Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Achter kat aanrennen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Achter kat aanrennen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lieke schreef: Zou toch oppassen met dergelijke correctiemiddelen. Als ik dat zou toepassen bij mijn collies, zou ik er ongelooflijke zenuwelijers van maken.
Stemcorrecties werken wat mij betreft net zo goed.

Met Charlie geprobeerd toen de nieuwbouw tegenover bewoond werd en ze erg veel blafte.
Ze bracht het blikje vrolijk kwispelend terug en stond als er niet meteen gegooid werd direct weer te tetteren :LOL:

:19: Ik snap niet wat er de laatste tijd mis is met gewoon verbieden.
Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mariss »

Ik ben nu bezig met dat hij helemaal niet uit zichzelf contact mag zoeken met de kat. Dat lukt redelijk, maar de kat daagt het ook zelf uit.
Even beetje bij beetje kijken, want je kan het wel 'gewoon' verbieden, maar de hond gaat zijn gang, de kat gaat zijn gang . Wij wonen op 3 hoog, dus je hebt hem wel zo gepakt, maar daar tegenover staat wel dat ze op dezelfde verdieping zijn. Waar Felix bijvoorbeeld in mijn kamer is, gaat Yeti drinken in de keuken , maar paar stappen verder kan hij weer in mijn kamer zijn
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door aman.en.don »

Hier hebben we een kattenluik in de balkondeur waar het eten en drinken staat plus een kattenbak. Katten kunnen ongestoord eten en drinken. Honden krijgen in eigen bench eten waar ze dus ook niet worden lastig gevallen door de dominantste kat.
Wat ik niet snap is waarom is alles tegenwoordig zo zielig. Een gevoelige hond die aan stemcorrectie voldoende heeft prima, een wat hardere hond pak je harder aan. Uiteraard keur ook ik mishandeling af maar momenteel word echt alles zielig gevonden en moet alles maar afgeleerd worden met vooral veel beloning. Sorry maar als mijn honden positief gedrag laten zien worden ze beloond. Laten ze negatief gedrag zien, gecorrigeerd. corrigerende tik bij kinderen is uit Den boze maar pak je hond ook vooral met fluwelen handschoenen aan want anders ben je een dierenbeul. En maar klagen dat kinderen steeds minder respect hebben en honden steeds onopgevoeder. Maar ondertussen hangt fifi van de bovenburen in de enkels van elk kind dat maar langs loopt terwijl fifi alle ruimte krijgt aan de flex riem en vooral niet word gecorrigeerd.

Ter aanvulling, corrigeren doe je niet uit boosheid of frustratie en heeft ook zeer zeker grenzen wat acceptabel is en wat niet voordat ik dalijk beschuldigd word van weet ik veel wat en iemand mijn honden wil komen redden
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ook nog ff een plasje doen :engel:
Leuk om dingen naar je hond te gooien hoor.
En als het werkt dan werkt het.
Maar ga dit nou niet zomaar adviseren.
Genoeg honden die daar dermate van schrikken dat je idd een hond krijgt die angstig gaat worden van dat geluid en geluiden die daarop lijken.
Dat kan je imo niet zomaar bij elke hond doen.
Eerst kijken naar de hond, daar je aanpak op aanpassen.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door aman.en.don »

Plasje doen snap ik niet in dit verband. En leuk om te gooien overigens ook niet aangezien je het niet voor de lol doet

Goed naar je hond kijken moet je idd altijd alvorens je een methode toe past
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Er is een verschil tussen koetsiekoetsie en iets naar je hond gooien met de intentie om eens goed te laten schrikken. Ik ben geen softie qua opvoeden, maar als m'n hond pas zou luisteren als ik hem laat schrikken, zou ik nog even wat basis-dingetjes met 'm doornemen. Maar goed, ik heb geen herder met lef uit harde en zeer gedreven werklijnen. Geen idee wat dat soort honden triggert om te luisteren :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”