Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies moeilijke eter

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Advies moeilijke eter

Ongelezen bericht door Leonie. »

Mijn hondje is vrij kieskeurig en moeilijk met eten. Hij krijgt maar 1 keer per dag te eten, maar eet regelmatig niet of weinig. Als hij een bepaald type of smaak meerdere dagen achter elkaar krijgt, eet hij daar nog minder graag van.

Hij krijgt KVV (Smuldier, soms Darf EKO) en heel soms (bij de oppas) een kuipje (verschillende merken).

Ik zoek af en toe naar iets dat hij lekkerder vindt, want hij verbruikt veel energie en wordt snel dun. Ik wil eigenlijk ook gewoon dat hij eens zijn bak met enthousiasme leeg eet :mrgreen:

Zijn er bepaalde soorten/merken die door de meeste honden graag gegeten worden? Mag ook best een gezonde brok zijn. Of heeft iemand andere tips?
dagmar88
Zeer actief

Re: Advies moeilijke eter

Ongelezen bericht door dagmar88 »

De tip van renee heeft hier geweldig gewerkt; bak leeg = toetje.
Leonie.
Zeer actief

Haha, dat is wel een leuk idee ja. Vraag me af of hij dat ooit gaat snappen alleen.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Leonie. schreef:Haha, dat is wel een leuk idee ja. Vraag me af of hij dat ooit gaat snappen alleen.
Heb ik bij Chuck ook gedaan, toen hij zijn slechteetperiode had. Ik stond er bij te praten: "Heeft de grote man zijn bordje leeg! Dan krijgt 'ie een toetje he!" :piew:. Hij had al snel door dat er na het eten wat lekkers op hem wachtte, maar kwam uiteraard al schooien voordat hij zijn bak leeg was. Dan kreeg hij niks.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Hier ook slechte eter, en als ander mijn bak leeg eet prima, geef hem vaak verantwoorde restjes b.v rijst bonen, en ook minder verantwoord aardappels nasi pasta's hamburgers etc. .Als je hondje het b.v goed doet op voer aldi prima toch niet alle honden zijn eten gericht .
Leonie.
Zeer actief

Ik wil het wel proberen. Zou liever voer vinden dat hij echt graag eet. Maar misschien zit dat er gewoon niet in.

Als ik hem iets geef zoals fruit, heel klein korstje brood, rauwe kip (!) of wat dan ook, lust hij het eigenlijk ook nooit. Gedroogde kip snacks zijn het enige dat hij altijd graag eet. Oh ja en knakworst en frikandel :roll:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Jet heeft weer een fase dat ze d'r neus ophaalt voor haar voer. 's Morgens weigerde ze helemaal te eten. Ik dacht dat ik de oplossing had gevonden door het te mengen met een maaltijdzakje kattenvoer, maar sinds twee dagen eet ze dat ook niet helemaal.

Ik gooi het nu weer over een andere boeg, ik heb weer eens Lotgering besteld, met wat knaagspul waar ze altijd wel gek op waren. Eens kijken of verandering van spijs doet eten.

Dat toetje is ook wel een goed idee, trouwens, die had ik nog niet gelezen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Suzanneke
Actief
Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje

Ongelezen bericht door Suzanneke »

Hier ook een lastige eter en het blijft zoeken!
Af en toe wat jus, restjes avondeten of smulsaus, dán eet madame wel...
Wij wisselen sinds een korte tijd af met vers vlees, de dagen daarna eet ze wonderbaarlijk genoeg haar bakje leeg! Voor zolang het duurt en dan moeten we weer op zoek naar wat anders, haha.
Regelmatig wisselen van brokken heeft hier ook een poosje geholpen.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Beetje heet water over het vlees heen geprobeerd? Dat geeft meteen veel meer geur en smaak. ;)
Leonie.
Zeer actief

Ja wel eens gedaan, toen at hij het niet. Maar kan natuurlijk ook toeval zijn geweest. Zal het nog eens proberen.
dagmar88
Zeer actief

Leonie. schreef:Haha, dat is wel een leuk idee ja. Vraag me af of hij dat ooit gaat snappen alleen.

Tibbe at net genoeg om niet meteen dood neer te vallen, maar daar was ook alles mee gezegd. Hij heeft eerst een paar dagen niets gekregen, vervolgens zo weinig dat het niet mis kon gaan met op krijgen en met wat héél lekkers beloond voor een lege bak.
De bak staat er een kwartier, hij eet alleen en daarna haal ik de bak weg, leeg of niet.
In het begin was er één soort brok die hij in ieder geval at, al was het met lange tanden. Hij is heel langzaam aan steeds meer gaan lusten en weet nu niet hoe snel hij de keuken in moet racen rond etenstijd.
Van nieuwe dingen moet hij vaak meerdere keren een beetje proeven of ruiken voor hij ze lust.
Normaal gesproken hebben ze wel iedere dag wat anders. Aardappel of pasta, lepel soep er over, scheut (warme) melk, yoghurt, ei of fruit er door.
Nu lukt dat even niet en eet hij iets minder goed.
Leonie.
Zeer actief

Heavy schreef:Geef je zijn eten wel eens voordat je weggaat misschien?
Nee, op willekeurige momenten en ik ga lang niet elke dag weg (werk thuis). Wel een goeie inderdaad, mijn hondje wilde zijn stukje gedroogde kip ook niet als hij door had dat ik weg zou gaan en het een soort goedmaaksnoepje was ;)

Dagmar88, dank voor de tips! Een heel klein beetje dat hij zeker eet geven ga ik proberen, en dan en 'toetje'.
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

Ik geef brokken, smuldier en soms blik.

Als ik alleen brokken in huis heb werkt iets lekkers geven voor het eten vaak, gedroogde kip bijvoorbeeld.
Vooral als hij al even niets gegeten heeft, heb ik het idee dat hij eerst iets moet eten voordat hij zoiets heeft van "o ja, ik heb eigenlijk wel honger" en dan begint hij aan zijn brokken.

Brokken staan hier eigenlijk altijd voor hem klaar, hij spuugt soms gal als hij te lang niet heeft gegeten, dus ik doe s avonds brokken in zijn bak, en dat laat hij vaak staan. Maar sinds ik dit doe heeft hij geen gal meer gespuugt (in huis) dus ik hou dit maar even vol.

Smuldier eet hij meestal wel, maar er zijn periodes waarin hij het ineens niet eet.
Dan probeer ik het later die dag nog eens, en anders eet hij maar brokken.

Verder heb ik voor "noodgevallen" zoals nu - antibiotica kuur - waarbij hij wel moet eten, van die alu kuipjes met paté, die vind hij wel lekker. (maar daar zou hij er 10 per dag van moeten eten)
Leonie.
Zeer actief

Lin851 schreef:Als ik alleen brokken in huis heb werkt iets lekkers geven voor het eten vaak, gedroogde kip bijvoorbeeld.
Vooral als hij al even niets gegeten heeft, heb ik het idee dat hij eerst iets moet eten voordat hij zoiets heeft van "o ja, ik heb eigenlijk wel honger" en dan begint hij aan zijn brokken.
Klinkt bekend :D
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Joris (ook markiesje) eet ook niet met liefde. Z'n portie brok van 's ochtends kan er gerust de hele dag staan. Dan eet hij af en toe een beetje gedurende de dag. 's Avonds geeft mn moeder ze vaak brok met een zakje nat kattenvoer erover en soms wat warm water (verwend, nee joh :mann: ). Volgens mij wacht hij daar gewoon op, want dan eet hij vaak wel.
Met snacks eet hij ook niet alles, zoals pensstaafjes of oren. Dat blieft meneertje ook niet :piew:

Voordeel is wel dat hij echt alleen eet wat nodig is. Hij is nooit zwaarder geweest dan 7 kilo en zit prima op gewicht, dus dat hij geen vreetzak is vind ik dan niet zo erg.
Leonie.
Zeer actief

ja, dat kauwspul niet lusten is ook erg irritant! Het is elke keer weer de vraag of hij iets lekker vindt en telkens hetzelfde geven werkt ook niet. Sinds kort lust hij bullepezen ineens niet meer. En stokjes met kip eromheen daar eet hij de kip liefst vanaf.

Brok geven lijkt me wel makkelijk. Ik zou het denk ik ook lekker laten staan (en verwend hondje creëren ;) ) zo van: je eet maar wanneer je echt honger krijgt. Vlees weggooien is zo zonde, maar erg lang kan het niet blijven staan.

Ach misschien wordt het beter wanneer ik er een tweede hondje bij heb ;)
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik ben Shib minder gaan voeren.
Bij Shib zou het ideaal zijn als hij 600 gram vlees per dag eet.
Hij krijgt nu een paar dagen 2 keer 200 gram en na die paar dagen heeft hij meer honger en krijgt hij een extra portie.
Gaat hij moeilijk doen met eten, krijgt hij maar 2 keer 100 gram per dag, net zolang totdat ik merk dat hij weer honger heeft en dan krijgt hij weer meer.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
dagmar88
Zeer actief

Leonie. schreef:ja, dat kauwspul niet lusten is ook erg irritant! Het is elke keer weer de vraag of hij iets lekker vindt en telkens hetzelfde geven werkt ook niet. Sinds kort lust hij bullepezen ineens niet meer. En stokjes met kip eromheen daar eet hij de kip liefst vanaf.

Brok geven lijkt me wel makkelijk. Ik zou het denk ik ook lekker laten staan (en verwend hondje creëren ;) ) zo van: je eet maar wanneer je echt honger krijgt. Vlees weggooien is zo zonde, maar erg lang kan het niet blijven staan.

Ach misschien wordt het beter wanneer ik er een tweede hondje bij heb ;)
Hou zouden ze ooit echt honger moeten krijgen of gemotiveerd zijn om goed te eten als ze weten dat er ieder moment van de dag wat brokjes gepakt kunnen worden?
Leonie.
Zeer actief

Niet, het was maar een grapje.
dagmar88
Zeer actief

Leonie. schreef:Niet, het was maar een grapje.
:tongue: Ah, okay
Laura_90
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Dwergpinscher

Ongelezen bericht door Laura_90 »

Toevallig bij onze pup sinds kort ook dit probleem (hij krijgt smuldier vlees compleet en vindt dit sinds een week ineens niet meer lekker). Heb nu een andere versie van smuldier gekocht pens/vlees compleet, om te kijken of ie dat lekkerder vindt.
Echter heb ik het toetjes-idee deze week ook al bij smuldier vlees compleet toegepast en dat werkt enorm goed. Ga er met een vinger vol yoghurt bij zitten, komtie natuurlijk eerst naar mij toen, dan zeg ik 'nee' en wijs naar de voerbak, en hoppa, in een keer leeg :P
Leonie.
Zeer actief

Haha, wat goed zeg, dat hij dat gelijk snapt!
Die van mij heeft erg veel honger de laatste dagen, dus even geen truc nodig gehad. Morgen maar eens beginnen met het toetje, zodat hij daar vast aan kan wennen.

Ik wissel de Smuldier trouwens af (soms ook pens of vlees ipv compleet), dat lijkt wel redelijk te werken.
Laura_90
geregistreerd lid

Ok ik had blijkbaar iets te vroeg gejuigd met mijn yoghurt, hij wil nu helemaal niet meer eten (heb al verschillende soorten vers vlees gehaald afgelopen dagen en hij eet helemaal niks, een keer houdt het voor mij en mijn portemonnee ook op....).
Kijk nu zal het me een worst wezen als ie volwassen is en niet wil eten (als ie honger heeft zal ie toch wel eten) maar juist als pup hebben ze natuurlijk veel voeding nodig wat ie nu al 2 dagen niet binnenkrijgt. Ziek is hij zeker niet en het lijkt me dat het bij vers vlees ook niet aan de tanden kan liggen. Ik geef hem vanaf vandaag niks meer tussendoor, zet gewoon 4x per dag zn vlees neer, eet ie binnen 20 minuten niks, dan maar de volgende keer weer proberen. Volgens mij is ie gewoon een beetje verwend met zn snacks tussendoor.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

hoe oud is je hondje?
misschien is vier keer per dag wel teveel van het goede?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Laura_90
geregistreerd lid

Hij is nu ongeveer 18 weken (3,5 kg, wat blijkbaar te weinig is voor een dwergpinscher van die leeftijd), voorheen at hij 400 gr smuldier compleet per 2 dagen en dan ook nog redelijk wat tussendoor tijdens het trainen. En zelfs daar kwam hij niet echt van aan, hij heeft ook een behoorlijk hoog activiteitenniveau ;)

edit: ik probeer het nu 4x neer te zetten in kleine porties omdat ik het idee heb dat hij niet veel in een keer wil eten.

edit 2: ik heb nu naturis vers vlees puppy premium gehaald en dit lijkt ie echt heerlijk te vinden (likt zn bordje nog na :P). Heb wel minder goede dingen over naturis gelezen, maar ben allang blij dat ie weer eet :)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”