Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volwassen hond eet niet in bijzijn pup.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mips
geregistreerd lid
Aantal honden: 2

Volwassen hond eet niet in bijzijn pup.

Ongelezen bericht door mips »

Krijg het heen en weer, ik ben weg van het forum als jullie zo vervelend zijn.

Erg onrespectvol, en als jullie dan allemaal je aandacht moeten hebben met je +1/2/3, is dat nog vervelender.

Ik ben dus weg op dit forum, ik vond het sowieso al vervelend dat ik bijna 3 weken heb gewacht op de goedkeuring. En dan nu DIT. Ik ben er helemaal klaar mee.

Bedankt.
Laatst gewijzigd door mips op 22 aug 2014 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Re: Volwassen hond eet niet in bijzijn pup.

Ongelezen bericht door Dee »

Zitten ze dan samen opgesloten in de bench? Of is t deurtje open.

Gewoon apart zetten met voeren.
mips
geregistreerd lid

Zie boven
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Nou ik zou Beau lekker buiten de bench laten slapen. Volgens mij is ze super gehoorzaam en gaat daarom bij de pup in de bench. Stel dat ze zich niet op haar gemak voelt omdat ze erg onder de indruk is (je zegt zelf dat ze niet goed bij hem in de buurt durft te komen), dan is dat wel heel erg zielig dat ze de hele nacht bij zo'n grote pup opgesloten wordt.
En laat haar alsjeblieft ook lekker alleen eten.
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

Sterre schreef:Nou ik zou Beau lekker buiten de bench laten slapen. Volgens mij is ze super gehoorzaam en gaat daarom bij de pup in de bench. Stel dat ze zich niet op haar gemak voelt omdat ze erg onder de indruk is (je zegt zelf dat ze niet goed bij hem in de buurt durft te komen), dan is dat wel heel erg zielig dat ze de hele nacht bij zo'n grote pup opgesloten wordt.
+1
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Sterre schreef:Nou ik zou Beau lekker buiten de bench laten slapen. Volgens mij is ze super gehoorzaam en gaat daarom bij de pup in de bench. Stel dat ze zich niet op haar gemak voelt omdat ze erg onder de indruk is (je zegt zelf dat ze niet goed bij hem in de buurt durft te komen), dan is dat wel heel erg zielig dat ze de hele nacht bij zo'n grote pup opgesloten wordt.
Mee eens. Of ik zou pup een eigen bench geven als Beau er erg aan gehecht is om in de bench te slapen. Een bench is naar mijn idee een eigen veilig plekje dat niet gedeeld hoeft te worden.
Groetjes, Marjan
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

+3
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Zonder toezicht in een aparte bench. Stel je voor dat puplief wat onvoorzichtig opstaat of ergens van schrikt - dan is je teckel plat.

Eten ook zeker apart, dan kan je zien wie wat eet en voor de rust is het ook beter.

Veel plezier met dit fraaie stel!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Je pup is er net, geef je teckel eerst eens uitgebreid de tijd aan de nieuwe situatie te wennen. Hier krijgt de teckel (weliswaar om een andere reden) apart van de herders eten, ik snap niet zo goed wat daar vervelend aan is. En samen in de hele nacht in een bench met het deurtje dicht zou ik doodeng vinden.
Afbeelding
mips
geregistreerd lid

Zie boven
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mips schreef:Goed, misschien is het zo als je de situatie niet van dichtbij ziet dat je het dan niet snapt. Beau vind hem super leuk, maar vind hem groot en lomp waardoor ze soms een beetje schrikt en onder de indruk is. Maar het is ook duidelijk dat ze hem leuk vind. Daar komt nog bij dat ik twee handen op één buik ben met mijn teckel en dat ze écht niet iets doet uit 'gehoorzaamheid' wat ze niet wil. Geloof me, we zijn kort geleden twee van onze teckels kwijt geraakt waardoor we alleen nog haar hadden, ze was nog nooit alleen geweest daarvoor. Ze wilde absoluut niet de bench in. Als ze met Chico de bench niet in zou willen, zou ze het ook ECHT niet doen. Maar hierover ga ik me niet verder verdedigen, omdat je denk ik hiervoor de situatie moet zien en de hond moet kennen.

Ik zou graag terug willen gaan naar het échte "probleem". Ik wil ze namelijk niet hun hele leven apart eten geven, dat is niet goed voor de roedel. Roedels eten samen en niet apart.

:mrgreen: Oh ja? Ben benieuwd hoe je daar op komt, apart eten is geen enkel probleem.

Dat probleem zie ik overigens ook wel bij het samen in de bench doen. Zij vind hem niet alleen groot en lomp, zeker in vergelijk met een hondje van haar formaat is hij dat ook. Ze kan letterlijk geen kant op als er wat te lomp gaat of eens een snauw valt. Heel eng.
mips
geregistreerd lid

De bench is ten eerste gigantisch, er zouden wel 3 van die pups bij kunnen. Maargoed.

Bedankt dat mijn éérste echte aanvaring met dit forum zo'n vervelende is.

Ik ga opzoek naar een nieuw forum. Dag alelmaal.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mips schreef:Goed, misschien is het zo als je de situatie niet van dichtbij ziet dat je het dan niet snapt. Beau vind hem super leuk, maar vind hem groot en lomp waardoor ze soms een beetje schrikt en onder de indruk is. Maar het is ook duidelijk dat ze hem leuk vind. Daar komt nog bij dat ik twee handen op één buik ben met mijn teckel en dat ze écht niet iets doet uit 'gehoorzaamheid' wat ze niet wil. Geloof me, we zijn kort geleden twee van onze teckels kwijt geraakt waardoor we alleen nog haar hadden, ze was nog nooit alleen geweest daarvoor. Ze wilde absoluut niet de bench in. Als ze met Chico de bench niet in zou willen, zou ze het ook ECHT niet doen. Maar hierover ga ik me niet verder verdedigen, omdat je denk ik hiervoor de situatie moet zien en de hond moet kennen.

Ik zou graag terug willen gaan naar het échte "probleem". Ik wil ze namelijk niet hun hele leven apart eten geven, dat is niet goed voor de roedel. Roedels eten samen en niet apart.
Ik zou nu stoppen met het idee dat het een roedel is.
Dat moet het nog worden als dat al gebeurt.
En dat zie je dan wel weer.

Toen ik een grote hond bij mijn laatste teckel nam was die als pup ook al groter dan mijn teckel.
Voor geen goud had ik die twee samen een hele nacht in een afgesloten bench gelegd.
Je teckel gaat er wel bij in, maar wie zegt dat ze gedurende de nacht niet eens ergens anders zou willen liggen?
En dat kan dan niet want de bench is dicht.

En wat het eten betreft.
Elk krijgt zijn eigen bak.
Ieder in een eigen hoek van de keuken en daar blijven de honden tot de bakken leeg zijn.
Daar is gewoon geen discussie over.

Als jouw teckel op dit moment nog niet durft te eten als de pup er bij in de buurt is, dan zet je die pup maar even weg.

Het is een wijd verspreid misverstand om te denken dat wat je nu doet dan ook verder voor hun hele leven zou gelden.
Dat mijn pups bijv. naast mijn bed staan in de bench om te wennen aan de nieuwe omgeving en ze niet alleen te laten, wil niet zeggen dat ze de rest van hun leven op de slaapkamer slapen 's nachts.

Goed beschouwd heb je geen probleem.
Juist omdat de oplossing zo eenvoudig is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

mips schreef:De bench is ten eerste gigantisch, er zouden wel 3 van die pups bij kunnen. Maargoed.

Zoheee dat is snel. :denken:
Eerst advies vragen, maar het advies wat komt afschilderen als een aanval. :oohja:
Ik vind de reacties heel aardig en normaal.
:E:
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

WTF is hier nou weer gebeurd? Ik zie het probleem niet.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Sas schreef:WTF is hier nou weer gebeurd? Ik zie het probleem niet.
Kennelijk gaven wij niet de antwoorden die ts wilde lezen :19:
Afbeelding
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Jammer dat je alweer weg bent.
Ik vind de tips ook gewoon normaal en de +1 betekent gewoon dat mensen het eens zijn met het stuk wat geschreven is, niet meer en niet minder.
Het is natuurlijk leuk als jouw honden de allerbeste maatjes worden en alles samen willen doen, slapen, eten, etc.
Echter kan je dat niet afdwingen en ik denk dat juist door ze de ruimte te geven om hier zelf invulling aan te geven, de kans groter is dat ze elkaar meer gaan opzoeken.
Ik vind mijn vriend ook heel lief hoor, maar ik zou ook niet graag met z'n tweeën opgesloten in een bedstede willen slapen.
Misschien stomme vergelijking, maar ze moeten een beetje zelf kunnen kiezen of ze zo dicht op elkaar willen zitten. Zeker in de nacht.
Dus ik zou of twee benches nemen of één van de twee los.
Wat betreft het eten. Kijk het nog even aan zou ik zeggen. Je hoeft ze niet meteen apart eten te gaan geven, maar ik zou er wel op letten dat jouw teckel binnenkrijgt wat van hem is. Dus de pup moet niet uit zijn bak gaan eten. Misschien gaat de teckel later wel zijn bakje opeten. Als dat niet gebeurd zou ik ze toch apart eten geven, gewoon om de teckel in bescherming te nemen (tegen zichzelf?).
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sas schreef:WTF is hier nou weer gebeurd? Ik zie het probleem niet.
:hmmm: Mja, tantrumpje zo te zien. Zou kijken of ze op het viva of libelle forum wel wat van honden weten.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

mips schreef:Krijg het heen en weer, ik ben weg van het forum als jullie zo vervelend zijn.

Erg onrespectvol, en als jullie dan allemaal je aandacht moeten hebben met je +1/2/3, is dat nog vervelender.

Ik ben dus weg op dit forum, ik vond het sowieso al vervelend dat ik bijna 3 weken heb gewacht op de goedkeuring. En dan nu DIT. Ik ben er helemaal klaar mee.

Bedankt.
Leg eens uit wat er vervelend is aan de antwoorden?
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

mips schreef:Krijg het heen en weer, ik ben weg van het forum als jullie zo vervelend zijn.

Bedankt.
Nou moe :80: Wat wordt er nou helemaal gezegd?

Niks mis mee om de honden apart van elkaar te voeren. Doe ik ook en dat geeft echt geen roedelproblemen :wink:
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Waarom moet het samen? Ieder apart voeren en bench en als ze samen willen zijjn dan kan dat toch alsnog?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mips schreef:De bench is ten eerste gigantisch, er zouden wel 3 van die pups bij kunnen. Maargoed.

:roll:
Als dat deurtje dicht is kunnen ze niet van elkaar weg als ze daar behoefte aan hebben
Daar gaat het om.
Doet er niet toe of die bench groot is of niet.
En een teckel is als het er op aan komt geen partij voor een berghond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

samen eten is ook niet zo heel natuurlijk trouwens.
je hebt vast wel eens gehoord van honden die hun eten opschrokken om het op een beter plekje weer op te braken en dan op hun gemak op te eten.
dat doen ze omdat ze de plek waar het eten verstrekt wordt niet prettig vinden (te druk of niet veilig genoeg) en honden hebben nou eenmaal geen zakken om de boel in te vervoeren ;)

als je teckel wel eet zonder dat puppemans in de buurt is er toch niks mis mee om haar daarin tegemoet te komen?
waarom zou je met zo'n kleine aanpassing het leven van je hond niet wat prettiger maken?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

renee-uk schreef:samen eten is ook niet zo heel natuurlijk trouwens.
je hebt vast wel eens gehoord van honden die hun eten opschrokken om het op een beter plekje weer op te braken en dan op hun gemak op te eten.
dat doen ze omdat ze de plek waar het eten verstrekt wordt niet prettig vinden (te druk of niet veilig genoeg) en honden hebben nou eenmaal geen zakken om de boel in te vervoeren ;)

als je teckel wel eet zonder dat puppemans in de buurt is er toch niks mis mee om haar daarin tegemoet te komen?
waarom zou je met zo'n kleine aanpassing het leven van je hond niet wat prettiger maken?

Omdat ze net als mensen, gezellug samen motten eten :cheer:
Afbeelding
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

ik zie er ook geen verkeerde antwoorden tussen staan, dus waarom zo lichtgeraakt is mij een raadsel

Mijn drie honden krijgen ieder in een aparte ruimte eten,. Waarom; ieder heeft zijn eigen tempo en kan er ook niet van een ander gejat worden.
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”