begin loeide ze nog 10minuten en ging slapen en nu geven we haar een pensstaafje in de kong of iets anders waar ze echt wel behoorlijk mee bezig kan zijn en dan gaan we weg,we zeggen niks,alles staat al klaar en ze gaat als laatste in de bench maar zit er nu zelfs al te wachten tot we haar kluifspeeltje komen brengen.
Dat heeft ook best even geduurd.Hou vol,hij gaat het vanzelf doorkrijgen,hij wil gewoon overal graag bij zijn en meedoen.
Dat heeft ook best even geduurd.Hou vol,hij gaat het vanzelf doorkrijgen,hij wil gewoon overal graag bij zijn en meedoen.
- Judith
- Zeer actief
Ik ben op de momenten dat hij het dus echt op een gillen zet en wij zijn thuis ook echt heel kwaad geweest, ik heb zelfs uit irritatie op een gegeven moment op de bench geslagen om het duidelijk te maken. Zoals Inge omschrijft
!!! Dan stopt hij ook meteen met piepen en gaat slapen/liggen.
Het is voor nu echt als we weg gaan. Het piepen in huis is al wel heel veel minder geworden, maar dat van vanmorgen sloeg gewoon nergens op. Dat is voor ons echt frustratie dat wij boven zijn en hij beneden. En dat tollereer ik ook niet.
Het frustreert mij dat er geen touw aan vast te knopen is qua gedrag.
Het is voor nu echt als we weg gaan. Het piepen in huis is al wel heel veel minder geworden, maar dat van vanmorgen sloeg gewoon nergens op. Dat is voor ons echt frustratie dat wij boven zijn en hij beneden. En dat tollereer ik ook niet.
Het frustreert mij dat er geen touw aan vast te knopen is qua gedrag.

-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
en de balkondeur op een kier en dan eronder gaan staan dat als hij begint je een harde brul onder het balkon geeft,dat werkt bij Sook ook als ze het toch doet,dan is ze gelijk stil.
Dat piepen en heen en weer lopen zou ik gewoon negeren of idd een bos sleutels gooien of een slipketting of iets wat herrie maakt iig.
Frustrerend is het idd maar de aanhouder wint!
Dat piepen en heen en weer lopen zou ik gewoon negeren of idd een bos sleutels gooien of een slipketting of iets wat herrie maakt iig.
Frustrerend is het idd maar de aanhouder wint!
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ook hoor, als ik ergens niet tegen kan is het wel onnodig blaffendagmar88 schreef:Als hij het ene moment prima alleen kan zijn en het andere plots niet, lijkt me van niet.
Bij verlatingsangst laat ik mijn hond echt niet alleen, krijsen om te dwingen heb ik een schurfthekel aan.
Dat laatste valt toch ook niets aan op te bouwen?
Met dat laatste heb je gelijk.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Zoals Inge ook alzegt, je moet een keer zo boos worden
dat hij zich de tandjes schrikt!
Je vraagt nu of hij zich aub wil gedragen, gewoon héél duidelijk zijn, geen discussie mogelijk....klaar! Dit is gewoon verwende drollen gedrag, wat nog aangeleerd is ook, want negatieve aandacht is ook aandacht
Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad, of dat nou aan mijn aanpak ligt of het komt omdat ik altijd makkelijke honden heb gehad weet ik niet? Maar hier worden ze vrij snel voor een half uurtje alleen gelaten, zodra ze gewend zijn, de andere honden zullen toch ook eens goed uit moeten e.d. Gewoon hond lekker moe maken, geestelijk en lichamelijk, vol buikje, lege blaas en darmen en slapen
Je vraagt nu of hij zich aub wil gedragen, gewoon héél duidelijk zijn, geen discussie mogelijk....klaar! Dit is gewoon verwende drollen gedrag, wat nog aangeleerd is ook, want negatieve aandacht is ook aandacht
Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad, of dat nou aan mijn aanpak ligt of het komt omdat ik altijd makkelijke honden heb gehad weet ik niet? Maar hier worden ze vrij snel voor een half uurtje alleen gelaten, zodra ze gewend zijn, de andere honden zullen toch ook eens goed uit moeten e.d. Gewoon hond lekker moe maken, geestelijk en lichamelijk, vol buikje, lege blaas en darmen en slapen
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
JustJoyce
- Zeer actief
Hoe gaat het inmiddels met dux? Hier bleek het grote mond even opzetten te helpen, zijn nu aan het opbouwen.
- Judith
- Zeer actief
Re: Ik weet het even niet meer... *update + vraag pag 3
Inmiddels zijn we een paar weken verder, en zowaar is ergens een keer het kwartje gevallen.
We hebben de keuze gemaakt om toch de bench open te laten als we weggaan met het risico dat hij wat sloopt.
We hebben het de eerste paar keer gefilmd met mijn laptop en een aantal keer het geluid op genomen met mijn telefoon.
In eerste instantie wilde hij nog 1 tot 2 minuten van deur tot deur lopen en piepen. Daarna had hij toch door dat er een heel erg lekker kluif bot lag om lekker daar aan te beginnnen.
We hebben het inmiddels al een aantal keer kunnen rekken tot 1,5 uur. Hij is 1x 2 uur en een kwartier alleen geweest zonder piepen, hij heeft eerst gekauwd op het bot en is daarna lekker zijn bench in gekropen om te gaan slapen. En op het moment dat wij dan thuis komen, komt hij met zo'n slaperig hoofd zijn bench uit
Hij is dus helemaal niet meer bezig met dat wij weg zijn, in het begin loopt hij nog rond om ons "te zoeken".
Het erge is dat als ik niet de deuren naar de gang dichtdoe en ik een vuilniszak weg ga gooien en hij dus achter de voordeur kan zitten, dan gaat hij dus zitten gillen
Ik heb hem de laatste keer dath ij dat deed, uitgefoeterd dat dat absoluut niet de bedoeling was
Nu hebben wij nog wel zijn standaard ritueel dat hij 's avonds zijn bench in gaat en dan gaat het deurtje wel dicht, dit is al vanaf het begin geen probleem. (volgens mij vind het het heerlijk) Volgende ochtend is hij er soms niet uit te slaan
En ik heb maandag avond een BHV bijeenkomst en vriendlief moet ook weg. Al met al zal ik als laatste weggaan om 18.40 en als eerste weer thuis komen 21.00/21.30. Dit is dan ongeveer 2,5 tot 3 uur. Ik vind het nu moeilijk om de keuze te maken om het gewoon te doen. Kan iemand mij moed inpraten dat hij dat wel gewoon kan?
Zoals jullie lezen gaat het dus heel goed met kleine stippelkont, het is af en toe een heerlijk bewerkelijk hondje, maar hij doet het super. Op ringtraining gaat het goed, buiten spelen met andere honden maar ook het negeren van andere honden gaat steeds beter. Dana weet af en toe niet wat ze met hem aan moet, want hij wil steeds vaker contact liggen, maar omdat hij het in het begin niet zo leuk heeft gedaan (steeds maar happen en erop springen) wil ze nu gewoon niet contact liggen, ach komt vanzelf
We hebben de keuze gemaakt om toch de bench open te laten als we weggaan met het risico dat hij wat sloopt.
We hebben het de eerste paar keer gefilmd met mijn laptop en een aantal keer het geluid op genomen met mijn telefoon.
In eerste instantie wilde hij nog 1 tot 2 minuten van deur tot deur lopen en piepen. Daarna had hij toch door dat er een heel erg lekker kluif bot lag om lekker daar aan te beginnnen.
We hebben het inmiddels al een aantal keer kunnen rekken tot 1,5 uur. Hij is 1x 2 uur en een kwartier alleen geweest zonder piepen, hij heeft eerst gekauwd op het bot en is daarna lekker zijn bench in gekropen om te gaan slapen. En op het moment dat wij dan thuis komen, komt hij met zo'n slaperig hoofd zijn bench uit
Het erge is dat als ik niet de deuren naar de gang dichtdoe en ik een vuilniszak weg ga gooien en hij dus achter de voordeur kan zitten, dan gaat hij dus zitten gillen
Nu hebben wij nog wel zijn standaard ritueel dat hij 's avonds zijn bench in gaat en dan gaat het deurtje wel dicht, dit is al vanaf het begin geen probleem. (volgens mij vind het het heerlijk) Volgende ochtend is hij er soms niet uit te slaan
En ik heb maandag avond een BHV bijeenkomst en vriendlief moet ook weg. Al met al zal ik als laatste weggaan om 18.40 en als eerste weer thuis komen 21.00/21.30. Dit is dan ongeveer 2,5 tot 3 uur. Ik vind het nu moeilijk om de keuze te maken om het gewoon te doen. Kan iemand mij moed inpraten dat hij dat wel gewoon kan?
Zoals jullie lezen gaat het dus heel goed met kleine stippelkont, het is af en toe een heerlijk bewerkelijk hondje, maar hij doet het super. Op ringtraining gaat het goed, buiten spelen met andere honden maar ook het negeren van andere honden gaat steeds beter. Dana weet af en toe niet wat ze met hem aan moet, want hij wil steeds vaker contact liggen, maar omdat hij het in het begin niet zo leuk heeft gedaan (steeds maar happen en erop springen) wil ze nu gewoon niet contact liggen, ach komt vanzelf

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon doen, lekker met wat te knagen in de bench en dan doen of het heel normaal is!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Natuurlijk kan hij dat, gewoon doen dus!