Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Voer nooit brok en kvv tegelijk!"

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Re: "Voer nooit brok en kvv tegelijk!"

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Dat geneuzel ook altijd over "onverteerde" brokken/graanproducten. Eh, ik heb mijn hond nog nooit hele brokjes uit zien poepen hoor. Het enige wat er ooit werkelijk onverteerd uit is gekomen is het plastic zakje met geraspte kaas wat hij naar binnen had gewerkt. Die kwam er ook weer uit als plastic zakje :F:
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ik gaf Joy eerst brokken (wist ik veel), daarna over op kvv, nu 's ochtends kvv en 's avonds brok.
Op alleen kvv poepte ze bijna bij elke keer uitlaten (3 x daags), alleen ging dat vaak wat moeilijk. Nu op half-half poept ze een stuk makkelijker, soms 3x daags, soms maar 1x.

Mijn dierenarts is ook geen vers fan, maar dat is vooral (denk ik) omdat ze bij brokken "zeker" weten dat honden alles binnen krijgen. Bij vers denken ze volgens mij dat mensen gewoon vlees geven en dan zouden de honden te weinig goede stoffen binnen krijgen (vitaminen, mineralen?). Nu heb ik me er goed in verdiept en weet wel wat ik geef (Barfmenu van Tinlo), maar een heleboel mensen doen maar wat natuurlijk.

Oh ja, ze krijgt ook nog af en toe iets te barfen (nu eendennek), vindt ze geweldig!!!
Laatst gewijzigd door Fabiola17 op 15 jul 2014 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

DaniBanani schreef:Dat geneuzel ook altijd over "onverteerde" brokken/graanproducten. Eh, ik heb mijn hond nog nooit hele brokjes uit zien poepen hoor. Het enige wat er ooit werkelijk onverteerd uit is gekomen is het plastic zakje met geraspte kaas wat hij naar binnen had gewerkt. Die kwam er ook weer uit als plastic zakje :F:
gras verteert ook niet ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Klauw1980
Actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Klauw1980 »

nee, dat trek ik gemiddeld 1 x in de 3 weken zelf uit haar kont! :gvd:
Kijkt ze mij paniekerig aan en kan ik weer een keutel uit den billen trekken grom :P
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Dat komt dan natuurlijk van die darmperforaties :idea:
Afbeelding
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Hier ook zowel brokken als KVV. 's ochtends brokken en 's avonds KVV. Tegenwoordig een beetje KVV met veel water over de brokken omdat mijn ouwetje het anders niet eet. En ik wil graag dat ze toch wat brokken eet omdat ik het idee heb dat ze de KVV onverteerd weer uitpoept. Het ziet er ongeveer uit alsof je het zo weer in de bak kunt gooien, alleen het ruikt wel iets anders ... :ugh: Daarnaast altijd een stukje brood voor het slapen gaan, in een grijs verleden hadden we een hond die braakte op een lege maag. Nu is het een ritueel geworden.

Mij is ooit verteld dat je brokken en KVV niet mag mengen omdat de (geëxpandeerde) brokken gingen drijven in de maag en het KVV naar beneden zakte en dat kon ook nog een maagkanteling veroorzaken. En natuurlijk dat het één wel en het ander niet verteerde. Ik heb dat maar naast me neergelegd.

Net als ik ooit een lezing over voer gevolgd heb (gesponsord door Royal Canin) waar die mevrouw in één zin het volgende vertelde:
"Een hond kan makkelijk zijn hele leven op hetzelfde voer staan, hij houdt niet van afwisseling - en vooral niet van voer wisselen als ze het even niet eten, dan verwen je ze en willen ze iedere maand een ander merk" :denken:

De lezing ging overigens alleen over brokken, aan KVV deden ze niet. Met brokken weet je zeker dat je jouw hond precies geeft wat hij nodig heeft, want de fabrikant heeft er verstand van. En er bestaan geen slechte brokken in Nederland, maar ONZE brokken zijn natuurlijk wel de best :pffff:
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dartel schreef: Net als ik ooit een lezing over voer gevolgd heb (gesponsord door Royal Canin) waar die mevrouw in één zin het volgende vertelde:
"Een hond kan makkelijk zijn hele leven op hetzelfde voer staan, hij houdt niet van afwisseling - en vooral niet van voer wisselen als ze het even niet eten, dan verwen je ze en willen ze iedere maand een ander merk" :denken:
:wink: Heeft ze wel een punt hoor; er zijn zat mensen die zodra hondjelief zijn nuffige neusje 1 x ergens voor ophaalt, gaan lopen panieken en alles uit de kast halen. Van 100 verschillende voertjes, sausjes tot voeren met een lepel. Waardoor zo'n beest door de druk alleen maar slechter gaat eten en ze nog meer in paniek raken.

M'n honden doen het nu eindelijk allemaal goed op de brokken die ze krijgen, dus daar wordt niets aan veranderd. Ze krijgen brok, vers, zuivel, eieren, groente en fruit, kliekjes, dus afwisseling zat. Maar twee van de vier geven er weinig om. Zolang hun buik maar vol is.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Het ging me meer om het feit dat ze in dezelfde zin zegt dat honden niet van afwisseling houden en dat je ze verwent als je op verzoek wisselt van voer.

En ik weet dat er honden zijn die met liefde hun hele leven dezelfde brokken eten, maar ik heb er hier een stel lopen die sommige zaken gewoon echt niet eten. Ik heb me ooit in een ver verleden gehouden aan dat voorschrift, maar ben toch overstag gegaan toen mijn does in de groei niet aankwam maar afviel omdat ze die brokken echt niet te vreten vond. Daar stond ik met mijn principes, 14 jaar geleden. Wist niet beter dan die brokken waren het beste dat je jouw hond kon voeren, en madame dacht daar duidelijk anders over.

Ze krijgen nu 's ochtends afwisselend 2 smaken brok, soms nog een keer een ander merk ertussen door. En 's avonds wissel ik de verschillende soorten KVV af. Dat werkt hier prima, ze eten nu (meestal) met smaak en komen ook kijken wat er in hun bak zit. En er zit best wel eens iets tussen waar ze minder trek in hebben, maar dan is er altijd wel een ander die het wel lust. Dan is het dus pech, morgen beter.

De liflafjes zijn voorbehouden aan de zwangere en zogende dames. Als die geen honger hebben trek ik alles uit de kast om ze weer aan het eten te krijgen, tot en met hand gevoerde rodiworst aan toe.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn honden krijgen rustig af en toe eens iets van patat ( zonder zout) als wij dat eten, of kroepoek of iets dergelijks. t leven is te kort om niet te genieten, daarom is wat dat betreft er hier heel wat geoorloofd, zowel voor ons als voor de honden.
dat ze dan weer hun neus ergens voor ophalen, dat ken ik niet, eten doen ze hier eigenlijk altijd :wink:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds is wel een mieper que voer. Dus ik verwen haar. Al 10 jaren aan een stuk :pffff:
ik perforeer haar darmen met de brok en vers dat ik ze voorschotel, zij perforeert met regelmaat mijn reukkanaal met haar biologische wapenen. Iedereen (on)tevreden zo :pffff:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

S@ndr@ schreef:Mijn honden krijgen rustig af en toe eens iets van patat ( zonder zout) als wij dat eten, of kroepoek of iets dergelijks. t leven is te kort om niet te genieten, daarom is wat dat betreft er hier heel wat geoorloofd, zowel voor ons als voor de honden.
dat ze dan weer hun neus ergens voor ophalen, dat ken ik niet, eten doen ze hier eigenlijk altijd :wink:
Ze kunnen ook genieten zonder patat :lol1:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Pepie schreef:
S@ndr@ schreef:Mijn honden krijgen rustig af en toe eens iets van patat ( zonder zout) als wij dat eten, of kroepoek of iets dergelijks. t leven is te kort om niet te genieten, daarom is wat dat betreft er hier heel wat geoorloofd, zowel voor ons als voor de honden.
Ze kunnen ook genieten zonder patat :lol1:
Ik ook en toch vind ik het af en toe best heel lekker.
dood ga je vroeg of laat toch aan t leven zelf, hoe gezond je ook eet,
dus je mag best af en toe best eens iets hebben wat minder gezond is vind ik en ze vinden het echt vel lekkerderderder dan hun gewone eten
en ze krijgen er ook nog een stukje frikandel bij, :pffff: :mrgreen:
maart
Zeer actief

S@ndr@ schreef: en ze krijgen er ook nog een stukje frikandel bij, :pffff: :mrgreen:
dat vet stopt dan ook de darmperforaties, dus eigenlijk is het gewoon aan te raden en onmisbaar in een menu :pffff:
S@ndr@
Zeer actief

maart schreef:
S@ndr@ schreef: en ze krijgen er ook nog een stukje frikandel bij, :pffff: :mrgreen:
dat vet stopt dan ook de darmperforaties, dus eigenlijk is het gewoon aan te raden en onmisbaar in een menu :pffff:
Kijk, jij snapt ut :E:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

We zijn een kliekje Sandra ;) Lola krijgt elke zondag een frikandel, gefrituurd zelfs (blame the husband). Ze krijgt ook vrijwel elke dag wat restjes van ons. En daar zit dan gewoon zout/saus/pepers/etc doorheen. En verder krijgt ze brok. Iedereen blij geloof ik ;)
S@ndr@
Zeer actief

volgens mij wel ja, :pffff: :LOL:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hier krijgen ze kaas, grillworst en gekookte worst. Frituur nooit, want mijn restjes geef ik aan vriend. :LOL:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik ben daar ook heel makkelijk in, ze krijgen hier alles wat ik eet.
Zo voer ik ze dus ook gerust patat of een stuk pizza, niet zo vaak omdat ik het zelf niet vaak eet maar als het eens voorkomt vinden ze het heerlijk.
Oh en als ik met een hond naar een wedstrijd ben geweest gaan we daarna met zn 2en uit eten bij de mac :pffff:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
TessaThomas
Zeer actief

Ohja, pizzakorsten krijgen ze ook. Ik ben heel egoïstisch, de rest van de pizza vind ik zelf lekker. :schrik:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

S@ndr@ schreef:
maart schreef:
Kijk, jij snapt ut :E:
Ik geef ook tafelrestjes maar geen patat pizza of frikandel :pffff:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ze weten dus niet wat ze missen, :mrgreen: .......
geen kliekje voor jou :pffff: :engel:
maart
Zeer actief

TessaThomas schreef:Hier krijgen ze kaas, grillworst en gekookte worst. Frituur nooit, want mijn restjes geef ik aan vriend. :LOL:
de randjes van de kaas zijn hier ook favoriet. Graag mét plastic randje er nog omheen :engel:
TessaThomas
Zeer actief

maart schreef:
TessaThomas schreef:Hier krijgen ze kaas, grillworst en gekookte worst. Frituur nooit, want mijn restjes geef ik aan vriend. :LOL:
de randjes van de kaas zijn hier ook favoriet. Graag mét plastic randje er nog omheen :engel:
Oh ja! Dat moet ik echt in de container gooien, want als ze zien dat ik dat in de prullenbak gooi, gaan ze ineens samenwerken. :LOL:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Enzi wordt helemaal gek als ik friet heb gehaald, heerlijk vind hij dat. Verder eten ze ook alles wat ik eet, ik deel nu eenmaal graag ;)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”