Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wij hebben een open keuken dus de honden kunnen zowel in de kamer als de keuken komen.
Van de week was ik de voerbakken van de honden aan het vullen in de gang. Ik kwam terug in de kamer en hoorde dat er uit een pit van het gasfornuis gas liep. Wat bleek nu, Benthor had met zijn poten tegen het aanrecht gestaan en zo het gas open gedraaid.
Van nu af aan draai ik dus de gaskraan in de keuken dicht als we het fornuis niet gebruiken. Ik moet er niet aan denken dat dit nog een keer gebeurt.
Brr Hier moeten ze een knop indrukken en tegelijkertijd de knop van het gaspitje indrukken en draaien, dat zal een hond niet zo snel lukken. Maar jeetje, schrikken hoor!
EstherK schreef:Wij hebben een open keuken dus de honden kunnen zowel in de kamer als de keuken komen.
Van de week was ik de voerbakken van de honden aan het vullen in de gang. Ik kwam terug in de kamer en hoorde dat er uit een pit van het gasfornuis gas liep. Wat bleek nu, Benthor had met zijn poten tegen het aanrecht gestaan en zo het gas open gedraaid.
Van nu af aan draai ik dus de gaskraan in de keuken dicht als we het fornuis niet gebruiken. Ik moet er niet aan denken dat dit nog een keer gebeurt.
Zo heeft Nawosh bij mijn ouders eens de kelder vol water laten lopen. Ze was met haar voorpoten op het aanrecht gesprongen, tegen de kraan aan waarbij de uitloop boven het aanrecht was gedraaid en de hendel van de eengreepskraan omhoog. We waren een paar uur weg en toen we thuiskwamen stond de keuken blank en in de kelder, die toch best groot is, stond het water een centimeter of 40-50 hoog
Maeve schreef:Brr Hier moeten ze een knop indrukken en tegelijkertijd de knop van het gaspitje indrukken en draaien, dat zal een hond niet zo snel lukken. Maar jeetje, schrikken hoor!
Maeve schreef:Brr Hier moeten ze een knop indrukken en tegelijkertijd de knop van het gaspitje indrukken en draaien, dat zal een hond niet zo snel lukken. Maar jeetje, schrikken hoor!
Ahum ?
Ja kweennie hoor, maar twee knoppen tegelijk indrukken en eentje draaien en indrukken? Als ze dat lukt winnen ze mijn hele pan macaroni wat mij betreft
Ahum ?
Ja kweennie hoor, maar twee knoppen tegelijk indrukken en eentje draaien en indrukken? Als ze dat lukt winnen ze mijn hele pan macaroni wat mij betreft
Oh een aparte knop indrukken. Ja ok, dat wordt lastiger.
Ahum ?
Maar dat is denk ik om het vuur aan te krijgen? Als je alleen de knop opendraait van 1 van de gaspitten
Komt er wel gewoon gas vrij denk ik? Bij mijn fornuis in ieder geval wel, ik ben blij met deze waarschuwing en ga ook kijken of ik bij de gaskraan kan zonder dat het fornuis van de muur moet zodat ik ook de hoofdkraan kan dichtdraaien als ik er niet ben.
Ahum ?
Maar dat is denk ik om het vuur aan te krijgen? Als je alleen de knop opendraait van 1 van de gaspitten
Komt er wel gewoon gas vrij denk ik? Bij mijn fornuis in ieder geval wel, ik ben blij met deze waarschuwing en ga ook kijken of ik bij de gaskraan kan zonder dat het fornuis van de muur moet zodat ik ook de hoofdkraan kan dichtdraaien als ik er niet ben.
Nee, even geprobeerd en die knop is vergrendeld zolang de andere knop niet ingedrukt wordt. Maar bij de meeste fornuizen zal dat niet zo werken denk ik nee.
Ahum ?
Nee, bij veel moderne fornuizen dus niet. Daar stopt het gas als er geen vuur is.
Ahum ?
Hier niet. Je moet de knop draaien en dan een paar keer kort indrukken om vonk te krijgen en de pit aan te krijgen. Zomaar gas laten ontsnappen is bijna onmogelijk.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Heb net even bij eigen fornuis gekeken maar hier krijg je ook alleen maar gas als je tegelijkertijd de knop indrukt en tegen de klok in draait. Dat gaat de honden hier niet lukken.
Ahum ?
Mijn katten hebben eens de boel open weten te draaien toen ik een langere tijd weg was. Sindsdien draaide ik de gaskraan dicht als ik een weekend of langer wegging. Hier in dit nieuwe oude huis zit de kraan echter niet in de keuken, maar blijkt hij in de meterkast te zitten, een echte ouderwetse gaskraan dus. We hebben echt even moeten zoeken
Oei dat is zeker schrikken Gelukkig was je thuis!
Hier kan het ook niet; bij alleen een knop draaien gebeurt er niets, ik moet ook tegelijkertijd een andere knop ingedrukt
houden en zo slim zullen ze vast niet zijn
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
LongFields schreef:Heb net even bij eigen fornuis gekeken maar hier krijg je ook alleen maar gas als je tegelijkertijd de knop indrukt en tegen de klok in draait. Dat gaat de honden hier niet lukken.
Dat is bij mijn fornuis ook. Benthor is het dus wel gelukt.
LongFields schreef:Heb net even bij eigen fornuis gekeken maar hier krijg je ook alleen maar gas als je tegelijkertijd de knop indrukt en tegen de klok in draait. Dat gaat de honden hier niet lukken.
Dat is bij mijn fornuis ook. Benthor is het dus wel gelukt.
Ik heb knoppen in de vorm van een bolletje met een klein staafje eraan waarmee je tegen de klok in moet draaien, daar krijgen mijn honden onmogelijk grip op terwijl ze ook met hun poot tegelijkertijd de knop die dus bol is in kunnen drukken, ik zou niet weten hoe ze dat voor elkaar zouden moeten krijgen.
bij mij gaat het gas gewoon lopen als je draait aan de knop. Ok, je moet wel iets drukken maar dat kan een hond wel denk ik. Gelukkig zitten mijn knoppen allemaal achter elkaar, het risico lijkt me nihil.
Ik ken inderdaad een familie waarbij er inderdaad brand is uitgebroken en het halve huis is afgebrand maar wonder boven wonder geen gewonden zijn gevallen en de honden er ongeschonden uit zijn gekomen... Maar man man wat een schrik.
Hier ook altijd thermische beveiliging of keramisch gehad als er honden waren, maar anders had ik de gaskraan ook dicht gedraaid. Je moet er toch niet aan denken, bar.
Dat is schrikken
Gelukkig heb ik keramisch, ze zou hoogstens dat aan kunnen zetten waarop het warm word. Daar nog een keer opspringen zal ze denk ik dan geen 2e keer meer doen.
Wij hebben dit bij een vorig fornuis met één van de katten gehad. We hebben dat opgelost door een klein houtje te doen tussen de knoppen en het fornuis. Zodat die niet meer konden draaien, werkte prima en gaf veel rust. Een houtje van ongeveer 20 cm. wat achter alle 4 de knoppen kon.
Le Grand schreef:Wij hebben dit bij een vorig fornuis met één van de katten gehad. We hebben dat opgelost door een klein houtje te doen tussen de knoppen en het fornuis. Zodat die niet meer konden draaien, werkte prima en gaf veel rust. Een houtje van ongeveer 20 cm. wat achter alle 4 de knoppen kon.
Da's wel een goed plan! Ik weet niet waar de gaskraan hier zit, volgens mij in de meterkast. In Scheveningen had ik inductie gekozen, maar bij deze keuken vond ik een gasfornuis beter passen. Hij is uit 2000, maar het is 1 knop. Indrukken, cm tegen de klok indraaien voor de electrische ontsteking maar als je hem direct verder draait is er gewoon gas zonder vuurtje. Wat primitief eigenlijk? Was toch echt geen goedkoop gasfornuis toen