Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedrag of medisch?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Gedrag of medisch?

Ongelezen bericht door Gollum »

Gol heeft weer eens wat vaags, ze likt regelmatig aan haar linker knie. Het haar op die plek is zelfs al korter maar ik kan niks vinden. Aan de oppervlakte is verder niets te zien en wanneer ik de knie buig en strek geeft ze geen krimp. Ze mankt ook niet, rent gewoon en doet gek. Maar wanneer we weer thuis zijn zie ik haar toch weer vaak likken.
Voordat ik nu weer met wat vaags bij de dierenarts sta wilde ik hier eerst even vragen of er iemand ideeën heeft. Als het verveling of iets anders gedragsmatigs is zou ze dan niet op meerdere plekken likken? Wanneer het pijn is zou ze dan ook niet moeten manken of iets aangeven wanneer ik de knie manipuleer?
Ze staat wel op pijnstilling vanwege haar artrose dus dat kan ook nog een ander beeld geven natuurlijk. Shit, wat moet ik hier nou weer mee :ugh:
Gollum
Zeer actief

Re: Gedrag of medisch?

Hmm, ik heb op internet gezocht en kwam steeds bij informatie over artrose terecht.. Misschien heeft ze dus ook last van artrose in haar knie. Wat lastig, ze krijgt al pijnstilling maar blijkbaar heeft ze er toch last van dan. Tot nu toe heb ik haar weinig beperkt in haar beweging, ze hopt nog steeds zelf de bank op en af en ze loopt de trap op naar boven.
Misschien toch iets van een opstap voor de bank maken, ik zou het alleen wel zielig vinden als ze niet meer naar boven mag.
Ik wil haar niet teveel beperken maar ik wil haar het liefst toch nog even bij me houden, ze is nog geen 8 :ugh:
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Dat likken is ka al een pijnteken zijn natuurlijk.
Heel veel honden laten geen pijn zien bij lopen en/of voelen e.d.
Ik zou gezien je het zelf al noemt, laten checken bij de DA op atrose.
Zou goed kunnen natuurlijk.

Mijn ervaring is dat ze bij verveling beginnen met de voeten te likken. Of geslachtsdelen.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het kan ook prima gedrag zijn of irritatie van de huid.
Zolang ze verder geen klachten heeft qua manken en zo zou ik me er niet zoveel zorgen over maken.
Gollum
Zeer actief

Roxywoezel schreef:Dat likken is ka al een pijnteken zijn natuurlijk.
Heel veel honden laten geen pijn zien bij lopen en/of voelen e.d.
Ik zou gezien je het zelf al noemt, laten checken bij de DA op atrose.
Zou goed kunnen natuurlijk.

Mijn ervaring is dat ze bij verveling beginnen met de voeten te likken. Of geslachtsdelen.
Ze heeft al artrose, waarschijnlijk door haar hele lichaam maar zeker in haar voorpoten. Gol laat heel lastig pijn zien, vandaar dat ik me bij kleine tekenen al zorgen maak. Wanneer ze pijn aan haar poten heeft likt ze daar ook aan. Ze moet dan wel pijn hebben aangezien ik dan ontstekingsbultjes op haar poten zie. Dat was toen ik even gestopt was met pijnstilling op advies van de dierenarts, binnen een paar dagen zaten er allemaal bulten op haar poten.
Apple schreef:Het kan ook prima gedrag zijn of irritatie van de huid.
Zolang ze verder geen klachten heeft qua manken en zo zou ik me er niet zoveel zorgen over maken.
Zou het bij irritatie van de huid rood zien? Dat ziet het namelijk niet..
Ik hoop dat ik me voor niks zorgen maak in ieder geval. Voor de zekerheid kan ik het altijd navragen bij de da van de week natuurlijk.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

De hond van mijn schoonzus deed dat bij stress. Deze hond had het eerste jaar van zijn leven in een schuur doorgebracht omdat de nieuwe vriendin van haar baas geen hond in huis wilde. Gelukkig kwam de fokker daar achter en heeft haar weggehaald. Ze had in die schuur dat likgedrag aan haar voorpoot gekregen. Toen ze bij mij schoonzus en zwager kwam is het door heel veel met haar te doen (fietsen enz.) overgegaan. Maar als ze in haar ogen in een stress situatie kwam begon ze gelijk weer te likken. De vloer om die poot heen was dan helemaal nat. Gek genoeg en gelukkig is de poot nooit kapot gelikt. Volgens mij is dat bij jouw hond niet aan de hand maar ik dacht voor alle zekerheid vertel ik het verhaal toch maar. Het was een Duitse staande langhaar. Ze is bijna 14 jaar geworden en heeft een heerlijk leven gehad.
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Mylo* van mij deed dat ook, likken op een vaste plek als hij pijn ergens had.
Was voor mijn een signaal dat de pijn opspeelde. Ook al liep hij dan niet mank ofzo.

Misschien iets extra's als ondersteuning geven? Mylo* kreeg iets wat de gewrichten smeerde; hij had artrose
en zware spondylose.
Maar misschien doe je dat al.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Het lijkt erop dat het artrose klachten zijn. Hoeft geen pijn te zijn maar wel een soort jeuk ( heb ik zelf ook
Gollum
Zeer actief

mijn goldens schreef:Mylo* van mij deed dat ook, likken op een vaste plek als hij pijn ergens had.
Was voor mijn een signaal dat de pijn opspeelde. Ook al liep hij dan niet mank ofzo.

Misschien iets extra's als ondersteuning geven? Mylo* kreeg iets wat de gewrichten smeerde; hij had artrose
en zware spondylose.
Ik heb een paar maanden Fortiflex gegeven, ik had niet het idee dat het wat deed. Misschien zou ik iets anders kunnen proberen, ik zou dan even goed moeten gaan kijken wat er in zit en dan voor andere ingrediënten gaan. Dezelfde samenstelling lijkt me onlogisch als het niet werkt.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Peer likt/bijt al sinds wij hem hebben op een voorpoot. Op spannende momenten, maar ook vanuit rust.
Ik ben eens naar een DA geweest en fysio maar geeft nergens pojn aan.
Staat nu op een dieet.

Maar in dit geval zou pijn me niet veel verbazen. Is het na activiteit bijv. meer?
Gollum
Zeer actief

Lucia schreef:Peer likt/bijt al sinds wij hem hebben op een voorpoot. Op spannende momenten, maar ook vanuit rust.
Ik ben eens naar een DA geweest en fysio maar geeft nergens pojn aan.
Staat nu op een dieet.

Maar in dit geval zou pijn me niet veel verbazen. Is het na activiteit bijv. meer?
Ik heb eigenlijk geen idee, ik zal het eens gaan bijhouden.
mijn goldens
Zeer actief

Gollum schreef:
mijn goldens schreef:Mylo* van mij deed dat ook, likken op een vaste plek als hij pijn ergens had.

en zware spondylose.
Ik heb een paar maanden Fortiflex gegeven, ik had niet het idee dat het wat deed. Misschien zou ik iets anders kunnen proberen, ik zou dan even goed moeten gaan kijken wat er in zit en dan voor andere ingrediënten gaan. Dezelfde samenstelling lijkt me onlogisch als het niet werkt.
Ik gaf dit aan Mylo*.
http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... enior.html

Had ik als tip van de osteopaat en kreeg een bakje mee. Na 3 weken zag ik een duidelijk verschil.
In deze uitvoering zitten natuurlijke pijnstilling in.
Misschien iets voor Gollum?
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Santos de herplaats Schotse Collie van mijn ouders doet het uit stress tot hotspot aan toe. Vaak als hij alleen is. Mijn zus heeft een kat en daarbij is het echt een dwangneurose. Die zie je helemaal van de kaart raken.... :piew:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

mijn goldens schreef:
Gollum schreef:

en zware spondylose.
Ik gaf dit aan Mylo*.
http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... enior.html

Had ik als tip van de osteopaat en kreeg een bakje mee. Na 3 weken zag ik een duidelijk verschil.
In deze uitvoering zitten natuurlijke pijnstilling in.
Misschien iets voor Gollum?
De link werkt helaas niet goed, ik kom wel op de site. Hoe heet het product?
mijn goldens
Zeer actief

O sorry, ik zie het nu pas.

Link doet het nog niet, maar het is Grand Flex Senior.

Er staat dat het voor paarden is, maar ik kreeg het via mijn Osteopaat.
Uiteraard wel in aangepaste dosering.

En het ruikt naar appeltjes, Mylo* was er gek op haha.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”