Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

39 labradors de dood ingejaagd voor niks...

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: 39 labradors de dood ingejaagd voor niks...

Ongelezen bericht door lieke »

S@ndr@ schreef:Ik sta net even wat anders in t leven denk ik, alles en iedereen gaat dood, t tijdstip is inderdaad soms veel te vroeg. ziek zijn is een bitch.....
Maar we gedragen ons als goden en vinden het ook geoorloofd om wat dan ook te gebruiken als we t nodig vinden.
we hebben meer met die dieren gemeen op DNA niveau dan dat we van ze verschillen.
we doen het gewoon domweg omdat we het kunnen, maar of het ook eerlijk is.
en ik vind " blijvend" dat dat niet klopt.

Dat mag, maar dan moet je ook geen gebruik maken van alle moderne medische mogelijkheden. Die zijn nl. allemaal ontwikkeld mede door dierproeven.
Dus niet meer naar de huisarts, niet meer naar het ziekenhuis, geen medicijnen meer. Je kinderen niet (meer) laten enten.
Als je dus ziek wordt, tja, dan ga je maar dood. Of je nou 6 weken, 6 jaar of 60 jaar bent.
:19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

lieke schreef:
S@ndr@ schreef:Ik sta net even wat anders in t leven denk ik, alles en iedereen gaat dood, t tijdstip is inderdaad soms veel te vroeg. ziek zijn is een bitch.....
Maar we gedragen ons als goden en vinden het ook geoorloofd om wat dan ook te gebruiken als we t nodig vinden.
we hebben meer met die dieren gemeen op DNA niveau dan dat we van ze verschillen.

Dat mag, maar dan moet je ook geen gebruik maken van alle moderne medische mogelijkheden. Die zijn nl. allemaal ontwikkeld mede door dierproeven.
Dus niet meer naar de huisarts, niet meer naar het ziekenhuis, geen medicijnen meer. Je kinderen niet (meer) laten enten.
Als je dus ziek wordt, tja, dan ga je maar dood. Of je nou 6 weken, 6 jaar of 60 jaar bent.
Nou moet jij even heel snel dimmen want wat ik wel of niet moet daar heb je geen flikker over te vertellen en dat is 1
2 heel veel medicijnen kennis komt uit Nazi Duitsland dus jij bent tegen proeven op mensen denk er eens over na .

3 daar gaat t nu verder niet om, er zijn en komen steeds meer mogelijkheden om t anders te doen, dus als je in de toekomst tegen dierproeven bent, mag je van Tante Lieke niet meer naar de dokter, :roll: en we zouden ons daarvoor in moeten zetten dat t zonder kan want t klopt niet.
Maar ik vind het heel fijn om te lezen dat jij liever wel dieren martelt- past heel goed bij ...... nou eigenlijk bij niemand.
liever dan methodes te vinden waar t niet meer bij nodig is :wink: .
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ons leed weegt blijkbaar veel zwaarder
en alle levensvormen mogen worden opgeofferd om bij ons de allerzwakste te helpen

Even samenvattend; als je zo'n petitie op basis van onderbuikgevoelentjes tekent kun je 's avonds met een gesust geweten van van je goedkope leedvlees smikkelen en je medicatie innemen.
Duidelijk :ok:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

S@ndr@ schreef:
lieke schreef:

Nou moet jij even heel snel dimmen want wat ik wel of niet moet daar heb je geen flikker over te vertellen en dat is 1
2 heel veel medicijnen kennis komt uit Nazi Duitsland dus jij bent tegen proeven op mensen denk er eens over na .

3 daar gaat t nu verder niet om, er zijn en komen steeds meer mogelijkheden om t anders te doen, dus als je in de toekomst tegen dierproeven bent, mag je van Tante Lieke niet meer naar de dokter, :roll: en we zouden ons daarvoor in moeten zetten dat t zonder kan want t klopt niet.
Maar ik vind het heel fijn om te lezen dat jij liever wel dieren martelt- past heel goed bij ...... nou eigenlijk bij niemand.
Goeiedag :ugh:
S@ndr@
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ons leed weegt blijkbaar veel zwaarder
en alle levensvormen mogen worden opgeofferd om bij ons de allerzwakste te helpen

Even samenvattend; als je zo'n petitie op basis van onderbuikgevoelentjes tekent kun je 's avonds met een gesust geweten van van je goedkope leedvlees smikkelen en je medicatie innemen.
Duidelijk :ok:
Als jij dat zo wilt lezen en denken dat t zo is dan moet je dat vooral doen :ok:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
lieke schreef:

Gaat het wel goed met je?
Ik stel voor dat je eerst eens goed leest wat ik schrijf voor je als een wilde om je heen gaat slaan. En haal er geen allerhande zaken bij die ik niet zeg en die ook nergens op slaan.
En verder: van mij mág je rustig naar de dokter gaan en medicijnen slikken, hoor. En daarna fijn allerlei petities ondertekenen om je geweten te sussen.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Er kan nog zeker wat verbeterd worden tav het gebruik van proefdieren ,zo was er in 2012 een fokoverschot van maar liefst 524.735, dat zijn dieren die worden gedood gewoon omdat ze teveel zijn en niet omdat ze in een proef zijn gebruikt.
Ik begrijp best wel dat er dieren nodig zijn voor sommige zaken maar klaarblijkelijk zijn de aantallen die men daarvoor denkt nodig te hebben gewoonweg veel te hoog.

En ja er is ook leed in de bioindustrie , maar er zijn ook mensen die daar wel rekening mee houden met wat ze in hun winkelwagentje kieperen dat in gedachten nemend.
Laatst gewijzigd door Tineke op 24 aug 2014 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

lieke schreef:

:cool2: Gaat het wel goed met je?
Ik stel voor dat je eerst eens goed leest wat ik schrijf voor je als een wilde om je heen gaat slaan. En haal er geen allerhande zaken bij die ik niet zeg en die ook nergens op slaan.
En verder: van mij mág je rustig naar de dokter gaan en medicijnen slikken, hoor. En daarna fijn allerlei petities ondertekenen om je geweten te sussen.
Ja prima, maar als mensen beginnen met je MOET, dan ga ik toch echt even de andere kant op.
en wat ik van je mag, of niet dat is ook al niet zo interessant.
wie heeft jou inzicht in mijn leven gegeven :scratch: :lees: pecies,( nee geen type fout) helemaal niemand
dus even niet aan nemen wat ik wel of niet doe, en er zelf ook geen zaken bij betrekken die er niet zo toe doen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tineke schreef: En ja er is ook leed in de bioindustrie , maar er zijn ook mensen die daar wel rekening mee houden met wat ze in hun winkelwagentje kieperen en daar ook rekening mee houden.

Altijd ja. Maar als ik meerdere keren lees dat sandra dat niet doet vind ik dat behoorlijk hypocriet.
Waar gaat het dan om. De aaibaarheidsfactor?
"In discussie gaan" is wel lekker makkelijk als je vervolgens zelf niets wenst te veranderen.
:mrgreen: Maar degenen die wél kijken wat er in dat mandje gaat en voor (nu nog) noodzakelijke dierproeven voor medicatie zijn, zijn de viezeriken.

Kan me overigens voorstellen dat er veel meer dieren worden gefokt dan gebruikt. Met knaagdieren gaat het hard en je zult toch een behoorlijk bestand nodig hebben om altijd aan de vraag te kunnen voldoen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

S@ndr@ schreef:Nou moet jij even heel snel dimmen want wat ik wel of niet moet daar heb je geen flikker over te vertellen en dat is 1

Ik denk dat er sinds 1945 nog wel het een en ander is bijgeleerd zelfs zonder die kennis uit de tweede wereldoorlog :wink:

En er worden al veel minder dierproeven gedaan.
Die ethische commissie is er niet voor Jan met de korte achternaam.
Ook daar is het streven om dierproeven meer en meer terug te dringen.

En ik denk dat je tante Lieke niet helemaal goed hebt begrepen, aangezien je zo uit je slof schiet?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

River8 schreef:
Afhankelijk van wat je onderzoekt denk ik dat het in meer of mindere mate gruwelijk is (of lijkt te zijn). Heb t voor je nagevraagd bij iemand die er iets meer van weet hoewel niet zelf doet... In dit geval is t ws met narcose en dan laten verbloeden.
Oke, dankjewel!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
S@ndr@
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tineke schreef: En ja er is ook leed in de bioindustrie , maar er zijn ook mensen die daar wel rekening mee houden met wat ze in hun winkelwagentje kieperen en daar ook rekening mee houden.

Altijd ja. Maar als ik meerdere keren lees dat sandra dat niet doet vind ik dat behoorlijk hypocriet.
"In discussie gaan" is wel lekker makkelijk als je vervolgens zelf niets wenst te veranderen.
:mrgreen: Maar degenen die wél kijken wat er in dat mandje gaat en voor (nu nog) noodzakelijke dierproeven voor medicatie zijn, zijn de viezeriken.

Kan me overigens voorstellen dat er veel meer dieren worden gefokt dan gebruikt. Met knaagdieren gaat het hard en je zult toch een behoorlijk bestand nodig hebben om altijd aan de vraag te kunnen voldoen.
toch lastig uit elkaar te houden he, dieren fokken om te eten( zonder eten wordt je wel heel erg hongerig hoor) of dieren fokken om te martelen en heel misschien iets van te leren, terwijl t ook anders kan.
Ben t wel eens de de Bio industrie ook meer dan een klein beetje beter moet........
gewoon geen plofkippen meer en mestkalveren.
maar in de praktijk hebben dieren voor voedsel en dieren voor proeven niet zoveel met elkaar te maken.
en ja we halen tegenwoordig behoorlijk wat vlees in Ouden dijk van de boerderij, gewoon scharrelkoe- voor zover dat bestaat,
S@ndr@
Zeer actief

ranetje schreef:
S@ndr@ schreef:Nou moet jij even heel snel dimmen want wat ik wel of niet moet daar heb je geen flikker over te vertellen en dat is 1

Ik denk dat er sinds 1945 nog wel het een en ander is bijgeleerd zelfs zonder die kennis uit de tweede wereldoorlog :wink:

En er worden al veel minder dierproeven gedaan.
Die ethische commissie is er niet voor Jan met de korte achternaam.
Ook daar is het streven om dierproeven meer en meer terug te dringen.

En ik denk dat je tante Lieke niet helemaal goed hebt begrepen, aangezien je zo uit je slof schiet?
Misschien moet ze zich dan even niet zo op deze manier uitdrukken
maar dan moet je ook geen gebruik maken van alle moderne medische mogelijkheden. Die zijn nl. allemaal ontwikkeld mede door dierproeven.
Dus niet meer naar de huisarts, niet meer naar het ziekenhuis, geen medicijnen meer. Je kinderen niet (meer) laten enten
die schiet inderdaad heel verkeerd, ik vind deze niet netjes
lieke
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
lieke schreef:

:cool2: Gaat het wel goed met je?
Ja prima, maar als mensen beginnen met je MOET, dan ga ik toch echt even de andere kant op.
en wat ik van je mag, of niet dat is ook al niet zo interessant.
wie heeft jou inzicht in mijn leven gegeven :scratch: :lees: pecies,( nee geen type fout) helemaal niemand
dus even niet aan nemen wat ik wel of niet doe, en er zelf ook geen zaken bij betrekken die er niet zo toe doen.

Zeg, doe eens normaal.
Ik wil niet eens inzicht in jouw leven. Of in het leven van wie dan ook hier op het forum.
Interesseert me minder dan niets, om je de waarheid te vertellen.

Ik voer hier een discussie op basis van wat iemand hier schrijft. Niets meer en niets minder. En als jij er dan dénkt van alles achter te gaan zoeken, ligt dat toch echt aan jou en niet aan mij.
Ik vind jouw manier van discussiëren buitengewoon onfris. Omdat ik het niet met je eens ben, ga je er nazipraktijken en 'martelingen' bij halen.
Je lijkt wel niet wijs.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
dagmar88 schreef:

toch lastig uit elkaar te houden he, dieren fokken om te eten( zonder eten wordt je wel heel erg hongerig hoor) of dieren fokken om te martelen en heel misschien iets van te leren, terwijl t ook anders kan.
Ben t wel eens de de Bio industrie ook meer dan een klein beetje beter moet........
gewoon geen plofkippen meer en mestkalveren.
maar in de praktijk hebben dieren voor voedsel en dieren voor proeven niet zoveel met elkaar te maken.
en ja we halen tegenwoordig behoorlijk wat vlees in Ouden dijk van de boerderij, gewoon scharrelkoe- voor zover dat bestaat,
Dat ben ik eerlijk gezegd niet met je eens ,leed is leed om wat reden dan ook.
Tegenwoordig zijn er zoveel mogelijkheden om de bioindustrie te mijden ,melk van Demeter , eieren van Ronddeel , vlees is bio en scharrel behoorlijk voorradig en dat merk je enkel in je portemonnee dat is wel waar , maar je kunt ook altijd kiezen voor een vleesloze dag ,ook dat scheelt al enorm als heel veel mensne dat zouden doen.
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

en jij betrekt iemands kinderen erbij en wat ze dan wel of niet zouden moeten doen of zoiets, gewoon om de discussie kracht bij te zetten :lees: :oohja: dat is dus normaal - nou sla mij maar over dan
De Duitsers hebben ons heel wat opgeleverd qua kennis ja, op een niet zo nette manier, en wat ze met die dieren doen kan ik met de beste wil van de wereld geen knuffelpraktijken noemen- hee, :Q:
t is goed met je
S@ndr@
Zeer actief

Tineke schreef:
Tegenwoordig zijn er zoveel mogelijkheden om de bioindustrie te mijden ,melk van Demeter , eieren van Ronddeel , vlees is bio en scharrel behoorlijk voorradig en dat merk je enkel in je portemonnee dat is wel waar , maar je kunt ook altijd kiezen voor een vleesloze dag ,ook dat scheelt al enorm als heel veel mensne dat zouden doen.
daarom zei ik al we zijn al behoorlijk wat tijd en gezonder en bewuster gaan eten, maar niet zo leuk als een jeugdzonde op tafel gooien :wink:
laboratorium dieren die hebben t wat dat betreft inderdaad net zo slecht, maast sterven vaak voor een doel die voor een heel aantal procenten een soort van loterij is, en heel vaak dus achteraf voor niets. vernietigd en vergeten.
leed is leed, waarom telt ons leed dan zoveel zwaarder dan die van de laboratorium dieren.
waarom mogen we die gebruiken en laten sterven zoals t ons goeddunkt
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

S@ndr@ schreef: toch lastig uit elkaar te houden he, dieren fokken om te eten( zonder eten wordt je wel heel erg hongerig hoor) of dieren fokken om te martelen en heel misschien iets van te leren, terwijl t ook anders kan.
Nou ja, eten doe je ook alleen maar uit wil om te (over)leven. M.i. hoort medicijngebruik of wat dan ook daar ook bij.

Ik vind het ook sneu dat daar dieren voor gebruikt worden, maar ja, ik eet ook vlees dus eigenlijk is dat heel hypocriet. Maar nog hypocrieter zou ik zijn als ik alle dierproeven af zou keuren, aangezien mijn vriend niet eens geleefd zou hebben als ze niets op dieren uit hadden getest.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Tineke schreef:
Tegenwoordig zijn er zoveel mogelijkheden om de bioindustrie te mijden ,melk van Demeter , eieren van Ronddeel , vlees is bio en scharrel behoorlijk voorradig en dat merk je enkel in je portemonnee dat is wel waar , maar je kunt ook altijd kiezen voor een vleesloze dag ,ook dat scheelt al enorm als heel veel mensen dat zouden doen.
daarom zei ik al we zijn al behoorlijk wat tijd en gezonder en bewuster gaan eten, maar niet zo leuk als een jeugdzonde op tafel gooien :wink:
laboratorium dieren die hebben t wat dat betreft inderdaad net zo slecht, maast sterven vaak voor een doel die voor een heel aantal procenten een soort van loterij is, en heel vaak dus achteraf voor niets. vernietigd en vergeten.
Mooi toch dat jullie er bewuster mee omgaan :ok:
Verder ben ik dit wel met je eens ja , zeker de dieren die gewoon opgeruimd worden omdat ze met teveel op de wereld zijn gezet mag voor mij best eens onder de loep worden genomen want dat zijn wel er heel veel.
Afbeelding

Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik teken ook niet. Ook mede door wat lieke schrijft. Door veel dierenlevens hebben veel mensen hun leven te danken. Als je daar tegen bent dan ook indd niet enten of medicijnen slikken die zijn nl ook getest op dieren.
S@ndr@
Zeer actief

Luna87 schreef:
S@ndr@ schreef: toch lastig uit elkaar te houden he, dieren fokken om te eten( zonder eten wordt je wel heel erg hongerig hoor) of dieren fokken om te martelen en heel misschien iets van te leren, terwijl t ook anders kan.
Nou ja, eten doe je ook alleen maar uit wil om te (over)leven. M.i. hoort medicijngebruik of wat dan ook daar ook bij.

Ik vind het ook sneu dat daar dieren voor gebruikt worden, maar ja, ik eet ook vlees dus eigenlijk is dat heel hypocriet. Maar nog hypocrieter zou ik zijn als ik alle dierproeven af zou keuren, aangezien mijn vriend niet eens geleefd zou hebben als ze niets op dieren uit hadden getest.
dan kan ik heel leuk zeggen dan had je hem niet gemist want je had hem niet gekend, maar dat is ook wel kort door de bocht.
Ik snap het punt ook wel, iedereen wil leven, maar die dieren hebben ook dat in zich dat ze willen leven.
en daarom heb ik ook zoets van t moet anders, en zo snel mogelijk, en daar is motivatie voor nodig.
ze kunnen nu al hamburgers kweken in een laboratorium, ( yummie) en wie weet wat de toekomst brengt, t mag van mij gewoon zo snel mogelijk. zodat dierenleed gewoon niet meer geaccepteerd wordt of nodig is
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

S@ndr@ schreef:
Tineke schreef:
leed is leed, waarom telt ons leed dan zoveel zwaarder dan die van de laboratorium dieren.
Omdat dierenleed nog net even op een ander plan staat dan mensenleed? Voor een dier ga je geen chemotherapie aan, mag ik hooen. Een kindje dat geboren wordt met een waterhoofd laat je niet inslapen. Een pup die duidelijk niet gezond is, wel.
Dat kun je toch gewoon serieus niet vergelijken?

En ja, ik vind je enorm hautain. Wat jij vind is goed, en de rest heeft zijn klep maar te houden. En van woordjes als 'moet' ga jij je kont tegen de krib gooien. Ik dacht dat je ouder was dan 2.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik zie wel in hoe dierproeven nuttig kunnen zijn maar wat mij betreft mag er wel iets aan de huisvesting gedaan worden.
Dat ze uiteindelijk toch het loodje leggen is wat mij betreft nog geen reden om ze in mini verblijven te houden.
S@ndr@
Zeer actief

Marion. schreef:
S@ndr@ schreef:
Tineke schreef:
Omdat dierenleed nog net even op een ander plan staat dan mensenleed? Voor een dier ga je geen chemotherapie aan, mag ik hooen. Een kindje dat geboren wordt met een waterhoofd laat je niet inslapen. Een pup die duidelijk niet gezond is, wel.
Dat kun je toch gewoon serieus niet vergelijken?

En ja, ik vind je enorm hautain. Wat jij vind is goed, en de rest heeft zijn klep maar te houden. En van woordjes als 'moet' ga jij je kont tegen de krib gooien. Ik dacht dat je ouder was dan 2.
en dat moet ik belangrijk vinden, wat jij vind :Q: voor iemand die zo slim zegt te zijn ben je akelig traag van begrip
zo was weer gezellig, zullen we de 1 2 tjes achterwegen laten, dan bespaar ik je maar wat ik van jou vind.
on topic dan maar weer :F:
Tineke
Zeer actief

-Saskia- schreef:Ik zie wel in hoe dierproeven nuttig kunnen zijn maar wat mij betreft mag er wel iets aan de huisvesting gedaan worden.
Dat ze uiteindelijk toch het loodje leggen is wat mij betreft nog geen reden om ze in mini verblijven te houden.
Ook daar kan inderdaad wel wat aan verbeterd worden.
Afbeelding

Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Ik geloof dat, alhoewel alternatieven mooi zouden zijn, ik inzie hoe belangrijk dierproeven zijn voor de wetenschap. Natuurlijk moet het onderzoek noodzakelijk zijn.
Ik stel daarbij wel dat ik het belangrijk vind dat de dieren, voor zover mogelijk, een dierwaardig leven moeten hebben.
Wat dierwaardig inhoudt is afhankelijk van het dier.
Een muis heeft andere behoeftes dan een hond en een aap weer helemaal anders.
Een muis een redelijke grote kooi geven met soortgenootjes, eten en drinken volstaat. Voor een hond en aap vind ik dat niet voldoende.

Proeven waar van te voren bekend van is dat het dier veel pijn gaat hebben, vind ik wel een ander verhaal.
Hier kan op geen enkele manier een dierwaardig leven van gemaakt worden. Ja, misschien als de dieren pijnstilling zouden krijgen, maar dat zal vast niet altijd mogelijk zijn.
Dat dieren overlijden met dierproeven, mits ze redelijke leefomstandigheden hebben gehad, vind ik minder kwalijk dan wanneer ze veel pijn lijden.

Alternatieven zou ik niet weten. Toch vind ik dat er een afweging gemaakt moet worden tussen het leed van de dieren en wat het de medische wereld oplevert. Die afweging zou niet altijd richting de medische wereld moeten gaan, hoe belangrijk de uitkomst van het onderzoek ook mag zijn. Ik weet niet in hoeverre daar al rekening mee gehouden wordt.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

S@ndr@ schreef: dan kan ik heel leuk zeggen dan had je hem niet gemist want je had hem niet gekend, maar dat is ook wel kort door de bocht.
Voor mij zou het inderdaad niet uitmaken, maar ga er maar eens aanstaan als ouder zijnde :U: Dan was je kind dus gewoon hartstikke dood gegaan, nee, das lekker.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:en jij betrekt iemands kinderen erbij en wat ze dan wel of niet zouden moeten doen of zoiets, gewoon om de discussie kracht bij te zetten :lees: :oohja: dat is dus normaal - nou sla mij maar over dan
De Duitsers hebben ons heel wat opgeleverd qua kennis ja, op een niet zo nette manier, en wat ze met die dieren doen kan ik met de beste wil van de wereld geen knuffelpraktijken noemen- hee, :Q:
t is goed met je

Ja, idd., het is goed met je.
Jij begon zelf de discussie met verwijzingen naar 'als ze morgen jouw honden komen halen' en vervolgens te beweren dat alles wat ze tegenwoordig weten afkomstig is uit nazipraktijken.
Wat bovendien onzinnig is want de medische wetenschap heeft sinds 1945 echt niet stilgestaan. In 65 jaar is er heus wel het één en ander ontwikkeld zonder nazi's.
Overigens vind ik dat eeuwige gezeur over nazi's, nazipraktijken en de tweede wereldoorlog in een willekeurige discussie zo langzamerhand echt vervelend worden.
Oude koeien en zo.

Voor jouw informatie: een discussie is het uitwisselen van argumenten. Op basis van feiten en kennis. Zonder overdreven emotioneel te worden.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ach ja emotie,........- laten we het daar op gooien, werkt bijna altijd :ok: - of niet
en verder ja helaas dat was nu eenmaal de grootste klapper en vooruit gang die er is geweest vorige eeuw- dat jij dat vervelend vind kan ik niets aan doen :U:
sommige dingen zijn nu eenmaal niet leuk. en ja natuurlijk hebben ze bij geleerd sinds die tijd, maar een mens moet ergens beginnen met overigens niet alleen op gebied van medische kennis hoor, de uitvinders en knappe mannen werden daar erg gewaardeerd en gemotiveerd endat leverde wat op.
maar goed, heel vervelend ik snap het.
en echt
Voor jouw informatie: een discussie is het uitwisselen van argumenten
wat vertel je me nou toch weer :blont: :scratch:
Kunnen we gewoon even on-topic blijven als het niet teveel moeite is
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

-Saskia- schreef:Ik zie wel in hoe dierproeven nuttig kunnen zijn maar wat mij betreft mag er wel iets aan de huisvesting gedaan worden.
Ik heb ook wel eens gezien dat de dieren érg klein zitten. In hoeverre dat ene beeld overeenkomt met de standaard weet ik natuurlijk niet, maar volgens mij zitten ze over het algemeen niet ruim...
Ik vraag me dan echt af, waarom? Hoeveel moeite kost het nou om net een iets grotere kooi te gebruiken? En wat zou het leuk zijn voor de ratjes of muizen om wat leuke hangmatjes en plankjes in het hok te hebben. Gebruik dan ook meteen niet van die glazen bakken, maar geef ze de ruimte om te klimmen.

Het zal wel te veel moeite kosten. Moeilijker schoonmaken, of iets anders.
Jammer vind ik dat.
Onderzoeken waarbij dieren geïsoleerd moeten worden gehouden vind ik ook erg jammer. Groepsdieren spenderen dan hun hele leven in een te kleine, kale kooi, alleen. Dat vind ik sneu.

Edit: Er zijn trouwens ook genoeg huisdieren die hetzelfde leed ondergaan. Van een instituut zou ik alleen verwachten dat ze beter zouden weten, zeker omdat het vaak op grote schaal gebeurd (over langere tijd dan).
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”