Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
39 labradors de dood ingejaagd voor niks...
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: 39 labradors de dood ingejaagd voor niks...
Geloof zomaar dat iedereen zijn hond onder de auto flikkert als hij zijn kind kon redden.
Of zijn hond inlevert bij zo'n onderzoekscentrum en op haar knieén zou smeken om een oplossing voor hun kind.
Of zijn hond inlevert bij zo'n onderzoekscentrum en op haar knieén zou smeken om een oplossing voor hun kind.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
O jawel dat geloof ik ook wel, zelfs als er geen garanties zijn.bouvierpoedel schreef:Geloof zomaar dat iedereen zijn hond onder de auto flikkert als hij zijn kind kon redden.
er zijn ook mensen die hun buurman er ook nog bij doen als t moet

-
- Zeer actief
Dan de buurvrouw ook maar , zo zielig als ze zonder hem verder moet.S@ndr@ schreef:O jawel dat geloof ik ook wel, zelfs als er geen garanties zijn.bouvierpoedel schreef:Geloof zomaar dat iedereen zijn hond onder de auto flikkert als hij zijn kind kon redden.

-
- Zeer actief
Yep en misschien hebben ze ook nog wel kindjes, een wees kind is ook zo zielug
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Alleen bij eigen dan wellicht, want als het om die van een ander gaat ziet de situatie er heel anders uit hebben eerdere topics ons al geleerdbouvierpoedel schreef:Geloof zomaar dat iedereen zijn hond onder de auto flikkert als hij zijn kind kon redden.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Of hele weeshuizenS@ndr@ schreef:O jawel dat geloof ik ook wel, zelfs als er geen garanties zijn.bouvierpoedel schreef:Geloof zomaar dat iedereen zijn hond onder de auto flikkert als hij zijn kind kon redden.

-
- Zeer actief
Eigen hond of kind.?Tineke schreef:Alleen bij eigen dan wellicht, want als het om die van een ander gaat ziet de situatie er heel anders uit hebben eerdere topics ons al geleerdbouvierpoedel schreef:Geloof zomaar dat iedereen zijn hond onder de auto flikkert als hij zijn kind kon redden.

- Tineke
- Zeer actief
Eigen hond ,andermans kind.

Die is wel flauw, want dat is instinct.Tineke schreef:Alleen bij eigen dan wellicht, want als het om die van een ander gaat ziet de situatie er heel anders uit hebben eerdere topics ons al geleerdbouvierpoedel schreef:Geloof zomaar dat iedereen zijn hond onder de auto flikkert als hij zijn kind kon redden.
Als ik nu de keuze moet maken tussen ik verder leven of mijn buurvrouw, dan mag buurvrouw verder leven. In mijn omgeving zullen heus wel mensen verdrietig zijn om mijn dood, maar de 3 kindjes van buuf moeten opgroeien zonder moeder. Miep red het echt wel zonder mij en Pieter ook. En de kindjes van buuf ongetwijfeld ook wel als buuf dood gaat, maar haar taak op aarde is op dit moment wel iets groter dan de mijne.
-
- Zeer actief
Yep, haal je eerst je eigen hond uit een brandend huis of de kinderen van de buren.Tineke schreef:Eigen hond ,andermans kind.
was een leuke discussie........

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
bouvierpoedel schreef:Dan de buurvrouw ook maar , zo zielig als ze zonder hem verder moet.S@ndr@ schreef:O jawel dat geloof ik ook wel, zelfs als er geen garanties zijn.bouvierpoedel schreef:Geloof zomaar dat iedereen zijn hond onder de auto flikkert als hij zijn kind kon redden.
Nou, ik hoop toch echt dat als iemand mijn man onder een auto flikkert ze mij er niet achteraan gooien.
Ik kan best leven zonder hem als het moet.
Familie van mijn man zegt altijd dat als er van een gezin iemand een ongeluk overleefd dat die persoon beter ook dood had kunnen zijn, nou ik denk er toch echt anders over ik wil gewoon blijven leven.
En als ik het niet zou overleven hoeft mijn man of wie er ook bij me in de auto zat echt niet dood te gaan omdat ik er niet meer ben.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Tineke
- Zeer actief
Nou voor de buuf doe ik het niet ,hoeveel koters ze ook heeft of hoe groot haar taak ook mag zijn op deze aarde.Marion. schreef:Die is wel flauw, want dat is instinct.Tineke schreef:Alleen bij eigen dan wellicht, want als het om die van een ander gaat ziet de situatie er heel anders uit hebben eerdere topics ons al geleerdbouvierpoedel schreef:Geloof zomaar dat iedereen zijn hond onder de auto flikkert als hij zijn kind kon redden.
Als ik nu de keuze moet maken tussen ik verder leven of mijn buurvrouw, dan mag buurvrouw verder leven. In mijn omgeving zullen heus wel mensen verdrietig zijn om mijn dood, maar de 3 kindjes van buuf moeten opgroeien zonder moeder. Miep red het echt wel zonder mij en Pieter ook. En de kindjes van buuf ongetwijfeld ook wel als buuf dood gaat, maar haar taak op aarde is op dit moment wel iets groter dan de mijne.
Maar voor mijn (klein)kinderen , dat zou anders liggen denk ik nu, wie weet hoe je er over denkt als je er echt voor zou staan

-
- Zeer actief
Wat lief van je.Marion. schreef:Die is wel flauw, want dat is instinct.Tineke schreef:Alleen bij eigen dan wellicht, want als het om die van een ander gaat ziet de situatie er heel anders uit hebben eerdere topics ons al geleerdbouvierpoedel schreef:Geloof zomaar dat iedereen zijn hond onder de auto flikkert als hij zijn kind kon redden.

Als ik mag kiezen ,liever niet ik. Geef wel een donatie aan het wezenfonds.

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik ook niet.bouvierpoedel schreef:Wat lief van je.Marion. schreef:Die is wel flauw, want dat is instinct.Tineke schreef:Alleen bij eigen dan wellicht, want als het om die van een ander gaat ziet de situatie er heel anders uit hebben eerdere topics ons al geleerdbouvierpoedel schreef:Geloof zomaar dat iedereen zijn hond onder de auto flikkert als hij zijn kind kon redden.
Als ik nu de keuze moet maken tussen ik verder leven of mijn buurvrouw, dan mag buurvrouw verder leven. In mijn omgeving zullen heus wel mensen verdrietig zijn om mijn dood, maar de 3 kindjes van buuf moeten opgroeien zonder moeder. Miep red het echt wel zonder mij en Pieter ook. En de kindjes van buuf ongetwijfeld ook wel als buuf dood gaat, maar haar taak op aarde is op dit moment wel iets groter dan de mijne.![]()
Als ik mag kiezen ,liever niet ik. Geef wel een donatie aan het wezenfonds.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Trouw tot in de dood toch.gonnie schreef:bouvierpoedel schreef:Dan de buurvrouw ook maar , zo zielig als ze zonder hem verder moet.S@ndr@ schreef:O jawel dat geloof ik ook wel, zelfs als er geen garanties zijn.bouvierpoedel schreef:Geloof zomaar dat iedereen zijn hond onder de auto flikkert als hij zijn kind kon redden.
Nou, ik hoop toch echt dat als iemand mijn man onder een auto flikkert ze mij er niet achteraan gooien.
Familie van mijn man zegt altijd dat als er van een gezin iemand een ongeluk overleefd dat die persoon beter ook dood had kunnen zijn, nou ik denk er toch echt anders over ik wil gewoon blijven leven.
En als ik het niet zou overleven hoeft mijn man of wie er ook bij me in de auto zat echt niet dood te gaan omdat ik er niet meer ben.

-
- Zeer actief
Vooruit ook nog een lolly voor die kids.S@ndr@ schreef:![]()
![]()
o gos,

Jij begon toch over dat brandende huis, en eigen dieren eerst? En dat vind ik flauw. Want ik denk dat ik instinctief eerst mijn eigen honden ga redden, en pas daarna aan de buurkindjes denk. Maar als er geen sprake is van hondjes of kinderen redden, puur rationeel. Mag buuf doorleven hoor, ga ik wel dood.Tineke schreef:Nou voor de buuf doe ik het niet ,hoeveel koters ze ook heeft of hoe groot haar taak ook mag zijn op deze aarde.Marion. schreef:Die is wel flauw, want dat is instinct.Tineke schreef:Alleen bij eigen dan wellicht, want als het om die van een ander gaat ziet de situatie er heel anders uit hebben eerdere topics ons al geleerdbouvierpoedel schreef:Geloof zomaar dat iedereen zijn hond onder de auto flikkert als hij zijn kind kon redden.
Maar voor mijn (klein)kinderen , dat zou anders liggen denk ik nu, wie weet hoe je er over denkt als je er echt voor zou staan
Dood is niet eng, denk ik. Dood is gewoon dood.
Ook bij dieren, volgens mij. Saar heeft gewoon lekker nog even gelopen met de hele roedel, daarna kwam een leuke mevrouw bij ons thuis die ze al vaker had gezien. Dat slaapspuitje in haar bil heeft ze niets van gemerkt, ze ging gewoon slapen met haar kop in mijn armen. En van de finale spuit heeft ze al helemaal niets gemerkt.
In hun leven ervaren ze wel veel denk ik, kleine hokken enzo. Maar dood niet meer. En het maakt dieren ook niet uit of ze 1 jaar leven of 18 jaar. Mij ook niet eigenlijk. Als ik maar wel mag genieten van de tijd die ik leef.
-
- Zeer actief
houden ze in ieder geval even hun waffel dichtbouvierpoedel schreef:Vooruit ook nog een lolly voor die kids.S@ndr@ schreef:![]()
![]()
o gos,

maar alleen als je t missen kan hoor
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 24 aug 2014 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Praat je tegen je zelf? Er is geen touw aan je reacties vast te knopen hoor.S@ndr@ schreef:houden ze in ieder geval even hun waffel dicht![]()
-
- Zeer actief
Rustig maarMarion. schreef:Praat je tegen je zelf? Er is geen touw aan je reacties vast te knopen hoor.S@ndr@ schreef:houden ze in ieder geval even hun waffel dicht![]()

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Welnee trouw tot de dood ons scheidtbouvierpoedel schreef:Trouw tot in de dood toch.gonnie schreef:Nou, ik hoop toch echt dat als iemand mijn man onder een auto flikkert ze mij er niet achteraan gooien.

- Tineke
- Zeer actief
Ze reageert ook niet op jou maar op Kees met z'n lollyMarion. schreef:Praat je tegen je zelf? Er is geen touw aan je reacties vast te knopen hoor.S@ndr@ schreef:houden ze in ieder geval even hun waffel dicht![]()

-
- Zeer actief
ranetje schreef:Welnee trouw tot de dood ons scheidtbouvierpoedel schreef:Trouw tot in de dood toch.gonnie schreef:Nou, ik hoop toch echt dat als iemand mijn man onder een auto flikkert ze mij er niet achteraan gooien.
Nou ja, als hij dood is hoef ik niet trouw meer te zijn toch?
Niet dat ik dan een ander wil.
Groetjes Gonnie.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Preciesgonnie schreef:ranetje schreef:Welnee trouw tot de dood ons scheidtbouvierpoedel schreef:Trouw tot in de dood toch.gonnie schreef:Nou, ik hoop toch echt dat als iemand mijn man onder een auto flikkert ze mij er niet achteraan gooien.
Nou ja, als hij dood is hoef ik niet trouw meer te zijn toch?
Niet dat ik dan een ander wil.

Als hij dood is stopt de verplichting trouw te zijn, je doet de belofte aan een levende, niet aan een dode.
Vandaar tot de dood en niet tot in de dood.
Daarna kan de overlevende zelf kiezen wat hij/zij doet.
Een andere vrouw/vent of niet.

-
- Zeer actief
Wat schrijf je datTineke schreef:Ze reageert ook niet op jou maar op Kees met z'n lollyMarion. schreef:Praat je tegen je zelf? Er is geen touw aan je reacties vast te knopen hoor.S@ndr@ schreef:houden ze in ieder geval even hun waffel dicht![]()

- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
bouvierpoedel schreef:Wat schrijf je datTineke schreef:Ze reageert ook niet op jou maar op Kees met z'n lollyMarion. schreef:Praat je tegen je zelf? Er is geen touw aan je reacties vast te knopen hoor.S@ndr@ schreef:houden ze in ieder geval even hun waffel dicht![]()
maar alleen als je t missen kan hoor![]()
![]()

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik weet ook niet of huisvesting afhangt van strikte regels of zelf ingevuld mag worden door het centrum maar wat ik zag was belachelijk.Kirra schreef:In hoeverre dat ene beeld overeenkomt met de standaard weet ik natuurlijk niet, maar volgens mij zitten ze over het algemeen niet ruim...
Vier ratten in een T4 labbak (daar kunnen ze amper in rechtstaan maar hey, wel een toiletrol als kooiverrijking), twee moedermuizen met nest op de oppervlakte van een A4'tje en dan die ongebruikte hokken waar vroeger honden in zaten...
Geef die beesten tenminste wat ruimte.
Ik beweer nergens dat ze op mij reageert, maar ik kan er geen touw aan vast knopen. Een citaatje af en toe is best handig hoorTineke schreef:Ze reageert ook niet op jou maar op Kees met z'n lollyMarion. schreef:Praat je tegen je zelf? Er is geen touw aan je reacties vast te knopen hoor.S@ndr@ schreef:houden ze in ieder geval even hun waffel dicht![]()

-
- Zeer actief
Het is opgeschort
[Klik voor bron]
De Universiteit Maastricht (UM) heeft proeven met enkele tientallen labradors opgeschort. De UM nam die beslissing na een handtekeningenactie van de Anti Dierproeven Coalitie (ADC). Die haalde online meer dan 80.000 handtekeningen op tegen de proeven.
'Maar liefst 39 labradors staan op het punt om gebruikt te worden in experimenten', is te lezen op de petititiewebsite freethelabradors.org. 'Deze experimenten worden door de onderzoekers zelf ingeschat als zeer pijnlijk. Opzettelijk wordt er bij deze gezonde labradors hartfalen opgewekt, waarbij 1 op de 3 honden al tijdens het experiment zal sterven! Alle honden zullen uiteindelijk de dood vinden'.
De UM wil de honden gebruiken voor experimenten met pacemakers. Bij geen enkel proefdier was het onderzoek volgens de UM al begonnen.
Proefdieren
De UM liet vanochtend weten zich nader te zullen beraden. 'De UM begrijpt dat er in de maatschappij zorgen leven ten aanzien van het gebruik van proefdieren, zoals honden', schrijft de universiteit in een verklaring.
De ADC wil zo snel mogelijk in gesprek met de universiteit. 'Aan het opschorten van de proeven hebben we niets. Ze moeten er helemaal mee stoppen', zei woordvoerder Robert Molenaar. Komende maandag, tijdens de opening van het academisch jaar, gaan 150 dierenliefhebbers naar het proefdiercentrum in Maastricht toe om de honden op te eisen, zegt Molenaar. Veel mensen zouden zich al bij de ADC gemeld hebben om de labradors op te vangen.
Dierendag
Op 4 oktober, dierendag, staat een stille optocht gepland door Maastricht, waarbij een groot aantal labradors meeloopt. 'Zo hoort het, ze horen gewoon tussen de mensen te lopen. Ze horen niet akelig alleen en opgesloten in een proefdiercentrum te zitten', vindt Molenaar.
[Klik voor bron]
De Universiteit Maastricht (UM) heeft proeven met enkele tientallen labradors opgeschort. De UM nam die beslissing na een handtekeningenactie van de Anti Dierproeven Coalitie (ADC). Die haalde online meer dan 80.000 handtekeningen op tegen de proeven.
'Maar liefst 39 labradors staan op het punt om gebruikt te worden in experimenten', is te lezen op de petititiewebsite freethelabradors.org. 'Deze experimenten worden door de onderzoekers zelf ingeschat als zeer pijnlijk. Opzettelijk wordt er bij deze gezonde labradors hartfalen opgewekt, waarbij 1 op de 3 honden al tijdens het experiment zal sterven! Alle honden zullen uiteindelijk de dood vinden'.
De UM wil de honden gebruiken voor experimenten met pacemakers. Bij geen enkel proefdier was het onderzoek volgens de UM al begonnen.
Proefdieren
De UM liet vanochtend weten zich nader te zullen beraden. 'De UM begrijpt dat er in de maatschappij zorgen leven ten aanzien van het gebruik van proefdieren, zoals honden', schrijft de universiteit in een verklaring.
De ADC wil zo snel mogelijk in gesprek met de universiteit. 'Aan het opschorten van de proeven hebben we niets. Ze moeten er helemaal mee stoppen', zei woordvoerder Robert Molenaar. Komende maandag, tijdens de opening van het academisch jaar, gaan 150 dierenliefhebbers naar het proefdiercentrum in Maastricht toe om de honden op te eisen, zegt Molenaar. Veel mensen zouden zich al bij de ADC gemeld hebben om de labradors op te vangen.
Dierendag
Op 4 oktober, dierendag, staat een stille optocht gepland door Maastricht, waarbij een groot aantal labradors meeloopt. 'Zo hoort het, ze horen gewoon tussen de mensen te lopen. Ze horen niet akelig alleen en opgesloten in een proefdiercentrum te zitten', vindt Molenaar.