Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe groot/klein en hoevaak per dag.....

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

hoe groot/klein en hoevaak per dag.....

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Behoort een hond nu te poepen???

Ik heb eerst netjes de archieven nagekeken maar kan dit niet echt terugvinden, dus

wat is beter: 1-2 poepen kleine hoopje(s)??
Of: 2-4 grote drol

Per dag

ik denk zelf van hoe minder hij poept hoe beter, maar als dit een kleine hoop is is het helemaal goed of.....

Wie weet het??

Jokie
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Re: hoe groot/klein en hoevaak per dag.....

Ongelezen bericht door joe »

Jokie schreef:Behoort een hond nu te poepen???

Ik heb eerst netjes de archieven nagekeken maar kan dit niet echt terugvinden, dus

Per dag

ik denk zelf van hoe minder hij poept hoe beter, maar als dit een kleine hoop is is het helemaal goed of.....

Wie weet het??

Jokie
Die van mij poept 2 maal per dag een behoorlijke hoop.
Hoe meer er uit komt, deste minder heeft hij opgenomen.
Maar ja...vezels(worden dus niet opgenomen) zijn wel nodig voor een goede darmwerking......

Ik vergelijk het maar met mensen...die zijn tevens planteneter en er komen dus meer vezels binnen, maar toch poepen wij minder, toch???

Dus ik denk dat mijn hond te veel poept.......maar weet dit niet zeker..
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

joe schreef:

Per dag

Wie weet het??

Jokie
Maar ja...vezels(worden dus niet opgenomen) zijn wel nodig voor een goede darmwerking......

Ik vergelijk het maar met mensen...die zijn tevens planteneter en er komen dus meer vezels binnen, maar toch poepen wij minder, toch???

Als de bergen die jouw hond poept te vergelijken zijn met de bergen die jij hier bij elkaar kletst op een dag zou je je misschien wel eens zorgen mogen gaan maken. ;)
joe
Zeer actief

Wil de hond schreef:
joe schreef:

Per dag

Wie weet het??

Jokie

Als de bergen die jouw hond poept te vergelijken zijn met de bergen die jij hier bij elkaar kletst op een dag zou je je misschien wel eens zorgen mogen gaan maken. ;)
Ik veel kletsen? Ik lees hier eigenlijk alleen maar en reageer heel af en toe...het is mijn alter-ego die dat doet :mrgreen: :mrgreen:
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Ozzy poept twee keer per dag, maar er komt niet meer uit dan erin gaat, dus das goed toch... :ok:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

joe schreef:Ik veel kletsen? Ik lees hier eigenlijk alleen maar en reageer heel af en toe...het is mijn alter-ego die dat doet :mrgreen: :mrgreen:
Tegen wie heb ik het nu dan, tegen joe, of tegen jou?
joe
Zeer actief

MissTique schreef:Ozzy poept twee keer per dag, maar er komt niet meer uit dan erin gaat, dus das goed toch... :ok:
Nou...dan had je wel een hele vreemde hond als dat zo zou zijn!!!Haha :mrgreen:

Het lijkt me niet goed als er veel uitkomt. Hij heeft toch bouwstoffen, energie, etc..uit het voedsel nodig??

Een hond heeft een kort darmstelsel, dus moet het voedsel goed en snel verteerd worden. Dus dan komt er volgens mij niet zo heel veel uit als het goed is. Bij mijn hond is het denk ik te veel. Ik stap ook over op een ander voer. Dit om een andere reden, maar ik denk dat het ook hiervoor goed is.....2 vliegen in 1 klap :ok:
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

mijn hond poept twee tot drie keer per dag, maar nooit erg veel. Op de site van prins staat een poster met verschillende soorten drollen en wat dat wil zeggen http://www.prinspetfoods.nl
groetjes!Afbeelding
nanoekie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door nanoekie »

Moest lang zoeken, je vind de poepposter terug onder nieuws :)

Buiten de versvleesdaagen hebben mijn honden poep nr 1......Voel me wel suf hoor, nog voor mijn onbijt poep bekijken!
Groetjes Nanouk

Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

qyan poept 1x per dag en krijgt 2x per dag eten, en er komt toch echt veel minder uit dan erin gaat. laten we zeggen een klein koffiekopje :mrgreen:
dit was op 1 kilo vlees.
hij krijgt nu veel minder vlees omdat ie stil ligt en dus ook veel minder ontlasting dan dat koffiekopje
joe
Zeer actief

qyan schreef:qyan poept 1x per dag en krijgt 2x per dag eten, en er komt toch echt veel minder uit dan erin gaat. laten we zeggen een klein koffiekopje :mrgreen:
dit was op 1 kilo vlees.
hij krijgt nu veel minder vlees omdat ie stil ligt en dus ook veel minder ontlasting dan dat koffiekopje
Waarom ligt ie stil???? Zit ie in het gips???
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Volgens de prinspoepposter hebben mijn honden gezonde drollen.
2 keer daags.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

joe schreef:
qyan schreef:qyan poept 1x per dag en krijgt 2x per dag eten, en er komt toch echt veel minder uit dan erin gaat. laten we zeggen een klein koffiekopje :mrgreen:
dit was op 1 kilo vlees.
Waarom ligt ie stil???? Zit ie in het gips???
kleine afwijking in de elleboog en een pees blessure :jank:
maar..............nog maar 2,5 week en is maar goed ook, anders beland ie nog achter het behang :mrgreen:
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Beau heeft altijd (te) veel gepoept, 4 tot 5 keer per dag, maar hij heeft een chronische darmaandoening. Ook al gaat hij op vers vlees, het blijft gewoon een enorme poepdoos....... :tong: Reden waarom hij altijd naar het bos gaat...Tunja legt 2x per dag een keurig drolletje neer (conform de poster....wel wat zwaar op de maag zo 's morgens voor je ontbijt ;) dus zij doet het goed.
Peet
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Die van mij hebben wisselende drollen,maar wel altijd stevig.Als ze een rib met nogal wat aanhangsel hebben gegeten is de drol ook anders als na het vlees.En 's ochtends staan ze altijd bij de paarden de mest te eten,dus krijg je weer een andere structuur,hierdoor poepen ze ook wel wat vaker als 2x.
Valt me wel op dat er honden zijn die vreselijk stinkende ,onsmakkelijk uitziende ontlasting hebben.Een goede drol ruik je ook haast niet vind ik.

Gr. Christa
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

ik heb ooit eens prins geprobeerd, maar toen had ik echt het idee, dat er meeruit kwam, dan dat er in ging. Hij krijgt nu carnibest en doet een paar kleine hoopjes per dag. Daarvoor kreeg hij duck, als ik een plakje meer gaf, werd hij net iets dikker, maar dan kwam er veel meer uit, maar met 1 plakje minder werd hij wat mager.

Groetjes Elvira
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

annemie schreef:mijn hond poept twee tot drie keer per dag, maar nooit erg veel. Op de site van prins staat een poster met verschillende soorten drollen en wat dat wil zeggen http://www.prinspetfoods.nl
Ben even gaan kijken, Luka legt dus een goeie drol.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”