Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maeve schreef:Als ze zo moeilijk doen over die 28,- euro, zouden ze dan niet alsnog akkoord gaan met een geldbedrag voor de dekking in plaats van een pup? Dat lijkt me de makkelijkste manier om er onderuit te komen
Heb je dit gelezen en overwogen, ik denk dat dit nog wel een kans van slagen heeft eerlijk gezegd.
Waarom heb je gekozen voor een nest pups bij je kruising?
Ja dekken voor een pup heeft niets met dekgeld te maken.
Ken reuen waar ik 1800 voor neer moet tellen maar ook van 600. Nu vraag ik 800 voor mijn puppen . Dan zou tegen vergoeding van pup bij de 1e 1000 plus pup moeten geven en bij de 2e moet de dekreu eigenaar mij nog 200 euro geven voor zijn nestkeus.
renee-uk schreef:ik heb er helemaal geen verstand van maar ben wel benieuwd of het normaal is dat de dekreueigenaar bij nestkeus de vaccinaties en de chip betaalt?
Nee, dat is het niet.
ik ging daar ook niet van uit hoor, vond het maar raar.
maar er verandert zoveel tegenwoordig dat dat ook maar zo anders had kunnen zijn
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve schreef:Als ze zo moeilijk doen over die 28,- euro, zouden ze dan niet alsnog akkoord gaan met een geldbedrag voor de dekking in plaats van een pup? Dat lijkt me de makkelijkste manier om er onderuit te komen
Heb je dit gelezen en overwogen, ik denk dat dit nog wel een kans van slagen heeft eerlijk gezegd.
ja ga dat eerst proberen. als dat m niet wordt kijk ik verder.
een nest om 5 redenen..en die 5 redenen staan op mijn geinteresseerden lijstje plus wijzelf maakt 6 redenen.
renee-uk schreef:ik heb er helemaal geen verstand van maar ben wel benieuwd of het normaal is dat de dekreueigenaar bij nestkeus de vaccinaties en de chip betaalt?
Nee, dat is het niet.
ik ging daar ook niet van uit hoor, vond het maar raar.
maar er verandert zoveel tegenwoordig dat dat ook maar zo anders had kunnen zijn
Ja en nee, over wat redelijk is en wat niet is toch weinig veranderd qua inzichten.
ligt eraan van wie die inzichten komen
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dutch_Dynamite schreef:ja... ga maar lezen heb al drie keer vermeld dat het niet om het geld gaat, maar om hun idee van opvoeden/corrigeren
gaat niet om het geld, maar je hebt al wel uitgerekend hoeveel een chip en vaccin kost?
Bij mijn eerste nest had reu eigenaar ook een pup in ruil. ik heb er werkelijk waar nooit zelfs bij stilgestaan dat ik daar schijnbaar vaccin kosten zou moeten voor aanrekenen
Maar goed, dit nest is duidelijk heel goed doordacht en onderzocht
Succes met de pups en hopelijk komen ze allemaal goed terecht.
een nest om 5 redenen..en die 5 redenen staan op mijn geinteresseerden lijstje plus wijzelf maakt 6 redenen.
Dan hoop ik maar dat je 6 pups krijgt, en geen elftal of meer.
Verder heb je een afspraak gemaakt met die mensen, gratis dekking in ruil voor een pup uit het nest voor de reueigenaar.
Je kunt vragen of ze akkoord gaan met een geldbedrag ipv een pup. Maar als ze al zo graag bij de bevalling willen zijn denk ik dat deze mensen ook graag een pup van hun reu willen en dat ze daarom akkoord zijn gegaan met de dekking
Dutch_Dynamite schreef:ja... ga maar lezen heb al drie keer vermeld dat het niet om het geld gaat, maar om hun idee van opvoeden/corrigeren
Ach kom nou toch. Je zeurt eerst over de paar tientjes voor chippen en enten en daarna begin je over andere dekreuen die goedkoper zijn. Maar het gaat je niet om het geld. Jaja
Dutch_Dynamite schreef:
Fijn dat je al wel geïnteresseerden hebt voor de pups, hou er wel rekening mee dat er wel meer dan 6 in de werpkist kunnen komen te liggen
En dat aspirantpuppykopers tegenwoordig behoorlijk wispelturig kunnen zijn en zomaar om één of andere reden voor een andere pup kunnen gaan. Of geen pup op dit moment. Of....
Dutch_Dynamite schreef:
Fijn dat je al wel geïnteresseerden hebt voor de pups, hou er wel rekening mee dat er wel meer dan 6 in de werpkist kunnen komen te liggen
En dat aspirantpuppykopers tegenwoordig behoorlijk wispelturig kunnen zijn en zomaar om één of andere reden voor een andere pup kunnen gaan. Of geen pup op dit moment. Of....
Nou en of. Zo'n lijst kun je soms ook je kont mee afvegen.
het is geen groot nest. en als er maar 1 pup komt (wat overigens niet het geval is) laat dat dan een teef zijn, want de reu-eigenaren willen koste wat kost een reu en geen teef.
maar die opmerking met 1 pup en een keizersnee gaat nergens over. bedankt dat je mijn teefje dat gunt
Manu schreef:Op marktplaats een dekreu opgezocht?
Hoe ben je aan deze reu gekomen? Ken je de reu?
nee, de reu komt niet van marktplaats. zie beginpost
Ah sorry ik zie het. Stom. Ik schrok al.
ik weet dat er gerust mensen hier zijn die mij dom/onverantwoord of weet ik het wat vinden.. maar zo stom ben ik echt niet
En waarom refereer je dan wel aan de bedragen daar voor een dekreu? Dat staat dus totaal niet in verhouding. Geef die mensen gewoon het bedrag wat je voor de puppen gaat vragen, òf ze krijgen een pup. Gechipt en geënt, want ik neem aan dat de andere puppen ook zo weggaan.
Het lijkt me wel een pittige kruising zeg. Een drijvende jager met heel veel energie en werklust Niet voor iedereen geschikt. Ik hoop dat ze allemaal goed terecht komen.
Wanneer gaat ze bevallen? Ik hoop ook op foto's trouwens
de kruising drijver en jager is er al. shiwa is een kruising malamute/bc
foto's komen er uiteraard! ze zit vandaag op 62 dagen dus ik zit met smart te wachten!!
Of we het er wel of niet mee eens zijn ,maakt niet zoveel uit en vraagt.t.s ook niet.
Wil tenminste 1 pup uit niet al te beste handen halen zoals ik het lees.
Kunnen t.s helemaal afbranden hoor en doorzagen op alle fronten, maar worden wij daar dan beter van of pup??.
Dutch_Dynamite schreef:het is geen groot nest. en als er maar 1 pup komt (wat overigens niet het geval is) laat dat dan een teef zijn, want de reu-eigenaren willen koste wat kost een reu en geen teef.
maar die opmerking met 1 pup en een keizersnee gaat nergens over. bedankt dat je mijn teefje dat gunt
Niet zo aanstellen hoor Ze toch juist dat ik dat je teef niet gun.
Maar het lijkt me wel dat jij je niet goed voorbereid hebt. Klinkt zo leuk een nest. Totdat er van alles mis gaat. Keizersnedes, dode pups. Dode teef en puppen die met de fles gevoed moeten worden. Je hoopt dat het je niet gebeurt, maar het kan wel. Fokken is gewoon duur en dan moet je niet zeuren over een paar tientjes chippen en enten of dekgeld prijzen
Dutch_Dynamite schreef:de kruising drijver en jager is er al. shiwa is een kruising malamute/bc
foto's komen er uiteraard! ze zit vandaag op 62 dagen dus ik zit met smart te wachten!!
Die is er inderdaad al, dat zag ik. Pittig! Ik heb zelf heel wat te verduren gehad met mijn Hus maar een BC heeft me dan weer teveel werklust
Spannend!!!
Dinos schreef:Of we het er wel of niet mee eens zijn ,maakt niet zoveel uit en vraagt.t.s ook niet.
Wil tenminste 1 pup uit niet al te beste handen halen zoals ik het lees.
Kunnen t.s helemaal afbranden hoor en doorzagen op alle fronten, maar worden wij daar dan beter van of pup??.
Wie brand er wie af? Ze heeft een vraag over een dekcontract. Daarin staat nestkeuze. Dus de dekking kost het bedrag van 1 pup. Gevaccineerd en wel. Dus dat kan ze aanbieden (zonder over 28 euro te praten, want dat zit er gewoon in; en al helemaal niet dekprijzen van MP erbij halen), of de mensen krijgen - zoals afgesproken - eerste keus uit het nest.
mensen zijn dan in elk geval hun frustratie een beetje kwijt haha. Ik had rekening gehouden met bepaalde reacties en ik lees al een poosje mee, dus ik wist waar ik aan begon als ik dingen zou gaan posten. t geeft niet, ik weet hoe het in elkaar zit hier en dat is voor mij t belangrijkste.
nuttige reacties neem ik mee, reacties waar ik niks aan heb vergeet ik weer
ik heb me mn billen uit mn string gespaard voor dit nest en heb dus een zeer aangenaam bedrag apart staan voor complicaties. flessen kan ik en heb ik alle tijd voor mocht dat nodig zijn. ik ben dusdanig geinformeerd dat ik ECHT wel weet waar ik aan begin. Daar hoeft verder ook geen discussie over te komen
Voor zover ik weet is het idd gebruikelijk om een bepaald bedrag voor een dekking te vragen óf eerste keus voor een pup (tenzij fokker een pup wil houden van hetzelfde geslacht, dan 2e keus). Waarmee dekgeld dus zo'n beetje gelijk staat aan pupprijs. Moet ik zeggen dat stel dát ik zo'n regeling zou treffen als reu-eigenaar, dat ik dan wel duidelijke afspraken zou maken wat we doen op het moment dat er niks van mijn gading bij zou zitten. Maar da's een ander verhaal.
Ik heb overigens altijd begrepen dat koopcontracten bij pups heel weinig waard zijn, juridisch gezien, dus dat zal bij dekcontracten niet veel anders zijn. Mocht je het echt zeker willen weten zou je eens bij een rechtswinkel langs kunnen ofzo voor juridisch advies. Verder lijkt het me dat je de beslissing al genomen hebt en dat er hoe dan ook geen pup naar deze mensen gaat. Het is je de vriendschap waard schrijf je, dus waar twijfel je nog over?
ja ze krijgen indd geen pup, maar ik wil me nog verder verdiepen in de mogelijkheden die hier zijn gegeven dus ik weet nog niet hoe.
verder ga ik niet zo met echte vrienden om hoor! dit zijn vage kennissen
Dutch_Dynamite schreef:ja ze krijgen indd geen pup, maar ik wil me nog verder verdiepen in de mogelijkheden die hier zijn gegeven dus ik weet nog niet hoe.
verder ga ik niet zo met echte vrienden om hoor! dit zijn vage kennissen
Wel handig dat die precies de reu hadden waar jij je teefje door wilde laten dekken