Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 honden en 1 clicker

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

2 honden en 1 clicker

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hoe doen jullie dat?
Boomer is de clicker gewend, click=koekje.
Met Juma wil ik de clicker ook aanleren, maar hoe doe ik dat praktisch?

Als Juma aan de beurt is, kan ik Boomer wegsturen. Maar, hoe doe ik dat buiten?
Ik kan hem niet iedere keer voor een click belonen als ik met Juma bezig ben, maar Juma kan en hoeft ook nog niet alleen te blijven.
Waarschijnlijk denk ik te moeilijk hoor, maar lees graag tips :)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: 2 honden en 1 clicker

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nou, ik worstel daar ook altijd mee... Want dan zul je net zien dat als de één een klik heeft verdiend, de ander net iets stouts doet :mrgreen: of juist helemaal niets doet en dan maar gratis klikjes en voertjes krijgt.
Ik heb het met één opvanger wel gedaan met een clickerwoord. Dus hetzelfde aangeleerd als de clicker, en dan clickerwoord = voertje. Dan kon ik voor Mila gewoon de clicker blijven gebruiken, en gebruikte ik voor de opvanger het clickerwoord dat voor Mila geen betekenis had.
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Met thuis clickeren gaan ze om en om in de bench.
En een clickwoord is buiten handig.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Als je bewust met een hond bezig bent, kun je best de een min of meer links laten liggen als je met de ander bezig bent. Toen ik nog met de 2 herders klikte, wisten ze prima voor wie de klik bedoeld was. De ander lag dan even iets voor zichzelf te doen (kluiven op een stok ofzo) of ik gaf de ander een blijf-opdracht en negeerde hem/haar dan zolang ik met de een bezig was.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Net even geprobeerd toen Boomer relaxed lag, maar zodra hij de clicker zag, kwam hij meedoen :mrgreen:
Juma is wel leergierig, ze pikt het snel op :ok:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:Als je bewust met een hond bezig bent, kun je best de een min of meer links laten liggen als je met de ander bezig bent. Toen ik nog met de 2 herders klikte, wisten ze prima voor wie de klik bedoeld was. De ander lag dan even iets voor zichzelf te doen (kluiven op een stok ofzo) of ik gaf de ander een blijf-opdracht en negeerde hem/haar dan zolang ik met de een bezig was.
Dat kan ik inderdaad wel met Boomer doen als ik met Juma bezig ben :ok:
Andersom zal het nog niet lukken, maar dan doe ik met Boomer even wat andere leuke dingen :ok:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Boomer moet natuurlijk ook nog leren dat het nu ook wel eens niet voor hem bedoeld is :wink: .
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Volgens mij bestaan er ook clickers met verschillende geluidjes erin, zoals deze met 4 verschillende tonen: http://www.medpets.nl/clicker+4+tonen/? ... escription
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Ik gebruik de namen van de honden om ze te benoemen. Dus als ik met Yindi bezig ben zeg ik haar naam, zoek ook met haar oogcontact en negeer de rest. Ook buiten tijdens het wandelen werkt dat zo.

Hetzelfde geldt overigens voor een correctie, ik noem ook eerst de naam voor ik met mijn stem corrigeer. Het is niet altijd nodig, soms weten ze prima wie er bedoeld wordt, zowel voor het koekje als voor de correctie ;-)

Alleen de trainingsdisc's. Die gebruik ik echt niet meer, één van mijn honden (die ik ze overigens nooit heb aangeleerd) is er echt panisch voor. Als ze die dingen ziet raakt ze al van slag.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik gebruik een clickwoord, vind ik ook makkelijker zo met de handen leeg, en ze hebben ieder hun eigen woord.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik beloon ook hond nummer 2 na elke click voor hond nummer 1. Als ik dat niet wil dan neem ik er gewoon 1 apart. Twee verschillende clickergeluiden zou ook wel kunnen werken denk ik.

Hieronder een klein stukje dat ik geschreven heb nav de priveles met beide honden. Ik clickte voor het gedrag van hond 1, de hond die ik aan het trainen was, terwijl beide honden kregen een beloning kregen na de click.
Zamunda schreef:Wat voor mij de eye-opener was, was het belonen van hond 2 zonder wat aan die hond te vragen. Ik had thuis al vaker met beide honden getraind op rust, maar dan moesten ze wel beide een commando opvolgen. Ging de een aan de wandel, dan ging de ander vaak ook tijdens het 'hercommanderen' van nummer een :oohja: . En zo ging dat geregeld nogal moeizaam. Nu is mijn aandacht op de één, terwijl nummer twee ook gewoon wat krijgt maar geen aandacht behoeft; ik hoef mijn aandacht dus niet te verdelen. Works like a charm hier :80: . En dat principe kun je natuurlijk met allerlei oefeningen toepassen, niet enkel met de 'settle' oefening.
Hier kun je de oorspronkelijke post lezen: klik.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Echt élke keer als ik deze topictitel zie, moet ik aan een filmpje denken dat ik ooit zag.
Ook twee, met een ding. Maar dan héél anders :schrik:

Degenen die weten wat ik bedoel zullen de beelden ook wel niet van hun netvlies kunnen krijgen :jank:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:Echt élke keer als ik deze topictitel zie, moet ik aan een filmpje denken dat ik ooit zag.
Ook twee, met een ding. Maar dan héél anders :schrik:

Degenen die weten wat ik bedoel zullen de beelden ook wel niet van hun netvlies kunnen krijgen :jank:
Dan weet je nu gelijk dat ik dat filmpje nooit gezien heb :mann: :engel:

Zamunda, dat lijkt me ook wel wat, ik ga je topic even lezen :ok:
Boomer is 9 jaar gewend dat alles voor hem bedoeld is qua commando's, ook als ik zijn naam niet noem. Dus dat kan hij wel afleren, maar vind dit ook wel een goede :ok:

Buiten noem ik duidelijk de naam, maar bij het 'Hier' commando beloon ik wel beiden als ze komen, ook al noem ik de naam van de ander.
Juma keert gelijk al om zodra ze 'Ju' hoort, zonder dat ik de rest al heb kunnen uitspreken :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”