Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel smuldier voor mijn pup (9 mnd)?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Linny
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Hoeveel smuldier voor mijn pup (9 mnd)?

Ongelezen bericht door Linny »

Al een paar weken eet onze hond haar brokken heel erg slecht. Het begon met het eten wat ze 's morgens kreeg, maar nu laat ze inmiddels haar brokken die ze 's avonds krijgt ook steeds vaker staan. Dit weekend nog een ander merk brok gehaald maar ook daar haalt ze haar neus voor op. Toen ze nog 'klein-klein' was heeft ze weleens een schijf Total Care van Prins gekregen als extra en dit at ze altijd met smaak op. Ik had nog een paar schijven in de vriezer liggen en die liggen nu inmiddels te ontdooien om vanavond aan haar te kunnen geven in de hoop dat ze nu eindelijk weer eens goed gaat eten.

Ik wil haar eigenlijk smuldier gaan voeren, aangezien ik niet zoveel vriezerruimte over heb, maar wel bijna dagelijks in de supermarkt kom, lijkt mij dit een goede vervanging voor haar brokken. Ik lees dat een hond 30 gram smuldier mag hebben per kilo lichaamsgewicht. Geldt dit ook voor een pup van 9 maanden? Of moet ik dan juist iets meer geven? Voor mijn gevoel is ze wat aan de magere kant dus kan ze wel wat extra's hebben denk ik... Ik dacht er zelf aan om haar 's morgens een pakje te geven en 's avonds weer, ze weegt nu rond de 24kg (precies weet ik het niet, deze week loop ik weer even bij de dierenarts naar binnen om te wegen).

Iemand die dit weet? Alvast heel erg bedankt!
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Hoeveel smuldier voor mijn pup (9 mnd)?

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik zou het gewoon even uitproberen (dat in de ochtend en in de avond 1 pakje), je ziet snel genoeg of ze het daar goed op doet en zoniet kun je weer bijstellen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Laniboekje
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Laniboekje »

Ja, het is altijd een beetje kijken naar de hond. Ik voer mijn hond van 16 kilo nu 400gr. Eigenlijk zou ze volgens rekenmodule 480/500gr moeten hebben maar 400gr is voor haar prima, dat eet ze ook nog met smaak op. Ga ik meer voeren dan merk je dat ze eigenlijk niet meer blieft, het is geen grote eter.

Zou voor jouw hond inderdaad maar even met twee pakjes beginnen.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Twee pakjes kan. Je zou het af kunnen wisselen met compleet en niet compleet. Overigens let ik zelf niet zo op de aanbevolen hoeveelheden. Ik voer meer op het oog.

Nu is die van mij al oud (10jr) en natuurlijk niet meer zo actief als een pup, maar hij weegt 28 kg en krijgt 1 pakje smuldier per dag, verdeeld over 2 maaltijden. Als hij meer zou krijen, dan kan ik hem straks door het huis heen rollen :-)
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Linny
Vaste gebruiker

Oké, duidelijk! Vooral op het oog voeren dus... Die niet complete pakjes, hoe vaak mag je zo'n complete maaltijd dan vervangen voor een kip,- of hartvariant? Nica is sowieso geen wilde eter hoor, nooit geweest. Dus eerst maar eens zien dat ze een pakje per maaltijd opeet :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

4 x per week compleet, 3 x per week enkelvoudig, dat kan goed.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Linny
Vaste gebruiker

Dankjewel! Morgen ga ik het meteen halen. Hopelijk gaat ze dan eindelijk weer beter eten, fingers crossed!
Afbeelding
Linny
Vaste gebruiker

Inmiddels zitten we op dag 3 en vind Nica smuldier erg lekker! Ze staat nu echt te popelen zodra ik haar eten ga pakken en eet het in één keer met smaak op!

Voor de duidelijkheid heb ik nog wel 2 vraagjes: Het klopt toch dat ze nu minder drinkt dan anders omdat er in het vlees ook vocht zit? En haar ontlasting op een dag wordt ook minder als ik het goed begrepen heb? Normaal poepte ze soms wel 4x per dag, beetje dunnere drollen en ook vrij veel. Nu gaat ze al een stuk minder vaak en zijn haar drollen ook veel kleiner en harder (sorry voor de details :19: )

Voor nu vindt ze het in iedergeval erg lekker! Ik juich alleen nog maar niet te hard, aangezien het natuurlijk ook de nieuwigheid kan wezen en ze er binnenkort wel weer haar neus voor kan ophalen :pffff:
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Die van mij drinkt nooit veel, ook nooit gedaan. Ontlasting verschilt. Simba poept 1x per dag een klein drolletje. Als ik te vaak pens geef, dan zijn zijn drollen wel te hard. Hij moet dan echt persen. Pens geef ik dus niet te vaak.

Bella, mijn inmiddels overleden teefje, die poepte net zo vaak als toen ze nog op brok zat. Haar bijnaam was oa ook wel poepdoos, want 4x wandelen op een dag was 4x poepen :-). Haar darmen werkte dus duidelijkcanders dan die van mijn simba
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”