Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Denk dat ik weer een vleeseter heb

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Denk dat ik weer een vleeseter heb

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik zit weer aan versvlees vast vermoed ik.
Tselfde heeft altijd hele mooie ontlasting als ze vlees eet, maakt niet uit welk merk of welke soort, ze eet ook graag kippenbouten ed, dat gaat allemaal supergoed.
Als ze 1 dag brokken eet, niets aan de hand, tweede dag........ prutpoep en dat gaat niet over als ik brokken blijf geven.
Zodra ze dan weer vers krijgt duurt het 2 tot 3 dagen en alles is weer goed.

Dus ik denk dat ik er toch weer aan vast zit.
Over twee weken even de grote vriezer uitruimen, uit zetten, schoonmaken en daarna een flinke bestelling doen aan versproducten voor haar.

Jammer, ik had gedacht met haar ook lekker af te kunnen wisselen net zoals bij de andere drie.
Met Juul deed ik dat ook al een paar jaar met goed resultaat.
Tselfde is niet 't selfde :tongue:

Ze ziet er wel echt prachtig uit moet ik zeggen.
Glimt als een spiegeltje, is superslank en al goed gespierd. Je ziet haar ribben eigenlijk net niet, maar ze is wel droog om te zien.
Helaas lukt het niet om een mooie foto te maken, want ze heeft nooit zin om mooi rechtop te gaan staan voor een foto.... die doos gaat dan chill in elkaar gezakt zitten suffen.
:zweep:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Denk dat ik weer een vleeseter heb

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou gewoon blij zijn als ze het goed doet op vlees, krijg je imo toch de mooiste honden mee. Zeker gladharige spierbundels.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ja ik ga haar ook maar gewoon binnenkort volledig op vlees zetten.
Het valt me ook op dat ze veel stabieler gedrag vertoont als ze alleen vlees eet.
De dagen dat ze brok krijgt is ze erg druk, teveel koolhydraten vermoed ik.
Mojuan
Zeer actief

Het enige dat ik nog ga proberen is een geperste brok, ik heb nu een zakje van 5kg besteld om te kijken of ze daar tegen kan.
Zoniet, dan gaat het door het rattenvoer.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Maar waarom dan? Als het op vlees zo goed gaat.
Vraag ik me gewoon af hoor.
Mojuan
Zeer actief

Gewoon, omdat ik gemerkt heb dat ik mijn honden heel moeilijk goed op gewicht kon houden op puur en alleen vers.
En omdat ik het soms ook wel eens vergeet uit de vriezer te halen, en omdat het wel eens makkelijk is om mee te nemen ergens naartoe.
En er zijn nog heel veel redenen voor.

Maar zoals ik al zei, als het niets wordt met die geperste brok, ja dan gaat ze over op volledig vers.
Ik ga haar geen voedsel geven waar ze slecht op reageert.
Dee
Zeer actief

Ik vroeg het me gewoon af. Je hoeft je niet te verdedigen. :wink:
Mojuan
Zeer actief

En ik leg het enkel uit, no offence :)
Dee
Zeer actief

Ik heb de honden nu op vlees en brok. Meer vlees. Omdat ze het daar goed op doen. Figo, de herder, is nu mooi op gewicht vind ik. Nani is goed op weg. Als we n keer weg zijn is n keer brok of alternatief voer geen ramp gelukkig.
Mojuan
Zeer actief

De pup krijgt hier nu ook het meeste vlees van alle honden.
De rest krijgt veel vaker brok. Ik ontdooi gewoon wat, en verdeel het zo dat de pup een volledige maaltijd heeft, en wat er over is is voor de anderen, en vul ik aan met brokken.

Het maakt me ook niet uit hoor, als ze niet tegen brokken kan, dan gaan we gewoon vers voeren.
Alleen het zou wel fijn zijn als er een brok is die goed gaat voor de keren dat het zo uitkomt of ik vergeet iets te ontdooien.
Dus dan maar even zien of geperst gaat lukken.

Nu ze nog pup is wil ik geen maaltijden over gaan slaan omdat ik dingen (vlees ontdooien dus) vergeet.
Straks als ze volwassen is doe ik daar niet zo moeilijk over, dan sla ik gerust een keer over en krijgt ze de maaltijd erna wat extra's.
Maar nu nog niet, ze krijgt twee x per dag eten, en dat gaat perfect, ik kan het haar niet aandoen om nu ze nog groeit en zo jong is maar 1 maaltijd op een dag te geven waar ze dan veel te vol van zit.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mojuan schreef:ik kan het haar niet aandoen om nu ze nog groeit en zo jong is maar 1 maaltijd op een dag te geven waar ze dan veel te vol van zit.
niet zo dramaqueenachtig doen hoor, dat kan namelijk best. veel honden van mij gingen met een half jaar zelf al over op 1 keer daags (ik voer ook vers). dus als dat eens een keer voorkomt als je wat vergeet is dat écht geen probleem.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gewoon niet al te moeilijk over doen, misschien alleen brokjes als beloning gebruiken bij de training. :wink:
als iets goed is gewoon niet aan sleutelen :U: de hond zou de doorslag moeten geven, toch
Mojuan
Zeer actief

Hutsje schreef:
Mojuan schreef:ik kan het haar niet aandoen om nu ze nog groeit en zo jong is maar 1 maaltijd op een dag te geven waar ze dan veel te vol van zit.
niet zo dramaqueenachtig doen hoor, dat kan namelijk best. veel honden van mij gingen met een half jaar zelf al over op 1 keer daags (ik voer ook vers). dus als dat eens een keer voorkomt als je wat vergeet is dat écht geen probleem.

Momenteel is dat niet 'eens een keer' dat ik dat zou vergeten.
Ik heb het even echt veel en veel te druk met werken en andere zaken waardoor ik veel dingen vergeet.
En het is niet goed voor een pup van net 4 maanden om meerdere keren per week maar 1 maaltijd op een dag te krijgen naar mijn mening.
Dus dat ga ik niet doen, simpel zat.
Mojuan
Zeer actief

S@ndr@ schreef:gewoon niet al te moeilijk over doen, misschien alleen brokjes als beloning gebruiken bij de training. :wink:
als iets goed is gewoon niet aan sleutelen :U: de hond zou de doorslag moeten geven, toch

Klopt, ben ik met je eens.
Vandaar dat ik dus ook wil gaan stoppen met normale brokken, en alleen nog ga kijken of geperst wel lukt.
Als dat ook echt niet gaat, ja dan gaat ze volledig over op vers.
Ik vind ook dat het gaat om hoe haar lichaam reageert op haar voedsel, en dat ik moet geven waar zij het beste op reageert.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Is het misschien wat om K9 op voorraad te hebben? Of Renske. Dan heb je in ieder geval nog iets liggen als je het vlees vergeet eruit te halen.
Mojuan
Zeer actief

Dat is geen gek idee, stom, niet aan gedacht.
Ik ga eens kijken idd voor Renske of Ecostyle vitaalvers.
Bedankt voor de tip, wat stom dat ik dat niet zelf kon bedenken :P
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat ik ook wel eens doe is als ik het vlees vergeten ben er uit te halen, gewoon in lauw water leggen, is het zo ontdooid.
Of heel af en toe geef ik hem een bakje paté als ik het vergeten ben, dat vindt ie héérlijk en hij heeft er ook geen last van gelukkig.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
laeken
Zeer actief

Vlees ontdooien doe je gewoon in een zakje in een pan warm water. Duurt maximaal een half uurtje als je blokken smuldier gaat ontdooien. Die burgers van bv Rodi duren 5 minuten. Ik vergeet aan de lopende band te ontdooien maar in een pan heet water is dat zo gepiept. Ik zou gewoon lekker vlees gaan voeren en me geen onterechte zorgen gaan maken over honden die niet op gewicht blijven terwijl je de ribben van deze pup niet ziet. Ze zal vast even mager worden tijdens een groeispurt maar daar is totaal niks mis mee. Nooit tegenop gaan voeren want dat is wel slecht.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ik ontdooi altijd in de koelkast in een bak.
In pannetjes warm water etc vind ik helemaal niets, ik heb dat allemaal ook wel eens geprobeerd, maar dat vond ik een bende worden.
Ik heb ook elke keer andere dingen voor haar aan vers vlees, soms ook zakjes Lotgering en dat zijn niet echt goed afgesloten pakjes.
En de zakken met karkassen ed vind ik ook vies om in water te ontdooien.

Dan zorg ik liever dat ik pakjes Ecostyle vitaalvers in huis heb voor het geval ik iets vergeet.
Ik ga binnenkort even een paar pakjes kopen om te zien of ze daar goed op reageert. Tot nu toe hebben al mijn honden daar altijd perfecte keutels van gehad, dus ik ga er vanuit dat het voor haar ook zo zal zijn.
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Als ik vergeten ben om vlees uit de vriezer te halen gooi ik snel wat Rodi burgers in de magnetron.
Normaal krijgen ze geen Rodi aangezien ik het kwalitatief niet zo geweldig vind, maar in zo'n uitzonderingsgeval is het wel handig!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

en anders kun je toch ook een keer gekookt vlees doen, gewoon voor menselijke consumptie, ( uit een aanbieding of zo) daar zullen ze echt niet van omvallen voor een keer :wink: en daar zitten ook geen botten in die hard kunnen worden, dag erna weer vers - niets aan de hand
laeken
Zeer actief

Tja, wat er voor bende ontstaat als je een dicht diepvries zakje met vlees in een pan water legt ontgaat mij volledig. Ik merk dat je niet in oplossingen denkt. Dan zijn er ook geen oplossingen en dan zal je geperste brokken moeten gaan voeren aan een hond die het perfect op vlees doet. Kijk maar wat je doet. Ik gooi lekker wat vlees in een zakje in warm water en kiep dat in Bas haar bakje, zakje in de prullenbak en klaar is Kees. Minder gedoe dan smuldier ontdooien in de koelkast en dan verdelen met een vork uit die lekkende bakjes met dat vlees wat over de rand hangt te druppelen. Bevroren in een zakje doen en dan ontdooid verdelen werkt dus echt prima.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mojuan schreef:
Hutsje schreef:

Momenteel is dat niet 'eens een keer' dat ik dat zou vergeten.
Ik heb het even echt veel en veel te druk met werken en andere zaken waardoor ik veel dingen vergeet.
En het is niet goed voor een pup van net 4 maanden om meerdere keren per week maar 1 maaltijd op een dag te krijgen naar mijn mening.
Dus dat ga ik niet doen, simpel zat.
als ik lees:
Mojuan schreef: En omdat ik het soms ook wel eens vergeet uit de vriezer te halen, en omdat het wel eens makkelijk is om mee te nemen ergens naartoe.
dan ga ik er niet vanuit dat dit meerdere keren per week is. ik vergeet het soms ook wel door drukte maar ik heb het gelukkig niet veel en veel te druk om goed voor mijn honden te zorgen.
mocht het toch gebeuren dat ik het vergeet uit te leggen dan zet ik het vlees op lauw water. dan is het zo dooi, zeker als je een pakje kvv van 400 gram tot een pond hebt. nog geen half uurtje.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Mojuan schreef:Het enige dat ik nog ga proberen is een geperste brok, ik heb nu een zakje van 5kg besteld om te kijken of ze daar tegen kan.
Zoniet, dan gaat het door het rattenvoer.
Ik heb dlg geperste brok in huis.Hiervoor had ik de gewone dlg en daar kreeg Dol diarree van,en nu met de geperste brok niet.
Ik doe met een vijf kilo zak drie maanden en heb nu vijftien kilo genomen gewoon omdat ik af en toe een handje brok geef :ok:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik vergeet het ook wel eens te ontdooien en doe het dan op Laeken zijn manier. Behalve dat ik het gewoon in de voerbak of in de normale ontdooibak gooi en dat bakje tot de rand in het water zet. Werkt bij Lotgering inderdaad beter dan gewoon in het water kiepen.

Máár ik had inderdaad wel brok in huis, toen Tay nog 2 of 3 keer per dag at. Sommige KVV merken ontdooien minder snel door het volume en dan liep ik alweer meteen achter met voeren. Hij is wel met 5 of 6 maanden al naar 1 keer gegaan, want die ochtend maaltijd vond het niet helemaal geweldig. Hij deed het alleen wel goed op brok.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik vergeet het vlees ook wel eens te ontdooien en dan doe ik ook hetzelfde als Laeken.
Heet water erover en dan ga ik met de honden lopen en als ik terug kom is het alweer ontdooit.
Zo gepiept :19:
Alleen daarom zou ik mijn hond geen brok gaan voeren als ze het goed doet op vlees.
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hailfall »

Hoe Nerazi het doet is de enige manier hoe Loki zijn KVV eet.

Wij doen in het in een tupperware bakje, laten water koken en gooien dat in een pan, zetten het bakje erin en dan de deksel erop en daarna kan hij het eten. Hij eet het beter als het een beetje warm is nog.
Afbeelding
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Alleen 1 tip: nooit smuldier pens/vlees compleet het laatste stukje in de magnetron laten ontdooien.
Wat een stank! :jank: :engel:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Het is toch simpel, je maakt het laatste op en haalt meteen nieuwe. Zo vergeet je het nooit te ontdooien. Het is mij in 6 jaar nooit gebeurd in ieder geval.
Perry en Noah

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Voer lothering en vergeet het ook wel eens . Dan krijgen ze het zo uit de vriezer als ijsje en duiken ze met hun prooi allemaal ergens heen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”