Vreemd genoeg kan dat geblaf niet iedereen in de omgeving bekoren (goh
Nu zal ik het spel in de tuin voorlopig wat gaan inperken, maar ik vraag me af: hebben meer eigenaren van die blafspelers en valt dat blaffen tijdens spel nog om te buigen?
Moderator: moderatorteam

ik denk niet dat je het zou moeten willen sturen, dat blaffen is een ondereel van het spel en hoort erbij.Zamunda schreef:Ik vind het wel jammer, gewoon omdat het zo gaaf is om ze zo te zien spelen. Tijdens het wandelen spelen ze niet zo, dan heeft Mr er geen zin in. Maarja, wat niet anders is, is niet anders. Stomme herrieschoppers.
Sbientje, Mr is inderdaad al oud en dat maakt het sowieso lastiger. Maar ik vraag me ook af of het überhaupt mogelijk is om zoiets te sturen bij honden (dus niet per sé op mijn situatie gericht). Dat heb ik niet echt duidelijk geschreven in mijn OP zie ik.

Ja, dat is zo. Of toch in ieder geval bij herders geloof ik? Piep was helemaal niet vocaal in spel en ik geloof dat dat stille spelen wel past bij ridgebacks en cane corso's bijvoorbeeld? Er zijn denk ik wel meer rassen (en individuen natuurlijk) die stil(ler) spelen?renee-uk schreef:misschien kun je bepaalde tijden aanhouden voor het spelen, zodat de mensen in de omgeving er niet de hele dag door last van hebben?
denk niet dat je het blaffen tijdens het spel kunt afleren, het is er immers een onderdeel van
renee-uk schreef:misschien kun je bepaalde tijden aanhouden voor het spelen, zodat de mensen in de omgeving er niet de hele dag door last van hebben?
denk niet dat je het blaffen tijdens het spel kunt afleren, het is er immers een onderdeel van
pom speelt ook stil eigenlijk, die is sowieso altijd wel stil. Behalve als een andere hond gaat blaffen, dan wil ze weleens terug gaan blaffenZamunda schreef:Ja, dat is zo. Of toch in ieder geval bij herders geloof ik? Piep was helemaal niet vocaal in spel en ik geloof dat dat stille spelen wel past bij ridgebacks en cane corso's bijvoorbeeld? Er zijn denk ik wel meer rassen (en individuen natuurlijk) die stil(ler) spelen?renee-uk schreef:misschien kun je bepaalde tijden aanhouden voor het spelen, zodat de mensen in de omgeving er niet de hele dag door last van hebben?
Nou ja, in dit specifieke geval in ieder geval niet dus.
Hopelijk gaat het goed met kortere spelsessies en dan inderdaad een beetje rond vaste tijden.
Wat creatief opgelostsamantha! schreef:Hier heb je vast niets aan gezien ze beiden blaffen maar dit is hoe ik het heb opgelost.
Ik had een logeerhondje dat ook telkens blafte tijdens zijn spel met Jack.
Het hondje kende verder geen fluitcommando's dus ik heb ze laten spelen en zodra het hondje ging blaffen Jack snel (maar zachtjes) in de zit gefloten.
Jack stopte dan gelijk met spelen en ging zitten.
Al heeeeel snel had het hondje de link gelegd dat als hij ging blaffen Jack stopte met spelen en hem totaal geen aandacht meer gaf (want Jack kijkt dan alleen maar naar mij).
Werkte hier prima.
Ik heb het dus samen met een stille hond opgelost
Op zich heb ik er wel wat aan, want in principe speelt piep stil. Nouja, speelde. Maar ze gaat niet gelijk blaffen, dat komt pas na een tijdje dus daar zou ik nog wel gebruik van kunnen maken. Ware het niet dat Mr gewoon direct begint met blaffen en vooral piep degene is die het spel initieert. Dus dan is vooral piep de dupe van het stoppen. Maar niet geschoten altijd mis toch?samantha! schreef:Hier heb je vast niets aan gezien ze beiden blaffen maar dit is hoe ik het heb opgelost.
Ik had een logeerhondje dat ook telkens blafte tijdens zijn spel met Jack.
Het hondje kende verder geen fluitcommando's dus ik heb ze laten spelen en zodra het hondje ging blaffen Jack snel (maar zachtjes) in de zit gefloten.
Jack stopte dan gelijk met spelen en ging zitten.
Al heeeeel snel had het hondje de link gelegd dat als hij ging blaffen Jack stopte met spelen en hem totaal geen aandacht meer gaf (want Jack kijkt dan alleen maar naar mij).
Werkte hier prima.
Ik heb het dus samen met een stille hond opgelost
Helaas betekent dat hier dat er niet gespeeld kan worden, Mr T begint direct met continu 'yelpen' (van die hoge schelle korte blafjes).Jeannettebo schreef:Bij te veel geblaf kap ik het spel af
HahahaRoxywoezel schreef:Woezel blafte ook vreselijk tijdens het spelen, ik knipte dan in mn vingers en dimde in.
Eigenlijk nooit echt op getraind maar het werkt wel.
Ff afleiden en dan weer verder.
Mijn moeders overmatig blaffende chi krijgt een bal in zn bek geduwd, werkt perfect als geluidsdemper hahaha
SerieusTamara. schreef:Hier 2 hele blije blaffers tijdens het spelen![]()
ik kan mij niet voorstellen dat dit af te leren is, zonder dat het invloed heeft op hun spel of sowieso het spelen met elkaar.
Gelukkig kunnen ze hier naar hartust blaffen
Zamunda schreef:HahahaRoxywoezel schreef:Woezel blafte ook vreselijk tijdens het spelen, ik knipte dan in mn vingers en dimde in.
Eigenlijk nooit echt op getraind maar het werkt wel.
Ff afleiden en dan weer verder.
Mijn moeders overmatig blaffende chi krijgt een bal in zn bek geduwd, werkt perfect als geluidsdemper hahaha. Mr loopt graag met z'n squeezestick (liever dan met een bal) en dan is ie inderdaad iets gedempter met blaffen. Dus dan ga ik er maar wat meer op letten dat ik hem dat ding weer in z'n waffel douw als ie 'm zelf loslaat
.
Als ie 'm dan niet meer wil dragen en toch gaat blaffen kap ik het spel af.